Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 17:27

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verhalen uit de oude doos en hoe iets tegen kan zitten topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Verhalen uit de oude doos en hoe iets tegen kan zitten topic
Een kennis vroeg me van de week hoe een type BMW mij beviel :evil:

Kocht zo'n 10 jaar terug een BMW 320 Touring met een 2.2 6 cilinder erin met een variabele nokkenas, was net uit :cry:
Was zo trots als een pauw en het was mijn tweede nieuwe auto met een M onderstel en sportstoelen erin.
Haalde hem op en zette hem voor de deur en zag dat 2 deuren uit de kleur lagen.
Ook merkte ik dat het gas bleef hangen op 2 of 3000 toeren, heel vervelend.
Ging naar de dealer terug en kreeg de after sales man en merkte dat er een stuk minder vriendelijk naar mij werd gedaan.
Had de auto nog net in de gulden tijdperk gekocht en toch een ton betaald, geen kattepis :oops:
Ja die deuren zag hij ook wel, tja ff de zijkant overblazen melde hij ik kan toch moeilijk een nieuwe auto leveren en ja dat begreep ik ook wel :roll:
Vroeg hem even met de auto te rijden i.v.m. het gaspedaal en daar had hij niet zo'n zin in.
Na wat aandringen deed hij het toch en (gelukkig) hij merkte ook dat dit niet ook niet goed zat.
Andere computer, spruitsuk eraf en er weer op en vele bezoekjes aan de dealer maar dat gaspedaal kregen ze niet goed.
Ging met de auto naar Zwitserland en bij aankomst ging het olielampje branden, 1 liter olie erbij na een dikke 1000 km.
Dat kan melde de dealer en zat nog in de marge :evil:
Opeens ging het stuur trillen bij het aanremmen en de schijven werden vernieuwd, na 2 maanden nog een keer en weer nieuwe schijven :bang:
Toen bleef mijn koppelingspedaal onderin hangen en kreeg een compleet nieuwe koppeling erin :scratch:
Voor het gaspedaal ging hij naar BMW Nederland tot een paar keer aan toe.
Kreeg toen een heel epistel van een "hoge Piet" van BMW en het kwam hier op neer dat het een product eigenschap was en moest er maar mee leven.
Wat ik heel vervelend vond was dat de bal bij mij kwam en ook mijn vrienden melde dit, ben jij niet lastig moet je niet gewoon gaan rijden met die auto :bang:
Zag bij mij in de buurt zo'n zelfde type staan en met een schakelbak en belde gewoon aan en vertelde mijn verhaal.
Kreeg de (lease) auto zo mee en ze hadden dezelfde problemen en de auto werd teruggegeven.
ANWB gebeld en gevraagd hoe te handelen, moest een aangetekende brief opstellen en ze een termijn geven om de auto in een goede staat te brengen daar ik anders het hogerop zou zoeken.
Kreeg binnen een maand een keurig voorstel om een nieuwe te bestellen en hun advies was om een 325 te nemen die al jaren in productie was en reed binnen een jaar weer in een nieuwe.
Dit was werkelijk een topper en hem 4 jaar bereden en toen weer een verse 325 gekocht, eind goed al goed.

PS
Moest wel weer een aardig bedrag erbij, maar het was te doen :salut:

27 nov 2011 14:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Verhalen uit de oude doos en hoe iets tegen kan zitten t
heb diezelfde houding van bmw nl met mijn mini destijds meegemaakt. en voor mij is dat dus niet eind goed al goed. hufterig gedrag noem ik dat. ik wil graag geloven dat die arrogantie een keer bij ze terug komt.

27 nov 2011 14:30
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Een keer een BMW gehad. Nooit meer. Niks dan gezeik mee. :bang:
Was wel een van de mooiste tourings die ik gehad heb maar na zoveel ellende wil ik er echt geen meer. De houding van BMW stond me ook niet aan. Echt zo van niet zeuren, je mag blij zijn dat je er een hebt. Zelfde met Alfa, 1x een 156 SW gehad. 2 Jaar ellende en niks er voor terug krijgen. Zelfs niet bij de dealer. Nu meerdere Benzen gereden. Eigenlijk nooit problemen mee gehad en altijd keurig geholpen in de garage.

Pic van de Bimmer:
Afbeelding

27 nov 2011 14:43
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Hè hè Hans,
Wat een drama!
Hebben de Porsche peoples je beter behandeld?

