Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2025 20:36

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Koos Spee: "Dat kan harder" 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Of de je hebt er 1tje gekocht die bedoeld was voor de gezapige automobilist met veel geld maar weinig haast. Altijd netjes 60 rijdend waar je 80 mag, zich derhalve niet druk makend om het geneuzel over een paar km/u afwijking tussen meter en werkelijkheid. De zondagsrijder :!: :idea: :wink:

Ik ben bang dat mijn JD prima dient ten bewijze van het feit dat ik terdege rekening houd met een afwijking van mijn teller (met vele tientallen procenten als het moet)... :twisted:

03 okt 2006 15:47
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het is natuurlijk een losse flodder. Als Koos denkt dat men nu echt massaal harder gaat rijden heeft ie het mis.
"Er zit een marge in het systeem".
Nou zolang niemand weet hoe groot die marge is zal niemand het er op wagen.
Kortom ik vind het weer een uitlating die weer voor veler uitleg op te vatten is. Vooralsnog gok ik dat het is om meer inkomsten uit de traject controles te halen want het is inmiddels aangetoont dat de meeste weggebruikers zich op deze stukken keurig aan de snelheid houden.

03 okt 2006 15:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Tja wat mot ik hier van zeggen Rijkswaterstaat bepaalt hoe hard hier gereden mag worden icm weg etc. etc. en de KLPD van mr Spee controleert hierop.
Pas als Rws zegt dat men hier 100 of 120 mag dan kunnen we gassen.

beetje broodje aap verhaal volgens mij,om de kas nog ff wat meer te spekken voor het einde van het jaar.... :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

03 okt 2006 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
horn schreef:
toch laatst 17 euro bekeuring gekregen voor 83 op de ring van utrecht. ik denk dat ik die bekeuring ga opzoeken en er wellicht toch maar eens een bezwaarschriftje aan ga wagen... :idea: :roll:

Ik heb een gelijksoortige ervaring recentelijk opgedaan. Zal mij er eens over buigen.

03 okt 2006 17:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Ik kan altijd smakelijk lachen om de reacties op het forum van ons aller vriend meneer Spee. Vooral zijn woonplaats. In het echt vind ik hem iets minder plezant.

03 okt 2006 17:30
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Op de A4 heeft men de trajectcontrolle-besturingseenheden-en-data-opslag/verzendkasten verplaatst ivm met vandalisme ... deze staan nu op/in het brug-restaurant ...

Ik vraag me af of die (draadloze)verbinding (tussen de camera's en de kasten) niet te 'jammen' is .... en hoe dat zit op andere locaties :roll:

03 okt 2006 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Ring A`dam A10 heeft ook zo`n controle.

Werkt grootste deel van de dag niet. Staat de ring weer eens vast.
Kon je er maar 80 rijden denk je dan...

Bij een bekeuring wel eens een eurotje teveel overgemaakt.
En dan maar bellen dat je die terug wil !! Vinden ze bij de incasso niet echt leuk ...... :lol:

03 okt 2006 19:13
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Vandaag : Grote graaiactie langs de 4 grote steden. Wees er snel bij!!!!
Olaf schreef:
Ik vraag me af of die (draadloze)verbinding (tussen de camera's en de kasten) niet te 'jammen' is .... en hoe dat zit op andere locaties :roll:

Dat lijkt me toch wel??? Goed idee, laten we hier nu eens mee aan de slag gaan. :mrgreen:

03 okt 2006 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Heb net op het half 8 journaal het stukje eens gezien en meneer Spee zegt dat je op je TELLER best 90 kan rijden.

Nou heeft ie hier wel een beetje gelijk in, dit omdat er zoals jullie weten een afwijking in de tellers zit.
En als iedereen op de teller netjes 80 rijd rijden ze eigenlijk maar +- 73/74(weet ook niet precies het verschil), maar dit is wel duidelijk te merken als je met de mobiele hijskraan die geeikt 80 rijd luxewagens moet gaan inhalen.

