Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
Tsja, een echte zou er een zijn met een 321-uurwerk. Die vind ik vrij prijzig en zou ik dan ook pas kopen als ik er een van mijn geboortejaar tegenkwam. Ja, toen bestonden ze al. Ik heb er ooit een van mijn geboortejaar laten lopen en daar nu nog steeds spijt van. Met hesaliet heb je in ieder geval een deel van de oorspronkelijke uitstraling. Iets echter nog dan deze, is met een tritium wijzerplaat, maar ik heb het niet zo op dat tritium. Dat is meer mijn persoonlijke allergie. Ik weet dat ik 'm dan weinig tot niet zou dragen. Tritium uit mijn geboortejaar is inmiddels nagenoeg uitgewerkt (en radium werd alleen in het eerste model gebruikt).
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 mei 2009 14:26 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
De echte da's deze...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 mei 2009 14:35 |
|
|
Nicolò
|
Waarom?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 mei 2009 14:48 |
|
|
amandus
Timeless
|
Van U geleerd mijn gegoede Vintage King Nicoló :Origineel is voor mij de Moonwatch Speedmaster , van Maarten natuurlijk mooi , maar nie das echte
_________________________________________ Timeless objects
|
21 mei 2009 15:17 |
|
|
Maarten
|
Dit is de oerspeedy uit 1957. Ben verliefd op de wijzers, opgelegde logo, geen professional erop. Kosten een mille of 7. We dromen even verder dus.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 mei 2009 17:25 |
|
|
amandus
Timeless
|
Wijzers inderdation TOP
_________________________________________ Timeless objects
|
21 mei 2009 20:45 |
|
|
Maarten
|
Droomklok!! Rolex 5517. Kost 993 (S) geld....
|
21 mei 2009 22:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik vind die sportrolexen overpriced. bubbel. remember the bubbleback btw?
_________________________________________ oud is beter
|
23 mei 2009 11:15 |
|
|
Maarten
|
Sport? Als jij de SAS een stelletje sporters vindt dan wel ja
|
23 mei 2009 11:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ja maar maarten, jij bent toch helemaal geen stoere commando? nou ja, voor je vrouw wsch wel
|
23 mei 2009 11:35 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
blijft mooi zo'n 16710
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
23 mei 2009 11:40 |
|
|
Maarten
|
Ik ben eigenlijk geheim agent! En vrouw? Tja, het was kiezen tussen een 911 en een ring
|
23 mei 2009 11:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb je de goede keus gemaakt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 mei 2009 13:02 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Ik heb van deze een "automatic"-versie in een "Michael Schumacher"-uitvoering. Een pakket met rood lederen en een stalen band,en een standaard waarop je hem kunt showen. Het horloge zelf heeft een rode wijzerplaat.Zal eens kijken of ik wat picies heb,en danb plaats ik ze. Ben zelf echter nog nooit de Omega Speedmaster Automatic Michael Schumacher "in het wild" (te koop dus) tegengekomen.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
23 mei 2009 14:22 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Die heb ik ook (exact dezelfde; zelfs dezelfde band). Fijne klok, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een horloge in die prijsklasse geen datum/dag-complicatie heeft.... Ik zou 'm nooit zelf hebben gekocht, maar het is een erfstuk.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
23 mei 2009 14:53 |
|
|
Maarten
|
Met name in Japan hebben ze veel speciale series van de Speedies uitgebracht. En daarna weer een boek erover. Erg cool!
|
23 mei 2009 14:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
net bij awc geweest, mega beveiligd tegenwoordig, en dat voor die ouwe meuk die ze verkopen, hele vitrine vol speedy's incl de schumi, die wel DATUM heeft (+/-2K). neig zelf meer naar de omega's uit de 60-70's. kleurrijk en vet.
|
23 mei 2009 15:42 |
|
|
Maarten
|
Zuur verhaal ja. Net pand gekocht en dan overvallen worden. Op zich veel ouwe meuk ja maar toch ook aardig wat klokken die 5k+ zijn. En met de hele dag een beveiliger voor de deur gaan ze het toch niet meer verdienen vrees ik...
|
23 mei 2009 17:00 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
23 mei 2009 17:16 |
|
|
Nicolò
|
Weet je wat het is (althans bij mij), het gaat meer om een stijlicoon dat na meer dan 50 jaar nog bijna ongewijzigd te koop is. Dat zie je ook wel eens met verlichtingsarmaturen, bepaalde uplights enzo. Sommige mensen hebben dat ook met een 911... Vind dat eigenlijk ook niet meer kunnen, zo'n motor achter de achteras. Zou 'm zelf niet nieuw kopen.
|
23 mei 2009 17:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ironie 007, know the word
|
23 mei 2009 17:39 |
|
|
Maarten
|
Jawel. Maar ze verkopen soms ook echt volstrekt oninteressante klokken aka meuk.
|
23 mei 2009 17:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
in de kelder is een soort prive verkoophok, daar zullen de sas jongens wel verkocht worden
|
23 mei 2009 17:44 |
|
|
Maarten
|
Denk eerlijk gezegd niet dat zij die hebben. Enige in NL is Steiner (Phillip Stahl) in Maastricht en misschien Manbodh in Den Haag.
|
23 mei 2009 17:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoezo niet? Ik ben juist blij dat mijn horloge dat niet heeft. Vind het over het algemeen een wijzerplaat niet mooier maken. Maar ja, iedere sjaak zijn eigen smaak...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 mei 2009 19:23 |
|
|