Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Mannen,
We dwalen behoorlijk af.
De KJN V6 gaat eind 2006 begin 2007 een minimale facelift krijgen.
1 ding heeft een KJN wat allle SUV's niet hebben, en dat zie ik nergens geschreven.
Ga in een KJN zitten en kijk over de motorkap, de welvingen lijken enorm op die van een 911/Boxster, das ff andere koek heh, dat doet geen ander merk hem na.
De afwerking en gebruikte materialen in een KJN staat ook vele malen hoger als die van alle andere SUV's, enkel de Audi denk ik zal op het zelfde niveau komen (maar das het stokpaardje van Audi, altijd al geweest).
De Touareg, de (nieuwe) MB, komen redelijk in de buurt, een Volvo, Lexus en een X5 hebben een hoog plastic bekertjes gehalte, echt op de Amerikaanse markt ontworpen, veel kraakjes en piepjes.
Wat aandrijflijn en rijgenot, zijn de KJN en de X5 weer subliem, wat aut. transmissie is de X5 superieur, echter heeft de X5 weer (helaas helaas, jammer) een hoog Ali B gehalte.
Diesels zijn heerlijke auto's, maar sportief
Oja als je in een KJN rijdt rijdt je tuurlijk wel in een "Porsche", en we zitten hier wel ff op een Porscheforum met zijn allen.
|
13 okt 2005 9:34 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
"Mannen, we dwalen behoorlijk af"... super one-liner die je in íeder topic hier kunt plaatsen..
|
13 okt 2005 9:43 |
|
|
F@RGO
|
dat verhaal ken ik al lang Horn
ik wacht al 3 jaar op een beloofd telefoontje van een p dealer om een proefrit te maken.
ondertussen ben ik klant bij de concullega's geworden
(ik haat die toestanden, ikzelf doe moeite om iets te verkopen van 10 euro en die mannen verkopen auto's van 100 k en vertikken het gewoon ggrrrrrrrr )
om niet af te dwalen
zou ik zelf kiezen,
1 de cayenne
2 de audi
3 de landrover
4 de volvo
|
13 okt 2005 12:27 |
|
|
F@RGO
|
als je dan toch voor the beast kiest,
kan je ook gewoon de nieuwe hummer II kopen
komt uit met 3,6 l denk ik
traag maar gigantisch
|
13 okt 2005 12:33 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
| | | | horn schreef: Mischien een hele rare vraag, maar: 15000 km per jaar - hoeveel daarvan in de rimboe? waarom een SUV? voor de ruimte? kan je beter een 530d nemen, of een nieuwe A6 Avant (als je niks met BMW hebt). Hoezo een diesel? Met 15K per jaar? Voor het imago? Achterhaalde reden... Of kan je vrouw niet parkeren? (volgens de stelregel: als ik iets raak moet het andere object meer schade hebben dan ik... ) Ik vind het een luxe keuze, absoluut. En ik wou dat het mijn keuze mocht zijn. Mijn voorkeur zou absoluut uitgaan in dat segment naar een Discovery benzine (staat niet in het rijtje, maar vind ik mooier dan de RRS. Niet dan de RR, maar die zal dan ook wel buiten budget zijn). X5 ordinaire voetbalvrouwenauto, Mercedes M krijg je gelijk een twee-assige kar of paardenwagen bij en een KJN rijdt echt iedereen... (onzin, ook een mooie auto maar ikzelf vind de Disco gewoon stijlvoller). Maar ik zou in jouw situatie een 530d nemen. My 2 pennies. BWT, over Rica: heb ze de afgelopen 2 weken tot twee keer toe een email gestuurd over het tunen van een RR V8 Vogue, maar ze nemen niet eens de moeite om te reageren. Afgelopen vrijdag gebeld, zou worden teruggebeld, maar dat moet nu nog gebeuren... Gaat goed met de zaken kennelijk... | | | | |
Wat betreft jouw vragen/suggesties het volgende:
Ben niet van plan om in de rimboe te gaan rijden. Ruimte wel plezierig ,vooral met 3 kinderen en (af en toe) nog meer personen in het kader van hockey/voetbalclub.
Het imago van een SUV doet mij niet veel , ik (en zeker ook echtgenote ) vind het wel prettig om wat hoger te zitten en "overzicht " te hebben.
