Auteur |
Bericht |
panpanculcul
|
Keuzes maken in het leven !!!
Moeilijk...
1.Ben een slalomrijder en op zoek naar tweede slalomwagen...
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk stoppen met de corsa en die aan teamgenoot overlaten...
Mini is hiervoor het geschikte wapen...
2.Ook hou ik van oldtimers ! Heb net een MG midget op het oog in vrij degelijke staan zeker vergeleken met zijn prijs (dus niet bij mecanicimport te doen, lol).
3.And, last but not least ben ik zo wat porschist aan het worden !!!
Wat moet je nu doen als je weet dat voor de prijs van nr. 1+2, 3 kunt hebben ?
|
26 apr 2006 22:49 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
916
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
26 apr 2006 22:55 |
|
|
panpanculcul
|
Dit dus
The Porsche 916 never made it to production. 11 models were produced in 1972, and all were considered "pre-production." The car, as you can see, has a 914 body. Flared fenders were added, as were 15x7" wheels with 185/70x15" tires. The 916 had a steel roof, instead of a targa top, for added rigidity. It had fiberglass bumper panels, that were car color.
Underneath was the 911S's 6 cylinder, 190 horsepower engine, giving the 916 a top speed of 145 mph (233 kph). Stiffer springs, pressurized competition shocks, front and rear swaybars, and 4 wheel vented discs added to the package. Weighing 165 lbs less than the 911S, the 916 became the quickest accelerating Porsche yet, going from 0-60 in well under 7 seconds.
Only one 916 was shipped to the US. It was destined for Brumos in Florida, where the climate was so hot that A/C had to be special ordered on the 916. That car was the only one to leave the factory with the A/C option.
blablabla... vind die bumper toch maar niets...
Heb al enkele 914 gezien met zo'n spel vanvoor...
Geef mij dan maar een 914/6 GT
|
26 apr 2006 23:01 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
914/6 is uiteraard ook goed.
Perfecte wegligging door z'n middenmotor.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
26 apr 2006 23:03 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
916 yeah sure... als je ruim een kwart miljoen over hebt (en dan nog iemand kan vinden die 'm voor dat bedrag ook daadwerkelijk wil verkopen)
't verhaaltje hierboven is trouwens niet helemaal compleet...
er is maar één 916 gebouwd met een 2.4S motor
de rest had een 2.7RS motor
voor slalommen ben je trouwens net zo goed af met een 4 cilindertje
zeker ten opzichte van een originele 914/6 (want die maakt maar 110pk)
een beetje redelijke (originele) 914/6 kost trouwens al snel 25K of meer en dan moet je er nog het e.e.a. aan versleutelen om er een fatsoenlijke slalom auto van te maken...
(wat ivm de originaliteit/zeldzaamheid weer zonde is)
van een 2.0L 4 cilinder kan je een razendsnelle slalom auto bouwen
but it ain't gonna be cheap
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 apr 2006 1:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Reneeeeeeeeeeeeeeeeee!
|
27 apr 2006 9:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor als het kwartje niet wil vallen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 apr 2006 9:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 apr 2006 10:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
27 apr 2006 10:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dus je hoopt nou dat de volgende keer je spiegels er niet meer over het asfalt schuren
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 apr 2006 10:25 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee hoor, dat hopen we helemaal niet.... Maar we hopen wel dat we nu iets meer lol gaan hebben
|
27 apr 2006 12:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
hebbie achter de boel ook aangepast?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 apr 2006 12:38 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Nog meer?
Ik had nu al kramp in mijn glimlach spieren
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
27 apr 2006 23:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gisteren twee 951 schokdempers gemonteerd .... om nu helemaal maar te zwijgen over de vullingen die uit je b3k trillen
|
13 mei 2006 1:36 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
stel je niet aan man...
je hebt geen idee wat ECHT stug is
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 mei 2006 4:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
13 mei 2006 4:29 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik zou een 944 nemen
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
13 mei 2006 10:52 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lijkt me stug
jeroen doe eens een update, je site vertelt ook niet veel nieuws
_________________________________________ Got coffee?
|
13 mei 2006 16:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hehehe, da's inderdaad pas "echt stug" Jeroen .... Maareh, hij is wel mooi stug hoor, voor mijn doen in elk geval
|
14 mei 2006 10:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
- 22mm torsies voor
- 29mm torsies achter
- 22mm stabies voor/achter (verstelbaar)
- Bilstein sport dempers
- Complete wielophanging gelagerd (nergens nog rubber in de ophanging)
Dus je hebt nog even te gaan voor je dat gaat overtreffen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 mei 2006 20:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... tja, zo'n certificaat zullen wij hopelijk niet snel halen
.... ben overigens bang dat jou 914 in wording wel de Rennware.com mobiel gaat verslaan wat race-aanpassingen betreft
|
14 mei 2006 20:32 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
't is inderdaad niet te hopen dat je 944 op een vergelijkbare manier voortijdig komt te overlijden...
de wielophaninging van de 914 wordt niet heel veel radicaler
de rest wel
met name 't chassis wordt veel stugger
zo'n 300kg lichter
en een pk-tje of 20 extra
nou maar hopen dat de versnellingsbak een beetje heel wil blijven...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 mei 2006 20:47 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Heb even zitten slapen dus.
914 /4 kopen en een 6-cyl inleggen.
2.2 of 2.4 S of T kan allemaal.
901 bak kan zo'n 180 pk verwrken, daarna krijgt ie een kortere levensduur.
Vooral niet remmen vergeten te upgraden.
Als je serieus aan de gang gaat stuur eens een PB-tje
|
14 mei 2006 21:15 |
|
|