27 nov 2011 14:53
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
geweldige auto's hoor die Beemers maar je hebt er wel vaak problemen mee. Heb inmiddels 2 directeuren gehad die niks anders wilden dan een 7-serie. Klassebak natuurlijk maar ze stonden vaker in de garage dan dat zij m konden gebruiken, altijd was er wel iets. en ik praat dan over 3 opeenvolgende types dus we praten hier niet over een zwakker type..... (de 7-series waar ik over praat zijn van de periode 1992 t/m 2008)

tja bij sommige auto's weet je dat je dat soort gelazer erbij moet nemen. ikzelf rij graag een leuke auto maar wel 1 waar ik op kan vertrouwen.

27 nov 2011 15:02
Profiel
En das een Benz...........

27 nov 2011 15:15
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Top wagens, BMW. Geen problemen mee gehad, 1-serie, 3-serie E90 en Z3 2.8 (nog in bezit).

Maandagochtend auto's heb je bij ieder merk. En arrogante verkopers ook trouwens.

:mrgreen:

Wel jippie als het net jouw auto/verkoper is natuurlijk

27 nov 2011 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Inderdaad Benz, sinds mei dit jaar het nieuwe type CLS en ben er weer heel gelukkig mee.
Na een teleurstellend uitstapje met een Range Rover Sport blij dat er weer een ster op staat.

27 nov 2011 16:31
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
I.d.d. weer een ster. Nooit gezeur mee. Enige wat ik hier ooit aan heb gehad is een knopje van de stoelbediening.

Afbeelding

27 nov 2011 18:36
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kheb daarna geen problemen meer gehad met de 325 Tourings.
Bijgaand mijn huidige BMW met een 3.0 erin en werkelijk een topper :thumleft:

52562

27 nov 2011 18:46
Profiel
Moderator
PF #57
heb 6x 3-series (4x sedan, 2x touring) gereden. nooit een probleem mee gehad. mini wel, daarmee ook slechte ervaringen met service van BMW (Ekris en NL)

27 nov 2011 19:08
Profiel
‘64 Kever
Zit aan mijn tweede BMW (1-serie E81, 3-serie E90). Buiten een paar rammeltjes niks mee aan het handje. Gewoon lekker rijden en toch maar 1:20 als verbruik... Enige nadeel aan de 3-serie is die ster in de voorruit (geen grapje, enorme ster, maar net te klein om de ruit te vervangen... Ach, buiten het 'zichtsveld' he, en de dealer kan er niks aan doen ;) )

Moet zeggen dat ze me bij de BMW dealer hetzelfde/beter behandelen als bij de Seat dealer. Bij de laatste reed ik altijd "een van de duurste auto's uit de showroom", bij de eerste "een van de goedkopere", maar merk er niks van :!:

27 nov 2011 19:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Delnoy schreef:
I.d.d. weer een ster. Nooit gezeur mee. Enige wat ik hier ooit aan heb gehad is een knopje van de stoelbediening.

Afbeelding

Mag dat, gele platen op een taxi?? :scratch:

:mrgreen: :mrgreen:

27 nov 2011 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie

27 nov 2011 23:14
Profiel
Omg. Amsterdam
Mijn ouders zijn ooit de mist stap begaan van Audi naar BMW... tjaaa (mijn vader is ook een wegenbouwerbaasje net als ik, of ik als hem ;) hij is alleen 53 jaar en ik net 30 :mrgreen: ) en trapt in de mooie dingen die ze beloven.... maar het merken wissel ging gigantisch fout.... Mama wilde graag een beemer ... papa betaald hem wel maar het trok hem niets..... ervaring :flush: :flush: Papa wilde altijd graag een ster ...... mama niet, wat ze wil niet als een oudwijf rondrijden... maar uiteindelijk heeft hij/zij de zin en rijden ze iets veel mooiers sinds een aantal maanden..... maar een Beemer nooit meer... (Oh ja mijn moeder heeft ook nog een CooperS, is ook bmw :drive: ) .

Maar wij zijn overigens zeer tevreden met onze VW's :mrgreen:

28 nov 2011 0:09
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Duidelijk verhaal! :thumleft:

En zo lekker beknopt.

