Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 sep 2025 23:36

Antwoord op onderwerp  [ 2504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
981 Boxster S
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
Dit weekend in de Eifel gereden met de Boxster. Toen we een heel mooi slingerweggetje insloegen kwamen er 2 motoren achter ons aan die er duidelijk ook zin in hadden. Kon niet goed zien wat het was maar er zat iig een dikke KTM allroad bij. Na 2-3 bochten waren ze al uit mijn spiegels verdwenen. Op een gegeven moment zat ik vast achter een camper dus kwamen ze alsnog voorbij. Staken nog wel een duimpje op. :thumleft: Op dat soort wegen met veel opeenvolgende langzame bochten is een auto toch vaak wel sneller.

29 aug 2025 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik rij daar ook graag op de motor maar ben dan relaxed aan het cruisen. :drive:

13 sep 2025 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Exc schreef:
op dat soort wegen met veel opeenvolgende langzame bochten is een auto toch vaak wel sneller.

Mja, hangt vooral af van de staat en de "properheid" van het wegdek - als motorrijder moet je daar altijd een marge voor inbouwen, er kan altijd gravel, een tractorspoor of andere zooi op je lijn liggen liggen. Een auto dendert daar overheen zonder boe of ba, een moto op hellingshoek is een ander verhaal.
Zelf stuur ik altijd zo breed in om overzicht te hebben op tegenliggers om dan te knijpen.
Enige "vervelende" aan de Eifel is, dat het vanuit hier geen dagtrip is, maar een weekendtrip wegens 300 km enkele reis alleen al.

13 sep 2025 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
De Eifel is zo een mooi gebied! 2 jaren geleden weekend met motor (Ducati Monster 821) gereden maar veel regen (oa water in Monschau tijdens hoosbij in pauze klein meter zien stijgen..)..in juli met de Boxster geweest (dit keer mooi weer); het is idd iets te ver voor een dagtocht (ik woon in Adam) dus zaterdag op tijd vertrokken, hele middag kunnen rijden, overnachting en zondag ochtend en middag kunnen rondsturen. Mooie is dat je dan ook de Nurnburgring (niet zelf gereden...vlg keer...maar gekeken, kan heel makkelijk op verschillende plaatsen) kunt meepakken. Zondag vroeg in avond weer terug thuis. Over het algemeen zijn de wegen erg goed en vaak mag je op B-wegen 100 terwijl je op dit soort wegen in Nederland vaak nog maar 60 mag. Bovendien zijn veel weggedeelten dubbel uitgevoerd bij helling op om makkelijk te kunnen inhalen. Topsnelheid testen kan ook op paar stukken snelweg die onbeperkt zijn (helaas was t te druk..). Wel opletten voor filters; zondag in ochtend was t bij ons raak op weg waar je maar 70 mocht...maar boetes zijn in vergelijking met Nederland 'betaalbaar'

13 sep 2025 19:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101