Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Test 160 km/u in Oostenrijk goed verlopen

10 aug 2006 22:01

Afbeelding


Zie dit bericht.

In Oostenrijk is van de zomer geëxperimenteerd met een flexibele maximumsnelheid op de autosnelweg, afhankelijk van de omstandigheden (weer en doorstroming). De maximumsnelheid was maximaal 160 km/u. De op dat moment geldende maximumsnelheid werd aangeduid middels matrixborden boven de snelweg. Resultaat: verbeterde doorstroming. Daarnaast lijkt het veiliger te zijn, en beter voor het milieu (betere doorstroming, minder files).

Zie hier de officiële site van dit project, waar ook al positief gereageerd wordt, alhoewel de definitieve evaluatie nog moet plaatsvinden.

Dat is iets wat ik in Nederland graag zou zien! Het maakt nogal wat uit of je in de spits met regenachtig weer op de A1 rijdt, of 's nachts om 4 uur op de vierbaanssnelweg A4 van Den Haag naar Amsterdam rijdt. :!:

10 aug 2006 22:12

yep, een stuk beter dan die borden in Nederland... :evil: :shock: :?

Afbeelding

10 aug 2006 22:17

Heeeeeeeeee!!!! Daar kroop ik van de week ook nog... :evil:

10 aug 2006 22:18

Ik ga in Oostenrijk wonen :!: :lol:

10 aug 2006 22:20

In Gmünd toevallig :?:

10 aug 2006 22:25

Nou das niet verkeerd daarzo, bedankt voor de tip :!: :lol: zit ook nog een leuk porsche museum :wink:

10 aug 2006 22:28

Echt waar joh..... :shock: :wink:

10 aug 2006 22:30

Reed vanmorgen tussen 4.30u en 5.00u door Oostenrijk (Brenner - Inntal Autobahn - Fernpass) met snelheden tussen 180 en 210km p/u (Inntal Autobahn), moet zeggen ook dát is geen enkel probleem, rond die tijd . . .
(En wat rijdt de gemiddelde Duitser toch gedisciplineerd !!)

10 aug 2006 22:40

Net terug met het elfje uit Italy, vnaochtend de autotrein in Muenchen afgereden, behoorlijk zware rit terug via Stuttgart, Koblenz. Veel regen, veel trucks, veel caravans, schoot niet op! 30 km van huis om 21.00 uur nog bijna geflitst ook, op de A15 bij Tiel, kon nog net op tijd remmen. Heel de vakantie 2500 km gereden, geen flitser gezien! Thuis op de mat een bon van de laatste dag voor de vertrek vakantie, geflitst op zaterdag met de 911 op de A4, kwam net terug van de taxatie door Gratema. Bon was duurder dan de taxatie! :evil:

CJIB NL, loket nog te ontvangen belastingen!

O ja, wel op de superstrada in Italy aan de kant gezet door de Carrabinieri (schrijf je dat zo? :roll: ), reed veeeeeel te hard, spraken geen engels, ik geen italiaans, controleerde de papieren, riepen " Belle Machina et bonne vacanca!" en ik mocht weer door rijden! Kijk, zo kan het ook! :wink: :lol:

10 aug 2006 22:41

Nou dan weet ik het nu helemaal zeker, wegwezen hier :lol: :lol: :wink:

10 aug 2006 22:55

:lol:

O ja, eten valt hier ook tegen na bijna drie weken Italy! :wink:

10 aug 2006 23:05

Precies :!: Dat bedoel ik dus, ook in dat opzicht, moven :wink: :lol:

10 aug 2006 23:37

bert964c4 schreef:Nou das niet verkeerd daarzo, bedankt voor de tip :!: :lol: zit ook nog een leuk porsche museum :wink:


daar hoor jij ook wel een beetje Bert, in een Porsche museum... :wink:

10 aug 2006 23:39

:mrgreen: klopt, goud van oud :wink:

10 aug 2006 23:43

JeGROEN C3.0 schreef:O ja, wel op de superstrada in Italy aan de kant gezet door de Carrabinieri (schrijf je dat zo? :roll: ), reed veeeeeel te hard, spraken geen engels, ik geen italiaans, controleerde de papieren, riepen " Belle Machina et bonne vacanca!" en ik mocht weer door rijden! Kijk, zo kan het ook! :wink: :lol:


Pfff, goed voor jou maar als je het mij vraagt is dgl. vorm van "folklore" binnenkort verleden tijd - wie zei ook weer "leve Europa" :evil:

1999 : met VFR/Fireblade volgas over départementales richting Z-Frankrijk, geen haan die er naar kraaide
2004 : idem, maar de helft van het vakantiebudget gespendeerd aan boetes (en dan zijn de Franse mede weggebruikers nog zo vriendelijk om controles te signaleren)

