Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Verlengen garantie

Doen!
7
27%
Is weggegooid geld!
19
73%

Totaal aantal stemmen : 26

Garantieverlenging, doen of niet

26 jul 2006 13:02

Ik heb het vorig jaar al eens gevraagd, maar omdat er veel nieuwe (actieve) PF-ers zijn wil ik graag een nieuwe poll starten.

Garantieverlenging (€999,-) voor mijn Boxster S uit 2001.
Er wordt ongeveer 5000 km per jaar mee gereden, van november tot maart staat hij in principe "op stal" .

Graag uw meening :D

26 jul 2006 13:06

Bij zo'n jonge auto, en zo weinig km's per jaar zou ik het niet doen.

26 jul 2006 13:10

Ik zou het niet doen,maar der komt zo een meute die er heel anders over denkt :!: :wink:

26 jul 2006 13:19

Ken de garantie bepalingen en huidige kilometerstand niet ... maar puur gerelateerd aan die paar kilometers die jij per jaar met de Boxster rijdt zou ik het niet doen :idea:

.... ga je echter serieuze kilometers maken .... 15 a 25K per jaar (of meer) ... dan zou ik het niet laten :wink:

26 jul 2006 13:27

hoeveel km heeft uw wagen nu ?

26 jul 2006 15:20

Hoe lang is die verlenging? Ik zou heel goed na gaan wat er precies onder garantie zou vallen en hoe groot de kans is dat het ook kapot zal gaan. En hoe groot is dan de kans dat dit een reparatie zal zijn die boven de €1000,- uit zal komen? Het klinkt allemaal leuk, maar ik zou niet te snel toe happen!

26 jul 2006 15:42

Ik vind de €999,-- ook erg veel. De prijs van de "verzekering" t.o.v. het risico is imho te hoog.

26 jul 2006 15:55

Zou het ook niet doen.

26 jul 2006 15:55

Ik sluit me bij de bovenstaande meningen aan.
Door de extreemlage kilometers dieje per jaar rijdt zou ik het niet doen

26 jul 2006 16:31

Ik zou het wel doen.
Lekker elke nacht slapen voor slechts € 999, laat die motor, versnellingsbak, ophanging, GPS, elektrische kap, ruitensproeier, koppeling enz. maar lekker stuk gaan.

26 jul 2006 16:44

:roll:
999€ bovenop de normale verzekering , wegentaks , onderhoud , verbruik etc die er sowieso bijkomen en dat voor 5000 km per jaar. (Wat gaat er bij een wagen in goede toestand en goed onderhoud stuk en hoe groot is die kans dat dat gebeurd :?: )
Ik begrijp wat je wil zeggen , maar had niet verwacht dat dat van jou zou komen na een eerdere discussie omtrend verzekeringen , omnium en premies :wink:

26 jul 2006 17:19

911-lover schreef::roll:
999€ bovenop de normale verzekering , wegentaks , onderhoud , verbruik etc die er sowieso bijkomen en dat voor 5000 km per jaar. (Wat gaat er bij een wagen in goede toestand en goed onderhoud stuk en hoe groot is die kans dat dat gebeurd :?: )
Ik begrijp wat je wil zeggen , maar had niet verwacht dat dat van jou zou komen na een eerdere discussie omtrend verzekeringen , omnium en premies :wink:

Blij dat je het aanhaald. Als ik 50 wagens zou hebben, zou ik het ook niet doen. Bij 1 zeker wel :roll: :roll:
Maar toen wou je het ook niet begrijpen :wink:

26 jul 2006 17:37

Dat zeg jij dat ik het niet wil begrijpen :twisted: :wink:

Maar nu heb ik het dus niet over een gigantisch wagenpark , maar over het strikt zakelijk bekijken en zien of het kan opbrengen of niet. Ik heb imho de indruk dat deze extra verzekering duurder is dan de mogelijke kosten die kunnen komen bij het lage gebruik van de wagen (maximaal 5000km/jaar ).
Na 4 jaar 20.000km en 3996€ extra premie verder.
Geld genoeg over voor al heel grote stukken (die eigenlijk na extra 20.000km niet zouden mogen voorkomen bij goed gebruik en normaal onderhoud)
Ik heb op 4,5 jaar aan mijn Elver (waar ik ook zeer weinig mee reed) 1 startrelais en 1 overdrukleidinkje moeten vervangen (normale kosten zoals smering , banden en remblokjes buiten beschouwing gelaten die ook niet vergoed zullen worden door de verzekering) . Kosten 122€
Bij mijn 968CS nu 22.000km verder geen extra onkosten buiten normale slijtage (banden , remblokken en 80.000km-onderhoud ) ,en onderhoud
Ik volgde dus nu eigenlijk jouw strikt rekenkundige en zakelijke raad

26 jul 2006 17:46

Koen, het is te warm nu, je wilt het niet begrijpen. :roll:
1 versnellingsbak stuk, en weg is je €4000 :wink:

26 jul 2006 17:48

Het is idd te warm :roll: :wink: :lol:

26 jul 2006 18:04

ik heb het niet gedaan.
tel bij 999 de btw bij en dan is toch al snel 150 eurie/maand voor jou!

