Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:49

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ter lezing en vermaak uit de televaag

Amsterdam - Samen met Willem Engel (44) vormt jurist Jeroen Pols (52) het brein van Viruswaarheid, dat tegen alles is wat te maken heeft met het inperken van corona. Van Engel is bekend dat hij afkomstig is uit een omstreden familie die al jaren strijdt tegen de overheid. Mr. Jeroen Pols zwijgt het liefst over zijn verleden. Vooral de periode dat hij een van de leiders was van een beruchte cocaïnebende vergeet Pols het liefst. De huidige ’Don Corona’ bleek eind jaren negentig een soort Don Corleone.

Oud-officier van justitie en ex-staatssecretaris mr. Fred Teeven viel van verbazing bijna van zijn stoel toen hij de beelden zag van de zitting dinsdag, waarin Viruswaarheid een historisch resultaat behaalde. Niet de uitkomst van de rechtszaak verbijsterde Teeven, maar vooral degene die de voorlopige overwinning voor Viruswaarheid in de wacht sleepte.

Jurist mr. Jeroen Pols troefde in zijn eentje het hele Nederlandse kabinet af, maar Teeven herinnerde zich een heel andere Pols. Onder leiding van crimefighter Teeven joeg een team van marechaussee en Amsterdamse rechercheurs eind jaren negentig op een grote drugsbende, die mede werd geleid door Jeroen Pols. De zogenoemde Camaro-zaak haalde destijds de voorpagina’s en alle nieuwsrubrieken op de televisie, mede omdat een aantal Nederlandse mariniers bij de smokkel van coke betrokken bleek.

De rechtbank strafte de ernstige verdenkingen tegen Pols en de zijnen hard af. De huidige voorman van Viruswaarheid bleek volgens de rechtbank als een soort maffiabaas medeverantwoordelijk voor de invoer van megapartijen cocaïne.
’Onmisbare schakel in organisatie cocaïne-uitvoer’

„Hij was de onmisbare schakel in de organisatie van de uitvoer van ongeveer 163 kilo cocaïne in de Camaro-zaak. Door hem zijn in het najaar van 1998 essentiële contacten gelegd en telkens onderhouden die mede tot dit zeer grote transport op 21 januari 1999 hebben geleid”, oordeelde de rechtbank op 26 juni 2001. In een vernietigend vonnis motiveerden de rechters ook waarom ze Pols tot een zwaardere straf veroordeelden dan door Teeven geëist.

Volgens de rechtbank was Pols in 1999 zelfs betrokken bij een wederrechtelijke vrijheidsberoving, ofwel een gijzeling. In een pizzeria zou Pols met anderen een slachtoffer met wie een drugsconflict bestond een vuurwapen in zijn mond hebben geduwd, de haan naar achteren hebben gehaald en de man met een barkruk hebben bewerkt.

De combinatie van zeer ernstige strafbare feiten en de zwijgzame houding van Pols in de rechtszaal maakte dat de rechtbank een keiharde straf uitsprak: tien jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Later, in hoger beroep, halveerde het gerechtshof de straf, ondermeer omdat het de geweldsdelicten niet wettig en overtuigend bewezen achtte. Pols zat zijn straf deels uit in de koepelgevangenis in Haarlem.

Fred Teeven zegt zich te verbazen dat Pols zich nu als jurist en medeleider van Viruswaarheid ontpopt als de ’redder der natie’ en anderen de maat neemt. „De criminele organisatie waar Pols destijds medeleiding aan gaf ruilde op grote schaal xtc tegen cocaïne. Het was een gevaarlijke bende die geweld niet schuwde.”

Jeroen Pols besloot zijn detentie nuttig te gebruiken. Hij volgde een studie rechten en haalde zijn meestertitel. Een baan vinden daarna bleek lastig. Diverse keren verzweeg Pols zijn verleden, zoals die keer dat hij solliciteerde bij het advocatenkantoor van de bekende strafpleiter mr. Esther Vroegh.

„Hij ’vergat’ bij mij inderdaad zijn antecedenten te vermelden, maar dat heeft ie volgens mij bij meerdere kantoren gedaan. Er is in ieder geval wel een zeer welbespraakt advocaat aan verloren gegaan. Overigens ging bij ons pas deze week het lichtje branden, toen we hem zagen bij dat kort geding”, aldus Vroegh.

Pols gaf deze week na vragen van journalisten toe dat hij geen advocaat maar ’slechts’ jurist is. Ook erkende hij een drugsverleden te hebben. Pols gaf aan dat hij zich niet wil aansluiten bij de Orde van Advocaten, die haar leden in een ’dwangbuis van regeltjes’ propt.

Dat de Orde iemand met zo’n verleden nimmer zal inschrijven als advocaat, verzweeg Pols voor het gemak. Toch profileerde Jeroen Pols zich dinsdag wel als advocaat en wraakte hij persoonlijk de voorzitter van het gerechtshof, toen zij hem dreigde de zaal uit te zetten.

De Bredase advocaat Gerben van de Corput, die Viruswaarheid formeel als raadsman bijstaat, leek tijdens de zitting wel een soort stroman en kwam amper aan het woord. Volgens Van de Corput is dat beeld van een marionet onjuist. „Willem en Jeroen zijn veel beter thuis in de virusmaterie dan ik. (…) Ik zorg voor de juiste procedures en dat de stukken op tijd zijn. Dat is mijn werk en daar word ik ook netjes voor betaald”, aldus Van de Corput afgelopen week in BN De Stem.

Zelf wil Pols niets zeggen over zijn verleden. Ook niet als De Volkskrant hem er deze week naar vraagt vanwege een profiel in de krant. „Wat maakt het uit. Dat was twintig jaar geleden. Het heeft me gevormd en is onderdeel van me.” Ook een vraag over vastgoed van hem en Engel in Duitsland, voor een deel verhuurd aan sekswerkers, wil Pols amper beantwoorden. „We zijn daar met een project begonnen om de branche die in een smoezelige hoek zit transparant te maken”, aldus Pols.

Als De Telegraaf hem vrijdagochtend telefonisch vraagt te reageren op zijn veroordeling in de Camaro-zaak en waarom hij die aan de buitenwereld verzwijgt barst een tirade los, waarin doorschemert dat Pols in de vraagstelling vooral een nieuw complot ziet. Op een later toegezonden lijst met aanvullende vragen reageert Pols weer woedend, nadat hij vrijdagmiddag voor het Hof in Den Haag opnieuw de zaak van Viruswaarheid bepleitte.

„Ik zie niet de relevantie van de vragen, die u ongetwijfeld ingefluisterd zijn door justitie”, briest Pols. „Ik heb mijn straf uitgezeten en waarom zou ik daar iets over moeten vertellen aan de buitenwereld? Ik ben niet een van de leiders van Viruswaarheid, ik ben Viruswaarheid en zal blijven strijden tegen de overheid. Hoe ik nu aankijk tegen cokehandel? Ik vind dat gebruik en handel in cocaïne moet worden vrijgegeven. Mensen moeten zelf maar beslissen of ze coke willen gebruiken.”

19 feb 2021 20:06
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Beetje raar om dit soort zaken erbij te halen...

19 feb 2021 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Turrrrbo
Beetje achtergrond informatie, waarom dhr. Pols zo nodig 's avonds laat nog over straat wil :popcorn:

19 feb 2021 20:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik geloof anders prima dat dit bewust is gelekt om hem onderuit te schoffelen. Terwijl het een hele zielige man is. Juridisch ook gewoon ontzettend zwak en dat koppelt hij aan een arrogante houding. Om vervolgens als je hem de oren hebt gewassen met de staart tussen de benen afdruipen.

Ik zeg: laat gaan.

19 feb 2021 20:58
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Daarom staat er ook boven, ter lezing en vermaak. Alhoewel lekken zou veronderstellen dat het om vertrouwelijke informatie zou gaan. Timing lijkt me idd niet toevallig. Maar goed, als deze heren pretenderen namens het volk te spreken en mogelijk ook nog politieke ambities te hebben ...

19 feb 2021 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Turrrrbo
Nog meer politieke partijen...

Wat mij betreft mag de kiesdrempel wel wat meer omhoog.
3 a 4 verschillende politieke partijen in de kamer lijkt mij genoeg om iedereen iets te kiezen te geven en voor een goede oppositie.

In mijn beleving is het huidige systeem met tig partijen en coalities van 3 of meer partijen slecht voor de democratie.
Het lijkt of iedereen veel te kiezen heeft zo, maar regeringspartijen kunnen en hoeven helemaal niet hun verkiezingsbeloftes na te komen omdat die weggepolderd worden.
Begin ik nog niet eens over kamerleden die uit een partij stappen en achterblijven als eenmansfractie, dat is toch niet democratie.

19 feb 2021 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Als het maar goede coke was.
Er zijn nogal wat mensen die coke gebruiken dus iemand zal het toch naar hier moeten halen.
Altijd hetzelfde liedje; de mensen die het kopen gaan dealers verwijten dat ze het verkopen. Triest.

19 feb 2021 21:39
Profiel
Coke gebruik. Natuurlijk. Dat zou bepaalde berichten (en auto’s) hier wel verklaren. Maar Noord Limburg, dan zit je vast ook in de pillen.

19 feb 2021 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Als het maar goede coke was.
Er zijn nogal wat mensen die coke gebruiken dus iemand zal het toch naar hier moeten halen.
Altijd hetzelfde liedje; de mensen die het kopen gaan dealers verwijten dat ze het verkopen. Triest.
Ik vind dat van die haaien veel erger.

19 feb 2021 21:56
Profiel
Bijwerkingen van coke: vergeetachtigheid en je vervalt in herhaling. Schijnt.

19 feb 2021 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Haha inderdaad :lol: bericht gequote in plaats van aangepast :P
Maar ik heb inderdaad een zeilbootje. Zeil je mee naar de Carieb Mark?

19 feb 2021 22:47
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
We gaan nog even door: dit wordt gewoon gedeeld door de wat grotere ondernemers in NH:
Afbeelding
Het blijkt dus niet alleen de onderkant van de samenleving waar dit speelt!

19 feb 2021 23:25
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Wie heeft gezegd dat het alleen de onderkant van de samenleving raakt dan?

Het is een kleine groep in de samenleving die tegen de regelgeving is. Het overgrote deel is er niet tegen. Maar dan komt het Calimero effect bij de kleine groep naar boven. Het is overigens: “we liggen in de sloot”, we leggen een ei.

Sneu....

19 feb 2021 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Pacoloco schreef:
Mooi pamflet heb je gemaakt Steef :mrgreen:
Geintje natuurlijk....

Ik hoop wel dat je zelf ook inziet dat in ieder geval een deel van de tekst alleen geschreven is om het pamflet te vullen.

Het is nu wachten op een pamfletje waarin alle of de meeste opgesomde punten op het pamfletje van Steef weerlegd worden. Iemand ..... ?

19 feb 2021 23:36
Profiel
Nee dank u. Verlaag u niet tot het gedrag van een ander :ass:

19 feb 2021 23:39
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
MarcoB schreef:
.....Het is een kleine groep in de samenleving die tegen de regelgeving is.....Sneu....

Dat neem je aan, maar het zou best eens andersom kunnen zijn. We zullen het zien.....

19 feb 2021 23:56
Profiel
Inderdaad. Wat dat betreft komen de verkiezingen op een juist moment. De meerderheid zal beslissen. We gaan het meemaken.

Ik hoop dat we, ongeacht de uitkomst, we er straks samen een biertje op kunnen drinken. We hoeven het niet altijd eens te zijn :thumleft:

20 feb 2021 0:09
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dan kan je dit scenario ook vast interpreteren, het blijft natuurlijk wel politiek hè! :wink:
https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... nfGNwYU7z8
Uiteraard geen goed onderbouwde ‘mainstream’, maar aan alles kleven twee kanten.

20 feb 2021 0:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Amen :thumleft:

Edit: was een reactie op de post van MarcoB

20 feb 2021 0:16
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
En dit kom je steeds vaker tegen in de gesloten winkels, je weet wel, waar de VVD zich als ‘ondernemerspartij’ zo goed voor inzet....
Ik hoop dat men hier een beetje gaat inzien dat de VVD inmiddels ook uitgekotst wordt door de middenstand.
Afbeelding

20 feb 2021 0:26
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
redriver schreef:
Pacoloco schreef:
Mooi pamflet heb je gemaakt Steef :mrgreen:
Geintje natuurlijk....

Ik hoop wel dat je zelf ook inziet dat in ieder geval een deel van de tekst alleen geschreven is om het pamflet te vullen.

Het is nu wachten op een pamfletje waarin alle of de meeste opgesomde punten op het pamfletje van Steef weerlegd worden. Iemand ..... ?

:popcorn:

20 feb 2021 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Waarom moet dat worden weerlegd?
Het zal in grote lijnen best kloppen ook al zit er een hoop stemmingmakerij in.

Dan kom ik terug op mijn onbeantwoorde vraag: Wie moet het gaan doen dan? Wie heeft er na 10 jaar geen fouten gemaakt of van wie kunnen er dan geen pamfletten worden gemaakt? Wie mag er dan op de stoep van het ziekenhuis sterven?
Draag dan ook eens een keer een goede oplossing aan. Schoppen tegen iets wat niet populair is kan ik ook. Je hebt er alleen zo weinig aan.

20 feb 2021 0:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik vermoed dat plaatjes gepost worden maar ik kan ze niet zien.
Moet wel zeggen dat heel vaak links worden gepost naar artikelen waar ik koekjes moet accepteren en dat doe ik niet. Misschien ligt het daar aan.

20 feb 2021 2:04
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
MarcoB schreef:
Wie heeft gezegd dat het alleen de onderkant van de samenleving raakt dan?

Het is een kleine groep in de samenleving die tegen de regelgeving is. Het overgrote deel is er niet tegen. Maar dan komt het Calimero effect bij de kleine groep naar boven. Het is overigens: “we liggen in de sloot”, we leggen een ei.

Sneu....

Maar we doen toch meestal wat een kleine minderheid wil in Nederland :idea: :idea: :idea:

Gr
Hubertus

20 feb 2021 8:26
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
NL staat ruim in de top 10 van best functionerende democratien van de wereld.
Dus nee: we doen niet wat een kleine minderheid wil.

20 feb 2021 9:31
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 100  Volgende