28 nov 2011 0:44
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
arjan schreef:
Delnoy schreef:

Afbeelding

Mag dat, gele platen op een taxi?? :scratch:

Ja, dat mag :popcorn:

En deze storingsvrije taxi kan de meeste verkeersdeelnemers aardig bij houden :mrgreen:

28 nov 2011 0:49
Profiel
In de file. :wink:

28 nov 2011 0:53
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Vooral in de file :P

Nee, die 320 CDI komt wel van de plek. Rij alleen de laatste tijd wat weinig voor een diesel. Draaide eerst 70-80.000 per jaar. Nu haal ik amper de 25. Vanaf december ga ik iets anders doen dus wellicht meer kilometers. Vind het dieseltje wel leuk. :mrgreen:

28 nov 2011 0:59
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ach, zal wel per merk ook type afhankelijk kunnen zijn. Heb drie audi's gehad. Met twee viercilinders veel problemen vanaf nieuw. De zes cilinder was prima. Twee BMW's, nagenoeg geen problemen en als er wel wat is wordt het coulant opgelost.

Dacht dat Mercedes vooral eind negentig en begin 2000 veel problemen had met o.a. electronica en bouwkwaliteit.

28 nov 2011 11:50
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Delnoy schreef:
Vooral in de file :P

Nee, die 320 CDI komt wel van de plek. Rij alleen de laatste tijd wat weinig voor een diesel. Draaide eerst 70-80.000 per jaar. Nu haal ik amper de 25. Vanaf december ga ik iets anders doen dus wellicht meer kilometers. Vind het dieseltje wel leuk. :mrgreen:

Laat ze maar lachen.....ik heb dezelfde maar dan een E500.
Afkloppen maar sinds 1,5 jaar nog geen euro kosten aan gehad.En het is idd een taxi, ouwe jippie of geef het een naam.Maar ik vind het een heerlijke auto :tongue:

28 nov 2011 11:58
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
is ook niet echt behelpen hoor met een E500, heb geen medelijden.... :wink:

28 nov 2011 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Heb 3 BMW 5 series gehad, allemaal gereden van 130-180.000 tot 400.000+ km, nooit problemen gehad. Daarna alleen maar problemen met een A8 4,2 TDI dus die heb ik er na een ton uitgedonderd.

Rij nu 500 SEL, al 100,000 km gewoon probleemloos!

Toevallig staat mijn oude 5 serie te koop op Marktplaats. Verkocht in mrt 2009 met 415.000 km, heeft sindsdien alleen maar achteruit gereden want staat nu op 152.654 km.
http://link.marktplaats.nl/489850466 , daar gaat iemand ook niet erg blij mee worden. Heb de verkoper er al over gemaild, en die stelt dat hij niets verkeerd beweerd.

De auto is na verkoop 4 maandenlang Amsterdam/ Nieuwendijk/ Amsterdam gaan rijden, daarna uit het zicht verloren, had toen nog de eerste motor en nihil olieverbruik.

Laatst bijgewerkt door felix bahama 912 op 28 nov 2011 14:29, in totaal 1 keer bewerkt.

28 nov 2011 13:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Het zit menigeen hier ook niet bepaald mee in het leven. :mrgreen:

Je zult maar met je A8 buiten de beurten om naar de garage moeten omdat er een kraakje in het linkervoorportier zit. Zul je zien dat je nog 10 minuten op je beurt moet wachten en in de tussentijd de één of andere ranzige automatenkoffie moet drinken die je ook nog eens zelf moet inschenken.
Verder wordt je gedwongen aan één tafel te zitten met paupers die zelf in een tweedehands A4 rijden en nog een praatje met je willen beginnen ook :pale:
Als klap op de vuurpijl zul je ook net zien dat de monteur de radio op een andere zender heeft gezet en je deze nota bene zelf weer opnieuw moet instellen!!

We zijn niet allemaal zondagskinderen, dat blijkt maar weer :clown:

28 nov 2011 14:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Kraakje in het voorportier los ik zelf wel op! Mijn toenmalige A8 is diverse malen weggesleept omdat bv. de bak in elkaar draaide, computers weigerden, een elektrische handrem vastsloeg op de afrit van de snelweg in Dld etc etc (op 1 wiel dus de auto stond dwars op de afrit). Een keer uit Lille teruggekomen midden in de winter met alle ramen omlaag, en niet meer omhoog te krijgen.....

P.S. Ik drink geen koffie, dus van die automatenbagger heb ik geen last.....

28 nov 2011 14:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende