Auteur |
Bericht |
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Zelfstandig ondernemer gezocht!
Dat heeft topicstartster al ondervonden... Ondernemer dat wordt je niet, dat ben je. Ik ben het niet.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 apr 2010 20:57 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
wil je het worden Rad ? mijn zaak is te koop hoor
|
14 apr 2010 21:00 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
zaak overnemen, ben je dan ondernemer? ligt er aan wat je er daarna mee gaat doen natuurlijk. maaruuh, TS vraagt naar mensen die met niks zijn begonnen , dus ondernemers, geen overnemers
|
14 apr 2010 21:23 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Bejaard vooroordeel... het is wel zo dat mensen die bepaalde eigenschappen bezitten zich meer aangetrokken voelen tot het ondernemerschap, maar dat geldt voor elk beroep! Er zijn genoeg aspecten van het ondernemen die je kunt leren
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
14 apr 2010 21:25 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ben toch ook met niets begonnen ,Coop neemt winkels van Super de Boer over noem dat maar eens "niet ondernemen " enneuh ja ben ondernemer (op alle vlakken ) kansen liggen op straat
Laatst bijgewerkt door Richard op 14 apr 2010 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 apr 2010 21:25 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Geheel oneens. Kan alles leren, ben totaal niet dom(jaja, kom maar), maar zal nooit een goede ondernemer zijn. Zit niet in mijn bloed. Beetje zelfkennis lijkt me stap nummer 1 En dan maakt het niet uit of ik een bak eigen centen mee neem, het is mijn ding niet.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
14 apr 2010 21:29 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Volgens mij zijn we het eens... @Sigrid: Same here... te voorzichtig.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 apr 2010 21:29 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
wat zijn we het allemaal eens + 1 rad & Sig
|
14 apr 2010 21:33 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Rad, Sigrid... ik doel op de topicstarter, die wel interesse heeft in ondernemen. In iets wat je niet leuk vindt kun je nooit goed worden of het nu brood bakken, post bezorgen of mensen vrijpleiten is. Als de interesse voor ondernemen er is kun je genoeg dingen leren waar je een betere ondernemer van wordt
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
14 apr 2010 21:36 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik onderneem in loondienst! En laten we wel wezen, spelen met geld van anderen is soms nog veel spannender dan spelen met het geld van jezelf!! Dus tips geven kan ik wel, maar niet als eigen ondernemer! Tip 1: Als je motivatie is; ik start als eigen ondernemer want ik wil doen wat ikzelf wil en niet wat de baas mij opdraagt, hier de eerste teleurstelling; als eigen ondernemer moet je doen wat je klant je vraagt, dus dat worden je nieuwe bazen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 apr 2010 21:43 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
no offence taken Maareh.... degene voor wie jij werkt zal toch er toch ook wel geld aan overhouden? Dus is niet íedere cent voor jou Als ondernemen in je bloed zit is dat de "only way to go" in mijn bescheiden optiek. Maar ieder het zijne
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
Laatst bijgewerkt door M a r c op 14 apr 2010 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 apr 2010 21:54 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
@Roenkie; ken de topicstarter een beetje. Heeft wellicht de meeste hersencellen die goed functioneren hier op het forum. Die weet wel wat ze wil en kan. Maar is ook zo wijs om de vraag algemeen te houden. En anderen sturen haar dan wel door naar de goede ondernemers Ik zou best een eigen toko willen(en niet in fietsen), maar als ik voor mezelf alles goed op een rijtje zet, weet ik gewoon dat ik het niet zal redden. En dat ligt niet alleen aan het ondernemer zijn op zich. Zou er veel te veel uren in steken bijvoorbeeld en dat gaat dan ten koste van alles en iedereen, inclusief mezelf. Werk nu ook eigenlijk maar 4 dagen van 8 uur. Voor een %^$^*salaris. Maar ondertussen werk ik er minstens 60 in de week, doe ik helemaal zelf, dat is het stukje zelfkennis wat ik bedoel.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
14 apr 2010 21:55 |
|
|
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
Ik bewandel de middenweg.
Ben 32 uur per week in loondienst bij een Pharmabedrijf, zoals hier al eerder opgemerkt, een schijnveiligheid (spreek uit ervaring).
Om te proeven hoe het is om te ondernemen en om ervan te leren, ben ik vorig jaar gestart met een eigen microkrediet. Naast een stukje financiel gewin is het voor mij vooral een leerzaam proces met weinig risico, en op terrmijn wellicht een opstap naar een eigen onderneming.
Het geeft me in een aantal opzichten meer voldoening dan het werken in loondienst.
|
14 apr 2010 21:56 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Tip 2: je start met wat voor bedrijf dan ook. Dan heb je niet vanaf dag 1 een inkomen (of je moet starten als ZZP-er met een opdracht). Bereken wanneer je dermate inkomen hebt, dat je ervan kan leven. Al die tijd ervoor moet je als spaargeld reeds bezitten, plus het geld wat je eventueel moet investeren.
Ooit zelf ook een plan gemaakt. Moest een auto kopen (had een leasebak), een laptop, kantoorspullen, oprichten bedrijf met alle kosten van dien, plus nog wat algemene zaken. daarnaast had ik mij laten voorlichten dat om succesvol te worden ik ongeveer 6 maanden aan inkomen als spaargeld moest hebben. Daarnaast moet je hypotheek verstrekker van je huis het zien zitten (of het gewoon niet vertellen). Alles bij elkaar moet je wel een buffer hebben!
Ga je handelen in goederen, dan moet je ook je handel nog kunnen financieren, dus voorraad, crediteuren, debiteuren oftewel werkkapitaal!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 apr 2010 22:02 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Tip 3 : verkoop er daar een paar van aan mensen hier die er wel wat extra kunnen gebruiken geen investering nodig en een starterskapitaaltje das pas ondernemen
|
14 apr 2010 22:07 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
|
14 apr 2010 22:16 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Tip 4; Je moet niet alleen zelf achter de beslissing staan, maar ook je partner moet er volledig achterstaan!
|
14 apr 2010 22:20 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Daar luistert ze niet naar
|
14 apr 2010 22:26 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
dat zou Tip 5 zijn
|
14 apr 2010 22:27 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Heeft mij mijn huwelijk gekost!
|
14 apr 2010 22:27 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
maar ook je huidige vriendin/vrouw opgeleverd
|
14 apr 2010 22:28 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Juist, Richard!
|
14 apr 2010 22:29 |
|
|
piwis
|
en zo is het maar net, johan de wit is allang dood en nederland bestaat nog steeds
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
14 apr 2010 22:31 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
@ Jurgen
|
14 apr 2010 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, dan ben je een overnemer... Ik onderschrijf wel wat Radboud zegt: ik spreek best vaak mensen voor wie 'ondernemer worden' het doel op zich is. Romantiseer het niet. Er zijn er genoeg die er goed van kunnen leven, maar ook velen die meer uren moeten werken en minder inkomsten hebben dat in de tijd dat ze nog voor een baas werkten. "Ja, maar nu ben ik aan niemand verantwoording schuldig." Da's waar, maar je gezin heeft amper te vreten... Ik bedoel alleen te zeggen dat het leven van een ondernemer heel leuk en uitdagend kan zijn, maar ook zijn schaduwkanten kent. Veel geluk en wijsheid. Horn - loonslaaf. En gelukkig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2010 22:33 |
|
|