Ik ken die straat niet, maar voorshands kan ik niet zeggen dat het daar niet zinvol is. Het voorbeeld van de school is een voorbeeld dat ik mij kan herinneren.
De Tuftufclub werd neergezet als een stel hardrijders die wilde scheuren en daar geen camera's bij kon gebruiken, maar waar het de Tuftufclub om ging was het controleren op plaatsen waar je veilig harder kan (en velen het dan ook doen) met het doel om veel te scoren. Zinvolle controles (en in een woonwijk is het in beginsel zinvol) werden toegejuicht, evenals b.v. alcoholcontroles.
Maar binnen de bebouwde kom heb je plaatsen waar weer het scoringsgedrag naar boven komt. Ik noem b.v. Den Bosch binnenrijden via afslag centrum op de A59. Je rijdt dan de bebouwde kom binnen terwijl de weg nog steeds dezelfde inrichting heeft als een autoweg. Op dat punt is flitsen idioot (de geldende max. ook).
Soms niet, soms wel. Van hogerhand is gemeenten opgelegd om 30 km/u zones en 60 km/u zones te maken. Dat gaat dan met dezelfde natte vinger als de 100 km/u stukken op de snelwegen (denk b.v. aan de A16: op het slechtste wegdek/Moerdijkbrug mag je 120, maar verreweg het grootste deel waar 120 makkelijk kan mag je maar 100).
Als "niet mee eens" de norm is voor wel/niet inrijden, dan moet ik verdacht vaak gaan omrijden...