Auteur |
Bericht |
EugeneW
Porsche 911 3.2 1985
|
 Hoe een klassieke Porsche 911 verzekeren
De prijzen van klassieke Porsche 911 is de laatste jaren flink gestegen. Ik heb een Porsche 911 3.2 cabriolet uit 1985 en in 2019 is deze getaxeerd voor € 40.000,00 en ik verwacht dat de waarde nu een stuk meer zal zijn. Hij is WA verzekerd en heeft een te verwaarlozen alarm, een extra stuurslot (stoplock Pro) die er altijd op zit en ik ben voornemens er een track en trace in te bouwen (Onntrack Portable PRO+ Heavy duty tracker – Lifetime gratis tracking!). Natuurlijk kan ik hem allrisk verzekeren voor de dagwaarde maar dan zal ik ook nog een betaalde track en trace in moeten laten bouwen en misschien aan nog wat meer eisen moeten voldoen en de maandelijkse kosten zullen er ook wel niet om liegen! Hoe denken jullie hierover?
|
15 feb 2025 19:01 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
 Re: Hoe een klassieke Porsche 911 verzekeren
Ik zou hem zowiezo allrisk verzekeren, tegenwoordig is het dievengilde speciaal op zoek naar Porsche F en G modellen. Er zijn verschillende aanbieders van klassiekerverzekeringen meestal zit je dan wel vast aan een maximaal jaarkilometrage. En een voorwaarde qua stalling.
Zelf ben ik via Peter Yska bij Assicuro verzekerd. Auto moet (ik meen elke 3 jaar) getaxeerd worden. Geen alarmeis, maar ik moest wel een massasleutel laten inbouwen. Voorwaarde qua stalling thuis, citaat uit de polis: Het Motorrijtuig dient, tussen 20.00 uur en 08.00 uur van de daaropvolgende dag, in een deugdelijk afgesloten ruimte gestald te worden. Diefstal van het gehele Motorrijtuig wordt alleen vergoed na aantoonbare braak aan die ruimte. De stallingsverplichting geldt alleen op het adres waar het Motorrijtuig normaliter wordt gestald. In geval van diefstal van het gehele Motorrijtuig op een ander adres, zal de Verzekerde aannemelijk moeten maken dat dit niet het adres is waar het Motorrijtuig normaliter wordt gestald.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 feb 2025 20:09 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Op taxatiewaarde verzekeren.
Via je verzekeringsagent bij Turien en Co of zelf bij Kuiper Verzekeringen …
Taxatie:
Rietveld Taxaties of Gratama-Luxwolda of Etc.
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt kan je heel veel wijzer worden over Porsche verzekeringen of Klassieker verzekeringen in het algemeen.
Zelf zou ik absoluut geen enkel alarm systeem in de auto inbouwen … want dat heeft toch geen nut.
Aan de verzekering vragen of ze een Lo~Jack accepteren … dat heeft bij mij de voorkeur.
|
15 feb 2025 21:16 |
|
 |
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Via Turien kun je een LoJack abonnement met fikse klassieker korting krijgen, mocht je dat nodig hebben.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
17 feb 2025 11:37 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 ... ik las hier laatst ergens dat Turien niet altijd akkoord gaat - of niet meer akkoord gaat - met het Lo-Jack Systeem bij het afsluiten van een nieuwe verzekering. Hier een lijstje van verzekeraars waar Lo-Jack Benelux mee samen schijnt te werken.
|
17 feb 2025 12:56 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Al staat Turien ook in dat lijstje. Ik heb twee jaar geleden in ieder geval juist via Turien een LoJack geadviseerd en ingebouwd gekregen. Maar het wel of niet accepteren ervan zal wel model gebonden zijn.
@EugeneW: ik zou overigens altijd voor een klassiekerverzekering tegen taxatiewaarde gaan, tenzij je meer dan 10 dkm per jaar met je klassieke P rijdt. Dat hoeft - inclusief taxatie - helemaal niet zoveel meer te kosten dan een "gewone" WA verzekering en kan afhankelijk van je kilometrage zelfs minder kosten.
|
17 feb 2025 13:07 |
|
 |
EugeneW
Porsche 911 3.2 1985
|
Ik heb even bij mijn huidige verzekering gekeken (ZLM) maar nu ben ik nog geen 10 euro kwijt (WA verzekerd) en als ik hem Allrisk daar zou verzekeren dan ben ik bijna 90 euro kwijt, dat vind ik een aardig verschil! En dan nog het eventuele track en trace abonnement erbij.
|
17 feb 2025 14:26 |
|
 |
Stiruam
|
Ik ben er van overtuigd dat dat veel goedkoper kan, zeker bij een laag kilometrage. Mijn verzekering op taxatiewaarde kost bij een taxatiewaarde van 60k en 10 dkm per jaar ongeveer EUR 70 p.m.
