Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 22:49

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Mijn andere klassieker staat in 'De Onschatbare Klassieker' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Mijn andere klassieker staat in 'De Onschatbare Klassieker'
In het maart-nummer van de Onschatbare Klassieker staat de Peugeot 404 in de spotlights: er staat een 9 paginagrote coverstory over de Peugeot 404 in.

Achter zo'n coverstory zit dan altijd een interview met een Nederlandse 404-rijder en daarvoor zijn ze bij mij terecht gekomen: mijn Griselle, een Peugeot 404 Berline Super Luxe (SL) is wel fotogeniek (alhoewel ik dat minder ben :oops: ).

Het interview heeft bij mij thuis plaatsgevonden en de foto's zijn in de buurt gemaakt, nadat we een stukje met Griselle hadden getoerd.

Er zijn talloze foto's gemaakt en het viel mij op dat de foto's die gekozen zijn om in 'De Onschatbare Klassieker' te plaatsen zeker niet de mooiste foto's zijn die die dag gemaakt zijn. Ik snap eigenlijk niet zo goed wie deze foto's gekozen heeft en waarom :-| , maar ach, ik ben natuurlijk geen grafisch vormgever o.i.d. dus ik zal het wel mis hebben...

Datzelfde geldt voor het interview. De interviewer gunt zich wat dichterlijke vrijheden. Sommige dingen zijn zo niet ter sprake gekomen en er worden mij woorden in de mond gelegd die ik zo niet heb gezegd. Nu vloeit daar natuurlijk geen bloed uit, dus ik maak er geen halszaak van :roll: : er staan wel wat feitelijke onjuistheden in (zoals wat wordt gezegd over het zwarte dashboard), maar ach, ik ben natuurlijk geen redacteur o.i.d. dus ik zal het wel mis hebben...

Hier even wat plaatjes van de pagina's in de Onschatbare Klassieker met mijn Griselle in de hoofdrol:

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

04 maart 2013 21:45
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Mijn andere klassieker staat in 'De Onschatbare Klassiek
Leuk artikel :thumleft:

04 maart 2013 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Mooie, klassieke auto. Wordt in Afrika nog steeds gewaardeerd. Mijn buurman
had er lang geleden een. Wat ik me nog kan herinneren: de auto was
fluisterstil. Je zag hem starten en wegrijden maar hoorde hem nooit. :thumleft:

04 maart 2013 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Nou! Ik ben getrouwd met een Maltese, en ze heeft erg de porsche kriebel van me overgenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar, ik heb haar grootvader's Peugeot 404 geerfd; een 1963 1.6 met manuele bak, eerste eigenaar, in blauw met een rood-en-wit vinyl interieur.

Ik zal wat foto's later, thuis, op dit draadje zetten maar de wagen heeft niet meer gereden sinds 1996.
Hij ziet er een beetje uit zoals op de volgende foto:

Afbeelding

Ik wil deze zomer eens mijn tanden zetten in het project en ik denk niet dat er veel nodig is om de wagen terug op de weg te zetten:

Banden, verdeler, alle filters, alle olien, master cylinder koppeling/brakes, remschoenen en handremschoenen, misschien wel remkabels, ontstekingskaarsen enfin: een mechanische en goede service. Zijn er online service manuals te downloaden enz enz? Is er een goede club?

Groetjes uit Engeland,

Bert

12 maart 2013 14:03
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik heb een papieren werkplaatshandboek; ik weet niet of deze ook 'online' ergens te vinden zijn...
Mocht je een bepaald stuk uit het handboek willen hebben, moet je even een seintje geven, dan scan ik het wel voor je in (liefst niet het hele boek, want dan ben ik een dag aan het scannen :roll: )

Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben, moet je ook maar even een gil geven: we hebben hier in Nederland een heel uitgebreid magazijn met alleen maar 404-onderdelen. De 404-vereniging heeft een hééééééle uitgebreide voorraad van alle mogelijke onderdelen: van het kleinste ringetje tot complete carrosseriedelen.

Je moet wel lid zijn van de vereniging om onderdelen te kunnen halen bij het magazijn (onderdelen worden niet opgestuurd en zijn alleen beschikbaar voor leden).

12 maart 2013 16:23
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Leuk artikel, Speedy :thumleft:

12 maart 2013 16:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classic
Arnhem
Leuk artikel.
Mijn vader had zo'n 404 rond 1969 waarmee ik op een zweefvliegvakantie in duitsland in sliep op de achterbank. Naast dat het een mooi ontwerp is, heb ik daardoor fijne herinneringen die me bij blijven als destijds een zes jarig kind. :thumleft:

12 maart 2013 19:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]