Auteur |
Bericht |
MY00
Cayman S
|
 Amsterdam vindt hoger parkeertarief voor SUV ’geen gek idee’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6489432 ... vindt-hogeVoor zover ik weet, parkeer je altijd op een parkeerplaats en ja soms zijn ze erg smal. Verder betaal je in de land al heel wat meer voor een grote, zware, brandstof slurpende auto. Ik zou echt heel gelukkig worden (not) van het wonen in Amsterdam met zo'n burgemeester en college.
_________________________________________ Mvg,
René
|
04 dec 2024 19:11 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Amsterdam vindt hoger parkeertarief voor SUV ’geen gek i
Buiten het feit wat je in godsnaam te zoeken hebt in een stad als Amsterdam (er zijn vele mooiere steden te vinden) kun je je SUV ook gewoon in het Arena Transferium parkeren en voor een paar euro de hele dag met de metro op en neer naar het centrum.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 dec 2024 19:38 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Goed plan; hoe minder SUVs hoe beter 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 dec 2024 20:28 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Beter nog: alle auto’s de grachtengordel uit.
|
04 dec 2024 20:57 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Er zit wel "wat" verschil op qua impact (benodigde ruimte / uitstoot) tussen pakweg een Renault Captur (4,2M lang - 1,8M breed - 1,2 ton) en een Rollie Cullinan (5,3M lang - 2,2M breed - 2,6 ton) en alles wat daar tussenin zit.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
04 dec 2024 21:17 |
|
 |
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Driekwart van alle EV’s is een SUV. Just saying…
|
04 dec 2024 21:22 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Maar ze zijn allemaal lillik. 
|
04 dec 2024 21:51 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Alle auto’s van niet bewoners
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 dec 2024 23:47 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
De meeste SUV's zijn ook niet te pruimen. Dat vind ik ook van onze Cayenne. Maar het rijdt zo heerlijk met luchtvering en iedereen geeft je voorrang bij een wegversmalling. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 dec 2024 0:19 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Heb wel eens in zon ding gereden, maar vond het een nogal zaaddodende ervaring. Vergeleken daarbij is een Model3P een openbaring qua rijeigenschappen en -beleving. Mijn ervaring qua voorranggeven en -nemen is trouwens anders. In SUVs zitten meestal angstige bejaarden die zich makkelijk af laten troeven 
|
05 dec 2024 8:45 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad - er zijn genoeg suto’s die SUV zijn en kleiner/lichter dan menig andere auto …. Daarnaast vraag ik me af of de èchte PC-hoofd-straat-trekker-rijders zich druk gasn maken om wat extra parkeergeld …
|
05 dec 2024 9:44 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Alle ICE boven de 2 ton gewicht dubbeltarief laten betalen?
|
05 dec 2024 10:23 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Als iemand met een auto van 150k+ en dan vrij nieuw, zal het waarschijnlijk niet heel veel uitmaken.
_________________________________________ Mvg,
René
|
05 dec 2024 10:30 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
In Braboland misschien. Hier in het wilde westen is mijn ervaring dat SUV's altijd voorrang hebben, ongeacht de verkeersregels...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 dec 2024 14:19 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik zat toevallig net weer eens te kijken naar jong gebruikte Cayenne Hybrids Voor die zeldzame keer dat ik in Amsterdam kom zal dat parkeertarief me jeuken. Vanuit mijn woonplaats is er trouwens ook een treinverbinding. Aankomst in het centrum en je kunt het ook nog op een zuipen zetten 
|
11 dec 2024 17:56 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
Heb met dit soort dingen toch een beetje moeite, Omdat je je zaakjes goed voor elkaar hebt moet je maar meer betalen. Ze vergeten dat ze daar niet zomaar rijden en vaak gewoon geld uitgeven in de winkels. Als ze het duurder maken rijden ze gewoon ergens ander heen.
|
11 dec 2024 19:26 |
|
 |
michel1975
968
|
Gezien het verbruik van mijn GL ga ik me over de parkeerkosten maar niet druk maken 
|
12 dec 2024 13:11 |
|
 |
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Ik zie hier een verband met de winkel leegstand in Belgische grootsteden. Zoals Anton zegt, maak het de automobilist moeilijk om met de auto in de binnenstad te rijden (LEZ zones) en te parkeren en de mensen (winkel bezoekers/kopers) blijven weg. Het systeem hier met buiten de steden gelegen parkings in combinatie met openbaar vervoer (openbare miserie want ze rijden haast nooit (nooit op tijd of maar tot in de late namiddag)) werkt voor geen meter. Een goed uitgebouwd, bruikbaar en betaalbaar openbaar vervoer zou wonderen doen. Voorlopig blijft het echter gewoon bij automobilistjes uitpersen ...
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
12 dec 2024 14:49 |
|
 |
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Mee eens, ben 3 jaar geleden laatst in Amsterdam geweest omdat een vriend van me daar werkte en we gratis konden parkeren bij dat bedrijf. Wat een linkse ,woke, armoedige zooi is het daar. Kan zo 10 andere steden noemen welke het stempel "open inrichting" niet hebben.
|
12 dec 2024 15:52 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
haha  , altijd weer grappig om te lezen hoe er gekeken wordt naar 020. Jaren gewoond, nu blij dat ik op fietsafstand ernaast woon en dus de drukte kan opzoeken maar ook zo weer thuis ben in het dorp ernaast. Overigens, met een auto en niet-inwoner zijnde heb je echt niks te zoeken daar. Lekker met de fiets/ov. Met de auto erin rijden weet je dat het een duur geintje wordt (net als in vele andere steden)
|
12 dec 2024 17:44 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Blijf jij lekker in Tilburg 
|
12 dec 2024 18:25 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nu paar keer bij de RAI geparkeerd en dan met metro de stad in. Goed te doen.
|
12 dec 2024 18:27 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Zeker, net als Olympisch stadion etc. Bedoelde ook meer met de auto het centrum in, gewoon niet doen. Buitenveldert is ook een aanrader om te parkeren (net voor het Rosarium), parkeren is daar na 19 uur en op zondag gratis en vanaf daar loop je zo naar Rai. Maar voordat we hier een Libelle forum krijgen, terug naar het topic:.. 
|
12 dec 2024 22:30 |
|
|