Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 10:40

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Wat te doen, wat te doen....... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
Heb besloten hem toch maar even goed te laten maken, kost wel wat maarja, rij ik voorlopig nog even. Krijg ik er straks wellicht ook nog een beetje wat voor terug. Als ik een mooie 964 zie voor een goeie prijs, dan gaat de alfa eruit........(heb luitink al gebeld :D )
Trouwens is de alfa zowel door de vorige eigenaars als door mij altijd keurig dealer onderhouden en is er geen achterstallig onderhoud.

27 feb 2008 10:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
wagen ALLEEN APK laten goedkeuren (dus geen distributiewissel en carter (zijn geen APK afkeur punten volgens mij) en daarna in de verkoop/inruil

27 feb 2008 11:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
waren (volgens de dealer) dus wel punten waarop hij dus afgekeurd werd, helaas. Hoewel ik het vertrouwen in die dealer nou ook wel een beetje kwijt ben. Volgende keer toch maar naar een ander toe......hopelijk dan wel met een andere P en dan alleen voor normaal onderhoud

27 feb 2008 11:59
Profiel WWW
Bericht 
@josboxster, niet verkkerd bedoeld met achterstallig onderhoud, maar denk dat je dit toch al iets langer wist dat dit te gebeuren stond.

En de APK afkeur zoals je al schrijft, kan echt niks met de bovenstaande gegevens van jou te maken hebben.
Dit zijn de punten waar een APK keurmeester zich aan moet houden.

Wat wordt gecontroleerd?
Bij de APK let de keurmeester onder andere op de volgende punten en onderdelen:

* Verkeersveiligheid: remmen, wielophanging, schokdempers, banden, stuurinrichting, verlichting en carrosserie
* Milieu: uitlaatgassen
* Algemeen: het voertuigbewijs, voertuigidentificatienummer en de gebruikte brandstof.

Plus dat zo'n controle altijd visueel uitgevoerd moet worden, dus keurmeesters die met een pin of hamer onderaan aan de auto beginnen, kun je gelijk protest op geven, en van onder de auto schoppen. :wink:

27 feb 2008 12:21
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2