Auteur |
Bericht |
mike 93
993 C2
|
Zijn er patsers aanwezig hier?
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
06 jan 2008 12:09 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Dat wordt oppassen..
_________________________________________ Boxer power.
|
06 jan 2008 12:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb een keer zo'n controle mee gemaakt in amsterdam.
Ik werd opgepikt door een motoragent en moest volgen.
Eenmaal daar aangekomen:
Rijbewijs tonen
kenteken
en legitimatie.
toen moest het vin nummer van de auto gecontroleerd worden.
en het motor nummer maar vonden ze te moeilijk dus maar op gegeven.
daarna vraag gesprek met de belasting:
-heeft u werk of een uitkering?
-bent u in loondienst of zelfstandig
-waar adres, naam, telefoonnummer.
dank u voor uw medewerking.
robert
_________________________________________ remmen is angst
Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 06 jan 2008 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 jan 2008 12:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Deze Porschefreak rijd dit jaar precies 25 jaar 911 en ben nog nooit zomaar aangehouden
Ook geen nare ervaringen met andere weggebruikers meegemaakt, meer het tegenovergestelde en juist respect
Wat mij wel opviel was bij grenscontrole de hele rij lieten ze door en ik moest altijd even stoppen, maar dan spreek ik wel over de jaren 80
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 jan 2008 12:29 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Laten we hopen dat ze dat alleen mogen bij redelijke verdenking, doet me denken aan het NL politiestaat topic
|
06 jan 2008 12:36 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Patser ja Crimineel nee
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
06 jan 2008 12:43 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik zou hier uit principe niet aan meewerken, ik betaal netjes mijn belastingen en van wat ik dan nog overhoud doe ik leuke dingen. Als ze willen weten hoe ik mijn Porsche kan betalen gaan ze maar naar de belastingdienst toe.
Ik ga mijn aankopen niet verantwoorden aan oom agent.
|
06 jan 2008 12:47 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Ik vraag me af wat er dan gebeurt
(als je dus weigert mee te werken)
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
06 jan 2008 12:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat was de belastingdienst die daar ook aanwezig was net als douane.
de taxi's werden helemaal binnenste buiten gekeerd
_________________________________________ remmen is angst
|
06 jan 2008 13:11 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Is een mooie leerschool voor de nieuwen bij de Politie. kzie ze vaker staan in Amsterdam. Fuik-alle papieren laten zien-nummers controleren-en daarna nog je verlichting. Is voor opleidingsdoeleinden. Zo ook de cabrio-actie`s denk ik. Wie eerlijk is heeft niks te vrezen lijkt me.
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
06 jan 2008 13:12 |
|
|
horn
PF #57
|
slecht verhaal zeg. iemand zonder vast inkomen die grote sommen geld uitgeeft. daar ken ik er wel een aantal van. bij mijn weten niet crimineel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 jan 2008 13:22 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
het schijnt dat van die opvallende witte auto's (die ook nog net een beurt hebben gehad) het eerste van de weg worden gehaald
|
06 jan 2008 13:23 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
past idd perfect in het 'politie staat' topic
dan iedereen bij vertrek en aankomst op schiphol maar een rectaal onderzoek...
als je geen bolletjes hebt geslikt, heb je niks te vrezen... toch?
"wilt u even bukken?"
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 06 jan 2008 13:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 jan 2008 13:24 |
|
|
horn
PF #57
|
slechts 'den rubberen handschoen'...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 jan 2008 13:25 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Maar dat is dan ook net het grootste argument vóór anti-terreur wetgeving. 'Waarom ben jij tegen? Heb je iets te verbergen?'
Maar dan wordt het een keer een totalitair regime, en dan ben je vd ene op de andere dag, vanwege nieuwe wetgeving, een crimineel
|
06 jan 2008 13:25 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Criminieel tot dat het tegendeel bewezen is In Amerika moet je tegenwoordig op een lijst komen te staan met niet-terroristen om het land binnen te komen; gaat de goede kant op in deze wereld
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
06 jan 2008 13:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het lijkt wel alsof sommige mensen het echt niet willen zien. Mijn auto staat gewoon op mijn naam. Als ze willen weten hoe en waar ik dat ding van betaal dan kijken ze maar in mijn belastingaangifte.
Deze acties is weer een mooi PR offensiefje van de pliesie. Ze weten zelf ook dat ze er niet al te veel mee op gaan halen. Als ik mijn auto op naam zet van de trust van mijn hond (die fiscaal gezien op de Caymaneilanden woont) dan valt er toch echt bijzonder weinig te halen.
|
06 jan 2008 14:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ook niet, maar eigenlijk kan ik het oponthoud missen als kiespijn, dus ik denk dat ik de advocatenpas even trek, dat zal het geheel wel bespoedigen vermoed ik.
Dat er onderzoek wordt gedaan naar mensen die in de bijstand een M5 uit 2007 rijden kan ik echter wel begrijpen...
|
06 jan 2008 14:36 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
gast, wat bedoel je precies, waarom hoeven we ons hier niet zo over op te winden?
|
06 jan 2008 17:49 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik vind het terecht dat dit soort acties uitgevoerd worden. Ik zou hier zonder probleem aan meewerken en hopen dat ze de echte criminelen eruit vissen. Onlangs weer een hele groep vrijgesproken omdat er een officier van justitie zit te slapen en vergeet de tapes te wissen van de gesprekken met de advocaten. Hup het hele zootje wordt meteen vrijgesproken. Wij zijn in dit land veel te vriendelijk.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
06 jan 2008 18:03 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Barolo ben het helemaal met je eens
|
06 jan 2008 18:09 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Dat is pas patserig...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 jan 2008 19:05 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Ik denk heel weinig, afgezien dat het me meer tijd kost dan er aan meewerken.
Als ik word aangehouden en ik mijn papieren laat zien en ze zien dat de auuto op mijn naam staat, zie ik verder het het nut er niet van in. De belastingdienst weet dat ik die auto hebt en kan zelf beoordelen of ik die auto op een "normale"manier kan betalen. Hiervoor hoeven ze niet eens een controle te houden
Ik begrijp al niet dat ik mijn rijbewijs en autopapieren altijd moet kunnen tonen. Als ik me kan legitimeren kunnen ze al mijn gegevens opvragen van mij en de auto. Als ze je aanhouden doen ze dit toch altijd al
|
06 jan 2008 19:29 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Als ik me niet vergis is het al jaren zo dat bestanden van uitkeringinstanties met die van de RDW gekoppeld zijn?
Controle is op die manier toch veel simpeler en doeltreffender?
|
06 jan 2008 19:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
En die klokkies-patsers moeten ze ook eens aanpakken. En die lui met grote huizen. En niet te vergeten die gasten die in luxe restaurants eten. En lederen schoenen dragen.
En, en, enz...
Ja, in Nederland moet je vooral niet, al-dan-niet-per-ongeluk, boven het maaiveld uit steken.
Maar goed, criminaliteit op een creatieve manier aanpakken is op zich weinig mis mee.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 jan 2008 20:58 |
|
|