Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 3:37

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Bijtelling auto v/d zaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Rob964Tip schreef:
Lindemans, een aanvulling. Wat dacht je van de auto's van het RDW tbv wegenbelasting. Die foto's worden ook gebruikt om te controleren of je rittenadmin klopt.

Daarnaast zijn ze zeer geinteresseerd in de onderhoudsbeurten van de auto in relatie tot de rittenadmin.

Oja, ook een aardige. Ze vroegen mij bij een controle 3 jaar geleden hoe ik de km stand in de auto bijhield en of ik dat agendatje ook even wilde overleggen.

Ik weet niet hoe hard een RDW foto is hoor. Bij een bekeuring krijg je bericht en kun je je verweren als je meent daar niet geweest te zijn.
Van een RDW foto krijg je nooit bericht zodat je je nooit kan verweren over je aanwezigheid daar; maar wel een goeie om rekening mee te houden ja.
Onderhoudsbeurten moeten inderdaad ook kloppen, km stand en datum wordt ook vastgelegd bij de leasemij. en is dus ter inzage bij controle.

Agenda'tje vragen kan altijd, maar dat wil nog niet zeggen dat je verplicht bent m te hebben. Ik hou de ritten bij op een blocknootje in de auto en zet t daarna regelmatig over in een bestandje op de PC. Ik zorg ook wel dat mn electronische agenda "bij" is en bewaar daar ook een jaarlijks printje van.

10 aug 2006 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Ik vraag altijd eind van het jaar bij de leasemij het tankbeurten overzicht en bekeuringen overzicht op. bel de dealer voor een lijstje met data en kilometerstanden dat de auto binnen is geweest. bel de bandenboer voor een lijstje met data en kilometerstanden dat de winterbanden erop zijn gegaan en dat de zomerbanden er weer op zijn gegaan. en eventuele momenten dat er banden zijn vervangen.

met al die gegevens maak ik, als het nodig zou zijn (als daarom gevraagd wordt) in één avond een kloppende rittenregistratie voor het hele jaar. da's het voordeel van een electronische agenda - die kan je op één avond voor het hele jaar vullen en uitprinten.

RDW kan roet in het eten gooien. Is tot nu toe nog nooit gebeurd. Ze hebben me er ook nog nooit naar gevraagd. Heb wel voor verschillende collega's dergelijke overzichten geproduceerd. Katsjing :lol:

10 aug 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Hoe hard het allemaal is weet ik niet, hebben we hier juristen voor. Ik begreep van mijn contact destijds bij leasemij dat wel degelijk de foto's tbv RDW (wegenbelasting) worden ingezet.

Mijn ervaring met de jongens en meisjes van "leuker kunnen we het niet maken" is dat ze graag intimideren en bepaald niet schromen om dergelijke middelen in te zetten. Zij constateren, zij vermoeden, zij bepalen en als jij anders vind, dan toon je dat maar aan.

Ik mocht omdat een van die @#@#& een telfout had gemaakt (ja werkelijk, hij miste 6km, dus prive gebruik) even € 7.000,- aftikken. Na veel gedoe en heel veel tijd is eea gelukkig correct afgehandeld door een ervaren inspecteur.

Ben weer helemaal rustig nu :roll: :roll:

10 aug 2006 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
993_4S schreef:
Ik vraag altijd eind van het jaar bij de leasemij het tankbeurten overzicht en bekeuringen overzicht op. bel de dealer voor een lijstje met data en kilometerstanden dat de auto binnen is geweest. bel de bandenboer voor een lijstje met data en kilometerstanden dat de winterbanden erop zijn gegaan en dat de zomerbanden er weer op zijn gegaan. en eventuele momenten dat er banden zijn vervangen.

met al die gegevens maak ik, als het nodig zou zijn (als daarom gevraagd wordt) in één avond een kloppende rittenregistratie voor het hele jaar. da's het voordeel van een electronische agenda - die kan je op één avond voor het hele jaar vullen en uitprinten.

RDW kan roet in het eten gooien. Is tot nu toe nog nooit gebeurd. Ze hebben me er ook nog nooit naar gevraagd. Heb wel voor verschillende collega's dergelijke overzichten geproduceerd. Katsjing :lol:

Probleem is alleen dat je vanaf 2006 direct al moet opgeven of je prive met de auto rijdt. Zo kan de BD de rittenstaten ook tussendoor opvragen.

En mogelijk willen ze eerder jouw rittenadministratie hebben, dan jij die bekeuring binnen hebt en deze dan ook nog niet in je rittenadministratie hebt kunnen verwerken :roll: :twisted:

10 aug 2006 22:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3