Auteur |
Bericht |
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Persoonlijk pleit ik voor de Amerikaanse manier; op DUIDELIJK ZICHTBARE plaats een DUIDELIJK HERKENBARE politieauto plaatsen, als je die NIET ziet zit je écht niet op te letten, en zou je alleen al beboet moeten worden voor slapen achter het stuur (....), en daarbovenop de snelheidsboete....
Wat betreft de verkeersdoden; ik heb altijd begrepen dat VERUIT de meeste doden vallen binnen de bebouwde kom, dus m.i. moet de KLPD zijn werkgebied vooral verleggen naar de bebouwde kom.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
04 jan 2006 22:39 |
|
|
Jort
Groningen
|
Amerikaanse manier hè. Dan niet gaan huilen als je gepakt wordt, want dat gaat ook wel even anders dan hier.
Ik krijg een beetje dat gevoel van de middelbare school. Iedereen heeft wel eens afgekeken bij een toets. Als je dan gepakt werd gaan zeiken dat er te wienig tijd was om het te leren, de toets niet aansloot op de stof, de stof de moeilijk was en de docent een drol. Lekker recalcitrant schoppen tegen de regeltjes en de handhaving daarvan. Beetje kinderachtig.
Ik dacht dat we volwassen geworden waren.
|
04 jan 2006 22:55 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Jort, maak je geen zorgen ik huil niet als ik aan de kant gezet word (is mij overigens overkomen in Florida; State Trooper...)
Ben met je eens; als je gepakt wordt heb je het spelletje verloren, en daar moet je tegen kunnen...
Volwassen ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
04 jan 2006 23:35 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gaan we weer. "Discussie" nummer 2000 over dit onderwerp
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
05 jan 2006 0:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja, het is een bijna maandelijks terugkerend topic...Logisch ook, het wekt gewoon heel veel ergernis op. Mijn mening vind je o.a. hier, ik ga het niet nog een keer allemaal opschrijven...
|
05 jan 2006 1:08 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heren heren, begrijpen jullie dan ook niet dat te hard rijden ook heel slecht voor het milieu is? .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
05 jan 2006 1:11 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Jawel, maar daarom begrijp ik juist niet de aversie hier tegen een Porsche op LPG....
|
05 jan 2006 1:16 |
|
|
John
Cayenne
|
Me too
Tis wel een lekkere leuke discussie, enne der zijn idd. regels in dit land..............................gelukkig maar, je moet ergens een standaard hebben.
Stel je voor een land zonder regels.
En dan heeft Pascal gelijk, wij vinden ff te hard geen overtreding, maar andere vinden het lenen van je autoradio weer geen overtreding, want jij met die dikke Porsche kan dat toch best wel missen.
|
05 jan 2006 9:28 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Appels met peren vergelijken...
...is allebei fruit.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
05 jan 2006 9:41 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Is dat alles wat jij hieraan toe te voegen hebt Koosie?
Ik geloof best dat het in een aantal gevallen om de poen te doen is, maar ik (misschien als enige) ga er toch nog echt van uit dat het ze in het algemeen om de (ook onze) veiligheid te doen is. Zo zag ik laatst weer een fietser gepakt worden voor rijden zonder licht. Zijn eerste (weinig originele) reactie was: "Jezus man, waarom moet dat weer? Ga toch echt werk doen en ga boeven lastig vallen!".
Wat zo'n gast niet begrijpt is dat ik hem iets eerder bijna van z'n fiets had gereden omdat ik 'm pas op het laatste moment zag.
We hebben nu eenmaal met ons allen (democratisch!) wat regeltjes afgesproken en daar moeten we ons aan houden; Ik vind persoonlijk 120 op snelwegen s'nachts ook een te lage snelheid, maar als we bovenstaande door de vingers zien en alles tot 10km te hard goedkeuren, waar leg je dan wel de grens?
Hoe vaak hoor je niet bij programma's als blik op de weg dat mensen waarbij hun rijbewijs wordt ingenoemen zeggen: "dat is net 3 km te hard" terwijl het er 53 te hard zijn.
Ik denk dat dit een mentaliteit-issue is dat we hier iedere keer zo over vallen.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
05 jan 2006 12:12 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Mind you, wij hebben die regels niet met elkaar afgesproken. Onze "volksvertegenwoordigers" hebben mensen aangesteld die die regels verzinnen. Ze verzinnen ook de aantrekkelijke handhaving en onze minister keurt dat allemaal maar goed.
Maar ja, het overgrote deel van het land gaat nooit stemmen en wie gaat stemmen, stemt vaak op het gevoel of CDA.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
05 jan 2006 12:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wat een onvrede. Emigreren uit deze corrupte bende is altijd een optie, gezien de goede alternatieven in het buitenland
|
05 jan 2006 12:33 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Da's een interessante andere discussie. Ik ben nl blij dat het overgrote deel van het land niet gaat stemmen; als alle tokkies van de wereld het hier voor het zeggen krijgen.....
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
05 jan 2006 12:37 |
|
|
Shark
|
Meneer Herfst,
U weet het, als we allemaal zoals u denken, dan hebben we een schoner millieu, en kunt u weer met een gerust hart uw kap open doen en genieten.
Porsche op LPG, das mooi, rijden ze ook een stuk zachter.
Alleen nog iets aan die grembellia uitlaat van u doen, dat kan natuurlijk niet, wat een herrie.
Koos.
|
05 jan 2006 14:05 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Meneer Spee,
Als u mij beloofd nooit meer brieven te sturen, dan zal ik de knop voor het uitlaatgeluid voortaan op standje I zetten ipv standje II!
Deal?
|
05 jan 2006 15:35 |
|
|
John
Cayenne
|
|
05 jan 2006 16:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hij kan ook gewoon het geld van jouw bankrekening halen, dus je vraagt nu eigenlijk of hij niet meer wil mededelen waarom hij jouw geld steelt...
|
05 jan 2006 16:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nou, waarschijnlijk heeft Koos Spee wel het beste met ons voor hoor
Nee, dit klinkt nog niet echt geloofwaardig.
_________________________________________ NPC 0577
|
05 jan 2006 16:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Flitsen zorgt voor onveilige wegen
Bull-shit.......iemand die van een flits of een kastje dusdanig schrikt dat er ongelukken gebeuren, die rijdt dan dus erg tegen de limiet waarbinnen hij zn auto nog onder controle kan houden....
Die rijdt dus OF veel te hard (terecht bekeuren dus, niet zeiken) OF hij moet zsm zn rijbewijs inleveren omdattie niet kan rijden.
Even in perspedtief:
Winkeldieven die in de kraag worden gegrepen worden nogal eens link; regelmatig trekt zo'n vogel een mes...... Da's gevaarlijk hoor, ook maar mee stoppen dan ?
We moeten oorzaak en gevolg wel even uit elkaar houden......
Ben net terug van een weekje buitenland en ik verbaas me nu alweer over het eindeloos hufterige gedrag in het verkeer hier in NL.
Kennelijk is de combinatie van de factoren "pakkans" en "hoogte van de boete" dusdanig dat er wél over gezeurd wordt (zoals hier op dit forum) maar dat het weinig impact op gedrag heeft.....dus beide factoren zijn nog steeds te laag.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 jan 2006 4:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Lindemans, heeft een andere mening over hard rijden dan ik, maar de Quote hierboven, klopt volgens mijn voor 100%
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2006 9:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik wil niet beweren dat mijn 911 in NL nooit boven de 120 komt hoor.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 jan 2006 14:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Geloof ik graag, maar ik denk dat ik al iets sneller vind, dat je snel kan tegenover jij.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2006 14:48 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Mijn p begint pas bij 150 lekker te lopen Het blijft een kat en muis spel, je moet tegen je verlies kunnen. Maar het moet wel eerlijk gespeeld worden. Als ik gepakt ben voor hard rijden (helaas al heel vaak gebeurd!! werd wel minder door inbouw stinger, alleen kl.te lasergun) dan baal ik wel, maar heb dan wel zo iets van eigenschuld dikke bult. Maar boetes voor fout parkeren of 5 min te laat heb ik meer problemen mee. Of echt dingen gaan zoeken om je te bekeuren.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
28 jan 2006 14:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hangt er gewoon vanaf, waar en hoe je fout geparkeerd staat. Juist het zelfde met hard rijden, waar, wanneer en hoe.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2006 15:49 |
|
|