Re: Afgesplitst van Koopjes van het ogenblik: Mailen of bell
Ik kan beide standpunten begrijpen en ik heb met beide wijzes zeer goede ervairngen (zowal als koper als verkoper)
Mijn redenen om te mailen :- vraag naar extra foto's om een betere indurk te krijgen van de toestand van de wagen
- op die manier geef je ook direct een CORRECT email-adres door, bij tel kan er al eens een foutje insluipen
- vraag naar tel nummer, staat helaas niet altijd vermeld in de advertentie
- vraag naar woonplaats, moment wanneer het zou passen om langs te komen, vraag naar meer info (wat ik misschien zou vergeten langs de tel)
- als je mailt kan men antwoorden wanneer men wil, zonder iemand misschien te moeten storen tijdens werk/slaap etc
Mijn redenen om te bellen :- als blijkt dat het (na email-contact) erg interessant lijkt
- als ik heel snel wil zijn
- als het een erg interessante deal is en als er GENOEG info in de advertentie staat.
De Porsche die ik net heb gekocht heb ik gekocht na email-overleg (via dit forum) met Elferhenkie ; op de advertentie van de verkoper was niet te zien dat het wel degelijk ging om de wagen die Elferhenkie had verkocht, en vermits ik die al een eerste keer was misgelopen heb ik geen risico genomen : verkoper gebeld en direct afspraak gemaakt.
De afspraak wanneer de wagen op te halen, verdere info wat betreft betaling etc verliep dan per mail, geen probleem

Zo stoor ik de verkoper niet en hij mij niet

Ik heb al wagens gekocht in UK, NL, wherever, soms zelfs na enkel emial-contact, vaakst na )ook) telefonisch contatc, nooit problemen gehad, maar ik hou me wel altijd netjes aan de afspraken en alle verkopers waarmee ik zaken heb gedaan deden dat ook, netjes en keurig zoals het moet