Auteur |
Bericht |
Wimpie77
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Dan zit ik met mijn dikke arsch in het zand op Curacao... Is ook leuk, maar anders!
_________________________________________ * * *
|
21 okt 2009 14:02 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Catchtankje is nieuw, de plaats van de retour door de kleppendeksel was al zo alleen met aan elkaar geknoopte stukjes leiding zoals op de foto's te zien is op de vorige pagina. Foto van het blok aan de bovenzijde, morgen kan de luchtfilter en de interkoeler er op, de rechtse foto gedeelte van de nieuwe koppelingen en slangen die komen i.p.v. het loodgieterswerk Heb nog wat nieuwe koppelingen in bestelling, deze zijn volgende week pas binnen, weet nog niet precies wanneer. Dus van de week gaat het nog niet gebeuren  - 
|
21 okt 2009 14:21 |
|
 |
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Jouw topic is echt een lust voor mijn ogen 
_________________________________________ porsche project
|
21 okt 2009 15:21 |
|
 |
RufBTR
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
dan zal het wel werken, normaal gesproken loopt de retourleiding van de catchtank naar een oliepomp. vandaar de vraag. Succes met je project ziet er goed uit !
|
21 okt 2009 15:49 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Handrem aangesloten, werkt als een normale handrem alleen als de schijven heet zijn is het natuurlijk niet verstandig om hem er op te zetten, kans op kromtrekkende schijven Alles weer op de motor gemonteerd. Auto op hoogte gezet en in grote lijnen de wielen de goede kant op gezet, precies uitlijnen laat ik nog doen Nu alleen nog de olie leidingen verder aanleggen (ben ik al mee begonnen) morgen vanaf de olie koeler voor tot aan het verdeelblok, deze komt nog net binnen de auto achterin. Donderdag krijg ik de 3 laatste koppelingen dan kan dat af gemaakt worden en kunnen we de olie vullen. En hij staat weer mooi op de BBSjes En dan kijken of het feest is, ik zal dat gedeelte ook gaan filmen  -   - 
|
27 okt 2009 23:48 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
niet alleen vanwege de kromtrekkende schijven... als 'ie na het rijden een poosje staat, koelt de remvloeistof af en verlies je dus remdruk  een parkeerrem is niet voor niets altijd mechanisch (kabel) bediend 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 okt 2009 0:04 |
|
 |
bully
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
echt super hoe die weer geworden is 
|
28 okt 2009 0:04 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Ja Jeroen, bij een straat auto wel Maar hij kan nu door naar de apk en je kan driften, rallyrijden enz., man dat is toch feest 
|
28 okt 2009 0:14 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
ok, 't is maar dat je 't weet gewoon effe blokkies achter de wielen ook zo jippie als je terug komt en je auto staat ergens anders  waar heb je die koppelingen vandaan? (als je een adresje weet waar ze iets minder dan een godsvermogen kosten hou ik me aanbevolen  )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 okt 2009 0:45 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Rij nu bijna 2 jaar met mijn Dodge Nitro (benzine slurper)  +/- 30000 km, kan me niet herinneren wanneer ik hem op de handrem heb gezet  altijd in de versnelling dan blijf die ook wel staan en hier onder Utereg is het aardig vlak Maar Jeroen, reklame is hier alleen toegestaan als er om gevraagd wordt, dus bij deze ik heb de koppelingen gekocht bij http://www.racehardware.nl/ nou moet je niet denken dat je het daar extra voordelig krijg, er zijn natuurlijk legio autosport zaken maar ik gun Guus de koster het, komt alles netjes na 
|
28 okt 2009 1:14 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Volgende week in Zolder als alles goed gaat Do, maar heb wel met de eerste geintreseerde onderhandeld  Zal er niet op vooruit lopen maar als het niks wordt ga ik de auto zeker niet verschijten zoals ze dat hier zeggen en zal ik er af en toe gewoon een trackday mee gaan rijden Nu die bijna klaar is wordt het ook steeds moeilijker om er afscheid van te nemen Maar uiteindelijk wil ik er een keer mee stoppen, dat racen 
|
28 okt 2009 1:34 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Alles er op gezet, olie gevuld van de motor en de bak en starten..........Ja natuurlijk, accu leeg. Dat had ik natuurlijk kunnen weten als die bijna een jaar aan de kant staat. Staat nu onder de lader, morgen weer eens proberen anders even een nieuwe accu halen  -   -   -  En als die dan loop de stoel er weer in en alles eens even goed poetsen.
