Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:51

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Boetes in 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Devils son schreef:
.......in zijn algemeenheid is dit niet waar.........het is wel zo dat obv gepubliceerd beleid achteraf dan nog een ijking plaats dient te vinden.

You're right :wink: Die ijking moet dan wel op korte termijn plaatsvinden geloof ik, indirect impliceert dit overigens dat agent na diensttijd in privé-auto (bijv. P) in een treintje forummers iets te snel op weg naar een forummeeting/uitje bij aankomst rose-briefjes kan incasseren...... :roll: :twisted: (zal leuk worden als ze 'echt' provisie gaan krijgen voor uitgeschreven bonnen)

07 feb 2006 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht geflitst?
Gisteren is het precies twee maanden geleden dat ik vreesde in de buurt van Eindhoven geflitst te zijn. Heb nog geen boete aangekregen, dus ben ik toch al een PAK geruster.

08 feb 2006 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: geflitst?
WB schreef:
Gisteren is het precies twee maanden geleden dat ik vreesde in de buurt van Eindhoven geflitst te zijn. Heb nog geen boete aangekregen, dus ben ik toch al een PAK geruster.

Of het is geen Muldertje... Dan duurt het vaak wat langer (en is het wat duurder).

08 feb 2006 10:48
Profiel
Bericht Re: geflitst?
WB schreef:

Weest gerust, ik ben je niet vergeten hoor, maar mijn vriend:

Afbeelding

Was het wel, maar het komt dik in orde.

08 feb 2006 11:04
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Die Koos toch, het verstand van een :monkey: maar het geheugen van een :elephant: .
Heb je mijn verhuisbericht wel gekregen, Koosie? Want ik heb nou al meer dan twaalf maanden niks van je gehoord... vreemd... :wink:

08 feb 2006 11:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Gerco schreef:
En dan vraag ik me af wat die afstand is ?
Ik had niet gehoopt een vervolg hieraan te geven maar afgelopen zaterdag ben ik aangehouden voor 29 km te hard rijden maar onder nogal twijfelachtige omstandigheden.
Voor de mensen die de weg van Zandvoort door de duinen naar Overveen kennen, op een gegeven moment net om de bocht van de heuvel af gaat het van 80 naar 50 km/u. Maar is nog bijna rechte tweebaansweg. Op de 80 weg reed ik rond de 100, en als het bord van 50 in zicht kom ga ik van het gas af, maar dan nog rijd je geen 50 als die zone begint. Volgens mij (aan de hand van hun verhaal) hebben ze mij geklokt van het eerste 50 bord tot het tweede. En daar zit 100 - 200 m tussen. Ook zaten ze niet zo heel vlak achter mij en reden op mij in tijdens het klokken heb ik het idee. Maar het echt vreemde is toen ze mij aanhielden. Mijn gegevens schreven ze op een kladje, en toen ik daarnaar vroeg zeiden ze; "ja de acceptgiro krijg je wel thuis hoor" Ze zeiden dat ik gemiddeld 86 gereden had wat met meetfoutcorrectie zou neerkomen op 29 te hard. "Ja dan heb je geluk want bij meer dan 30 gaat ie naar justitie" Vandaag naar politieburo geweest en die meetcorrectie is 3 km, geen 7. Ook vroegen ze of de auto op mijn naam staat, en om rij/kentekenbewijs, maar ik had niks bij me. Noteerden vervolgens NAW gegevens, maar checkten die niet ter plekke. Wat eerder altijd wel gebeurd is. Voor het zelfde geld had ik de auto 15 minuten daarvoor gestolen ?! Met mijn leeftijd/auto krijg ik wel vaker die vraag en vind ik toch wel een fijn idee als ze het even checken. Maar dus niet.

Nou hoop ik niet dat ze zich opeens van gedachten gaan veranderen en mij opschrijven voor 33 te hard, want dan gaat ie wel naar justitie en heb ik een probleem vanwege mijn "verleden". Ja ik heb al eens vaker een bon gehad voor iets meer dan 30 te hard, en dan ben je opeens een "crimineel" blijkbaar :?

Of die gasten waren wel in voor een geintje en wilden mij graag aan de kant zetten, maar hebben daarna het kladje verscheurt omdat ze wisten dat ze fout zaten kwa meting :?: Vandaag dus naar buro geweest want ik had gehoopt dat ze mij nog een kopie konden geven van de echte bon maar dus niet. Maar die mevrouw zei wel, als je geluk hebt vergeten ze het kladje en zie je er nooit wat van weer. Nou ik hoop het, maar reken er niet op. Overigens was het wel een echte politieauto en ook waren de heren netjes in het pak. Maar ik heb geen naam gekregen, en ook kenteken van hun auto natuurlijk niet opgenomen...

Ik heb de bon binnengekregen en inderdaad 29 te hard staat op papier.
Alleen staat er ook dat er een gemeten snelheid is van 82 km/h terwijl toen ze me aanhielden dus vertelden dat dat 86 km/h was ! :roll:
Maar via de meetcorrectie van 3 km/h komt de snelheid dan dus uit op 29 te hard. Dus of "ik heb het verkeerd begrepen" of ze hebben nadat de juiste meetcorrectie bekend was er toch maar 82 van gemaakt. Ik blijf het in elk geval een vage zaak vinden.
Maar in elk geval is het maar een simpele acceptgiro dus ik betaal gewoon en let de volgende keer toch NOG iets beter op mijn snelheid..
En dan vooral op stukjes waar ze je fijn kunnen naaien zoals waar je net van een 80 zone een 50 zone binnenrijd bv. :?

11 maart 2006 2:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3