27 mei 2006 13:09
EriC4C in een ander topic schreef:Best of both worlds bestaat overigens wel, maar helaas (sorry Beltar ) niet bij Porsche. Peugeot is ermee begonnen en nu ook te koop bij Renault, Opel, Nissan, VW en Lexus.
27 mei 2006 13:13
ome piet schreef:Oh ja SLK vergeten [1996...]
27 mei 2006 13:21
The metal top would fold and be stored in the trunk. This didn't leave a lot of room for luggage though. The trunk lid was hinged at the back, so the only way to place cargo in the trunk was to lift it over the top of the rear fenders.
27 mei 2006 13:30
911-lover schreef:In de jaren 50 was dit systeem (wel verdween het hele metalen dak electronisch in de koffer zonder te plooien) al bij verschillende Amerikaanse modellen te zien , dus of Peugeot nu echt de eerste was
27 mei 2006 13:41
27 mei 2006 13:45
Het principe van het metalen wegklapdak komt van Peugeot en werd voor het eerst toegepast op de Peugeot 401 Eclipse die vanaf 1935 gebouwd werd. Doordat de techniek in die tijd nog onvoldoende was, was dit model geen echt succes. De Mercedes SLK, die in 1996 werd geïntroduceerd, was de eerste auto met een praktisch goed werkzaam stalen "klapdak". Het succes hiervan was zo groot, dat de levertijd indertijd opliep naar veel meer dan een jaar, en vele andere autofabrikanten het concept overnamen.
27 mei 2006 13:59
27 mei 2006 20:26
28 mei 2006 2:07
ome piet schreef:EriC4C in een ander topic schreef:Best of both worlds bestaat overigens wel, maar helaas (sorry Beltar ) niet bij Porsche. Peugeot is ermee begonnen en nu ook te koop bij Renault, Opel, Nissan, VW en Lexus.
Oh ja SLK vergeten [1996...]
28 mei 2006 23:17
Beltar schreef:en heb je die (overigens fantastisch gevonden systemen) al eens gereden na een jaar? of op circuit? of met vrieskou? krkrrkak, schuifel schuifel, piep piep...
Ik wel, mercedes SLK incluis...
Ondanks de veel betere look ivm stoffen kap wil ik mijn tentje niet inwisselen voor een CC. Waarom denk je dat de VW eos een jaar langer op zich laat wachten dan verwacht?