|
30 okt 2009 21:19 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
En zo staat die er nu weer bij  Vanmiddag om 2 uur begonnnen en om 4 uur was de motor en bak weer los van elkaar en weer uit de auto. Degene die ik dit heb in laten bouwen heeft de koppelingsplaat er achterstevoren in gezet, dus vandaar dat het leek of de motor niet wilde aanslaan, hij zat gewoon vast. Even gebeld maar geven elkaar de schuld dus eigenlijk niemand thuis, dus maar even bij Tielman een nieuwe plaat besteld, die komt eind van de week binnen. Heb al eerder gezegd dat het een drama is bij de een aantal bedrijven en degene die "zeggen" het wel te kennen............ Dus ook eind van de week niet testen in Zolder. 
|
02 nov 2009 20:56 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
da's lekker 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 nov 2009 22:19 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Bedoel je nou dat de know-how eigenlijk niet (meer) aanwezig is bij de "kenners" in NL Wel herkenbaar; het tegenwoordig alom aanwezige verantwoording wegwuiven ipv. ff de boel op willen lossen. Wel jammer zeg. Maar des te groter het genoegen als je koppelingsplaat er straks wel goed in zit; en je alsnog mooi kunt 
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
02 nov 2009 23:23 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
@Airhead, ik bedoel dat er een aantal tuners en bouwers van race auto's zijn waar ik ervaring heb opgedaan dat er wat afgeprutst wordt en als je dan nadat je een hoop geld kwijt ben en je het bij een ander probeert weer keer op keer hetzelfde meemaakt wordt je het uiteindelijk best wel zat. Ze zeggen dat ze beter zijn dan de rest van de wereld maar uiteindelijk dus niet  Dus met hun mond.......... Heb met mijn zakelijke en prive auto's nooit last gehad bij de dealers Maak volgende week de Porsche af en zet hem dan gelijk te koop, ik heb er geen zin meer in en racen hou ik voorlopig voor gezien 
|
03 nov 2009 0:10 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
1 rondje op het circuit en je doet hem vast en zeker niet weg ... helemaal niet na al deze moeite die je gedaan hebt 
|
03 nov 2009 0:14 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Dat meen je toch niet. Dan is het al met al wel een erg frustrerend avontuur geworden.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
03 nov 2009 0:14 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Wat ongelooflijk balen zeg. Heel veel succes alsnog en uiteindelijk als je je eerste rondje weer gereden hebt ben je hopelijk een heel groot deel van de ellende weer vergeten!!!!!!!!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
03 nov 2009 11:29 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Eindelijk klaar  Starten en olie afvullen en Kijken op: http://www.youtube.com/watch?v=a1vStzOMkc4
|
13 nov 2009 17:12 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Super gaaf. Ik las wat eerder in dit topic dat je ook APK laat keuren. Mag je dan met die Vliegtuigvleugel op de openbare weg?
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 nov 2009 17:16 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Nee met die vleugel mag natuurlijk niet, maar ik heb de standaard vleugel er ook nog bij En wat krijg die uitlaat mooie kleurtjes he' 
|
13 nov 2009 17:19 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Ik heb ooit een Audi 80 Quattro Competition gehad. Daar kon je de achterspoiler met 10 cm verhogen en dat mocht alleen op een circuit. Dus op de weg moet je spoiler er af en een ander erop.
Inderdaad mooie kleur die uitlaat, maar ook een ander geluid dan normaal. Meer een echte Turbine(Turbo natuurlijk) en minder geroffel zoals bij gewone 964.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 nov 2009 17:33 |
|
 |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Ziet dat er mooi uit zeg... pfffffffff complimenten ervoor Net als vorige sprekers vind ik het zonde om hiermee te gaan racen. pffffffffffffffff TOP!!! 
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
13 nov 2009 17:44 |
|
 |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Eindelijk klaar, nog wel wat poetsen en schoonmaken Uit laten lijnen en op hoogte gezet, en natuurlijk even proefgereden, gaat redelijk van zijn plek Uitwegen heb ik nog niet gedaan omdat de nieuwe eigenaar dat beter kan doen, zelf ga ik er niet meer mee rijden, wil niet dat ie vies wordt Inmiddels mijn race kleding, helmpjes en de autoambulance al verkocht Ja ik ga er nu echt mee stoppen De laatste foto's van interieur en de gekleurde uitlaat  -   -   - 
|
04 dec 2009 16:50 |
|
|