Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 14:37

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ongeval klassieke 911 - Bestuurder Tom Waes zwaargewond. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Ongeval klassieke 911 - Bestuurder Tom Waes zwaargewond.
GinnFizz schreef:
Helemaal bovenaan in het nieuws, de kranten, de media ... want het is Tom Waes.
Een paar weken geleden voor onze deur in een zeer verkeersluwe straat de buur van enkele huizen verder, die gewoon langs de kant van de weg wandelde, overhoop gereden (is nu vanaf de borstkas verlamd) door een kerel die op zijn telefoon bezig was (net zoals alcohol verboden) en je hoort, ziet of leest er niets van.
Het is maar hoe ver je boven het maaiveld uitsteekt ...
Waes heeft alleen zichzelf verwond en de kerel die onze buurman aanreed heeft zelf niks maar heeft de mobiliteit van iemand anders afgenomen. Twee maten, twee gewichten.

Het is inderdaad meten met 2 maten......... ik vind je nickname van een alcoholische cocktail wel grappig icm deze topic......

05 dec 2024 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
ben in een jaar tijd al twee keer in de e-tron van achter aangereden door fietsbel in wit busje die op hun telefoon zitten, je ziet ze op hun telefoon zitten terwijl ze met 40km pu naar binnen rijden. Maar je kan niks bewijzen, zou strafrechtelijk vervolgt moeten worden. In een oude Polo overleef je het niet..
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

05 dec 2024 13:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Dashcam achter de achterruit :?:

05 dec 2024 13:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Cazzo Super Veloce schreef:
Dom en fout natuurlijk, maar hij/zij/het die zonder zonden is werpe de eerste steen.

Ik rook en drink niet. Telefoon staat uit in de auto. Zo moeilijk is het niet :D

06 dec 2024 7:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
https://www.ad.nl/auto/veroorzakers-ongeval-door-appen-tijdens-het-rijden-kunnen-vanaf-nu-persoonlijk-failliet-worden-verklaard~a3c91e65/

Dit vind ik een uitstekende ontwikkeling. Ik kom ook dagelijks van die appende dwazen tegen waardoor ik regelmatig net een ongeval kan vermijden doordat ik wél oplette....

06 dec 2024 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Op een enkele uitzondering (heterdaad) na is dit juridisch niet hard te maken. Leuk als krantpaginavulling, dat wel.

06 dec 2024 19:59
Profiel
Sint-Niklaas (B)
2,44 promille (14 pinten) en rijden zonder gordel. Dan heeft die nog best veel geluk gehad.
Wel vreemd dat zoiets lekt bij een BV, als Jan Anoniem dat overkomt komt dat niet in de pers.

28 maart 2025 9:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Gisteren is een 60 jarige vrachtwagenbestuurder (man, vader, grootvader, vriend) om het leven gekomen door een aso die een brake check deed. Verpletterd door de lading buizen. Er is een verdachte opgepakt maar de naam wordt natuurlijk niet vrijgegeven.
Als een mediafiguur een ongeval heeft waarbij hij alleen zichzelf schade toebrengt wordt dat wekenlang hemelsbreed en tot in den treure uitgesmeerd in de media.
Beiden doen dingen die niet passen in het verkeersbeeld, de ene teveel drinken en de andere opzettelijk een gevaarlijk maneuver uitvoeren. Twee dingen die andere weggebruikers ook in gevaar brengen. Eén ervan met een dodelijk slachtoffer als gevolg en daar wordt véél minder aandacht aan gegeven.
Twee maten en twee gewichten?

28 maart 2025 10:38
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Tragisch natuurlijk en mijn medeleven voor de betrokkenen.
Maar dan was er toch iets mis met de ladingzekering vrees ik. :?

28 maart 2025 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Mensen hebben geen idee hoe gevaarlijk het is om voor de grap of uit verkeersagressie vol op de rem te gaan staan voor een vrachtwagen.

Iedere ervaren chauffeur weet dat je 30 ton lading niet op zijn plek houdt als je echt een noodstop moet maken.

28 maart 2025 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Retie
2.2VTEC schreef:
Tragisch natuurlijk en mijn medeleven voor de betrokkenen.
Maar dan was er toch iets mis met de ladingzekering vrees ik. :?

Uiteraard, en de lading was wss ook beginnen schuiven met een echte noodrem situatie, maar dan neemt niet weg dat de veroorzaker van dit ongeval dit opzettelijk deed en toch anoniem wegkomt met zijn dodelijke misdaad terwijl iemand die een stommiteit doet en alleen zichzelf verwondt aan het mediakruis wordt genageld.

28 maart 2025 14:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Retie
dirty gertie schreef:
Mensen hebben geen idee hoe gevaarlijk het is om voor de grap of uit verkeersagressie vol op de rem te gaan staan voor een vrachtwagen.
Iedere ervaren chauffeur weet dat je 30 ton lading niet op zijn plek houdt als je echt een noodstop moet maken.
Idd, ik wil die verkeersaso's wel eens met een vrachtwagen willen zien rijden. Dat merken ze meteen de moeilijkheidsgraad van met 30 (of meer) ton lading te rijden.

28 maart 2025 14:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18 Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Geeft de uitdrukking "remmen is angst" een geheel andere betekenis..

28 maart 2025 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Collectie eenvoudig en effectief: Porsche 911 SC Targa 1980 Jeep CJ7 4 cil. (V8 coming) 1982 Citroën 2CV6 Spécial 1986 Volvo V70R 2.3 1997 (te koop)
Omgeving Eindhoven
dirty gertie schreef:

Als dat idd. zo is dan lijkt me dat op zich toch wel een groot potentieel risico in het verkeer. Geen idee wat de regels/vereisten hiervoor zijn, maar ik mag hopen dat dit wel afgedekt wordt middels keuringen e.d. Anders zou het met al dat zware vrachtverkeer een aardige Russische roulette zijn inmiddels. :shock:

28 maart 2025 19:02
Profiel
Sint-Niklaas (B)
[*]Gezien de tragische afloop ben ik niet iemand die hierover een moreel of ander oordeel over wil vellen.
Een lading "Buizen" - tenzij het betonnen rioolcollectors zijn - wegen belange geen 30 ton.

Ik ken de materie vrij goed door mijn werk; bij letterlijk elke controle op ladingzekering gaan ze quasi allemaal op de bon. Idem ADR trouwens. En dat zijn niet de goedkoopste boetes kan ik zeggen + een hoop praktisch gedoe qua overladen, andere truck / extra chauffeur om over te laden, tijdverlies etc

28 maart 2025 23:03
Profiel
Moderator
911 Carrera S
2.2VTEC schreef:
Een lading "Buizen" - tenzij het betonnen rioolcollectors zijn - wegen belange geen 30 ton.

Een lading stalen buizen voor de petrochemie komt zeker wel aan 30 ton op een vrachtwagen. :|

29 maart 2025 8:10
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2