Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:55

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Over 20 jr terug denken aan inauguratie B. Obama 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht Over 20 jr terug denken aan inauguratie B. Obama
Porsisten,

Ik zat me vanmorgen iets te bedenken wat ik ook wel eens gedaan heb met 9/11 2001 vandaar dit topic.

Gisteren, 20 januari 2009, een gedenkwaardige dag, Barack Obama is aangetreden als eerste “African American” president van Amerika.
Als over 20 jaar jouw zoon of dochter aan je vraagt Papa/Mama kun jij je nog herinneren wat je aan het doen was en wat je bezig hield op het moment van de inauguratie van Barack Obama wat zeg je dan??

Ik dan maar als eerste:

Ik zat thuis op de bank TV te kijken samen met mijn dochter om naar de inauguratie te kijken. Daarnaast was er in de wereld, en dus ook in ons landje, een krediet crisis aan de gang waarvan we de weerga toen nog niet kende. Dat was “het” onderwerp van de dag in de krant en op de TV. Massa ontslagen werden voorspeld, financiële reddingsacties werden in gang gezet, ………
Ik hoop dan over 20 jaar te kunnen zeggen dat we er met z’n allen sterker van zijn geworden en dat wellicht de aantreding van Obama een positieve wending hieraan gegeven heeft.

21 jan 2009 15:15
Profiel
Bericht 
Als tweede dan maar? Heb door drukte nu pas mijn lunchpauze

Ik zat op mijn werk, heb het pas 's avonds gezien. En mijn jongeste dochter is op die dag 13 jaar geworden.

21 jan 2009 15:31
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik zat op de wc

21 jan 2009 15:33
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Werkte gister bij de grootste olieopslag van Nederland! Mijn P had wat nodig... :lol:

En ik heb het op teletekst gelezen! Barck Hoesijn Bama! Lijkt me een aardige vent!

21 jan 2009 15:37
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ik hoorde het op de radio op de terugreis vanuit Stuttgart.

21 jan 2009 15:38
Profiel Twitter 
Bericht 
Tijdens het eten gekeken met vrouw en zoon in de keuken, hangt een kleine flatscreen.

21 jan 2009 15:50
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Zat in de auto naar Radio 1 te luisteren (vanuit het werk -projectborrel- op weg naar m'n vriendin). Terecht of onterecht, Amerika is een belangrijke speler in de wereldeconomie en -politiek en ik was wel benieuwd hoe het zou verlopen. Genoeg mensen op de been om een aanslag te verwachten, maar dat bleef gelukkig uit.

Wel grappig om te zien hoe veel (ook politiek links georienteerde) mensen hun duidelijke voorkeur laten blijken terwijl Obama op veel punten net zo conservatief is als de de huidige regering (tegen homohuwelijk, voor de doodstraf). Zijn natuurlijk wel onderbelichte punten geweest in zijn campagne. Ik denk ook wel dat hij de betere is van de 2 presidentskandidaten. Ben erg benieuwd of zijn 'change' er echt gaat komen, ik hoop van wel.

21 jan 2009 15:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Wij zijn dat stadium toch al lang gepasseerd met een Marokaan als burgemeester...

21 jan 2009 16:01
Profiel
Bericht 
ik reed terug uit alkmaar [psnh] om de laatste details met ronald [paul] te bespreken. verschrikkelijk veel geld verloren bij de inruil van mijn mercedes op een 3.2 maar toch een goed gevoel om straks weer het ouwe gevoel naar boven te krijgen.

21 jan 2009 16:16
Profiel
Groningen
Bericht 
Traveller69 schreef:
(tegen homohuwelijk, voor de doodstraf).

Ik denk dat die standpunten meer vanwege zijn campagne zijn ingegeven dan zijn overtuiging. Uit zijn (ook) recente verleden blijkt dat hij vanuit zijn eigen overtuiging meer voor- dan tegenstander is van het homohuwelijk. Dat uitspreken tijdens een campagne was politieke zelfmoord geweest (zie ook Kerry). Flinke scheut water bij de wijn om het conservatieve bolwerk in het centrum van de USA achter zich te krijgen/houden. Zelfde geldt voor doodstraf.
Niet voor niets zijn die hoofdstukken onderbelicht gebleven tijdens de campagne.. Wat dat betreft kwam de crisis ook mooi op tijd.

