Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 23:58

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2470 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 99  Volgende
Goedemorgen, welkom in Spreukjescafé De Negen Elfjes: deel 6 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in Spreukjescafé De Negen Elfjes: de
Moghu,

Jammer dat ik geen koffie meer lust, kan wel een bakkie gebruiken na 5 uurtjes slaap.
Wat een avond gisteren. In tijden niet meer zo gelachen.
Eerst nog even de gezondheid van Jaap gecontroleerd en toch nog voor 8-en bij The Beach.
Ik kan er weer een paar dagen tegen.
Het zonnetje schijnt van binnen en buiten.

Afbeelding

15 jun 2013 7:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
chelsea schreef:
Delnoy schreef:
Ja, liep allemaal een beetje raar. Had het erover dat ik met de komst van ons derde kind niet meer veel zal rijden in de 911, past immers niet met z'n vijven. Handelaar is daar handig op ingesprongen en heeft me een goed bod gedaan. Tja, dan is de keuze vrij makkelijk. Zeker gezien de redelijk krampachtige markt, de waarde keldering van de afgelopen maanden etc, dan maar wat eerder weg dan gepland. Met de komst van de 991 en met de huidige kilometerstand was het volgens mij toch al niet te makkelijk om de wagen verkocht te krijgen en laten we eerlijk zijn, meer waard worden doet 'ie niet.

Dus gisterenavond heeft meneer me gebeld, vandaag met de autoambulance voor komen rijden, testrit gemaakt en meegenomen.

Heb wel een traantje moeten laten hoor maar ben uiterst tevreden over de snelheid van de verkoop, daarnaast ook met het bod, scheelde niet veel met wat ik zelf in gedachten had.

Nu eerst een maand vakantie en dan rustig kijken voor wat anders leuks.

Kansje voor jou Rob om e toch nog bij te horen Porsche op kenteken en ook uit Zuffenhausen bommetje op wielen. :wink:

Afbeelding

Shit ff vergeten,

Afbeelding

Ook in zwart/zwart levebaar

300 pk + en de kinderen kunnen ook mee.
Schrijft niet meer af

Dit is helemaal zo'n gek idee nog niet Jurgen :thumleft: en dan wel de A6 de deur uit doen hè Rob :wink: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

15 jun 2013 9:12
Profiel Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
De A6 blijft mooi. Vind ik een geweldige gezinswagen. Jessica heeft inmiddels haar koektrommel op de oprit staan. Ziet er leuk uit maar ik vind het helemaal niks.

Afbeelding

Gisteren een aardige projectwagen uit '74 op internet gezien. Volgens sommigen was het niks (iig te duur), volgens anderen weer wel. Ga volgende week eens kijken. Is weer een oudje. Heb ook zitten kijken naar Boxster en Cayman maar dat gaat het toch niet worden denk ik. Het doet niks met me en dat vind ik wel belangrijk.

Advertentie is inmiddels wel verwijdert van MP :( maar op de site staat hij wel nog gewoon. Vind de kleur helemaal geweldig.
http://www.classics-world.com/inventory/details/94/

15 jun 2013 10:45
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Nou Rob, dat is een verrassing. Maar toch ook weer niet.
Tijdens de lunch op Benzenrade heb ik Jessica proficiat gewenst met de aanstaande gezinsuitbreiding en eindigde met de opmerking "dat wordt dus een Cayenne"!
Blijkt een redelijk goed gokje geweest te zijn :mrgreen:

15 jun 2013 10:50
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Wat is je budget Rob, dan helpen we je zoeken :idea:

15 jun 2013 10:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Rob , is een project auto voor jou wel de juiste keuze . donderdag zei je nog dat je 2 linker handen hebt .

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

15 jun 2013 11:01
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Dat hangt er vanaf Johann, ik ben er nog niet uit wat ik precies wil. De 997 heeft me naast de nodige kosten aan onderhoud en modificatie's 7K+ gekost en daarnaast nog een afschrijving van 10K in 1 jaar tijd. Vind ik serieus geld. Een hobby mag geld kosten maar je moet er niet op leeg gaan lopen.

Daarom neig ik nu weer naar een oudje die hopelijk wat stabieler in waarde blijft en ook echt bedoeld gaat worden als hobby wagen. Vind zelf rond de 15K aanschaf wel een redelijk bedrag en dan nog eens een 15K om hem weer mooi strak te krijgen. Weet niet of dat realistisch is maar dat is wel een beetje het bedrag wat ik voor ogen heb op dit moment voor een hobby. Het hoeft ook morgen niet af te zijn. Speel met de gedachte om hem bij Manuel Pelzer neer te zetten, budget af te spreken en ik hoor wel wanneer het klaar is. En mocht het niet lukken voor dat bedrag, tja, dan nog maar even door sparen.
(Moet ook nog een kinderkamer, badje, kinderwagen, maxicosi etc kopen dus van het geld kom ik wel af :wink: )

@ Danny, klopt. Ga ook echt niks zelf doen. :idea:

15 jun 2013 11:11
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Als ik een super coole en waardevaste klassieker moet kopen van onder 30K is mijn keuze snel gemaakt

Afbeelding

Derek Bell kreeg een 924GTS cadeau van Porsche en hij heef hem nog steeds

15 jun 2013 11:28
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Derek Bell kreeg een 924GTS cadeau van Porsche en hij heef hem nog steeds

:popcorn:

De mijne was in 1 dag weg :mrgreen:

Waardevast maar toch in prijs aan het zakken :scratch:

Sorry, zal vast heel speciaal zijn maar ik heb helemaal niks met een 924, hoe speciaal dan ook.

15 jun 2013 12:09
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Lekker gaan voor de looks en waardevastheid....een 964 C2 dus. :popcorn:

15 jun 2013 12:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Inderdaad - 964 zoeken - evt. met een klein beetje werk ... aan interieur of koets ...

Waarde vast zijn ze geen van allen - of ze worden (veel) meer waard - of veel minder ;)

15 jun 2013 12:45
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Delnoy schreef:
De mijne was in 1 dag weg :mrgreen:

Niet als het een Carrera GT(s) was...een standaard 924 Turbo is al een waanzinnig auto. Ik snap wel dat een standaard 924 bij sommigen niet in de smaak valt maar zo'n Carrera GT is echt niet te vergelijken met een huis tuin en keuken 924. Had ik de ruimte en geld maar :cry:

15 jun 2013 13:15
Profiel WWW
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Mee eens! Die 924 carrera GT zou ik graag willen toevoeven aan de collectie. Maar ze zijn schaars en relatief duur...

15 jun 2013 15:32
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
924 Carrera GT is een echte liefhebbersauto die hoofdzakelijk door de kenners gewaardeerd en herkend wordt. Maar het gros van de liefhebbers zal denken dat je in de tupperware zit. Kan me zo voorstellen dat je voor dat geld toch voor een wat toegankelijker icoon zal gaan.

15 jun 2013 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
(ex) 911E 2.2 Targa - (ex) 997.1 4S Cabrio - (ex) 997.2 4S Cabrio - (ex) 991.1 4S Cabrio - nu 992 S Cabrio
Hertogenbosch
Delnoy schreef:
Maar jullie zijn nog niet van me af hoor :twisted:

Dat is je geraden Rob! Jammer dat je vlugge vriend er nu vandoor is. Komt vast gauw weer goed!

15 jun 2013 20:29
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Het huis van mijn zweedse buurman staat te koop

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5071_1271911968
Afbeelding

Zowaar een zeer mooi stukje land. En een nette prijs voor 219K (al heb ik geen idee wat een beetje courante prijzen zijn daarzo)

Citaat:
Jammer dat je vlugge vriend er nu vandoor is.

Tis net een dating site. Weer opnieuw op zoek naar vriend nummer drie. Mag best een wat minder vlugge vriend zijn, misschien blijft 'ie deze keer dan wat langer. Mag dus ook weer eens een bejaarde (auto jaren dan) vriend zijn. :wink:

15 jun 2013 20:53
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Voor een dergelijke locatie is het een normale vraagprijs.
In zweden is het momenteel zo dat je wel een lap grond aan een meer mag aanschaffen maardat je niet meer binnen (uit mijn hoofd) 250 meter van het water mag bouwen,
Er komen dus geen nieuwe plekjes aan een meer bij.
De prijzen van huizen aan het water zitten nog steeds in de lift, ondanks crisis.
Komt o.a. doordat deze regio voor Noren (hoge levensstandaard t.o.v. Zweden) aantrekkelijk is omdat het slechts een paar uur rijden is, dus aantrekkelijk als weekendhuis.
Daarnaast hebben ze geen euro en alleen al om die reden aantrekkelijk als beleggingsobject.
Het is dat ik zelf ook een zeer mooie stek heb, anders was ik voor dit huis zeker in de markt geweest....

15 jun 2013 21:27
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ewout schreef:
Daarnaast hebben ze geen euro en alleen al om die reden aantrekkelijk als beleggingsobject..

En ze krijgen op dit moment zo'n 35% meer €'s voor hun NOK ten opzichte van 2 a 3 jaar geleden :wink:

De meeste Noren hebben een "hutte" - waar ze de weekenden en vakanties doorbrengen - en die kost vaak net zoveel als het huis waar ze in wonen .. en dan is € 200K net over de grens (natuurlijk) een koopje.

Nog een extra voordeel - ook een Skandinavische taal :popcorn:

15 jun 2013 23:57
Profiel WWW Facebook 
964 C2
.....en dat wil zeggen dat jij als halve Noor ook maar gaat investeren in Zweden?

Moghu :wink:

16 jun 2013 0:02
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Nee - dat is me net de verkeerde kant op ;)

16 jun 2013 0:10
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ook net iets te ver rijden voor een weekend huis. Hebben ooit een chaletje in de Ardennen gehad, ongeveer drie kwartier rijden van hier, dat was goed te doen en heel leuk.

Goeiemorgen trouwens. Vaderdag en ik heb het ontbijt al achter de kiezen. De rest ligt nog lekker te snurken boven :roll:

16 jun 2013 5:24
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wees blij, ik ging slapen tegen een uur of drie en werd om zeven uur wakker gemaakt door drie kinderen die niet konden wachten om hun fröbeltje te overhandigen. :bounce: :mrgreen:

@Delnoy: wij vliegen altijd naar Oslo en huren op de luchthaven een auto.
Op die manier is de reis niet vermoeiend.
Voor een weekendje ga je echter niet heen en weer, dat geef ik toe.

Als de ligging aan het water geen vereiste is koop je in deze regio trouwens al een vrijstaand huis met een flinke tuin voor de prijs van een 964.
Het huis van mijn vader gaat komende week in de verkoop voor een dergelijke prijs.
Dit enorme verschil in prijs komt doordat veel van die kleine dorpjes voor jongeren minder aantrekkelijk zijn omdat er weinig werkgelegenheid is en ze dus naar de steden trekken.
De huizen die dan vrij komen worden verkocht aan duitsers, nederlanders, noren en engelsen.

@Olaf: wat doe jij als halve noor nog in NL?
Noorwegen heeft een veel beter toekomstperspectief dan NL op dit moment en als je de taal en de gewoontes toch al kent....

16 jun 2013 8:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
:scratch: ben je even een paar weken van huis verkoopt meneer Delnoy zijn P :? Ik begrijp je keuze om de 997 weg te doen maar om dan een opknapper te kopen voor 15k en daar 15k aan uit te geven lijkt me het zelfde financiële avontuur als het aanhouden van de 997. Uiteindelijk zie je dat een goed onderhouden 911 altijd wel rond een bodem van 20k blijft hangen. En ook bij een gerenoveerd exemplaar kan morgen toch weer iets afknappen.

Een 964 lijkt me ook de beste optie als fun auto voor erbij of een 996 4S, volgens mij de eerste 996 (buiten GT3) waarvan men gaat zeggen....ach zo slecht was die 996 niet. Kortom de klassieker van de toekomst en mbt prijzen nu aan de bodem (alhoewel ik het idee heb dat de 996 alweer wat meer fans krijgt).

Succes met je zoektocht .... wie weet hebben de kids wel een leuk vaderdag kado in die richting :wink:

16 jun 2013 9:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ewout schreef:
@Olaf: wat doe jij als halve noor nog in NL?
Noorwegen heeft een veel beter toekomstperspectief dan NL op dit moment en als je de taal en de gewoontes toch al kent....

Eens - maar als je weet wat (alles in) Noorwegen kost .... :|

Alleen al het invoeren van de Porsche's naar daar kost me het dubbele van wat ze me tot nu toe gekost hebben ... en voor de prijs van mijn huidige huis in NL koop ik daar niets :|

Deze constructie is beter: daar verdienen, pensioen op bouwen en recht hebben op WW ... en hier of ergens anders wonen :wink:

Ik heb aardig wat Noorse collega's die in respectievelijk Thailand, Spanje en (als god in) Frankrijk wonen :popcorn:

MoGguH !

16 jun 2013 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
mooi verhaal:
Citaat:
Een man kwam laat thuis van zijn werk, moe en geïrriteerd. Zijn zoontje van vijf zat op de stoep voor de deur op hem te wachten.

Zoon: 'papa mag ik je iets vragen?'

Vader: 'ja natuurlijk, wat is er?'

Zoon:' Papa, hoeveel verdien je per uur?'

Vader: 'dat zijn jouw zaken niet, waarom vraag je zulke dingen?' zei de vader kwaad.

Zoon: 'ik wil het gewoon weten. Alsjeblieft vertel het mij, hoeveel verdien je per uur?'

Vader: 'als je het echt wil weten, ik verdien € 14,00 per uur'

Zoon:'oh' antwoordde de zoon met zijn hoofd gebogen

Zoon: 'papa mag ik alsjeblieft € 7,00 lenen?'

De vader werd furieus. Als dat de enige reden is waarom je mij dat vraagt zodat je geld kan lenen om één of ander dom speelgoedje te kopen dan mag je nu onmiddellijk naar boven en naar je bed. En denk er maar over na waarom je zo egoïstisch bent. Ik ga niet elke dag hard gaan werken voor zulke kinderlijke onnozelheden.

De jongen ging stil naar zijn kamer en sloot de deur.

De man zat neer en werd nog bozer over de vragen van zijn zoontje. Hoe durft hij zulkse dingen te vragen alleen maar om geld te krijgen?

Na een uurtje of zo, was de man gekalmeerd en begon hij na te denken:

Misschien moest het kind echt wel dringend iets kopen met die €7,00, en eigenlijk vroeg het kind nooit veel om geld.

De man ging naar de kamer van het kindje en deed de deur open.

Slaap je, zoon? vroeg de vader

Neen, papa. Ik ben wakker. Zei de zoon.

Ik heb eens nagedacht, misschien was ik te hard voor je. Het is een lange dag geweest en ik heb mij op jou afgereageerd. Hier is de zeven euro die je gevraagd hebt.

De jongen lachtte en zette zich rechtop. Dank je papa! riep hij. Dan nam hij vanonder zijn kussen nog wat geldstukken.

De man zag dat de jongen al geld had en begon weer boos te worden.

De jongen zat stil zijn geld te tellen, en keek dan naar zijn vader.

Waarom vraag je mij geld als je al geld hebt? gromde de vader.

Omdat ik nog niet genoeg had, maar nu wel. Antwoordde de jongen.

Papa, ik heb € 14,00 nu. Kan ik nu een uur van je tijd kopen? Alsjeblieft kom morgen een uurtje vroeger naar huis. Ik zou graag samen met jou eten.

De vader was vertederd. Hij legde zijn armen rond de jongen en vroeg hem te vergeven.

Het is een kleine herinnering aan allen die hard werken in het leven. We mogen de tijd niet door onze vingers laten glijden zonder enige tijd te spenderen met diegenen die echt voor ons tellen, die het nauwst aan ons hart liggen.

Als we morgen sterven, zal de onderneming waarvoor we werken ons gemakkelijk vervangen in een paar uur tijd. Maar de familie en vrienden die we achterlaten zullen het verlies voor de rest van hun leven voelen.

maar sorry kids, deze papa verdiend "net" iets meer dan 14 euro per uur,
dus nog ff doorsparen :roll: :twisted: :? :oops: :cry:

16 jun 2013 11:37
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2470 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 99  Volgende