Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:24

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche 993 Turbo en Turbo S - Gereed 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht Porsche 993 Turbo en Turbo S - Gereed
Dit weekend kon ik mezelf niet meer bedwingen, ik moet eens wat nieuws uit de kast halen. De 944 van Harry had ik geschuurd, maar ik had geen zin om die kouwe schuur in te gaan voor het aflakken. De Cayman S wacht op nog enkele goede referentie foto's, dusssss... heb ik een 993 Turbo erbij gepakt. En 2 minuten later nog één :D ;)

Mijn plan is om zowel de Turbo als de Turbo S te maken. De auto's schelen niet zo heel veel van elkaar, maar genoeg om er twee te maken. :)

De "gewone" Turbo moet er uit komen te zien zoals mijn ideale Porsche:
Afbeelding

De Turbo S wordt iets extravaganter:
Afbeelding

Eerst maar eens wat simpel werk doen, zoals de bumpers en spoiler monteren.
AfbeeldingAfbeelding

Bij het tweede model doen we precies hetzelfde, maar nu gaan we de extra details ook aanbrengen.
AfbeeldingAfbeelding
Zoals je kunt zien, heb ik de luchtgaten in de spatborden al uitgeboord.

Ook de neus krijgt wat aandacht, door er extra luchthappers in aan te brengen. De luchthappers wordt straks nog wel voorzien van mistlichten.
Afbeelding

Gezellig he, zo samen :D
Afbeelding

Daarna heb ik 2-componenten plamuur gebruikt om de grove vorm van de luchthappers en de nieuwe spoiler te maken.
AfbeeldingAfbeelding

Hier ben ik nog wel even zoet mee :roll: maar het wisselt lekker af met de 944. Volgende keer hoop ik weer iets verder te zijn met o.a. de spoiler.

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

Laatst bijgewerkt door Deathtrap op 09 jun 2008 11:13, in totaal 3 keer bewerkt.

29 okt 2007 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Heb je toevallig nog een mooie zwarte Targa staan uit '97.
:?: :idea:

29 okt 2007 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Die heb je toch al in een vitrine staan :wink:

29 okt 2007 17:12
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
yo deathtrap de turboS heeft ook een andere onderlip:

Afbeelding

maar dat wistje waarschijnlijk al :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 okt 2007 1:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Ja ik was me daarvan bewust. Ik moet die onderlip nog gaan boetseren van 2 componenten plamuur. En dat gaat me minimaal 1 hele avond kosten :roll: :shock:

@hielkema993: Ik heb nog geen 993 Targa. Daar zijn ook geen bouwpakketten van. Ik heb echter nog wel een coupe liggen die ik een keer wil verbouwen. Dat zal wel een mega klus worden, want het maken van een "glazen" dak is geen makkie. Voorlopig heb ik nog geen idee wanneer ik hier aan ga beginnen.

Arno

30 okt 2007 10:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Denk ook ff aan al die mooie interieur elementen uit de TurboS. Die zijn welliswaar van kunstof, maar vast en zeker ook uit metaal te boetseren :lol:

30 okt 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
ps schreef:
Denk ook ff aan al die mooie interieur elementen uit de TurboS. Die zijn welliswaar van kunstof, maar vast en zeker ook uit metaal te boetseren :lol:

Ik ga het interieur van de Turbo S voorzien van carbon elementen. Ik heb dat een aantal keer op foto's gezien en vind dat echt goed staan. Helaas kan ik nu even geen foto ervan vinden.
[EDIT]Hier wat foto's van de carbon look
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[/EDIT]

Ondertussen moet ik nog even opzoek naar een setje goede velgen. Ik heb al 1 setje, maar ik moet voor beide Turbo's correcte velgen hebben.
Op onderstaande foto zie je rechts de goede velgen en links de veel te kleine velgen.
Afbeelding
Mocht iemand nog een oude Porsche 996 van het merk Tamiya hebben staan, dan ben ik wel geinteresseerd in de velgen ervan ;) want alleen in die bouwdoos zitten de juiste!