BMW - zoals eerder al gepostuleerd- heeft mijn voorkeur niet , ik heb niks met dat merk , noch SUV/noch sedan. Vooral de huidige interieurafwerking is niet mijn smaak.
Discovery heb ik serieus naar gekeken , en ook mee gereden , tja , wat zal ik ervan zeggen? Erg elegant vind ik hem niet , iets beschaafder weliswaar dan een Hummer , maar qua aerodynamica onloopt het elkaar niet veel. Doet mij denken aan de Leopard II.
Wat betreft diesel , ik vind het wel een prettig soort motor , ofschoon niet erg sportief maar daar hebben we toch de 993 voor,nietwaar? Bovendien diesel beter betaalbaar dan benzine als het gaat om de RR Sport en Audi.
De nieuwe Mercedes ML komt er maar bekaaid vanaf tot nu toe in dit topic, is toch echt heel veel beter en mooier dan de vorige editie!Vooral ook veel beter afgewerkt met mooiere materialen. En dat voor een (relatief) gunstige prijs.
|
13 okt 2005 12:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Jij bent dan ook een topondernemer, dat je mensen kunt bewegen om 200km te laten rijden om hun haar te laten knippen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 okt 2005 12:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat bergijp ik niet helemaal. Rekening houdend met wegenbelasting, verzekering (de RR Sport is 300 kilo zwaarder) en een jaarkilometrage van max. 15.000 km verdwijnt het dieselvoordeel als sneeuw voor de zon..
Uitgaande van opgegeven gemiddelden zou je met de huidige brandstofprijzen voor de Cayenne €1.180 per jaar meer kwijt zijn voor brandstof, uitgaande van die 15.000 km. Het verschil in wegenbelasting alleen is al meer, in het voordeel van de Cayenne. De verzekering komt er dan nog bij. Oftewel, elke kilometer die je minder rijdt dan 15.000, zorgt ervoor dat de balans nog meer in het voordeel van de Cayenne uitvalt.
|
13 okt 2005 13:43 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Ik doel hier alleen op de aanschafprijs. De benzine Audi en benzine RR zijn aanmerkelijk duurder dan de dieselvarianten ,vandaar.
|
13 okt 2005 16:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Aha, my bad
|
13 okt 2005 16:26 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Hela, die westvlaamsehoofdhuidbegroeiingarchitectsculpteerders zijn "nie geweun" zunne... Ik heb een klant uit Sedan (fr) en uit Luxemburg , en das nie gelogen zunne!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 13 okt 2005 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 okt 2005 22:10 |
|
|
F@RGO
|
|
13 okt 2005 22:15 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hallo scharenslijpers.
Meer onder de gordel graag.
|
13 okt 2005 22:17 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Is't azo beter fargo? kijk maar eens drie berichtjes hoger... ge weet da je a mi alles meeug vroagen hé?!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
13 okt 2005 22:27 |
|
|
F@RGO
|
thats the way i love it, (inmijnschoolengelsgeziebravemoat)
|
13 okt 2005 22:30 |
|
|
F@RGO
|
Ik wil nog es naar da vinci , dus u bent onschendbaar bij deze
|
13 okt 2005 22:31 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ze kennen je daar nu, mij heb je niet meer nodig.
|
13 okt 2005 22:33 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
En hollanderkes, waarom denk je dat mijn collega en ik een 997 hebben? Dat is een snelleservicewagen om op huisbezoek te gaan bij onze vipklanten hé!
Eerst zetten gaat de fargo voor een snelle knip en dan stappen ze in mijne cabrio voor een blowjob euh, sorry blowdry.... , afhankelijk van de gewenste droogtijd en haarlengte kiezen we een voorgeprogrammeerde cruisecontrolsnelheid....
Bij te veel volume duwen we evne op sportbutton van de PASM en zoeken we een paar verkeersplateau's op , per doortocht zakt de pony 1/2cm ....
Een met sportophanging genomen bobbelbaantje is dan weer fantastisch voor het verwijderen van schilfers en achtergebleven kniphaartjes...
En jullie die dachten dat we geen p nodig hadden voor onze job....
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
13 okt 2005 22:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als ik dat lees kunnen jullie de BTW volledig recupereren, in plaats van voor 50%
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 okt 2005 22:37 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
13 okt 2005 22:38 |
|
|