Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:11

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
de postbode en (ander on-)gedierte 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht de postbode en (ander on-)gedierte
Waar ik nou echt de t*ring van krijg:

Regelmatig staat mijn auto niet in de garage maar op de oprit, mijn brievenbus zit in de voordeur. Bijna alle postbode's rijden met hun fiets met overbeladen fietstassen mijn oprit op. ( die tassen steken dus behoorlijk uit en maakt de fiets van achter breder dan van voren. )

Omdat de meeste postbode's vermoedelijk zitten vastgekleefd op hun zadel, heb ik mijn auto al zover mogelijk naar rechts gezet. Zet ik hem teveel naar links dan gaat die oet er rechts langs heen waar ook nog een grote plant staat dus nog meer kans op schade. Ik heb al eens gevraagd of de postbode in kwestie misschien zo vriendelijk wilde zijn om even af te stappen. Helaas, verschillende postbode's dus dweilen met de kraan open.

Gevolg:

Op de audi a6 van mijn vrouw zat kort geleden een "kras" cq streep van voor naar achter. Geen bewijs (want niet gezien) dat de postbode dat had gedaan, maar je bent dan wel extra alert. De volgende dag dus aan de eerste de beste postbode gevraagd of hij voortaan wilde afstappen bij het bezorgen van de post. ( Zonder beschuldiging )

Nu heb ik een oprit van ongeveer een meter of 6 dus afstappen en effies een klein loopje dat valt nog wel mee. Teveel verschillende postbode's maken het echter toch te lastig om ieder van hun aan te spreken.

Ik moet er dus maar mee leven, zodra ik de mogelijkheid van een kavel krijg is 1 van mijn "eisen" een pracht van een hekwerk met een brievenbus aan de weg. Vanmorgen weer zo'n oetl*l, ik heb respect voor de postbode en zijn werk maar deze snuggel krijgt het voor elkaar om fietsend en slingerend tussen 2 auto's door te laveren. Ik zet bewust een andere auto haaks achter de oprit om de postbode dus te laten afstappen....helaas. Het wordt alleen maar gevaarlijker.

Er zijn natuurlijk wel belangrijker zaken om je druk over te maken, maar respect voor andermans eigendom....ho maar.

G*&%$#$#$%^%^$ :!:

29 dec 2006 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik kan me je ergernis helemaal voorstellen. Dat wordt een bordje plaatsen an het begin van de oprit :wink:

29 dec 2006 11:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
BJ964 schreef:
..... aan het begin van de oprit :wink:

.... wat dacht je van 'n brievenbus in plaats van 'n bordje :idea:

29 dec 2006 11:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Als ik met bordjes moet beginnen verhuis ik :wink:

Eerder wel nagedacht om een bordje te plaatsen m.b.t hondepoep, nog zoiets waar je echt hopeloos van wordt.

Lekker de hond laten schijten bij een ander voor de deur, opruimen ho maar. Een enkeling daar gelaten.

Resultaat:

In de zomer een vracht hondestront vlak voor de deur in een grasstrook met als resultaat bij de "juiste" windrichting een strontlucht van jewelste bij de voordeur. Als er 1 hond poept poept de ander er schijnbaar ook.

Zelfs hollandse vlaggetjes maakt mensen nog steeds blind, ze laten de hond er gewoon nog naast schijten......onvoorstelbaar. Ik woon niet eens in een achterbuurt.

Door een smalle parallelweg voor mijn huis en daartussen een grasstrook is het tevens vaak raak als mensen dus op de grasstrook moeten parkeren. Hondestront aan de schoen en wij dus weer aan de boen.

Pfffffffffffffffffffffffff.

Daarom dus bij een volgend huis:

Oprit met hekwerk en een flinke kavel: amen.

29 dec 2006 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dat lijkt me de oplossing. Volgens mij mag dat gewoon! Wat minder omslachtig dan een nieuw kavel, huis met hekwerk. Postbodes ook blij, everybody happy!

29 dec 2006 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Olaf schreef:
BJ964 schreef:

Die is vorig jaar met vuurwerk een vroege dood gestorven, brievenbus opgeblazen en post in de voortuin....geen optie dus.

Blijft over een gemetselde brievenbus. Vanwege een hoge heg is dit ook geen optie want dan heb ik een brievenbus van minimaal een meter hoog.

29 dec 2006 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Neem een postbus, en f.ck op met die postbode. :) Als ik mijn auto voor het hek zet dan moet de postbode van zijn scooter, dat vindt hij niet leuk dus rijd hij gewoon door. :shock:

29 dec 2006 12:11
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
911/964/993 schreef:
Olaf schreef:
BJ964 schreef:

Die is vorig jaar met vuurwerk een vroege dood gestorven, brievenbus opgeblazen en post in de voortuin....geen optie dus.