26 jul 2006 18:07

999€ + BTW (nederlandse is 19%) is 1188,81€ dus 100 per maand :roll: :twisted: :wink: :lol:

En hoe zit het met garantieverlenging als aangetoond kan worden dat het geen fabrieksfout of normale slijtage is, maar door eigen fout ?

26 jul 2006 19:06

ppp 356 schreef:Ik zou het wel doen.
.

Dacht ik t niet :!: nu John 4S nog.... :lol: :lol:

26 jul 2006 21:10

ppp 356 schreef:Ik zou het wel doen....

ppp 356 schreef:Ik zou het wel doen....

Blijft er een toets hangen op je klavier Paul :D :wink:

Ik zou het beslist niet doen.
Deze regeling kan duidelijk uit voor Porsche want ze continueren dit aanbod al enige jaren. Verhogen soms gewoon ff de prijs met 10% maar het wordt vrolijk betaald dus waarom zouden ze het niet doen :!: Inderdaad :!:
En als het voor de AG uit kan, dan OOK voor de klant :?: :roll:

Want iedereen denkt maar aan die hoge rekening, ALS die komt.

Maar als je jaren DUIZEND Euro betaald, voor deze en de volgende en de volgende P. en je hebt eens een rekening van VIER DUIZEND aan je broek, dan :?: :D :lol: :wink:

26 jul 2006 21:51

De vraag is toch eigenlijk of je voor die € 999,- gemoedsrust wil kopen. Iedereen gaat tenslotte anders met (mogelijke) risico's om.

Ik vind het wel een prettig idee. Maar ja, ik heb ook 2 armsteunen en een tiptronic :) Allemaal comfort, weet je nog Paul :lol:

26 jul 2006 22:17

F@RGO schreef:hoeveel km heeft uw wagen nu ?

ca 44000 km

26 jul 2006 22:35

Paul van Engelen schreef:En als het voor de AG uit kan, dan OOK voor de klant

Met deze gedachte, moet je dan ook maar stoppen met
Omniumverzekering
Brandverzekering op de polis (enkel het strikte verplichte minimum)
Waterschade
Levensverzekering
Hospitalisatieverzekering
enz.
Allemaal dingen waar de verzekeringen aan uit kunnen, dus moet dat lukken voor de klant ook :roll: :roll:

Porsche AG, kan er inderdaad aan uit, bekeken op alle wagens met een garantieverlenging. Er zullen wagens bij zijn waar ze € 0 moeten aan vervangen, en er zullen erbij zijn waar ze € 10.000 moeten aan vervangen, en het zal die van jou maar zijn waar ze € 10.000 moeten aan vervangen.

26 jul 2006 23:39

achterliggende gedachte van de wet van de grote getallen.

Als je één nieuwe auto koopt, zou ik hem gewoon allrisk verzekeren.
KPN heeft haar hele wagenpark WA verzekerd. Besparing tov gehele wagenpark allrisk verzekeren is zo enorm veel groter dan de schades die per jaar gereden worden... :roll: Is dus geen moeilijke keus.

Als Paul de enige was die die verlenging zou doen, zou Porsche AG een stuk minder rustig slapen.

Is gewoon kansberekening op basis van ervaringscijfers. Niet meer en niet minder.

Als de 997 een onbetrouwbare auto blijkt te zijn waar ze ineens 50% meer onderhoud/vervangingsgarantiewerk aan hebben, reken er dan maar op dat die garantieverlenging heel snel heel veel duurder wordt (of niet langer mogelijk is). :idea:

27 jul 2006 1:17

WdePundert schreef:Ik vind de €999,-- ook erg veel. De prijs van de "verzekering" t.o.v. het risico is imho te hoog.

agree, vind de premie buitensporig hoog - waarom geeft een (modewoord) premium brand als Porsche trouwens niet meer garantie dan wat wettelijk verplicht is?

27 jul 2006 6:42

dan ook maar een bijdrage uit Orlando.....

"wettelijke garantieverplichting" en "fabrieksgarantie" zijn 2 verschillende dingen. Als bij Porsche bij 5000 km/jr en 3 jaar oud, en alle aantoonbare dealer onderhoud heeft gehad er de versnellingsbak onderuit valt, reken maar dat Porsche dan een behoorlijk verplichting heeft deze op een behoorlijke manier te vervangen. Je zal dan best een eigen bijdrage moeten betalen, maar heus neit de volle mep. Dus alhowel ik PPP356 argumentatie een heel eind volg, in ieder geval verderdan 911-lover, zou ik ook niet zo maar toehappen. Echter wel zoals Paul (ppp356) al zei, je koopt er wel een heel stuk gemoedsrust voor, en afhankelijk van het risiko (ie een turbo motortje, is toch al een behoorlijk risiko), dan slaapt dat wel lekker....
Plaats een reactie