Kortom : als het giet in NED/BEL, regent het in FRA en druppelt het in ITA

11 aug 2006 2:12

Eens, is mij ook wel degelijk door italianen later verteld dat ik veel mazzel heb gehad, vooral dat de dienstkloppers geen engels spreken, vinden ze het vooral lastig om alles af te handelen. Een Italiaan zou flink nat zijn gegaan. Ik was in ieder geval happy dat ik verder mocht! :wink:

11 aug 2006 4:33

dat moet hier toch ook kunnen op bepaalde wegen, vooral s'nachts.



robert

11 aug 2006 6:34

Leuke verhalen, is er toch nog leven na Spee :?: :wink:

11 aug 2006 8:54

Jongens, niet zo klagen. Zoek de hoogte van de boetes maar eens op in Frankrijk, Duitsland, Italie, etc.. en vergelijk deze maar eens met die in Nederland....... Is het hier toch niet zo slecht.

grt,

Peter 993 (voorheen Peter 2.4S)

11 aug 2006 9:10

We gaan toch een beetje off-topic :roll: : de vraag is of dit ook in Nederland kan, of wij denken dat dit veiliger is, de doorstroming verbetert en uiteindelijk beter is voor het milieu. Als het antwoord hierop ja is, dan moet dit toch ook gewoon zsm in Nederland (en België) ingevoerd worden?

11 aug 2006 10:18

Ik denk idd ook dat er bepaalde stukken weg zijn in ons land waar op rustige tijdstippen de maximum snelheid omhoog zou kunnen. Overal 160 zou misschien een beetje teveel van het goede zijn, maar bv een proef met 140 zou ook al erg welkom zijn.

11 aug 2006 10:21

Nog één weekje en dan vertrek ik naar Oostenrijk. De vooruitzichten zijn goed zo te zien.

11 aug 2006 10:35

MS964 schreef:We gaan toch een beetje off-topic :roll: : de vraag is of dit ook in Nederland kan, of wij denken dat dit veiliger is, de doorstroming verbetert en uiteindelijk beter is voor het milieu. Als het antwoord hierop ja is, dan moet dit toch ook gewoon zsm in Nederland (en België) ingevoerd worden?

Ik denk het persoonlijk niet. Heeft niets met het wegennet te maken, maar meer met de mentaliteit van de Nederlandse autorijder. Hoe vaak ik niet netjes (RUSTIG RIJDEND, 20-30km/uur) op een invoegstrook tot het 3e deel doorrijd en er dan niet tussen gelaten wordt. Mensen die opzettelijk 'het gat dichtrijden'.... Poe poe, want er zal toch es een auto voor je komen he...

Of als ik er in een file een vrachtwagen tussen laat met het invoegen, hoe vaak je dan niet getoeter/groot-licht van de auto achter je krijgt... Wauw, weer 3 seconden later thuis...

Als je dit doortrekt naar hogere snelheden, denk ik dat het heel moeilijk gaat worden. Immers, hoe vaak gaan mensen "goed" voor je opzij als je met zeg 140-150 aan komt rijden? En denk je dat dat gaat wijzigen als het ineens wel mag? *bwaaaaaaaaaaaaaaa*

11 aug 2006 10:41

paSCal schreef:
MS964 schreef:We gaan toch een beetje off-topic :roll: : de vraag is of dit ook in Nederland kan, of wij denken dat dit veiliger is, de doorstroming verbetert en uiteindelijk beter is voor het milieu. Als het antwoord hierop ja is, dan moet dit toch ook gewoon zsm in Nederland (en België) ingevoerd worden?

Ik denk het persoonlijk niet. Heeft niets met het wegennet te maken, maar meer met de mentaliteit van de Nederlandse autorijder. Hoe vaak ik niet netjes (RUSTIG RIJDEND, 20-30km/uur) op een invoegstrook tot het 3e deel doorrijd en er dan niet tussen gelaten wordt. Mensen die opzettelijk 'het gat dichtrijden'.... Poe poe, want er zal toch es een auto voor je komen he...

Of als ik er in een file een vrachtwagen tussen laat met het invoegen, hoe vaak je dan niet getoeter/groot-licht van de auto achter je krijgt... Wauw, weer 3 seconden later thuis...

Als je dit doortrekt naar hogere snelheden, denk ik dat het heel moeilijk gaat worden. Immers, hoe vaak gaan mensen "goed" voor je opzij als je met zeg 140-150 aan komt rijden? En denk je dat dat gaat wijzigen als het ineens wel mag? *bwaaaaaaaaaaaaaaa*


Oh, ben jij die $^@#&$* die iedereen ertussen laat :evil:













:res: Daar kan idd de gemiddelde nederlander nog iets van leren :thumright:

11 aug 2006 11:26

hip, hip, hurra' x Oostenrijk !!! :lol:

Zo heb ik vaak gedacht, hoe ver zuid ga je wonene hoe beter! :wink:
Plaats een reactie