Arno

31 okt 2007 10:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
je weet dat de velgen ven de TurboS iets meer shiny zijn dan die van de Turbo? Polijsten of glosslak?

Pak ook ff het TurboS logo op het airbag covertje van de bijrijder mee http://nl.autoscout24.be/AllImages.aspx?id=111645763, en het speciale stempltje op de accu niet te vergeten (helaas geen foto).

31 okt 2007 21:59
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Mocht je tijd hebben voor de 356, dan hoor ik het graag van je !!!

31 okt 2007 23:22
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
ps schreef:
je weet dat de velgen ven de TurboS iets meer shiny zijn dan die van de Turbo? Polijsten of glosslak?

Pak ook ff het TurboS logo op het airbag covertje van de bijrijder mee http://nl.autoscout24.be/AllImages.aspx?id=111645763, en het speciale stempltje op de accu niet te vergeten (helaas geen foto).

De link werkt helaas niet (meer), maar ik denk dat ik het logo wel weet te vinden. Echter is dat zooooo klein, dat het maar de vraag is of mijn printer dat voor elkaar krijgt :roll:
De velgen van De TurboS zullen waarschijnlijk een kleurig jasje krijgen. Ik hoor al meteen een aantal mensen zuchten, maar smaken verschillen vrees ik :wink:

@Erick: Ik ben je nog niet vergeten, maar zoals je weet had ik al eerdere toezeggingen gedaan. Die komen ook nog een keer tussendoor. Echter moet ik ook aan mijn eigen verzameling blijven werken... anders komt mijn voorraadkast nooit leeg :P

01 nov 2007 9:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Tergens langzaam vordert dit project. Maar er is wel weer wat nieuws te melden. Namelijk dat er van het interieur weinig klopt :( :cry:

Het begon met het stuur:
Afbeelding
Op de foto zie je het stuur dat in de bouwdoos zat (het onderste) maar het moet het modernere stuur (de bovenste) zijn. Gelukkig heb ik voldoende bouwdozen staan en kwam ik tussen de reserve onderdelen 2 moderne stuurtjes tegen. ;)

Tja... toen waren de stoelen en bank aan de beurt. Zo moet het eruit zien:
Afbeelding
maar dit zit in de bouwdoos:
Afbeelding
Het zijn geribbelde zittingen. Op de foto heb ik die al gevuld met plamuur (moet nog een keertje) en weer gladgeschuurd. Daarna ga ik het juiste profiel terugbrengen in de zittingen.

En net toen ik dacht dat ik de verbouwingen wel had gehad, zag ik meer ribbels op de deurpanelen:
Afbeelding
Ik heb gisteren alle moet bij elkaar moeten verzamelen, maar ook hier ben ik aan het verbouwen gegaan. Als eerste maar eens de juiste vorm proberen te maken in de deurgreep:
Afbeelding
Nu ik die vorm grof weg heb, kan ik alles netjes glad gaan maken en de details terug brengen.
(en dan te bedenken dat ik alles voor 2 Porsches tegelijk moet doen :roll: )

Om toch nog even mijn gedachte op een wat leukere klus te kunnen zetten, heb ik de nieuwe front lip geboetseerd. Het is pas de ruwe vorm, maar als de 2 componenten plamuur hard is, schuren we de juiste vorm erin.
Afbeelding

Wat een vrij eenvoudige klus leek, is inmiddels een lang verbouwtraject gebleken. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het niet degelijk aan te pakken.

Arno

17 dec 2007 10:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Even wat stof van dit topic afblazen en enkele nieuwe foto's plaatsen.

Ik heb inmiddels 1 deurpaneel zover af, dat ik de nieuwe deurgreep kon plaatsen:
Afbeelding
De deurgreep moet ook weer netjes worden geplamuurd zodat alles mooi strak wordt.

