Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:44

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
geweldig! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
adu schreef:

:? :evil: Sorry hoor, maar je bent nu echt niet goed bezig.

Leg eens uit: jij mag wel vinden dat ik de plank mis sla, maar ik mag dat niet omgekeerd vinden?

Er zit eenvoudigweg een groot verschil tussen overtredingen en misdrijven. Bij misdrijven is niet alleen het misdrijf zelf strafbaar, maar ook de mensen die behulpzaam zijn. Een poging tot kan strafbaar zijn: bij een overtreding niet. Voorbereidingshandelingen kunnen bij een misdrijf strafbaar zijn: bij een overtreding niet.

Er is dus een groot verschil. Nog afgezien van het feit dat iemand waarschuwen dat hij zijn snelheid in de gaten moet houden van wezenlijk andere aard is dan een drugshandelaar te waarschuwen dat hij zijn transport even uit moet stellen, zodat die rommel in een iets later stadium op de markt komt...

Daarnaast is een algemene waarschuwing niet gelijk te stellen aan een waarschuwing van een specifiek persoon die daarwerkelijk een transport aan het regelen is. Als er nieuwe detectiemaatregelen op schiphol komen (voor b.v. bolletjesslikkers) lees ik dat in de krant. Bij mijn weten wordt die journalist dan niet vervolgd voor het hinderen van opsporingstaken.

Akkoord, wellicht is mijn voorbeeld enigszins overdreven. Gelukkig ben je het wel met me eens dat het op die wijze attenderen (van snelheidsovertreders) op een controle niet is toegestaan. Ik begrijp dan ook niet waarom je je met zoveel omhaal daartegen "verzet". Het lijkt er op dat je hoe dan ook je gelijk wilt halen. Een eigenschap waar meer juristen mee worstelen - beroepsdeformatie.

01 maart 2006 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
Gelukkig ben je het wel met me eens dat het op die wijze attenderen (van snelheidsovertreders) op een controle niet is toegestaan.

Idd.

Citaat:
Ik begrijp dan ook niet waarom je je met zoveel omhaal daartegen "verzet".

Even een misverstand de wereld uithelpen: Ik verzet mij er niet tegen. Ik vind het alleen idioot. Meer niet.

Overigens, dan denk ik met name aan het lichtsignaal waarvoor wel eens wordt bekeurd. Iemand die dat doet probeert gewoon een ander te helpen. Moeten we die dan echt een draai om de oren geven?

En ook bij die bord omhoog houden denk ik: vraag ze of ze er mee op willen houden en laat het bij een waarschuwing...

Gewoon mijn mening.

01 maart 2006 15:42
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
adu schreef:
...Gelukkig ben je het wel met me eens dat het op die wijze attenderen (van snelheidsovertreders) op een controle niet is toegestaan.

Huh :?: Volgens het stuk wat MS964 aanhaalt is het attenderen van weggebruikers op snelheidscontroles niet strafbaar en is een opgelegde sanctie daarvoor door de OvJ vernietigd.

update: vervelende anti leech webservers ook
Afbeelding

Of mis ik iets :?:

01 maart 2006 15:44
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harley schreef:
Huh :?: Volgens het stuk wat MS964 aanhaalt is het attenderen van weggebruikers op snelheidscontroles niet strafbaar en is een opgelegde sanctie daarvoor door de OvJ vernietigd.

update: vervelende anti leech webservers ook
Afbeelding

Of mis ik iets :?:

Bij mijn weten zijn er veroordelingen ter zake. Dus voor zover ik weet is het gelet op de jurisprudentie strafbaar (maar eerlijk gezecht heb ik er geen onderzoek naar gedaan).

Maar zoals ik eerder schreef:

Devils son schreef:
Je maakt het nl. de politie niet onmogelijk om de snelheid te meten, maar je zorgt ervoor dat de mensen zich aan de snelheid houden. Je kan dat evenzogoed uitleggen als het NIET hinderen van de uitvoering van opsporingstaken.

Die visie deelt Melia kennelijk dus (ik heb de link van MS964 maar eens aangeklikt). Maar dat neemt niet weg dat rechters daar anders over (kunnen) oordelen.

Vwb het oordeel in het bijgevoegde plaatje: ik haal daar niet uit dat het niet strafbaar is.

01 maart 2006 15:55
Profiel
ex RS4
Bericht 
Devils son schreef:
Vwb het oordeel in het bijgevoegde plaatje: ik haal daar niet uit dat het niet strafbaar is.

Nou, ik wil daar niet over met een advocaat in discussie :? maar als de OvJ de beschikking vernietigt betekent dat voor mij als leek dat het toen gepleegde feit niet strafbaar was. :wink:

01 maart 2006 16:09
Profiel WWW
Bericht 
Harley schreef:
Nou, ik wil daar niet over met een advocaat in discussie :? maar als de OvJ de beschikking vernietigt betekent dat voor mij als leek dat het toen gepleegde feit niet strafbaar was. :wink:

Of niet bewezen...

Als het sowieso niet strafbaar is en het OM deelt die mening, dan zou men niet eens een beschikking moeten sturen.

01 maart 2006 16:20
Profiel
ex RS4
Bericht 
Daar ga ik maar niet op in :silent: om te voorkomen dat de heren moderators de bezems tevoorschijn halen :wink:

01 maart 2006 16:31
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
De door mij aangehaalde info is meer een juridische beschouwing. Je kunt hieruit m.i. niet afleiden of het definitief wel of niet strafbaar is. Maar wellicht dat het onder omstandigheden dus niet strafbaar is.

Wat wel duidelijk is, dat is dat zoals ik het doe, dus seinen met groot licht, sowieso strafbaar is (wegens ongeoorloofd gebruik van groot licht). :lol:

01 maart 2006 18:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3