Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 22:38

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Puntjes van kritiek (????) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Die Rob is wel doordacht hé :!: :!: :!:

Persoonlijk ben ik zéér tevreden met mijn 993 2S

29 nov 2005 15:55
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
Heb de 968 nu zo'n twee weken en zijn er heel erg blij mee
Heb me ook gek gezocht hoe je de dagteller op nul kunt zetten.
Leuk verstopt in een rooster van de verwarming (Stond gewoon in het boekje natuurlijk )

Je geeft impliciet met je opmerking(en) ook meteen aan wat mij aan de nieuwe 911, de Cayman en Boxster stoort!

Het interieur van de 944 (type 2) en 968 was destijds z'n tijd vooruit (en oogt zelfs tegenwoordig nog best modern, toch?). Het was/is goed afgewerkt, ziet er strak uit en tóch had/heeft het interieur van de 911 uit dezelfde jaren veel meer charme en ademde/ademt veel meer sportiviteit en beleving dan het 944/968-interieur.

Tegenvallend bij het 944/968 interieur vind ik toch wel het gebruik van (heel veel) kunstleer (zeker als je in ogenschouw neemt wat je destijds voor zo'n auto moest betalen). De klokkenwinkel is een stuk strakker als die van een 911 uit dezelfde jaren en tóch is die van een 911 een stuk sportiever te noemen.

Dat neemt overigens niet weg dat ik het interieur van een 944/968 ook heel fraai vind en -zeker ergonomisch- beter doordacht is dan het interieur van een 911, maar het 'ademt' gewoon iets heel anders.

Het interieur van de nieuwe Porsches hebben op mij hetzelfde effect: het is kwalitatief absoluut heel goed (de gebruikte materialen, het afwerkingsniveau, etcetera), maar het komt op mij wat 'goedkoop' en 'ongeïnspireerd' over. Met name de glanzende plastic knopjes en de algehele uitstraling geeft mij 'geen koude rillingen van verrukking'...

Ik heb begrepen dat Porsche Exclusive (met name in Duitsland) goede zaken doet omdat Porsche-kopers met allerlei 'dure kunstgrepen door Porsche Exclusive' de auto een wat 'rijkere' (is dat een ander woord voor 'duurder' of 'beter'?) uitstraling willen geven.

29 nov 2005 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wat dat laatste betreft, daar heb je een punt : wie zijn wagen met wat leuke opties aankleedt, mag een smak geld op tafel leggen : volleder, sportzetels, stukje alu- of carboninleg.... stuk voor stuk bijzonder prijzig, maar het maakt de wagen uniek, want standaard komt het inderdaad iets te mager over. De term goedkoop zou ik niet gebruiken...

En nochtans, bij de dealer vertelden ze mij dat zeker 50% van de kopers een 911 bestelt met nauwelijks wat opties...

En als er de leukste opties bij zijn, mag je gerust richting € 25000 rekenen, daar koop je ook al een behoorlijke tweede wagen voor :roll:

Allemaal relatief !

Vergeet ook niet dat de 911 als maar meer in het straatbeeld komt, en ook daardoor meer en meer een "gewone" uitstraling krijgt, een mens kijkt niet meer op voor een gewone 996/997 in een vaal kleurtje. Maar laat dat nou net zijn wat vele Porsche-eigenaars ook willen.

29 nov 2005 16:48
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Even terzijde, een 996-4S heeft toch standaard volleder of niet?

Want ik ben het wel met Speedy eens, een "standaard" 996-interieur ademt niet de prijs van de auto uit... In volleder vind ik dat echt wel (raar he, maar is echt zo).... Dat zou dan een flink misverstand hier de wereld uit kunnen helpen (gezien de grote hoeveelheid 996-4S rijders :cheesy: )

29 nov 2005 17:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
paSCal schreef:

Inderdaad, en ook standaard metaalkleur en wellicht nog enkele zaken.

Ook ik treed jullie bij hoor, standaard komt het "magertjes" over, zoals ik schreef.

Maar is dat niet de kwaal van alle merken zoals BMW, Audi, Mercedes : kaal = banaal, dus wordt de optielijst lang en vooral duur om alsnog de verlangde winst binnen te halen, wel slim bekeken...

29 nov 2005 19:06
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
paSCal schreef:

Yep almede Hifi Pakket-turbo onderstel-breed-4wd-psm-stoelmemory-etc.

Maar er is bijna niet 1 porsche standaard afgeleverd in NL.

Net als de gem. BMW-Audi-MB etc.

Verder blijft het tobben met een 996 4s :lol: :lol:

29 nov 2005 21:58
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
John4S schreef:
Verder blijft het tobben met een 996 4s :lol: :lol:

Ik zou hier bijna de 2 en 4 wheel discussie willen gaan starten.... :lol: :lol: :wink:

29 nov 2005 22:16
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3