Ook is inmiddels de eerste stoel af:
Afbeelding
Van links naar rechts zie je langzaam de transformatie tot het eindresultaat. Van de nieuwe stoel probeer ik momenteel een kopie te maken in kunsthars om zo de 3 andere stoelen wat sneller klaar te krijgen ;) en mogelijke toekomstige kits ook te verberen.
Als het kopieren van de stoelen goed lukt, dan wil ik zelfs nog een sportstoel maken (ook een echte Porsche stoel) met de extra brede schoudersteunen.

Nog even een foto van de neus. Ik heb de aangepaste neus even rood geschilderd om de "foutjes" in het plamuurwerk te kunnen ontdekken. Ik vind het tussentijdse resultaat al wel erg mooi:
Afbeelding

Het is een langzaam verbouwtraject, maar ik ben toch heel erg tevreden over hoe het gaat. Ik hoop straks echt 2 strakke turbo's te kunnen presenteren ;)

Arno

13 jan 2008 16:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Onvoorstelbaar!
Wat doe je met de Unterbodenschutz? In 1998 was dat een PVC compound met 5,5-di-iso-nonyl-phthalaat als weekmaker. Je hebt ongeveer 30 gram compound nodig voor jouw type om 10 jaar roestgarantie te kunnen geven. Let-op: aanbrengen op het kale chassis, vo'o'r de eerste grondlak.

13 jan 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Deathtrap,

ik ben er ff helemaal stil van :roll: :roll:
pffff wat een werk zeg :shock:
maar wel heel erg mooi, ik bewonder je geduld en precisie.
grote KLASSE (sorry maar moest ff met caps) :wink:

13 jan 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Tja je bent Porsche gek of je bent het niet he ;)
En ben ook al heel hard op zoek geweest naar een 1:1 Porsche voor mijn dagelijkse kilometers, maar de kosten zijn voor mijn budget toch echt wat te hoog. Ook het verbruik van een P zorgt voor flinke uitgaven. Mijn volgende auto wordt hopelijk een Loremo (www.loremo.com). ;) :P
Ondanks dit alles, blijf ik mijn ziel en zaligheid in deze kleine rakkers steken!

@ps: ik heb eens begrepen dat de roestwering een soort kit achtige substantie is. Deze heeft een licht tot middelgrijze kleur. Ik ga uitsluitend de kleur spuiten, want die kit namaken in 1:24 gaat me niet lukken ;)

Gisteren had ik nog wel even geprobeerd de nieuwe stoel te dupliceren in kusthars. Helaas was het maken van de mal niet helemaal gelukt, want er zat een grote luchtbel in de zitting. Hopelijk dat ik binnenkort even tijd heb om een nieuwe mal te maken.

Arno

14 jan 2008 9:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Af gelopen weekend heb ik me eens op een nieuw vlak gewaagd: het gieten van kunsthars.
Het 993 stoeltje dat ik eerder al liet zien, heeft model gestaan voor zijn resin evenbeeld:

AfbeeldingAfbeelding
Voor een aller eerste afgietsel, ben ik best wel tevreden. Ik moet nog veel oefenen voordat ik de perfecte mal kan maken(dit is het moeilijkste).

Daarna ben ik maar verder gegaan aan de achterspoiler. Na flink boetseren hoop ik de ruwe vorm alvast te hebben. Met wat zagen, hakken en schuren hoop ik dat de spoiler wordt zoals hij moet zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Mocht het nu echt niet lukken op deze manier, dan zaag ik de "uprights" er maar weer af en probeer ik het op een andere manier. Maar de rondingen en welvingen in de vleugel maken het erg moeilijk na te maken.

Arno

22 jan 2008 16:13
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
blijft ontzettend leuk om te volgen hoe jij dit priegelwerk allemaal verzet !

petje af :!:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

22 jan 2008 17:26
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Helemaal mee eens. Wat een geduld zeg. :thumright:

22 jan 2008 17:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik word al moe als ik naar je foto's kijk :roll:
Knap hoor

22 jan 2008 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik betrap me erop dat ik elke keer als il op het forum ben effe mot checke hoe het met Deathtraps project is.

