Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 22:32

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Wat is de waarde hiervan? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Wat is de waarde hiervan?
Ik weet een Porsche Mountainebike Exclusieve staan.
Ik heb de laatste jaren welnooit meer op een fiets gezeten , doch ik ben wel hierin geinteresseerd als hebbeding.
Wat is zoies waard?
Wat kostte zoiets nieuw en waarop moet gelet worden dat het wel degelijk om een origineel exemplaar gaat.
De fiets was van zijn vader die dit als relatiegeschenk gekregen heeft dus er zijn geen papieren bij.

Ik ben benieuwd of er hier zijn die mekunnen verder helpen , en wie weet staat binnenkort een 4° "Porsche" in mijn garage :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

12 nov 2005 15:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Dr was wel iemand die daar wat wist/weet,Speedy944 :roll: :idea: :?:

12 nov 2005 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
kampen
Bericht 
Is het een evolution, bike FS ?? zegt 't maar Berry weet er 't een en ander van... Laat maar horen ...

12 nov 2005 16:25
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Geen idee
Ik weet Porsche Mountainbike "Exclusieve"
en dit is hetvolgende wat er als uitleg gegeven wordt

Citaat:
PORSCHE MOUNTENBIKE EXCLUSIVE gebouwd door porsche met speciale vering op lucht regelbaar volledig shimano deore LX met magura olie druk remmen in nieuwe staat

12 nov 2005 16:31
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Yep... Dat is een originele, maar geen FS.

Het is de alu uitvoering en gezien de kleurstelling toch alweer wat jaartjes oud.

De voorvork is een hele mooie (op luchtdruk). Ik heb daar nog wel het onderhoudsboekje van/voor.

Het fietsenmerk waar deze fiets gebouwd werd namens/voor Porsche bestaat inmiddels niet meer...

Deze fiets kostte destijds zo'n € 3.000,00...

12 nov 2005 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht 
Votec, wanneer er geen Porsche op zou staan ongeveer 600 euro waard.

12 nov 2005 19:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
bij de dealer staat nu ook een mtb fiets,
merk , STORCK, uiteraard Duitse fabrikant, 1500 eu
Porsche is heel sterk in het beplakken van merken met eigen logo en gaan lopen met de winst.... das wel een beetje jammer maar ja.
heb mij toch maar een cannondale gekocht ipv porsche.

@ Koen, ga eens uw licht opsteken bij de dealer..

12 nov 2005 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
kampen
Bericht 
)Berry heeft 'm ook even opgezocht in een brochure. Inderdaad Het is een bike S (blz.61). 1.000 € is mooi !!

Oja, een Votec gs4air vorkje kost alleen al 900€.
Niet echt niveau Halfords dus .....

Nog een fijne voetbalavond ( er is geloof ik net gescoord :wink: ).

Marjon

12 nov 2005 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
''best '' een goede fiets

als hij in goede staat is zou ik 700 euro bieden

heb zelf deore XTR en magura schijfremmen op mijn cannondale

12 nov 2005 22:30
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ik vind het een lelijk ding die fiets.

Mja, smaken verschillen.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

12 nov 2005 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Het is niet alleen een stickertje plakken hoor....de banden hebben een N-codering en dat pompt de prijs behoorlijk op. :lol:

13 nov 2005 12:41
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
En luchtgekoelde trappers bovendien.

13 nov 2005 12:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Hier dezelfde (iig met dezelfde foto). 800 euro is dus de vraagprijs. :wink:

13 nov 2005 14:22
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
THX, ik zal dadelijk eens gaan kjken en zien of het de moeite waard is.
Ik zal (zeker met die aanbiedingsprijs) zien of ik , zoals Robbie zegt , proberen hem voor 700 mee te krijgen.

13 nov 2005 14:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Succes :D

13 nov 2005 14:34
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ik ben de fiiets gaan bekijken.
Hij had noch een aankoopfactuur , noch certificaat of bewijs van originaliteit , noch andere papieren wat dan ook van de fiets.
Als ik zoiets koop (net als bvb een Breitling) had ik er toch graag een bewijs van originaliteit bij. Dit is zeer zeker te bekomen via Porsche , maar dat zal moeite en geld kosten.
Anders kan ik net zo goed een leuke MTB kopen en er twee Porsche stickers en het schildje van mijn sleutelhanger (is identiek) vooraan erop hangen. Dan heb ik hetzelfde bij manier van spreken.
Het Kader van de fiets was behoorlijk beschramd. Van tegen de muur te staan volgens de verkoper. Zijn halve garage stond vol met fietsen (dit was de enigste Porsche fiets). Hij ging niet in op mijn prijsvoorstel en ging niet van zijn prijs af. Er zou nog iemand van Brussel komen kijken.
Hij heeft mijn gegevens en we zullen wel verder zien.
Het is leuk als het lukt en anders op naar het volgende hebbedingetje

13 nov 2005 16:32
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Deze fiets is inderdaad nog door Votec gebouwd. Votec is echter vorig jaar bijna failliet gegaan en heeft een doorstart gemaakt. Ik weet niet eens of Votec nu nog bestaat. De Voorvork is inderdaad het mooiste stukje techniek van de hele fiets! Die is echt super! Die zat ook op m'n Porsche FS Evolution (framenummer CP-46-01001: daar zat de votec GS 4 Air² op met carbon telescopen) en daar zal je mij geen kwaad/slecht woord over horen zeggen! Die voorvork kan qua stijfheid en bochtengedrag echt tippen aan Headshock van Cannondale, terwijl deze wel twee telescopen heeft! Heeft weliswaar geen lock-out, maar deint niet/nauwelijks en doet precies waarvoor 'ie is ontworpen!

De rest van het frame is nogal rechtoe-rechtaan. Deze uitvoering heeft -zelfs- geen achtervering. De duurdere uitvoeringen van Votec hebben een Cane Creek AD10 achterdemper.

Nu -na het dreigende faillissement van Votec- heeft Porsche de productie van de fietsen overgedragen aan Storck (inderdaad).

Ik vind € 700,00 voor die fiets (mits in goede staat) trouwens geen gekke prijs! Alleen die voorvork kost dat al bijna (maar dan wel nieuw). Aan de hand van het framenummer kun je trouwens heel eenvoudig controleren of het een originele Porsche is!

13 nov 2005 19:50
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Maar daar moet hij hemwel nog aan willen laten gaan (wat dus niet is)
Het serie nummer heb ik niet gezien. Waar staat dat?
Hij had idd geen achtervering.
De fiets zelf was idd in goed staat , afgezien van de behoorlijk gekraste lak van het frame.

13 nov 2005 20:50
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
dan vind ik het best een hoop geld voor iets waar je niet speciaal naar opzoek (en niet dagelijks gebruikt of als echte hobby hebt) bent maar wat je tegenkwam en wel leuk vond.

mij lijkt het ook wel leuk een atb porsche maar dat geld is het mij niet waard zeker niet met die krassen zou ik met echt aan storen en jij ook denk ik als ik jou auto's gezien heb.

robert

13 nov 2005 20:56
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Zo is het.
En als er staat nieuwstaat is het nieuwstaat en niet zo.
Dan mag hij wel wat van die prijs afdoen in compensatie voor die (fout beschreven) toestand en voor het wegblijven van elk document dat zijn aard of verleden aangeeft ( wie zegt dat anders een week later de politie hier niet staat omdat het om gestolen goed ging. Zoals ik eerder schreef zat de halve garage vol met fietsen)
Als je een gebruikte wagen in nieuwstaat gaat kopen en als je daar bent hij vol met krassen staat laat je hem ofwel ook staan of je wil een korting zodat je dit kan laten fatsoeneren.

13 nov 2005 21:02
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
En dan laat je 'm om die 100 euro staan...... :roll:

800,= is toch helemaal niet gek voor een originele Porschefiets!!!!
Het is dat ie zo ver weg staat, anders stond ie vandaag nog hier in Zwollywood!!!

14 nov 2005 16:03
Profiel Twitter 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
911-lover schreef:
Maar daar moet hij hemwel nog aan willen laten gaan (wat dus niet is)
Het serie nummer heb ik niet gezien. Waar staat dat?
Hij had idd geen achtervering.
De fiets zelf was idd in goed staat , afgezien van de behoorlijk gekraste lak van het frame.

Koen, ik vraag me af als je last hebt van je rug of een mountainbike wel geschikt is. Misschien beter een goede citybike waarbij je rug relatief recht blijft. Had destijds ook last van mijn rug en mountainbiken was toen een onaangename bezigheid.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 nov 2005 16:17
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Destijds na mijn rugoperatie moest ik veel fietsen. Toen had ik ook een MTB en dat was volgens de arts en kinesist zeer goed. Let wel zadel stond iets lager dan die op de foto (deze was echt te hoog) en het stuur wat hoger.
Ik wil eventueel weer een beetje beginnen met sporten en als ik daardoor minder met de Porsche kan rijden (sporten en rijden gebeurt in de vrije tijd) dan het liefst op een Porsche . :wink:

@Erick : Tja , principes hé . Fiets in nieuwstaat (wat niet was) en zonder papieren :roll:
Zou jij bvb ook een Rolex/Breitling voor de volle vraagprijs kopen als blijkt dat er geen bewijs van originaliteit voorhanden is en als hij beschadigd is als er nieuwstaat vermeld wordt , of wil je dan (als je hem dan nog wilt hebben) niet iets van de prijs af doen als compensatie van de verzwegen gebreken ?

14 nov 2005 16:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
niet kopen joh die cross-country dingen...ga meer voor zoiets:
Afbeelding
Zelf had ik de oude versie, rood met chromen achterbrug. DH 190mm upside down vork, Magura schijfjes, Sunn DoubeWide velgen (gaan noooooit kapot) met 2.45 achter en 2.60 banden vóor en Deore, LX, XT & XTR onderdelen. echt een fantastische bike, alleen het is niet te adviseren er een stukje mee te gaan cruisen :lol: 8)
Dat was mijn liefde voordat ik op het idee kwam op een P te kopen...daarom is de bike ook weg :cry:

Maar zo'n porsche fiets lijkt wel verdacht veel op de Votec, goede bikes als je wilt cross-county'en alleen zou ik zelf nooit met "porsche" op mijn fiets gaan rondrijden..gaat veel te langzaam voor een P :D

944 Granat Rot '85

15 nov 2005 19:01
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]