Auteur |
Bericht |
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: Kabinet & zorgverzekering !!!
Is ook nog eens per persoon! En als ik dat even doorreken bij ons thuis komt dat overeen met dik 6% netto koopkrachtverlies. Heeft er dus alle schijn van dat ze de komma een paar plekken vergist hebben. (0,6% werd toch als max benoemt?) O,ja Gelet op mijn gezondheidsituatie ben ik geheid het eigen risico van € 600 ook nog kwijt. En dit is alleen nog maar de zorgverzekering...gaat dus snel richting 8-10% netto achteruit als het allemaal doorgaat.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
03 nov 2012 0:35 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Nou als ik het gezicht van Rutte vanmorgen in de telegraaf zag heb ik zo mijn twijfels
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
03 nov 2012 11:44 |
|
|
944{asd}
ex 944 type 1, ex 944 type 2,
ex 944 turbo, nu 996 4sassendelft
|
@steef, Ik wilde eigenlijk niet reageren, ik begrijp dat de ambtenaren in je allergie zitten, je scheert ze echter wel over een kam, ik ben 20 jaar ambtenaar geweest, als opsporingsambtenaar, met een heel normaal salaris, ben in elkaar geslagen( gelukkig maar een keer, de andere keren niet verloren), bijna wekelijks beledigd en altijd in wisseldiensten gewerkt, in het openbaar vervoer in Amsterdam, ja een bedrijf dat niet zonder subsidie kan. Daarna roept iemand iets over porscherijders en dan zeg jij dat je de porscherijders niet over een kam mag scheren, doe dat zelf dan ook niet....... Een vriend van mij heeft jaren woekerpolissen verkocht, hij had maanden waarin hij meer verdiende dan ik in een half jaar, nu schaamt hij zich, heeft ook heel ander werk, dat betekent niet dat alle verzekeringsmensen in mijn allergie zitten. Nu over de plannen, heb er tijdens slechte economische tijden geen moeite mee iets in te leveren, heb nog steeds 3 auto's, ga een paar keer op vakantie en heb een lekker leven, het is alleen even afwachten wat het precies gaat kosten allemaal ( ik denk ook over hete soep)
|
03 nov 2012 11:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik denk dat de meeste mensen er (hier?) geen problemen mee hebben om in slechte tijden iets in te leveren. Echter, dan wel met het doel voor ogen, dat er iets gaat veranderen, waardoor het "tijdelijk" is, zodat er weer betere tijden komen. Dat laatste is echter iets wat niet inzichtelijk gemaakt wordt, of kan worden.
Door de "hogere inkomensklasse" wederom hard aan te pakken (want dat gebeurde al een paar keer eerder), zullen die mensen minder overhouden om te besteden bij de middenstand. Om even flauw te zijn, dat zijn de mensen die in de restaurants zitten (want de "arme klasse" kan het zich niet veroorloven!), waar dus minder besteed zal worden... Dat zijn de mensen die "luxe goederen" kopen, welke dus ook minder verkocht gaan worden.... Al met al help je een flink aantal mensen "uit bedrijf", omdat er geen geld (lees: minder geld) meer voor is. Die mensen moeten vervolgens een uitkering krijgen, waardoor ze minder premie en minder belastingen betalen. Dan moeten we dus NOG meer gaan halen bij die "hogere inkomensklasse", en ga zo maar door.
Zolang er geen duidelijke bezuinigingen gepland staan, de zorg niet beter georganiseerd wordt (let op, dit is geen commentaar op de mensen die het daadwerkelijke verzorgen doen!), het ambtenaren bestand niet opgeschoond/verbeterd wordt (ook hier weer geen commentaar op de mensen die op straat lopen, maar meer op de mensen die overbodig zijn!), de regering niet efficienter gaat werken en ga zo maar door, is het een erg zure appel.
Het zou leuk zijn als de media DAAR wat aandacht aan zou besteden, dus wat er WEL positief is in het regeerakkoord. Want ondanks dat het lijkt of de VVD haar achterban in de steek laat met één onderdeel, kan het zomaar zijn, dat zij dit op meerdere onderdelen goed maken, maar daar hoor je niets of niemand over....
My 2 cents....
|
03 nov 2012 14:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik snap iets niet. Koopkrachtverschillen zouden liggen tussen de +0,2% en -0,6%. Als ik naar het regeerakkoord kijk zie ik dat minimaal 8 miljard extra bij de burgers opgehaald gaat worden (structureel). Waarschijnlijk meer. Zelfs als het maar 8 miljard zou zijn is dat gemiddeld gezien 2,6% koopkrachtverlies.
Het lijkt er dan ook op dat de demping in de maatregelen (velen zijn pas na een paar jaar op volle sterkte) maakt dat ze wellicht met die getallen aan kunnen komen, maar dan verkoop je wel halve waarheden.
Kijk, een koopkrachtverlies van 2,6% gemiddeld is prima te verklaren, wat zeg ik... dat is mild vergeleken bij de economische problematiek (en dus eigenlijk weet je al dat er nog wat bovenop gaat komen). Maar communiceer dat dan in plaats van halve waarheden. Beter is het om aan te geven dat er inderdaad ingegrepen gaat worden, dat dat op korte termijn inderdaad pijn doet, maar ook een lange termijnperspectief.
Met dat geneuzel van nu kan een kleuter achterhalen dat het niet klopt, neemt de onzekerheid toe en het vertrouwen af.
Slechte beurt dus!
|
03 nov 2012 15:05 |
|
|
bully
|
Laat die 8 miljard nou net het bedrag zijn dat we in Griekenland hebben zitten
|
03 nov 2012 15:20 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
|
03 nov 2012 18:00 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Samsom verwijst vooral naar deze berekening: http://goo.gl/DeS1m
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
03 nov 2012 18:29 |
|
|
PaulW
Regio Utrecht
|
Gaan zer er standaard van uit dat je salaris stijgt komende jaren??... Was het maar waar... Hoe zit het als je een sterk variabel salaris hebt ? Krijg je dan een correctie (compensatie) achteraf in geval van een "tegenvallend" jaar?
_________________________________________ 993 S
|
03 nov 2012 18:36 |
|
|
VM020
|
Die gasten v.d. woekerpolissen moeten allemaal gelyncht worden en zo snel mogelijk. Over bijna 20 jaar 500 miljard euro stelen van burgers door list en bedrog.
|
03 nov 2012 20:10 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Als je de zorgpremies inkomens afhankelijk wilt maken, stop je niet bij € 70.000,- maar ken je geen plafond toe! Prima dat de minima er iets op vooruit gaan, maar nu pak je een groep mensen in loondienst en laat je de succesvolle ondernemers met rust. Sterker nog, die gaan er op vooruit! Hoezo inkomens afhankelijk???
|
03 nov 2012 20:40 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
|
De PvdA viert feest zag ik net op het journaal!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
03 nov 2012 21:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hé! Ga jij eens je mond met water en zeep spoelen!
|
03 nov 2012 21:20 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Leuker kan ik het niet maken, wel zo eerlijk... Toch?
|
03 nov 2012 21:30 |
|
|
Devils son
|
Ik vind het anders heul nie eerlijk als ik moet inleveren...
|
03 nov 2012 21:40 |
|
|
bully
|
De VVD ook
|
03 nov 2012 21:48 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
|
In z'n eentje zeker
|
03 nov 2012 21:51 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Geld is een lening en zolang nog niet uitgesproken is dat we het niet terug krijgen, krijgen we dit terug betaald met een mooie rente. Ik weet ook wel dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar dit is nu nog geen bedrag wat we moeten weg werken en wordt dus ook nergens genoemd.
_________________________________________ Mvg,
René
|
03 nov 2012 23:02 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik voel een gevalletje bruto/netto in dit verhaal.... Dat "salaris" en die "vooruitgang" die daar geschetst wordt is bruto. De premie is netto... Toch? Eigen risico is zeker netto, dus ik snap de hele berekening niet zo.... En dan die belastingkorting.... Mooi Excelletje, maar wat staat er nu echt? Getallen als "3.699 verschil met 2012" word ik persoonlijk in elk geval NIET blij van... Je gaat dus 2.000 Euro bruto meer verdienen maar er wel 300 Euro NETTO in de maand op achteruit... Wauw... (en dan hebben we het nog niet over inflatie, dat soort dingen ) Edit: Ah, tabelletje maar even zelf opgeteld... Salaris staat daar leuk, maar doet niets Lastig verhaal al die berekeningen.... Maar eens een paar weken wachten....
|
03 nov 2012 23:24 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
|
Nou daar is Wiegel achter de schermen al hard mee bezig gelukkig
|
04 nov 2012 13:18 |
|
|
bully
|
Tuurlijk en ze zullen ongetwijfeld de wat scherpe randjes aan passen, maar nivellering tegen marktwerking, de verzekeraars worden niet aan gepakt. Soms issie scherp die vm020
|
04 nov 2012 13:48 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Gelukkig heeft Rutte wel beloofd om € 1000,- te storten op onze rekeningen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 nov 2012 13:56 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Dat ze nog geld durven steken in feestjes moet al genoeg zeggen over de mentaliteit
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 nov 2012 14:02 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
En dat moeten ze nou juist volop blijven doen!!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 nov 2012 14:16 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Niet van mijn centen.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 nov 2012 14:37 |
|
|