Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Corona
Blijkt dus dat de lockdown goed werkt. Zonder lockdown was dit aantal veel hoger geweest.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 mei 2020 15:57 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Wellicht moet jij nog even een woordenboek openslaan om te lezen wat pandemie betekent.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
06 mei 2020 15:58 |
|
|
giulia
|
Abortus een pandemie noemen...
|
06 mei 2020 15:59 |
|
|
erwin996
M140i
|
@gulia, het woord was overdrachtelijk bedoeld, in de zin van 'wijdverspreid verschijnsel'. Als je met 250.000 doden al over een pandemie mag spreken, dan voor 56 miljoen toch zeker ook? Het woord epidemie wordt ook in overdrachtelijke zin gebruikt, onder andere voor verschijnselen als alcoholisme, zelfdoding en jeugdcriminaliteit. Een pandemie is een epidemie die zich over continenten verspreidt, dus dat woord kan ook in overdrachtelijke zin worden gebruikt.
Het gaat uiteindelijk om de getallen en de selectieve verontwaardiging. 56 miljoen doden per jaar door abortus, je hoort er niemand over. Het wordt zelfs gezien als een vrouwenrecht om je ongeboren kind te doden.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 06 mei 2020 16:34, in totaal 3 keer bewerkt.
|
06 mei 2020 16:21 |
|
|
erwin996
M140i
|
Dat weet je niet. Het lijkt wel zeker dat het coronavirus voor de werkende bevolking onder de 60-65 jaar nauwelijks een serieuze bedreiging kan worden genoemd. Je had ook de oudjes van 65 jaar en ouder in een complete lockdown kunnen zetten.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 mei 2020 16:28 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Abortus vergelijken met een virus... wat voor dingen dat je hier toch leest Wat een ander met haar lichaam doet, hebben wij toch helemaal niets mee te maken of in te beslissen.
|
06 mei 2020 16:36 |
|
|
Rik964
|
Misschien eens praten met vrouwen die zijn verkracht en ongewenst zwanger zijn geraakt hoe zij denken over abortus. Ik vind dat je hier een grens opzoekt die je beter kunt vermijden.
|
06 mei 2020 16:43 |
|
|
giulia
|
+1
Ik blijf me verbazen over het feit dat iemand dit roept en ook nog eens geen enkel maar dan ook geen enkel tegenargument accepteert. Ben altijd wel benieuwd hoe dit soort lieden reageren als zijn/haar professionele expertise continue in twijfel wordt getrokken of als leugens worden beschouwd.
|
06 mei 2020 16:58 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Deze gedachtengang kan ik helemaal niet volgen. Abortus is de beslissing van een dokter of een individu. Niemand beslist of een virus al dan niet iemand besmet. Ik zie de overeenkomst niet en vind de vergelijking zeer misplaatst. Dit is argumenteren en om zich heen trappen om gelijk te halen. Dit is geen discussie.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
06 mei 2020 17:25 |
|
|
erwin996
M140i
|
Nee hoor, ik hoef helemaal geen gelijk te halen. Als je vindt dat een lockdown van 2 jaar lang gerechtvaardigd is, prima toch? Ik geef alleen maar mijn mening. Het idee van je gelijk willen halen is zo misplaatst. Mensen graven zich vaak zo diep in dat ze niet openstaan voor andere meningen, ook omdat ze denken dat het een kwestie is van goed of fout. "Ik weet het beter, en jij bent een mafklapper", zo gaan 'discussies' vaak. Het gaat helemaal niet om het overtuigen van een ander. Een discussie gaat over het uitwisselen van nuances, nuances waar de ene partij wel aan denkt en de ander niet (en omgekeerd), iedereen heeft zijn eigen perspectief. In een debat kun je elkaars perspectief leren zien. Je hoeft niet meteen je gelijk te halen, dat is ook niet zo zinvol. Want een volledig perspectief heeft niemand. Mijn perspectief is dat de dood bij het leven hoort, een virus is iets natuurlijks en kan je doden, dat kan gebeuren. Je kunt zeker wel voorzorgsmaatregelen treffen, zoals afstand houden van andere mensen, of oudjes in quarantaine zetten. Als er dan desondanks 250.000 doden vallen, wereldwijd, of laat het er 500.000 zijn met een minder ver strekkende lockdown, dan vind ik dat dat bij het leven hoort. Mensen gaan aan allerlei dingen dood, onder andere door virussen. Erg treurig, maar zeker als je ouder bent en al 2 andere aandoeningen hebt, loop je gewoon meer risico. Kan gebeuren. Ik vind dat geen reden om de halve wereld te sluiten, totaal niet. Zeker ook met het oog op allerlei consequenties die brian951 ook noemt. Maar als anderen besluiten dat dat wel moet, dan pas ik me toch gewoon aan, blijf thuis, maak van winkelen geen uitje etc etc. Maar ik ben het er niet mee eens. Wat is het probleem dan voor andere mensen?
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 06 mei 2020 17:59, in totaal 3 keer bewerkt.
|
06 mei 2020 17:37 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Hoewel deze vergelijking met abortus gewaagd is, is het natuurlijk niet zo dat al die abortussen uitgevoerd worden na een verkrachting.. Dat terzijde is sterven aan Corona een minimale statistische kans in vergelijking met andere ziektes. Wat te denken van mensen die vanwege alle uitgestelde operaties en behandelingen nu ook in de penarie zitten? En komen te overlijden? Ik heb een vriendin met een auto immuunziekte waar een paar maand geleden geen behandeling voor was omdat de hele wereld ineens om corona draaide..en er geen aandacht (beschikbaar was voor haar) waardoor ze uiteindelijk op de IC is beland aan de beademing. Gelukkig krabbelt ze nu weer op.. Maar wat te denken van de geestelijke wanhoop van een paar miljard mensen in sociale isolatie? Ouderen die wegkwijnen omdat niemand ze meer mag opzoeken? 300 miljoen banen verdwenen? Het zal je grootvader zijn die eenzaam dood gaat van eenzaamheid zeg.. Wie durft te zeggen dat alle maatregelen deze ellende rechtvaardigen? 5500 doden in Nederland nu.. griepvirus 2017/2018 11.500 Nou kom maar weer op..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
06 mei 2020 17:42 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
De tegenstanders van Brian en Erwin: als jullie zo begaan zijn met de lockdown, gooi dan ook je bedrijf dicht, en ga niet meer naar je werk! Al is het alleen maar om solidair te zijn met alle ‘slachtoffers’, en jullie hypocriete gedrag kracht bij te zetten!
Maar dát gaat jullie te ver, zo stom en begaan zijn jullie ook niet! Voor jullie gaat alles kennelijk gewoon door, en lopen hier de tegenstanders van een lockdown af te zeiken. Iets anders kan ik er niet van maken!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 mei 2020 18:00 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
#sarcastische modus aan Hoezo gelukkig krabbelt ze nu weer op? Ze heeft toch een zwakkere gezondheid? Dan is het haar tijd toch? Strikje er omheen en afleveren bij het rouwcentrum toch? Waarom moet er hier wel harder voor gelopen worden? Wat is het verschil met Corona? #sarcastische modus uit Probleem dat je hier ziet is dat wanneer het dichterbij komt er in 1x wel bealngrijk wordt en dat je wel moet optreden. Ps. Is absoluut niet persoonlijk bedoeld en ik gun kennis van je ook dat ze weer opkrabbelt.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
Laatst bijgewerkt door MarcoB op 06 mei 2020 18:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 mei 2020 18:08 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Jouw reactie is TE debiel om op te reageren.. sprakeloos.. wat een niveau..
|
06 mei 2020 18:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Erwin geeft ons gewoon een kijkje in zijn manier van denken. Daar moeten we hem gewoon erg dankbaar voor zijn want zo leren we hem nog wat beter kennen. Het bevestigt het beeld en de verwachtingen ook. Althans voor mij. Als we dan straks weer leuke ritjes kunnen organiseren kun je zo nog wat makkelijker selecteren bij wie je wel en bij wie je pertinent niet aan tafel gaat zitten tijdens de lunch.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
06 mei 2020 18:28 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Confronterend hè. Ik denk dat Marco precies dat gevoel al wat langer heeft.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
06 mei 2020 18:29 |
|
|
MarcoB
|
Inderdaad. Met dat verschil dat mijn schoonvader dood is gegaan aan Corona en de vriendin van Brian het geluk heeft nog te leven.
Hoe debiel kan het leven wezen....
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
06 mei 2020 18:39 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
#sarcastische mode aan#
Nou het zal zijn tijd wel geweest zijn.
#sarcastische mode uit#....
|
06 mei 2020 18:44 |
|
|
MarcoB
|
Hoe was het ook al weer? O ja: Vervelend als het zo dichtbij komt he?
|
06 mei 2020 18:47 |
|
|
Tilt!
|
Dit is GOUD! Dat heet "iemand een spiegel voorhouden" zeker? Maak er mij ook dikwijls schuldig aan en uiteindelijk heb je ruzie met iedereen Het is niet anders...
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
06 mei 2020 19:35 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Ik probeer (en benadruk probeer) in dit forum me in zoveel mogelijk inzichten en meningen in te leven om mijn horizon zo breed mogelijk te maken. Ik probeer te begrijpen en positief te reageren. Ik merk echter dat dat verloren moeite is, want als puntje bij paaltje komt is de uitkomst altijd dezelfde. Zolang het ver van het bed is zijn de houdingen uitgesproken pro of contra, links of rechts. Maar al het dichtbij komt is iedereen ineens veel minder stoer en wordt de persoon die wegvalt altijd een "slachtoffer" van de omstandigheden, van welke aard ook.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
06 mei 2020 20:19 |
|
|
erwin996
M140i
|
Klopt helemaal GinnFizz. Meningen worden vaak herzien als de omstandigheden anders zijn. Soms komen andere inzichten snel, soms pas na vele jaren. En soms veranderen meningen ook niet.
|
06 mei 2020 20:29 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ja, houd jij maar lekker anderhalve meter afstand van mij. Minimaal
|
06 mei 2020 20:37 |
|
|
Pacoloco
|
Ik hoop zo dat steef, erwin, brian (achteraf) gelijk hebben.... Ben alleen bang dat het niet zo is en houd mn hart vast voor alle landen waar de verspreiding nu op gang komt en er geen goede medische faciliteiten zijn. Want volgens mij gaan we het ergste nog krijgen (in de arme landen).
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
06 mei 2020 21:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Heren, als het té persoonlijk en onder de gordel wordt gooi ik het topic dicht. Discussie tussen volwassen realistische mensen met een (afwijkende) mening: prima. Als er zo op de man gespeeld wordt als hierboven in de ‘sarcastische mode’ gaat het wat mij betreft erover. Zie het als een gele kaart aan ons allen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 mei 2020 22:15 |
|
|