Dus ik denk dat ie zoiets hier mee bedoelt, maar ik vind het idd wel raar dat ie zelf gaat aanraden om wat harder te gaan rijden.

Het is maar een suggestie en weizig mij waar dit nodig is.

03 okt 2006 19:50
Profiel Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Ik vindt veel reacties op dit item wel vermakelijk, m.n die die de vraag stellen welke marge nou gehanteerd wordt, en hoe snel je nu gemm. wel zou kunnen gaan, zonder kans op een berichtje van Spee :twisted: .

Het maakt MIJ echt geen B@L uit of ik 87 ipv 80 gemm. mag rijden, domweg omdat het geen indrukwekkend verschil is, en je aan het eind van het traject hooguit 100 meter verder bent dan een 80-ger.
Bovendien zit je constant stressig op je teller te kijken om niet net toch de fout in te gaan, en daar heb ik helemaal geen zin in, ik rij voor mijn plezier.
Gun Koos die centen niet, en rij lekker relaxed met het verkeer mee, ook als de snelheid eens lager dan 80 ligt.

Ik hoop dat men de trajectcontr. gewoon op een goede dag op 90 of 100 brengt, ivm betere doorstroom, de pakkans blijft even hoog omdat er dan weer evenzovele chauffeurs zijn die dan het uiterste randje opzoeken...

Tip : Ring A'dam Vanaf Coentunnel 1e en 2e matrix( bij belast.kant.) hangen geen camera's, dus tot het 3e bord kun je je gemiddelde aardig opschroeven :wink:

03 okt 2006 20:08
Profiel
Groningen
Bericht 
LeOH schreef:
Ik vindt veel reacties op dit item wel vermakelijk, m.n die die de vraag stellen welke marge nou gehanteerd wordt, en hoe snel je nu gemm. wel zou kunnen gaan, zonder kans op een berichtje van Spee :twisted: .

Het maakt MIJ echt geen B@L uit of ik 87 ipv 80 gemm. mag rijden, domweg omdat het geen indrukwekkend verschil is, en je aan het eind van het traject hooguit 100 meter verder bent dan een 80-ger.
Bovendien zit je constant stressig op je teller te kijken om niet net toch de fout in te gaan, en daar heb ik helemaal geen zin in, ik rij voor mijn plezier.
Gun Koos die centen niet, en rij lekker relaxed met het verkeer mee, ook als de snelheid eens lager dan 80 ligt.

Ik hoop dat men de trajectcontr. gewoon op een goede dag op 90 of 100 brengt, ivm betere doorstroom, de pakkans blijft even hoog omdat er dan weer evenzovele chauffeurs zijn die dan het uiterste randje opzoeken...

Hmm, dus met 87 op de teller zijn we 100 meter verder dan met 80... Dan loont die verhoging naar 90 of 100 (voortbordurend op die berekening) ook niet :mrgreen: Maar ben het wel met je eens. :wink:

03 okt 2006 20:16
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Jort, denk ook niet dat er met 90 of 100 op relatief korte afstand veel is te winnen. wellicht stroomt het verkeer dan iets makkelijker door, buiten filetijden althans.
Wie niet gepakt wil worden :

Afbeelding

dekke zich in :wink:

03 okt 2006 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
De enigste die hiermee geholpen is met dat harder rijden terwijl de trajectcontrole + max. snelheid 80 km/h nog van toepassing is, is hij het wel meneer koos spee..Die enkel snel z`n zakken staat te vullen..

Gooi gewoon die maximum snelheid eruit, naar 120 km/h..Dan moeten ze wat meer roet krabben op de ruiten maar jah..

Als ik kijk bij ons @ work, winkel op een redelijk doorgaande weg door het dorp heen (waar bij de max snelheid op 30! km/h ligt, terwijl er vaak veel hard gereden wordt..en dat met los lopende kinderen..ik moet er niet aan denken). Daar rijd menig verkeer (en ook wat klein vrachtwagen verkeer) dan zit het binnen de korste keer dikke roet laag op de ramen / kozijnen etc.. Mjah daar wordt niks aan gedaan (ipv ze die straat sluiten...)

03 okt 2006 20:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 carrera 2 cabriolet
Bericht 
Wat een nerd is die kerel toch!

03 okt 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Op voorzichtige momenten hou ik me netjes aan de snelheid. De snelheidsmeter wijkt af. Ik kom met de Avensis met 130 op de teller langs radarcontroles zonder er ooit iets van te horen. Het afgelopen jaar ruim 50.000km zonder extra "snelheidsheffing". Rij ik op een zonnige middag met de nieuwe Megane Cabrio met 130 op de teller langs een flitser....... BINGO!!!!! 20 Euro boete.... :evil:

Ze wijken dus inderdaad niet allemaal af!!! :cry: :cry:

03 okt 2006 21:21
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
KOOS SPEE LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeelding

Terwijl we in Nederland met kleuren op de weg, veel borden, nog meer flitsers en trajectcontroles het autoverkeer vooral veel langzamer willen laten rijden, slaat Oostenrijk een andere route in. Een snelheidslimiet van 160 is tenslotte veel fijner. De afgelopen periode heeft Oostenrijk daarmee geëxperimenteerd en de uitkomsten zijn opmerkelijk. De proef vond plaats op een deel van de A10 door Karinthië, één van de drukkere snelwegen in Oostenrijk. Er werd gekozen voor flexibele limieten, waarbij factoren als de hoeveelheid vrachtwagens, regenval, vochtigheid van het wegdek werden gebruikt om de snelheidslimiet aan te passen.

De doorstroming is verbeterd en had Johan Cruijff dus toch gelijk. Daardoor verminderde ook de uitstoot van schadelijke stoffen, zoals jullie weten na ons experiment is filerijden helemaal niet zo gezond voor boompjes in de berm.

Om meteen de critici helemaal monddood te maken: het is ook veiliger! Dat een verhoging van 110 naar 130 km/u veiliger is wisten we al, in Denemarken is gebleken dat dat zelfs 25% scheelt. Een verhoging naar 160 blijkt ook niet onveiliger te zijn, mits er wel rekening wordt gehouden met de omstandigheden.

Het idee werd destijds gelanceerd door minister Hubert Gorbach, waarbij aantekende dat sinds het vaststellen van de huidige limiet van 130 in 1975 nogal veel is veranderd. Alle reden dus om met een frisse blik naar snelheidsbeperkingen te kijken

Laatste update 22/10/2013

13 dec 2006 14:09
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Spee Spee wat mok dear nou mee.
Ik wordt zo moe van die man :cry:

14 dec 2006 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Inderdaad het enige wat je van die man word is moe :!:

Een grote slijmbal/geldklopper

18 dec 2006 15:01
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zoek de flitser

18 dec 2006 15:11
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
onze koos maakt zichzelf hier redelijk belachelijk

07 apr 2007 14:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Tsja, hij zegt wat hij altijd zegt (hard rijden is gevaarlijk blabla), verder vind ik het een weinig bijzondere fragment

07 apr 2007 16:07
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Hasselt/België
Bericht 
HAHAHAHAHA Duidelijk dus.
De veiligheid gaat omhoog als de pakkans hoger is, niet de oplettendheid van de bestuurder :bang:

07 apr 2007 16:10
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
911-lover schreef:

Een goede oefening. :twisted:

07 apr 2007 16:13
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
911-lover schreef:

16 uit 19, is volgens mij niet slecht. (heb ook niet veel bonnen op 60K per jaar)

10 apr 2007 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Hier 9 van de 19, ik ga me maar heel braaf aan de snelheid houden :twisted:

10 apr 2007 16:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende