Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Leer slijtage & onderhoud

30 jul 2006 23:28

Een van de klusjes die ik van 't weekend heb gedaan is het bijwerken van de bekende slijtageplekken van de stoelen, met name de wang van de bestuurdersstoel. Slijtage viel op zich wel mee, maar degenen die mij en mijn 993 kennen weten dat ik 'm in tip top conditie wil hebben/houden.

Ben aan de slag geweest met Colourlock Leder Fresh, een product wat ik via internet had gevonden. http://www.colourlock.nl
Leerverf leverbaar in iedere kleur, standaardkleuren (in mijn geval Porsche Midnight Blue) uit voorraad.

Voor - Na foto:

Afbeelding

Ik hoop dat iemand anders hier iets aan heeft. Ik ben er tevreden over.

30 jul 2006 23:34

Ziet er goed uit ..... :thumleft:

Ik ga die site ook maar eens bestuderen :wink:

31 jul 2006 2:42

Ziet er inderdaad erg goed uit :!: Ik ga direct kijken, want er zijn een paar kleine plekjes......en we hebben exect dezelfde kleur :lol:

31 jul 2006 8:25

Inderdaad, grijze vegen zijn weg zo te zien op de foto's.
Ga ook 'ns effe kijken op die site.

Bedankt,

Dick

31 jul 2006 9:15

nog een vraagje: welke kleur was je witte overhemd toen je voor het eerst weer een stukje gereden had? :lol:

31 jul 2006 9:24

:D Nog steeds wit. Het spul droogt snel, is op waterbasis.
(Voor de zekerheid had ik er wel zo'n plasic garagestoelhoes over de stoel getrokken alvorens de P terug de garage in te rijden) 8)

31 jul 2006 11:13

Het resultaat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd of dit ook op termijn zo blijft.

31 jul 2006 11:19

WdePundert schreef:Het resultaat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd of dit ook op termijn zo blijft.

Ik ook. Zo niet, heb ik nog genoeg over om de behandeling op termijn te kunnen herhalen.

928GTS schreef:Ziet er inderdaad erg goed uit :!: Ik ga direct kijken, want er zijn een paar kleine plekjes......en we hebben exect dezelfde kleur :lol:

Als je wat dichterbij woonde kon je ff langskomen om het te proberen. ..
(Ijssellandrit navigatoren hebben een streepje voor, geldt niet voor iedereen)

31 jul 2006 11:20

Harley schreef: is op waterbasis.

:wink:

Ik denk dat Harald dat nu juist bedoelde... :wink:

31 jul 2006 11:22

HenkC2C schreef:
Harley schreef: is op waterbasis.

:wink:

Ik denk dat Harald dat nu juist bedoelde... :wink:

Moderne autolakken zijn meest ook watergedragen, en die spoelen ook niet van de auto af bij een regenbuitje... :wink:

31 jul 2006 11:29

Touché :wink:

31 jul 2006 11:38

:cheesy:

Maarre, het advies is wel om 48 uur te wachten voordat je de behandelde plekken met onderhoudsmiddelen gaat bewerken, juist om te zorgen dat de verf niet weer oplost door het oplosmiddel van het andere goedje. Beetje gelijk hebben Harald en jij dus wel :wink:

31 jul 2006 21:19

Harley schreef:Als je wat dichterbij woonde kon je ff langskomen om het te proberen. ..
(IJssellandrit navigatoren hebben een streepje voor, geldt niet voor iedereen)

Jammer :roll: , want heb volgens mij (nagenoeg) dezelfde kleur leder in de 911 en zou wel een vlekje weg willen werken. :wink: :lol:

31 jul 2006 23:09

Ik gebruik leathercare van Autoglym, altijd een perfect resultaat, het is kleurloos, bij mn 3.2 met blauwe leren bekleding een keer kleur meuk gebruikt, mijn T-shirts hadden een betere kleur dan m'n leren bekleding......................................... :evil: :evil:

01 aug 2006 9:26

Harley schreef:
928GTS schreef:Ziet er inderdaad erg goed uit :!: Ik ga direct kijken, want er zijn een paar kleine plekjes......en we hebben exect dezelfde kleur :lol:

Als je wat dichterbij woonde kon je ff langskomen om het te proberen. ..
(Ijssellandrit navigatoren hebben een streepje voor, geldt niet voor iedereen)

Haha, bedankt voor het aanbod!
Als de gelegenheid zich voordoet dat ik in de buurt ben, laat ik het vantevoren weten.

En volgens mij bedoelt EriC4C
Afbeelding:drunken: :mrgreen: :wink: :wink:

01 aug 2006 10:54

EriC4C schreef:
Harley schreef:Als je wat dichterbij woonde kon je ff langskomen om het te proberen. ..
(IJssellandrit navigatoren hebben een streepje voor, geldt niet voor iedereen)

Jammer :roll: , want heb volgens mij (nagenoeg) dezelfde kleur leder in de 911 en zou wel een vlekje weg willen werken. :wink: :lol:

Als jij helemaal van Mars wil komen om een vlekje weg te werken, ben je van harte welkom :wink: Ik heb trouwens geen jenever in huis, lust ik niet

01 aug 2006 14:53

Harley schreef:Als jij helemaal van Mars wil komen om een vlekje weg te werken, ben je van harte welkom :wink: Ik heb trouwens geen jenever in huis, lust ik niet

Bedankt voor het aanbod :!:
Wie weet daal ik binnenkort wel af naar Amersfoort. ;)

Maak je overigens geen zorgen over het feit dat je geen jenever in huis hebt. Jouw mening daarover deel ik. Mijn voorkeur wat betreft drank is hier op het forum te vinden :idea: , maar nooit i.c.m. :drive: 8)
Plaats een reactie