Dat is natuurlijk aanzienlijk meer dan je huidige EUR 10 p.m., maar:
- 10 dkm per jaar is erg veel voor een klassiekerverzekering en drijft de premie nogal op; - je krijgt bij een totaal verlies natuurlijk niks van je WA verzekering. Juist als je denkt dat de taxatiewaarde nogal gestegen is, zou dat voor mij een goede een reden zijn om hem nu ook maar all risk te verzekeren. Al je goede voornemens ten spijt is de auto nog steeds te stelen en dan sta je alsnog met lege handen. Dat kun je natuurlijk als risico incalculeren, maar ik vind het een fijne gedachte dat ik in zo'n situatie ongeacht mijn verdere financiële plannen snel op zoek kan naar een vervangende P.
|
17 feb 2025 14:44 |
|
 |
Ruby77
Porsche 911 S
|
Tja, in het algemeen verzeker je dingen die je niet zomaar kunt vervangen mocht het verloren gaan. Die afweging zul je zelf moeten maken maar ik kan me voorstellen dat je gehecht bent aan je trotse bezit. Zelf heb ik destijds dezelfde vraag gesteld en op aanraden van dit forum is de mijne allrisk verzekerd bij Turien. Tracker in laten bouwen via Moving Intellegence en taxatie laten doen. Verder een prima stalling in een loods in de buurt. Het geeft mij een gerust gevoel dat de auto tegen taxatiewaarde verzekerd is en voor mijn gevoel veilig staat. Kosten voor de verzekering liggen rond de €800,- per jaar. Dat kan inderdaad voor minder met WA maar rustig slapen is priceless! Succes in ieder geval!
|
17 feb 2025 15:14 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ook als je ‘m zelf plat rijdt krijg je niks … Ik heb zelfs tijdens restauratie m’n 911je tegen taxatiewaarde verzekerd gehad … het pand daar zal maar affikken o.i.d.
|
17 feb 2025 16:06 |
|
 |
ferry p
108-356-911-993-992Lowlands
|
knac vind ik wel fijn en assicuro ook.
ik reken altijd ong 2 % van de taxatie waarde / jaar aan premie voor all risk.
40k = 800 euro. belangrijk zijn de kleine letters ivm stalling plicht na een bepaalde tijd s avonds en als je met de auto op onderweg bent.
bij assicuro kun je een hoger ER inbouwen waardoor het wat goedkoper wordt, maar betalen doe je toch.
diefstal en brand zijn de grote riscico s die ik zelf graag gedenkt wil hebben. een deurtje of bumper spuiten betaal ik liever zelf en vind ik niet erg spannend.
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
17 feb 2025 16:22 |
|
 |
EugeneW
Porsche 911 3.2 1985
|
Ik heb gisteren een aantal verzekeringsmaatschappijen aangeschreven. Aangezien ik lid ben van de ANWB heb ik hun ook gevraagd voor een offerte, ze belde mij gisteren avond. De jaar premie zou uitkomen op ongeveer € 1.000,00 per jaar (-/- 5%). Ik heb nog gevraagd of er aanvullende eisen zijn zoals alarm, track en trace of avonds de Porsche in de garage maar er waren geen aanvullende eisen (beetje vreemd toch?). Wanneer ik de andere offertes binnen heb zal ik ze delen.
|
18 feb 2025 19:49 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Kan je bij de ANWB tegen taxatiewaarde verzekeren 
|
18 feb 2025 19:56 |
|
 |
Spastblast
|
Via wie heb je bij Turien afgesloten? Want ik betaal ongeveer hetzelfde pm, maar dan voor 50k taxatiewaarde (binnenkort hertaxeren) en 7,5k km per jaar.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
19 feb 2025 10:59 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Bij KNAC (onderdeel van ANWB) wel. Moderne auto's 3 jaar tegen aanschafwaarde (mits gekocht bij een BOVAG-aangesloten partij); youngtimers en oldtimers tegen taxatiewaarde.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
19 feb 2025 11:29 |
|
 |
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Dit kan ook met de regio te maken hebben. In Drenthe is de premie toch echt wat lager dan in andere delen van NL. Ik zit via Afic bij Turien. Met loJack eis echt een scherpe premie vond ik. Geen nachtstallings eis of andere alarm eisen.
|
19 feb 2025 15:50 |
|
 |
Stiruam
|
Ik heb mijn verzekering bij Turien via Mark van Bluerisk Specialty Insurances afgesloten. Ik had toen wel een lagere offerte van "De Kilometer Verzekering". Dat was ook via Turien, maar dan met net iets andere voorwaarden en met dus een lagere premie. Mark kon mij toen ook die lagere premie aanbieden. Ik zie trouwens dat ik eerder net te optimistisch was: het is bij mij op basis van een taxatiewaarde van 57,5k en dus geen 60k. Evengoed: 7,5k hogere taxatiewaarde dan wat jij noemt en 2,5 dkm meer per jaar (=hogere premie dan bij 7.5 dkm) voor grofweg hetzelfde geld. Als je interesse hebt kan ik je Marks' volledige gegevens natuurlijk even per PM toesturen.
|
19 feb 2025 17:06 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Zelfs tegen aankoopwaarde weet ik uit eigen ervaring. Zo heb ik mijn auto AR verzekerd voor een periode van drie jaar. Eind van dit jaar loopt deze polis af en zal ik maar eens kijken waar ik hem tegen taxatiewaarde kan verzekeren.
|
19 feb 2025 18:20 |
|
 |
Spastblast
|
Thanks ik hou het even in gedachte. Misschien eerst even afwachten hoe de hertaxatie uitpakt.
|
20 feb 2025 16:07 |
|
|