En dan vraag ik me af wat die afstand is ?
Ik had niet gehoopt een vervolg hieraan te geven maar afgelopen zaterdag ben ik aangehouden voor 29 km te hard rijden maar onder nogal twijfelachtige omstandigheden.
Voor de mensen die de weg van Zandvoort door de duinen naar Overveen kennen, op een gegeven moment net om de bocht van de heuvel af gaat het van 80 naar 50 km/u. Maar is nog bijna rechte tweebaansweg. Op de 80 weg reed ik rond de 100, en als het bord van 50 in zicht kom ga ik van het gas af, maar dan nog rijd je geen 50 als die zone begint. Volgens mij (aan de hand van hun verhaal) hebben ze mij geklokt van het eerste 50 bord tot het tweede. En daar zit 100 - 200 m tussen. Ook zaten ze niet zo heel vlak achter mij en reden op mij in tijdens het klokken heb ik het idee. Maar het echt vreemde is toen ze mij aanhielden. Mijn gegevens schreven ze op een kladje, en toen ik daarnaar vroeg zeiden ze; "ja de acceptgiro krijg je wel thuis hoor" Ze zeiden dat ik gemiddeld 86 gereden had wat met meetfoutcorrectie zou neerkomen op 29 te hard. "Ja dan heb je geluk want bij meer dan 30 gaat ie naar justitie" Vandaag naar politieburo geweest en die meetcorrectie is 3 km, geen 7. Ook vroegen ze of de auto op mijn naam staat, en om rij/kentekenbewijs, maar ik had niks bij me. Noteerden vervolgens NAW gegevens, maar checkten die niet ter plekke. Wat eerder altijd wel gebeurd is. Voor het zelfde geld had ik de auto 15 minuten daarvoor gestolen ?! Met mijn leeftijd/auto krijg ik wel vaker die vraag en vind ik toch wel een fijn idee als ze het even checken. Maar dus niet.
Nou hoop ik niet dat ze zich opeens van gedachten gaan veranderen en mij opschrijven voor 33 te hard, want dan gaat ie wel naar justitie en heb ik een probleem vanwege mijn "verleden". Ja ik heb al eens vaker een bon gehad voor iets meer dan 30 te hard, en dan ben je opeens een "crimineel" blijkbaar
Of die gasten waren wel in voor een geintje en wilden mij graag aan de kant zetten, maar hebben daarna het kladje verscheurt omdat ze wisten dat ze fout zaten kwa meting
Vandaag dus naar buro geweest want ik had gehoopt dat ze mij nog een kopie konden geven van de echte bon maar dus niet. Maar die mevrouw zei wel, als je geluk hebt vergeten ze het kladje en zie je er nooit wat van weer. Nou ik hoop het, maar reken er niet op. Overigens was het wel een echte politieauto en ook waren de heren netjes in het pak. Maar ik heb geen naam gekregen, en ook kenteken van hun auto natuurlijk niet opgenomen...