Ontopic, thuis voor de buis, bord op schoot.

Laatst bijgewerkt door Jort op 21 jan 2009 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jan 2009 16:44
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik heb vanaf 's middags alles live op de achtergrond gevolgd via CNN op internet. Samenwerking met facebook. Je kon tegelijkertijd je status veranderen en reageren. Mooie reclamestunt. Was geschiedenis om te zien en je zag veel meer dan op tv.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 jan 2009 16:48
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Heb het wel gezien, maar het heeft geen indruk op mij gemaakt en over een jaar ben ik al weer vergeten dat ik het gezien heb of wat ik die dag deed. Ik ben blij dat het Bush tijdperk voorbij is. Snap ook niet wat die Amerikanen bezielde toen zij hem voor de 2de keer herkozen hadden. Hoop dat er wel wat gaat veranderen in de wereld. Of Barack daartoe in staat is, We shall see. Van AGMED (zo spreek je dat uit) verwacht ik in ieder geval niet veel soeps. :wink:

21 jan 2009 16:53
Profiel WWW
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ik zat in Hotel in Turnhout, en het viel mij op dat de Belgen er minder aandacht aan besteedde. Heb het vooral later bekeken in de samenvattingen en de commentaren op Nederland 1 (naast RTL 4 de enige nederlandse zender in het Hotel)

21 jan 2009 17:14
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Was dat gisteren? Lekker belangrijk. ;)

21 jan 2009 17:23
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het is belangrijk en ben er ook verheugd over, maar de publiciteit en de vervoering van mensen is imho niet in proportie.

21 jan 2009 18:10
Profiel
Groningen
Bericht 
Dat wordt door buitenstaanders ook wel eens gezegd als het onderwerp Porsche wordt aangesneden. :^:

21 jan 2009 18:18
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
iedereen begon te praten met:

HEY SOITTTTTTTTTT vanaf die dag :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 jan 2009 18:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Las het vanochtend in de krant. Zat gisteren heerlijk met een boek te bubbelen in het bad. 8)

21 jan 2009 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Obama is nu al de hype van 2009.
Of Jezus 2.0 is op aarde neergedaald; kan natuurlijk ook. :wink:

21 jan 2009 20:06
Profiel
Veghel
Bericht 
De tv stond aan achter mij maar heb er niks van meegekregen :roll: mijn handicap is dat ik als ik op de pc bezig ben ik niets meer hoor... ook totmbo niet hahaha :lol: :lol: :lol: ja naar 3x roepen wil ik nog wel eens naar haar terug reageren :wink:

voor de rest geloof ik niet dat er echt wat veranderd omdat hij dezelfde adviseurs lees "schurken" nog steeds in zijn omgeving heeft :roll:

Laat Obama maar eerst over water lopen voordat we beginnen te Jezussen. :shock:

21 jan 2009 20:16
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Ik heb slechts een samenvatting gezien, maar één ding valt me elke keer op (ook al tijdens de beelden van zijn campagne):

Hij kijkt met de regelmaat van een klok links en rechts. Imo dus naar een autocue. Dan heeft hij de beschikking over een kei van een tekstschrijver.
En kan ie het zelf perfect voordragen.

Cynisch? mISSCHIEN. Eerst zien, dan geloven. Het is OOK een politicus. Overigens imo wel een slimme.
Over 4 jaar weten we het.

21 jan 2009 20:25
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
RenDo schreef:
Het is OOK een politicus.

Inderdaad ook maar een mens. :wink:

21 jan 2009 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
op kantoor druk bezig het beleid voor ons bedrijf voor 2009 te bepalen met enkele collega's. Daarbij kwamen de potentiele gevolgen van de crisis wel aan bod, maar Obama haalde het niet op onze aandachtspuntenlijst :wink: .

21 jan 2009 20:35
Profiel
Timeless
Bericht 
Obi-Wan Barack Obama

May the force be with him :!:

21 jan 2009 21:05
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Over 20 jr terug denken aan inauguratie B. Obama
hielkema993 schreef:
Als over 20 jaar jouw zoon of dochter aan je vraagt Papa/Mama kun jij je nog herinneren wat je aan het doen was en wat je bezig hield op het moment van de inauguratie van Barack Obama wat zeg je dan??

PFfff'en :wink: :lol:

21 jan 2009 21:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende