Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche ski's gezocht
Ook een leuk onderwerp, winterbanden... zijn die tegenwoordig nou echt wel nodig?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 jan 2010 12:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche ski's gezocht
Ben je mal... In NL sneeuwt het nooit!
|
10 jan 2010 13:46 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Porsche ski's gezocht - aka 'het PF SKI topic'
leuk topic!! hier ook een liefhebber, na de witte kastle rx (pirmin z, jaren 80 ) de volkl p9 rs in 2.15m, al met mijn derde setje atomic "vlaggetjes" bezig, laatste zijn nu vier jaar oud, de gele sl's in 1.70.. super ski, ondanks de taillering nog goed rustig (weinig klapperen) bij de snellere stukken..kan je super de bocht mee om De oranje technica's zitten ook nog steeds top.. ga in maart weer even kijken of ik het nog kan..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
12 jan 2010 12:34 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ik ben reeds 4 jaar niet meer op wintersport geweest Is toch altijd wel een gezellig sfeer...
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
12 jan 2010 12:50 |
|
|
josboxster
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)Barendrecht
|
Ski's die wat ouder zijn verliezen inderdaad hun flex door het oudere matriaal. Daarnaast speelt het aantal skiweken ook een rol natuurlijk. Ook de mate van gebruik van de flex (het buigen van de ski of ook wel "stijheid" genoemt) speelt een rol. Als je de ski heel veel laten buigen (lees: vaak hard skien en vooral veel gesneden skiën(=carven) vraagt veel van het materiaal en zal dan ook sneller slijten. Hetzelfde met de porsche als je veel remt.........slijten de remmen ook sneller. Als je 25 weken op ski's hebt gestaan zou ik de haard ermee aansteken. De binnenkern van ski's is immers nog steeds van hout en dan brand lekker. Wel worden er verschillende soorten hout gebruikt, dit heeft dan weer invloed op de flex........niet op het vuur Aan de andere kant moet je als recreant je niet gek laten maken door de commercie in de skiwereld van Nederland. De gemiddelde nederlander gaat 1 week skiën per jaar en haalt misschien maar 60 of 70 procent van de capaciteiten uit zijn ski (net als porscherijders) op de echte freaks na (coureurs in een porsche). Je kan dan ook prima 5 jaar met een set doen. De ouderwetse techniek of het wedelen moet je gewoon niet meer doen m.i. Neem fatsoenlijk les en laat de gay-swung graag achterwege. Net als het fluoriserende skipak uit 1 stuk wat daarmee gepaard gaat. Voor de geïnteresseerden: een GS is een ski die je wat langer neemt, minder getailleerd is, een stijve flex heeft en een langere radius. Een ski voor de piste voor de wat langere bocht die zeker niet snel zal klapperen. Een Slalom ski (SLX bv) is een iets kortere ski (laatste 3 jaar trouwens weer wat langer dan voorheen) met een stijve flex en een korte radius. Dus knallen op de piste met scherpe bochten en ook deze zal niet klapperen. Als afsluiting: de radius van de ski is niet altijd de radius van de bocht. Een ski met een radius van 14 meter kan je de bocht met voldoende scheendruk gerust 12 meter skiën en laat je hem vlak lopen maak je er 18 meter van. De radius van de ski is dus maar een indicatie van waar de ski zich in het segment in bevind. Een 911 KAN in 4,1 seconden naar de honderd. Maar ook in 12 seconden als je het rustig doet. En met een PDK en launch control zelfs nog iets sneller........
_________________________________________ Je leeft maar 1 keer.........
|
12 jan 2010 19:20 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Wijze woorden!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
12 jan 2010 21:34 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Tsja...dat heb ik wel eens gedaan. Moest ik ineens zover met de knieën uit elkaar skiën dat er een ongeveer een schoollineaal tussen zou kunnen (in de lengte, niet in de breedte...) Dat is toch wel even schrikken als je vanaf je zesde geleerd hebt om gesloten/paralel te skiën. Natuurlijk sta je stabieler, maar het is wel wennen. Volgens mij is er toch niet zo heel veel mis met "old school"? Of moeten we echt allemaal de stokken wegdonderen en gaan carven met één handje aan de grond? Zal maar niet over mijn monoski beginnen, want dat zal wel helemaal not done zijn... Krijg er wel altijd leuke reacties op en ben ook nog op zoek naar zo'n lekkere retro Elho fluor overall....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
13 jan 2010 0:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Heb ook nog een strakke fluoriserende overall. Niets dan positieve reacties.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 jan 2010 0:55 |
|
|
erwin996
M140i
|
Wedelen heeft me nog nooit aangesproken, ben blij met carve ski's. En met mijn ski's van 10 jaar oud (25 weken gebruikt) ski ik wellicht nog lekker door. Ik ski er echt prima mee Misschien ben ik net zo zuinig met mijn ski's als met mijn auto (remblokken iedere 200.000km )
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
13 jan 2010 1:02 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
wat nou old school/carve/fluor elho etc? ik als oud ski-leraar & ex-freestyleskiër (nog les gehad van Michel de Ruiter, neerlands freestyle hoop in oude, bange dagen ) ben lekker geswitcht naar het snowboarden....ff wennen als oud skiër maar wil niks anders meer ook geen gezeik over de juiste techniek en materiaal, pak je meuk en gewoon railen & grabben die hap (je ziet, ben nog steeds in het funpark te vinden). soms even ragge op de piste en als het toelaat, heerlijk de tiefsnee hinein oja, voor de input: ik doe dit op een Bateleon 'the jam', heerlijk speels en toch all-round; wil niks anders meer (nee, ook geen Burton ).
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
13 jan 2010 11:59 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ik zie een herhalingspatroon, van de uber 911, de 3.2 naar een audi tt, en nu dit
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
13 jan 2010 12:20 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Kom net weer terug van een weekje Frankrijk. Nadat ik de eerste jaren het heb geprobeerd op de ski sta ik inmiddels alweer een dikke 20 jaar (!!) op een snowboard. Lekker Off Piste, snorkel op en gordijnen trekken! Heb zelf momenteel een Duotone 154. Niet meer de nieuwste. Zolang ik niet onderdoe voor de rest blijf ik hem lekker gebruiken!
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
13 jan 2010 12:38 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
ach, verandering van spijs doet eten maar heel af en toe switch ik terug naar freestyle skiën (toch mijn basis he) en dat zal qua auto ook nog gebeuren in de toekomst TT is leuk & betrouwbaar maar haalt het niet bij een 911, ff sparen dus..... back on topic, tip voor de skiërs onder ons: hoor goede verhalen over Head en K2!
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
13 jan 2010 14:17 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
13 jan 2010 21:10 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Als ik op 70% sta tot m'n middel in de tiefschnee, ga ik acht niet carven hoor... dan maar oldskool! En op zo'n (off)piste ben je nooit gay.... Maar wel leuk topicje hier. Zoek ook nog een setje nieuwe skietjes nl. en zie hier al aardig wat info voorbij komen. Heb nu 163cm Völkl P50 Slalom Carver, wat voor de off piste een lekker skietje is, maar enorm gaat klapperen als je lekker aan het hakken bent. Dus een straffere racecarve is denk ik beter (zie al de nodige typen langskomen). Worden ze meteen 10/15 cm langer...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
Laatst bijgewerkt door GhostRider op 21 feb 2010 1:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 jan 2010 3:08 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik begon me al af te vragen of er niet meer boarders waren hier, hier alleen geen 20 jaar ervaring ik schat een jaartje op 6 inmiddels. nog 8.5 week, niet dat ik het bijhoud
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 jan 2010 8:27 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 jan 2010 11:25 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Ben de laatste twee jaar ook aanhanger van de Elan SLX race. Maar buiten de piste vind ik die toch te stijf en te zwaar worden... Ga terug uitkijken naar een alround-ski denk ik. Je kan toch niet iedere keer 2paar latten meezeulen.. Instelbare flex heb ik nog niet geprobeerd. Nog iemand ervaring?
|
14 jan 2010 11:45 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Snowboard inmiddels ook al 14jaar (20 is niet mogelijk voor mij, ben 20) Helaas ben ik ook al geweest, dus nu maar kijken of ik eventueel nog een keer heen kan. Overigens heb ik een Option Redline 167 (lekker groot, ben ook 193cm)
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
14 jan 2010 17:12 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik heb een bataleon en eeuh je eigen lengte is niet van invloed op de lengte van je board, je gewicht daar en tegen wel ik ben ook 1.93, board is een 163-er
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 jan 2010 18:09 |
|
|
sigi
|
Hallo beste kerel... ik zie dat je op zoek bent naar PORSCHE Ski's in mat Zwart....... Ik heb deze Limmited Edition Ski PORSCHE ontworpen door Völkle voor je in 1.70 Hij is welliswaar gebruikt maar wel origineel porsche en niet bestickerd ! als je interesse hebt...... ipoint_art@hotmail.com
|
15 jan 2010 19:52 |
|
|
911gt2
|
Duotone T1 volgens mij of niet? Ik board al 16 jaar of zo. Ik heb wel eens gehad dat ik een piste gedaan had (in de eerste jaren) en dat ik niet mee terug mocht met de lift omdat ik anders het sleepspoor voor de ski's stuk zou maken Gelukkig zag mijn toenmalige leraar dat (was na de lessen) en is hij me met een sneeuwscooter komen halen Die liftbediende scheen berucht daar om te zijn wat er was geen regel voor boarders dat ze niet in de lift mochten. Ik heb jarenlang duotone gereden. Toen kwam ik laatst mijn jeugdroom tegen T1 (12 jaar oud of zo) voor 5 tientjes, daar kon ik hem niet voor laten liggen hij was helemaal gewaxed en geslepen, dat alleen is al 30 euro. Laatste jaren rij ik noodgedwongen Santa Cruz omdat Duotone niet meer gemaakt wordt Met de P naar de sneeuw heb ik nog niet gedaan, wel een met een smart, dat lever ook een hoop vragende blikken op Mijn dochter is nog net geen 1 dus dit jaar is het wat te vroeg om te gaan, en vorig jaar al helemaal niet. Dus ik heb mijn zinnen op volgend jaar gezet
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
15 jan 2010 20:13 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Toch besloten om wat nieuws te gaan proberen. Heb net een setje Atomic Race Ti SL geregeld, huur met optie tot koop. Neem ze mee naast de Metrons. Ik ben benieuwd....
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
15 jan 2010 20:43 |
|
|
horn
PF #57
|
ik heb mijn ski's meestal op wintersport gekocht. Eerst daar proberen, eventueel wisselen tijdens de week en dan ofwel de ski's kopen die ik had gehuurd met goede korting of dezelfde nieuw. Is me altijd goed bevallen. Nadat in 2007 én in 2008 mijn ski's gejat zijn huur ik weer
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 jan 2010 21:29 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ben mijn ski's ook al eens oneerlijk kwijt geraakt. Ik zet ze sindsdien altijd op slot, verbonden aan een 2e paar.
|
15 jan 2010 21:35 |
|
|