Hoe kunnen we je sponsoren? Helpt het als je ze in kleine series 8) 8) 8) 8) kan maken? Ik wil er mischien wel een kopen.

22 jan 2008 23:19
Profiel
Bericht 
Deathtrap schreef:
Even wat stof van dit topic afblazen en enkele nieuwe foto's plaatsen.

Ik heb inmiddels 1 deurpaneel zover af, dat ik de nieuwe deurgreep kon plaatsen:
Afbeelding
De deurgreep moet ook weer netjes worden geplamuurd zodat alles mooi strak wordt.

Ook is inmiddels de eerste stoel af:
Afbeelding
Van links naar rechts zie je langzaam de transformatie tot het eindresultaat. Van de nieuwe stoel probeer ik momenteel een kopie te maken in kunsthars om zo de 3 andere stoelen wat sneller klaar te krijgen ;) en mogelijke toekomstige kits ook te verberen.
Als het kopieren van de stoelen goed lukt, dan wil ik zelfs nog een sportstoel maken (ook een echte Porsche stoel) met de extra brede schoudersteunen.

Nog even een foto van de neus. Ik heb de aangepaste neus even rood geschilderd om de "foutjes" in het plamuurwerk te kunnen ontdekken. Ik vind het tussentijdse resultaat al wel erg mooi:
Afbeelding

Het is een langzaam verbouwtraject, maar ik ben toch heel erg tevreden over hoe het gaat. Ik hoop straks echt 2 strakke turbo's te kunnen presenteren ;)

Arno

:shock:

Jezus, wat een geduld en discipline heb je! Respect hoor :thumleft:

Heb zelf het geduld er niet voor..... bij mij moet alles snel snel snel gaan, anders word ik knettergek :lol:

22 jan 2008 23:43
Westervoort
Bericht 
ECT schreef:
Jezus, wat een geduld en discipline heb je! Respect hoor :thumleft:

Heb zelf het geduld er niet voor..... bij mij moet alles snel snel snel gaan, anders word ik knettergek :lol:

Kan me hier volledig bij aansluiten...zo'n project zou bij mij zonder twijfel eindigen met een grote klap met een hamer... :wink:

23 jan 2008 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Dank jullie voor de lovende woorden.

ps schreef:
Ik wil er mischien wel een kopen.

Dat is misschien straks wel mogelijk, want ik wil deze stoelen toch een aantal keer dupliceren.
Ik heb nog meer 993 modellen liggen waarbij ik deze stoelen moet gebruiken en ik wil deze stoel nog aanpassen met extra zijwangen om zo de sportstoel te krijgen.
Afbeelding

23 jan 2008 11:01
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
super, wat een gepriegel :shock: alles respect
als ik dit zou doen zou de kat zijn leven niet meer zeker zijn :lol: :wink:

23 jan 2008 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
De spoiler is ook al weer een beetje verder gevormd. Ik heb een van de uprights lekker dun geschuurd. Kost een hoop tijd, maar het resultaat is wel goed. Straks het overtollige plamuur wegzagen en mooi glad maken.
AfbeeldingAfbeelding

En alsof ik nog niet genoeg te doen had, stoorde ik me ook aan de koplampen. Of eerder: het gebrek aan koplampunits. De lampglaasjes zitten er wel bij, maar daarachter zit niets.........
Dus heb ik zelf maar een koplampunit gemaakt van plasticplaat.
Afbeelding
Een kwestie van even het plastic verwaren en dan over een rond voorwerp heen trekken. Daarna uitsnijden en vijlen en klaar is de koplamp.
Overigens zie je op dezelfde foto ook dat ik de luchthappers in de bumper wat heb verkleind. De ruimte die overblijft ga ik gebruiken voor breedstralers.

Arno

29 jan 2008 15:20
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende