Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Yup, op de poort gestudeerd. Heel wat keertjes daar langsgelopen, maar toen nog geen interesse in horloges. Sinds een week wel.  Bedankt voor alle tips, echt te gek!
|
16 apr 2007 19:15 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ein ik deze...

_________________________________________ Got coffee?
|
16 apr 2007 19:28 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
koop een vintage vacheron, veel gaver, vinik tenminste
|
16 apr 2007 19:39 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Bij vintage horloges heb ik -persoonlijk- wat met de Japanse klassiekertjes.....
Zo vind ik de jaren '60 en '70 Seiko automaten (met name de zogenaamde bullheads) erg fraai en tijdloos qua design.
De uurwerken van deze horloges zijn super (hebben veel meer 'Mikroschwingungen' dan de Zwitserse tegenhangers, zoals bijvoorbeeld van Valjoux), hebben een grotere 'Gangreserve' en lopen vaak secuurder dan de Zwitserse exemplaren.
Aan de 'garantie' die het certificaat 'chronomètre de Suisse' geeft (en dat certificaat heeft/krijgt echt niet elk Zwitsers (kwaliteits)horloge) op 'Ganggenauigkeit' voldoet elke klassieke Seiko.
Een echte horlogemaker kan echt zwijmelen bij een mooie Seiko automatic...
Enkele voorbeelden:
Dit is de wereldbekende bullhead
De zogenaamde 'Pepsi Bezel'
Nog een zogenaamde 'Pepsi Bezel'
En dit is een zogenaamde Bell-matic: een automatisch uurwerk met dagaanduiding (ook te koop met dag- en datumaanduiding) én een mechanische wekkerfunctie...
En dit is de 'wereldberoemde' Seiko-chronograaf 'Gran Tourismo'
Het mooie van deze horloges is dat ze naast een tijdloze uitstraling en een fantastisch uurwerk super waardevast zijn en tóch voor een alleszins redelijke prijs te koop zijn. Een zo goed als nieuw exemplaar is al te vinden voor een eurootje of 350...
De Japanse tegenhangers van Citizen (vaak met een gemodificeerd Seiko uurwerk) zijn zelfs nog wat gunstiger qua prijs, maar zijn -naar mijn mening- toch wat minder tijdloos vormgegeven.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 16 apr 2007 20:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 apr 2007 20:03 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mooi spul idd, heb zelf een seiko duiker, ongelooflijk wat je krijgt voor je geld 
|
16 apr 2007 20:21 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
wordt vanzelf vintage 
|
16 apr 2007 20:26 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
kunnen je kinderen hem verpatsen op het schoolplein 
|
16 apr 2007 20:38 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
De echte "Pepsi Bezel".

|
16 apr 2007 21:19 |
|
 |
Black Betty
|
Hoezo 'de echte'?
Volgens mij wordt de kleurstelling blauw/rood in de bezel wel vaker 'Pepsi Bezel' genoemd en heeft niet alleen Rolex deze optie. Het is zelfs niet de eerste producent die deze kleurencombi gebruikte (en Pepsi Bezel noemde), al was Rolex er wel al vroeg bij (ongeveer 1956 met de Panam GMT Master).
Ik dacht zelfs dat Seiko deze bezel eerder gebruikte dan Rolex. In de jaren '50 had Seiko de Diver Pro die ook een rood/blauwe bezel had, maar of die nou Pepsi-bezel werd genoemd, weet ik niet...
De indeling van de bezel bij beide horloges is trouwens anders: bij de GMT is de indeling in uren (om meerder tijdzones aan te geven) en bij de Diver Pro in minuten (voor de resterende tijd onder water). De bezel van de Rolex is daarbij bi-directional en van de Seiko uni-directional.
Overigens is de bovenstaande foto van de Seiko geen foto van een exemplaar met 'Pepsi Bezel', want die is rood/zwart en niet rood/blauw...
Een rood/blauwe bezel was/is echter ook leverbaar.
Hoezo 'de echte' dus?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 16 apr 2007 21:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 apr 2007 21:42 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
16 apr 2007 21:51 |
|
 |
Black Betty
|
Zo origineel is die kleurencombi -dus- niet:
En bij de oudere Seiko's was het blauw ook lichter van kleur:
En dit is de Seiko Pepsi Tachy:
(mijn persoonlijke favoriet trouwens)
|
16 apr 2007 21:59 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
ik wacht op de eerste Marcello C.
die lijkt ook zo op een Rolex
ik dacht het niet, is over een weekje binnen als het mee zit
|
16 apr 2007 22:34 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zeker stijlvolle klokkies, maar zonder eigen identiteit/uitstraling wat mij betreft en zou ik dus niet kopen. Ieder z'n meug ..... 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 apr 2007 9:20 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
juist mijn overweging geweest stijlvol & tijdloos
heeft ook een mooie historie vind ik
|
17 apr 2007 10:10 |
|
 |
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Wilde t ff met jullie delen, m'n nieuwe aanwinst:
De Nixon Rotolog
Ik heb de bovenste met het donkere hout
Vond t wel weer een keer wat anders!
meer info op: KlickerdeClack
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
19 apr 2007 12:48 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
aparte klok
nooit eerder gezien
|
19 apr 2007 13:03 |
|
 |
Black Betty
|
Lijkt meer op een armband dan op een horloge. Het zichtbare gedeelte van het uurwerk is wel heel klein in verhouding met de rest.
Optisch vind ik het trouwens best een mooi en apart horloge.
Het is alleen niet mijn smaak, maar dat hoeft natuurlijk ook niet!
Als je van dit soort horloges houdt, kun je ook eens de collecties van Storm London en Fossil bekijken. Daar zitten ook wat van dit soort horloges tussen...
Ik vind de prijs van $ 220,00 voor zo'n horloge trouwens wel meevallen...
|
19 apr 2007 13:15 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
apart maar wel leuk, vind ik wel iets voor nixon overigens 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
19 apr 2007 13:22 |
|
 |
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
_________________________________________ Create your own future
|
19 apr 2007 15:55 |
|
 |
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
zelf heb ik onderstaand klokje
bevalt nog steeds prima
http://www.tissot.ch/?mod_collection/co ... ion_select
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
19 apr 2007 16:16 |
|
 |
Webber
|
In NL rond de 300 e in de winkel. Via Ebay heb ik m langs italie voor 240 op de kop getikt.
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
19 apr 2007 17:32 |
|
 |
aero
996 Turbo
|
Deze wordt op de internationale forums al de Yuck-Master genoemd 
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
19 apr 2007 18:09 |
|
 |
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Ik noem hem hier muy bonito, persoonlijk vind ik hem gewoon mooi.
Zoals met alle dingen zullen er al dan niet negatieve of afkeurende reacties zijn, (kermisklokjes, autohandelaren, patser enz) maar dat is van geen enkel belang zolang je het zelf maar mooi vind en koopt voor jezelf. 
_________________________________________ Create your own future
|
19 apr 2007 18:42 |
|
 |
Black Betty
|
Op hun eigen site staat toch echt dat ze $ 220,00 kosten. Dat is zo'n EUR 180. Dat plus zo'n $ 10,00 aan verzendkosten zou je zo'n horloge toch voor EUR 190 in Nederland moeten kunnen krijgen?
Zie: http://www.nixonnow.com/watches/mens/th ... -A028.html
|
19 apr 2007 23:39 |
|
 |
Webber
|
Zij shippen alleen binnen america, officele dealers van nixon in europa verkopen het horloge voor 295/305 euri
Misschien dat ze hier later geintroduceerd zijn, en dan zijn ze nog niet zo ver met hun afroom-mechaniek
|
20 apr 2007 0:29 |
|
|