Blijft over een gemetselde brievenbus. Vanwege een hoge heg is dit ook geen optie want dan heb ik een brievenbus van minimaal een meter hoog.

Of je brievenbus twee dagen voor O&N binnenhalen, zoals heel NL met een brievenbus doet....

:roll:

29 dec 2006 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Robert911 schreef:
Neem een postbus, en f.ck op met die postbode. :) Als ik mijn auto voor het hek zet dan moet de postbode van zijn scooter, dat vindt hij niet leuk dus rijd hij gewoon door. :shock:

.............Nooit aan gedacht, daar maak ik werk van. :D Ik heb al een nee/nee sticker op de deur dus die reclame zooi was ik al wel kwijt.

Thanks.

29 dec 2006 12:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
911/964/993 schreef:
Zelfs hollandse vlaggetjes maakt mensen nog steeds blind, ze laten de hond er gewoon nog naast schijten...

:idea: :arrow: Brievenbus van de hond(en)-eigenaar :twisted: :wink:

911/964/993 schreef:
.....onvoorstelbaar. Ik woon niet eens in een achterbuurt.

.... daar gooien ze dan ook meteen je ramen in als je 'n ander tot last bent :mrgreen:

... ben overigens van mening dat 'op stand' de meest irritante mensen wonen - die zich van 'n ander niks aantrekken 8) uitzonderingen daar gelaten

29 dec 2006 12:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
hoi!

ik kan me helemaal voor de geest halen hoe je je voelt; ik ben zelf postbode van beroep en weet dat het perongeluk verkrassen van auto's of vernielen van anders eigendom helaas maar al te vaak voorkomt.

Het is ten eerste een goede zaak dat je de postbode aanspreekt over deze last met die oprit; maar als je telkens een ander daar hebt lopen dan schiet het echt niet op! Ik zie maar één oplossing: Ga persoonlijk naar het sorteercentrum waar de postbodes ook hun post voor de wijken ophalen of BEL de dichtsbijzijnde klantenservice. Leg het probleem daar uitgebreid uit, een beetje kwaad mag gerust, want dan snapt de chef het beter en kan dus ook beter inspelen op de desbetreffende postbodes.
Trouwens, het KAN zijn dat het probleem de eerste weken weggaat en vervolgens terug komt, dan WEER bellen of langsgaan. De post is als bedrijf verplicht hun klanten te respecteren en feedback te geven op de klacht!!

Als je verdere vragen hebt stuur je me maar een pb.

p.s dat met die hondenpoep is overal een probleem; ik zie het gewoon als lui-heid aan, effe een zakje plastic mee te nemen, die drol op te rapen en hem vervlolgens in de afvalbak te knallen!! Het is niet alleen lastig voor mensen die in het gras parkeren, maar ook voor kinderen die buiten op datzelfde grasvelt spelen én de postbodes die in de winter vaak tot de late uurtjes de kerstkaarten brengen :lol:

29 dec 2006 12:22
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
FROST schreef:
p.s dat met die hondenpoep is overal een probleem; ik zie het gewoon als lui-heid aan ...

... ik ook :!:

:arrow: ... te lui om 'n hond te leren alleen daar te poepen en plassen waar het 'n ander tot geen last is :!: :idea:

Om nog maar te zwijgen over katten ...

29 dec 2006 12:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
911/964/993 schreef:
Olaf schreef:
BJ964 schreef:

Of je brievenbus twee dagen voor O&N binnenhalen, zoals heel NL met een brievenbus doet....

:roll:

Blijft natuurlijk belachelijk dat je een brievenbus moet plaatsen op 6 meter afstand van je normale brievenbus.

29 dec 2006 12:31
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
911/964/993 schreef:
Blijft natuurlijk belachelijk dat je een brievenbus moet plaatsen op 6 meter afstand van je normale brievenbus.

.... dat moet niet, dat wil je toch zelf :?:

.... kan je de oprit niet breder maken :?:

.... of juist smaller :twisted:

29 dec 2006 12:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Olaf schreef:
FROST schreef:
p.s dat met die hondenpoep is overal een probleem; ik zie het gewoon als lui-heid aan ...

... ik ook :!:

:arrow: ... te lui om 'n hond te leren alleen daar te poepen en plassen waar het 'n ander tot geen last is :!: :idea:

Om nog maar te zwijgen over katten ...

Ook katten zijn soms vervelende beesten. De kat gaat echter alleen van huis, de hond gaat samen met de baas. Het is een verantwoordelijkheid van de eigenaar, de hond kan er niets aan doen.

Begrijp me dus niet verkeerd, ik heb geen hekel aan huisdieren. Aan honden en katten al helemaal niet.

Gewoon maar her en der laten schijten lijkt me echter een gebrek aan fatsoen. Ik zie het al voor me: Elke ochtend even een rondje door de wijk en her en der even de luiers van onze jonge dochter lukraak even in de tuinen en plantsoenen deponeren :D

Minder asociaal want er zit zelfs nog een verpakking (luier) omheen. :wink:

29 dec 2006 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Olaf schreef:
911/964/993 schreef:

.... dat moet niet, dat wil je toch zelf :?:

Dat wil ik niet, ik wordt er zo ongeveer toe gedwongen wil ik geen schade aan mijn auto hebben.

.... kan je de oprit niet breder maken :?:

Voor de postbode.........? Afstappen kan toch ook?

.... of juist smaller.....................................................heb je toevallig een hond olaf? :wink:

Laatst bijgewerkt door 911/964/993 op 29 dec 2006 12:45, in totaal 4 keer bewerkt.

29 dec 2006 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
dat klopt; ik heb ook geen hekel aan huisdieren, integendeel! Ik zelf wil later ook een kat, maar dan wel zo één die alleen binnen wil zitten haha
Bij mijn ex in de emmastraat stikt het van de katten, zelfs zwervers. Wij hadden van de zomer één keer het raam open en ze zaten binnen! We schrokken ons dood dat we terug thuis kwamen en ze hadden ook overal tegenaan gezeken. Nou geloof me, dan ben je ver van huis want die geur blijft overal inzitten. Wij dus het dierenasiel gebelt: bleek dat er nergens geen plek meer is voor die beesten en dat de dierenambulance er niet eens meer voor op pad gaat :!: Het is toch te gek voor woorden???

29 dec 2006 12:43
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
911/964/993 schreef:
Heb je een hond olaf?

Had :roll: .... eerst 'n bouvier en later 'Herder gelijkende Roteb-Terrier' ....

.... had toen (ook) de brievenbus aan het begin van de oprit staan ....

Beide zijn overigens weleens mee geweest naar 'n forum uitje :wink:

29 dec 2006 12:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Olaf schreef:
911/964/993 schreef:
Heb je een hond olaf?

Had :roll: .... eerst 'n bouvier en later 'Herder gelijkende Roteb-Terrier' ....

.... had toen (ook) de brievenbus aan het begin van de oprit staan ....

Beide zijn overigens weleens mee geweest naar 'n forum uitje :wink:

De hond EN de brievenbus?

Flauw.... ik weet het :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door 911/964/993 op 29 dec 2006 12:54, in totaal 1 keer bewerkt.

29 dec 2006 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
probleem met katten is dat je die niet aan de lijn hebt, dus een kat kan gaan en staan (en schijten) waar die wil :!:
heb zelf 2 katten, eentje komt niet buiten en de ander schijt in een hoekje van onze tuin, heb dus geluk.....als onze buitenkat niet de hort op is want dan heb ik er geen zicht op.
alleen, helemaal voorkomen doe je het niet dus ik begrijp je opmerking wel :arrow: zie ik een andere kat schijten in onze tuin, krijgt die er ook verbaal van langs :!:
blijft een lastige issue................

29 dec 2006 12:53
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
En voor de rest , De beste wensen voor het nieuwe jaar :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 dec 2006 13:05
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Ik dacht het ..... jij schrijft het :mrgreen:

Slotje :?:

29 dec 2006 14:09
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
wat hebben we het toch slecht in Nederland. :lol:

Meer emailen, heb je geen post meer nodig :twisted: Ik zou ook een bus aan het begin van het pad zetten. Volgens mij moet dat zelfs als je brievenbus meer dan een bepaalde afstand van de straat/stoep heeft.

Frost?

29 dec 2006 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Het onderwerp was genaamd: de postbode. Ik heb het zelf dan ook niet veranderd. Dit om de postbode's onder ons niet boos te maken.

Kwak er gerust een slotje op: monddood maken heet zoiets. Natuurlijk gaat het in "principe" nergens over, maar beste olaf....dat geldt voor heel veel draadjes :!:

Verder iedereen een goede jaarwisseling en het beste voor 2007.

29 dec 2006 14:49
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
horn schreef:
Volgens mij moet dat zelfs als je brievenbus meer dan een bepaalde afstand van de straat/stoep heeft.

Volgens mij 10 meter.

29 dec 2006 14:52
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende