Auteur |
Bericht |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Heb nog 3 prachtige klokken van BREIL te koop (= italiaans designmerk).
Horloges zijn GLOEDNIEUW in de originele verpakking met 2 jaar garantie.....echte koopjes !!!
|
23 apr 2007 17:57 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 apr 2007 20:16 |
|
 |
horn
PF #57
|
mooi!
Of deze, maar dan een bruin bandje... twijfeltwijfel

_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 apr 2007 20:23 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heb zelf al bijna 10 jaar de rechter van deze twee:
Gekocht op Jamaica. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 apr 2007 20:30 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Goeie tips! Alhoewel ik de combi bruine band zwarte wijzerplaat errug mooi vind, is dit voor mij inmiddels wel afgevallen. Dat zwart combineert bij mijn kleding (vaak bruin) voor mijn gevoel iets minder goed dan wit (wat een vrouwengel*l trouwens  ). Dus er is weer een eisje bijgekomen in de tussentijd. 
|
23 apr 2007 22:11 |
|
 |
horn
PF #57
|
a gentleman never wears brown... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 apr 2007 22:25 |
|
 |
FS1
|
Tenzij hoofd van een Engelse kostschool........
|
23 apr 2007 22:35 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Geachte horlogedeskundigen,
Vandaag na een weekje afwezigheid thuisgekomen, word ik verrast met een nieuw horloge. Mijn vrouw heeft via internet bij een Zwitserse juwelier een klokje besteld en werd deze week bezorgd. Keurig verpakt in doos en opgevuld met piepschuim. Horloge in kistje incl. certificaat van echtheid en een int. garantiebewijs.
Maar wat ik miste was een gebruiksaanwijzing. Dus het koste wat moeite om het bandje inelkaar te krijgen, maar het grootste probleem is, dat ik hem niet aan de loop krijg.
Moet ik bij een nieuwe automaat een bijzondere handeling uitvoeren? Ik dacht nl. ff schudden en het loopt. Dus niet.
Ik hoop van jullie te horen,
Gr Henk
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
29 apr 2007 21:23 |
|
 |
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
 nieuwe automaat
hoi henk ik hoop dat je hem wel eerst opgewonden hebt daarna wind de rotor de veer op als het horloge gedragen wordt draag je hem niet stopt deze er naar plus /minus 2 dagen ermee behalve indien het horloge een meerdaagse gangreserve heeft
|
29 apr 2007 21:52 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Bedankt Alex voor je snelle reactie. Maar opwinden  Naar voren draaien ( rechts om ) gaat heel zwaar. Ben bang dat ik dan iets stuk maak. Terugdraaien gaat heel licht.
Maar heb hem toch een stukje opgewonden  maar niet lopen.
Gr Henk
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
29 apr 2007 22:14 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Maar ben dan wel benieuwd: wat voor een klokkie, en bij wie in Zwitserland online besteld?
|
29 apr 2007 23:13 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ook een automaat moet eerst opgewonden worden. Als je de kroon een 40-tal keer draait (rechtsom) zul je -normaliter- merken dat de kroon dan wel nog gedraaid kan worden maar zwaarder gaat. Op dat moment is de automaat opgewonden en de veer optimaal gespannen. Door polsbewegingen zal de rotor de veer op spanning brengen/houden.
Dat de kroon heel zwaar draait, is -voor een automaat- geen goed teken...
En inderdaad: over welk horloge praten we eigenlijk?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 apr 2007 0:15 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
MS 964 en Speedy, het gaat hier om een Revue Thommen.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
30 apr 2007 0:20 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
hmmm...
Revue Thommen gebruikt Eta uurwerken...
Is het een Revue Thommen Airspeed Classics Automatic III of Revue Thommen Le Club II?
Die passen het best binnen je 'wensen-lijstje' dat je hierboven hebt geplaatst...
Die zijn voorzien van een Eta Calibre 2836-2 (Automatique) uurwerk. Revue Thommen plaatst ongewijzigde basis-uurwerken van Eta (ze passen dus niet zelf iets aan).
Dat is over het algemeen een 'probleemloos' uurwerk, maar het moet wel werken als een 'normaal' automatisch uurwerk (zie hierboven).
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 apr 2007 1:05 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Het gaat om een Nostalgia 1853 met een ETA 2824-2
Zal ze morgen, ehm vandaag, eens bellen daar in der Schweiz.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
30 apr 2007 1:25 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Dat wordt dan woensdag.
In Zwitserland vieren ze "de dag van de arbeid" 
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 apr 2007 10:03 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 apr 2007 10:07 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Ben bang dat ze er een lang weekend van maken. Ze zijn (nog) niet bereikbaar 
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
30 apr 2007 10:22 |
|
 |
John
Cayenne
|
Heren........
Even een leuke mededeling in de klokkies topic...........
Ik kreeg vorige week goed nieuws van een wel erg beroemde klokkies Handelaar uit Maastricht....velen van ons zijn daar al is geweest in dat snoepwinkeltje en sommige hebben daar een klokkie weggesleept....een enkeling zelfs een (super) Portugieser..........
Enfin die eigenaar, is dus sedert een paar dagen ook de eigenaar van een vette jonge zilveren 993 4s met zeer weinig kilometers op de teller.
Dus als je in het Limburgse een kerel ziet rijden in zo'n klasse bak, en de bestuurder heeft aan iedere arm een vet klokkie.....yep thas him ( Philip S.)
|
30 apr 2007 10:22 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Dat is altijd zo.
Ons hoofdkantoor Europa zit in Basel.
Ook gesloten t/m morgen.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 apr 2007 10:23 |
|
 |
horn
PF #57
|
heeft hij het eindelijk gedaan. goed zeg. en een hele mooie cobra... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 apr 2007 10:37 |
|
 |
aero
996 Turbo
|
De IWC GST Rattrapante ss/ss/blue wilde ik al heel lang en nu dus eindelijk in mijn bezit  43mm dia en 17 mm FAT

Weet iemand het volgende?
De klok moet nog worden verstuurd uit de USA. Ik ben 2 weken voor zaken in Centraal Amerika. Handiger (ivm EU) om hem daar te laten berzorgen??
Wie het weet..
Groetjes,
Peter
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
06 mei 2007 21:08 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lijkt me een goede optie...
dan om je pols meenemen en doos en papieren naar NL (laten) versturen
...vertrouw je de post daar wel?
_________________________________________ Got coffee?
|
06 mei 2007 21:11 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja, van ’t weekend mijn eerste echte horloge gekocht. Eigenlijk ben ik me - nota bene door dit draadje - zo’n 4/5 weken geleden meer en meer gaan interesseren in het onderwerp. Een wereld ging voor me open, wat een business zeg!  In deze tijd ben ik een beetje gaan zoeken op het internet, info gelezen her en der, wat juweliers afgegaan, wat vintage-zaakjes bezocht, veel vragen stellen. Je bent dan eenvoudigweg je smaak aan het ontwikkelen, je budget aan het bepalen, vintage of nieuw, mechanisch of niet, welk merk, hoe zit het met invoerrechten igv invoer, wat zijn de betrouwbare (internet-) adressen, etc etc. Het budget ging per week omhoog, dat zal geen onbekend fenomeen zijn hier.  Op een gegeven moment had ik min of meer de beslissing genomen – zoals hier ook al ’s gepost - om de Tag Heuer Twin Time aan te schaffen met witte wijzerplaat en bruine band. Maar toen begon de interesse voor IWC steeds sterker te worden. Mooi design, interessante techniek, goede historie, alleen die prijzen!
Gisteren ben ik even (nou ja even, dik 220 km) naar Steiner te Maastricht gereden. Vooral om me gewoon ’s verder te oriënteren op al die mooie modellen, maar daarnaast voor een (vintage) IWC Calibre 89 en een IWC Mark XV uit 2003, alhoewel die laatste dik boven het budget zat. Goed ontvangen daar, schitterende horloges, behulpzame, vriendelijke en terzake kundige medewerkers, fijne koffie (ook belangrijk zo ’s ochtends vroeg  ). Het vintage-klokkie viel snel af, als eerste horloge voor mij niet geschikt. Maar die Mark XV, wow!  Super mooi, en voldoet aan al mijn eisen: witte wijzerplaat, bruine crocoband, datumaanduiding. In 2003 verkocht aan een verzamelaar, ogenschijnlijk geen krasje erop, voor mij als leek echt niet te zien dat ‘ie ooit gedragen is. Nog even met Philipp, de eigenaar, gesproken, die onlangs ook een P heeft gekocht (schitterende zilveren 993 4S, ook nog gezien). Dit had ik op het PF al vernomen (Horn en John 4S eh GT3). Door de Porscheforum-link was Philipp bereid om een leuke korting te geven, waarmee ik gevraagd heb om het horloge die dag voor me te reserveren, zodat ik er nog even over na kon denken. Twee uur in de auto zitten nadenken over hoe ik deze uitgave jegens mezelf kan verantwoorden. Uiteindelijk heel goede argumenten gevonden  , en dus de beslissing genomen! Als het een beetje meezit wordt ‘ie woensdag bij mij afgeleverd!
Hier de foto’s (van de site van Steiner):

|
06 mei 2007 22:24 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Nou... Gefeliciteerd dan 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 mei 2007 22:50 |
|
|