Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 5:22

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
AM 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: AM
Citaat:
Dat is de Vanquish V12 replica in alle opzichten. Gebouwd op een Jaguar XK8 uit 1999 met een V8 4.0 liter

:scratch:

en de foto's van Edwin zijn idd 2x een Jag en 1x een Maserati volgens mij. Omdat die hier ook in dit topic genoemd werden.

16 jul 2010 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
'88 928 S4
Heb laatst het voorrecht gehad een stuk in een AM V8 vantage coupe te kunnen rijden (schakel).
Was meteen verkocht, kom alleen een kleine EUR 80K tekort (of zoiets)...

Bloedmooi, misschien niet de snelste op de weg, maar snel zat en inderdaad, boven de 4000 toeren (of meteen al als je de zekering van de vlinderkleppen eruit zou halen) is het geluid ongeevenaard :cheers: :cheers: De reacties onderweg waren ook niet bepaald zuinig, en dat moeten we toegeven denk ik, ze zijn nou eenmaal een stuk exclusiever dan de gemiddelde P..

Gelukkig realistisch genoeg dat ik nog uitermate blij men met mijn eigen P, die na 22 jaar nog steeds als nieuw rijdt (dat is voor de AM V8 nog maar even afwachten)

DB7 kun je nog voor veel minder krijgen, maar daar is dan ook een reden voor. Veel minder bijzonder, en veel meer onderhoud nodig. Maar persoonlijk vind ik het geen lelijke auto. Zou alleen waarschijnlijk zwaar teleurgesteld worden in de kwaliteit nu ik een P gewend ben......

Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!!! :thumleft:

16 jul 2010 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Hans Luna schreef:
ik zag je staan Edwin (in korte broek!)... voortaan wel terug zwaaien hè... :lol:

Hey Hans, was jij dat die naast die blonde Bimbo zat:?: 8)

16 jul 2010 21:05
Profiel WWW
Sssssssst :mrgreen:

16 jul 2010 22:37
Profiel
997 S
Loosdrecht
barolo schreef:
dan moet je op een zondag terug komen
dan kan je mij daar 2x op mijn MTB fotograferen :lol:

16 jul 2010 23:01
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
dan kom ik ook :mrgreen:

17 jul 2010 3:09
Profiel Facebook 
PF #911
België
horn schreef:
Vind AM een van de aansprekendste automerken die er zijn, alleen een DB7 niet echt. Mijn mening en het zijn uiteindelijk jouw centen... :wink:

Inderdaad een persoonlijke mening. Want zelf heb ik niet zoveel met AM, behalve dan de DB5, (oude) DBS enja de DB7 Vantage vind ik ook het einde. Die rondere vormen, mooi geproportioneerde koplampen zijn net iets wat ik in de DB9 mis. De DB9 is zo strak alsof het om een DB7 na een botoxkuur gaat. En de koplampenlenzen zijn zo groot en uitgestrekt geworden, bij de Rapide wordt dit zelfs helemaal belachelijk. De kleinere V8 Vantage (ook niet V12 met die opsmuk) oogt weer veel natuurlijker.
Zie ook niet in waarom de DB7 Vantage minder betrouwbaar of duurder in onderhoud zou zijn, zelfde V12. Indien je een DB7 geweldig vindt dan zou ik ervoor gaan. Wanneer je toch een DB9 verkiest zou ik even wachten, gezien de productieaantallen moeten ze ook naar dergelijke prijzen zakken, of zelfs lager...

DB7 Vantage bij Top Gear:
http://www.youtube.com/watch?v=mP0L_TKCp1I
Afbeelding
Ex: Elise S1 111S

19 jul 2010 13:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Het zijn ook meer GT's dan racebakken, volgens mij.

De oudere interieurs zijn wel ietsjepietsje beschaafder dan mijn 911 binnenkantje. :thumleft:
Afbeelding

19 jul 2010 19:08
Profiel
Moderator
PF #57
gast schreef:
Hebbuh die engelsen ook iets waar je hard mee kan gaan op het circuit? Dacht het niet.

Tuurlijk... :? wie won in 2008 ook alweer de 24 uur van Le Mans. Porsche toch? :^:

Afbeelding

19 jul 2010 20:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
gast schreef:
Hebbuh die engelsen ook iets waar je hard mee kan gaan op het circuit? Dacht het niet. In TG was eens zo'n groen geel ding te zien :scratch: . Op track days en bijv. Nordschleiffe kom ik ze ook zelden of nooit tegen.

Voorzichtige conclusie: geen schijn van kans zulke logge bakken tegen een 911. Leuk voor het toeren met totmbo en hooguit een paar kleine koters. Voor het betere stuurwerk: Porsche dus :!:

Marcel: voor de 2e keer in 1 maand ben ik het met je eens. Scary :twisted: :mrgreen:

19 jul 2010 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Dank voor jullie meningen. Ik snap waarom men de DB9 mooier vindt, ik vind juist de DB7 iets meer authentiek Brits uitstralen zeker in het groen. Kan helaas weinig feiten over auto vinden in gebruik en onderhoudskosten. Het is weer eens iets anders dan zo'n standaard 911je :mrgreen:

19 jul 2010 22:45
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
http://www.astonmartinlife.com/forums/f ... y.php?f=16

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=12712

19 jul 2010 22:54
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
http://www.abhd.nl/video/aston-martin-v ... -roadster/

Kwam dit filmpje toevallig vandaag tegen. Dit is die vantage die die kennis van me gekocht heeft. Zag het kenteken en dacht, Huh :scratch: Na een belletje kwam ik er achter dat het de zelfde is, dus hij is iig goed ingeragd :res:

19 jul 2010 23:07
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Nee hoor, geen Porsche bashen. Maar ik heb Aston Martin altijd een beetje een magisch merk gevonden (ook de ouwetjes waar James Bond in reed), nog onbereikbaarder dan Porsche. De eerste keer dat ik er zelf in eentje mocht rijden (was idd de DB9 van PPP) was ik zwaar onder de indruk van o.a. de afwerking van alles in die DB9. Ik heb als meubelman een hoop stiknaadjes mogen bekijken in mijn leven, maar zo netjes als dat dashboard van de AM was bekleed heb ik nog nooit in een andere auto mogen aanschouwen (waar er uiteraard een hoop zeer dure auto's zijn die ik niet van dichtbij heb mogen ervaren). Bevestigde voor mij persoonlijk wel weer de superieure klasse van AM. Maar dat is persoonlijk.

Als je mijn reactie leest zie je dat het eerder een reactie is op jouw 'UK-bashing' of Porsche verheerlijking. :wink:
Ik blijf voor de rest van mijn leven een Porsche adept, maar dat wil niet zeggen dat ik al het andere minderwaardig vind... :idea:

20 jul 2010 0:03
Profiel
Groningen
gast schreef:
[3) is die foto van je niet van een game en dus niet de realiteit?

Nee, "gewoon" een foto. Wallpaper waardig... 8)

20 jul 2010 0:16
Profiel
PF #911
België
horn schreef:
Tuurlijk... :? wie won in 2008 ook alweer de 24 uur van Le Mans. Porsche toch? :^:

Ja, Porsche. In LMP2 (2008) won Porsche met de Porsche Spyder RS Evo, met nog zelfs allemaal Nederlanders achter het stuur. Aston won in de GT1-klasse, maar in deze categorie deed/doet Porsche zelfs niet mee...

Stem in met zowel Marcel als Harald. Porsche's draagt ook mijn voorkeur weg door de unieke combinatie die ze bieden: prestaties, dagelijkse bruikbaarheid, aanvaardbaar verbruik en onderhoudskosten, stijl en de mogelijkheid om ook op het circuit hoge ogen te gooien. Maar toch weet ik ook nog andere wagens te appreciëren.
Ex: Elise S1 111S

20 jul 2010 9:48
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik heb het voorrecht dat ik beschikking heb over een 2004 AM Vanquish. Ik loop er iedere dag zelfs langs als ik door de garage moet. Ik vind het echt een prachtige wagen, maar heb er dit jaar nog niet mee gereden, zegt dat wat? Het is een auto met veel beleving, maar het rijd eigenlijk maar heel gewoontjes, op de motor na dan. Een zwaar moeilijk sturend slagschip, als je het een beetje oneerbiedig wilt zeggen. Onderhoud is zeker niet grappig, maar dat valt met die van ons nog wel mee, heeft pas 24k gelopen, dus de grote kosten zijn er nog niet geweest. Ik rijd nu eenmaal liever met een P, want dat is meer MIJN beleving. De afwerking van AM staat inderdaad zoals Horn al aangaf op uitzonderlijk hoog niveau. De DB7 vind ik inderdaad ook nog wel een wat klassiekere auto, kan me best voorstellen dat je daar interesse in hebt, maar zie het wel als een GT en niet als een 'sport'auto! Veel succes met zoeken en beslissen :thumleft:

20 jul 2010 11:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2