Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:34

Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Goed bezig daar in België... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
die tax had er al lang moeten geweest zijn, als ik door frankrijk wil rijden moet ik ook betalen...

eindelijk een poging om iets te doen aan de TE drukke autowegen in belgie :!:

18 jan 2007 12:22
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
knoet schreef:
die tax had er al lang moeten geweest zijn, als ik door frankrijk wil rijden moet ik ook betalen...

eindelijk een poging om iets te doen aan de TE drukke autowegen in belgie :!:

Verschil met Frankrijk is wel dat het daar tolwegen zijn en de tol direct verband moet houden met de kosten van de desbetreffende weg tegenover de voorgenomen algemene heffing in België. Let wel, ik ben van geen van beide een voorstander.

En wat die drukte betreft, zou het de bestuurders van uw land werkelijk daarom te doen zijn :idea: Denkt u nu werkelijk dat deze heffing, indien en voor zover de overvolle wegen al te wijten zouden zijn aan verkeer vanuit andere landen (not) - enig verschil zal uitmaken? Zou er geen weddenschap op afsluiten als ik jou was.

18 jan 2007 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
adu schreef:
Verschil met Frankrijk is wel dat het daar tolwegen zijn en de tol direct verband moet houden met de kosten van de desbetreffende weg tegenover de voorgenomen algemene heffing in België. Let wel, ik ben van geen van beide een voorstander.

daar heb je wel een punt, maar de electronische controles van dit vignet zouden wel enkel op de drukste banen gaan gebeuren, dus een nederlander die ff 10 of 15 km belgie in moet of langs de kleine wegen zijn traject aflegt kan gerust ff dit risico lopen...

adu schreef:
En wat die drukte betreft, zou het de bestuurders van uw land werkelijk daarom te doen zijn :idea: Denkt u nu werkelijk dat deze heffing, indien en voor zover de overvolle wegen al te wijten zouden zijn aan verkeer vanuit andere landen (not) - enig verschil zal uitmaken? Zou er geen weddenschap op afsluiten als ik jou was.

tuurlijk niet, daarmee dat ik ook "poging tot " schreef, maar alle kleine beetjes kunnen helpen....

18 jan 2007 12:48
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Dus Knoet ... zou België er dan niet beter aan doen het plan te laten varen, weer vriendjes worden met de buren en niet het risico lopen van een een pak voor de broek van de EC? Of gaan we nu allemaal in Europa de buurlanden kosten berekenen voor het gebruik van het wegennet?

18 jan 2007 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Normaal was er gesproken om alleen het vrachtverkeer een verplicht vignt te laten aanschaffen. Blijkbaar hebben ze dit nu aangepast naar alle wagens.
Het is waar dat alle wegen waar vrachtverkeer komt worden "uitgehold". maar de overheid heeft weer geld geroken en nu gaan ze de gewone buitenlander ook "beboeten". :roll:

18 jan 2007 13:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
adu schreef:
Dus Knoet ... zou België er dan niet beter aan doen het plan te laten varen, weer vriendjes worden met de buren en niet het risico lopen van een een pak voor de broek van de EC? Of gaan we nu allemaal in Europa de buurlanden kosten berekenen voor het gebruik van het wegennet?

Het plan laten varen zal niet gebeuren . als Belgische belastingbetaler ben ik het beu dat er zoveel verkeer de belgische wegen misbruikt om naar één van de buurlanden te rijden en geen eurocent uitgeeft of betaalt :evil:
Als Belgen mogen we blijkbaar wel de gezellige buur uithangen , maar iets terugvragen voor last die we hebben :?: Ho maar dat gaat te ver
Van mij mag er een europees vignet komen , maar het Gratis-verhaal moet verdwijnen .

18 jan 2007 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Der Ferry schreef:
adu schreef:

Het plan laten varen zal niet gebeuren . als Belgische belastingbetaler ben ik het beu dat er zoveel verkeer de belgische wegen misbruikt om naar één van de buurlanden te rijden en geen eurocent uitgeeft of betaalt :evil:
Als Belgen mogen we blijkbaar wel de gezellige buur uithangen , maar iets terugvragen voor last die we hebben :?: Ho maar dat gaat te ver
Van mij mag er een europees vignet komen , maar het Gratis-verhaal moet verdwijnen .

Een groot deel van de wegenreparaties in Belgie (Ardennen) gebeurt met EG geld!

18 jan 2007 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Dat Europees vignet is er al voor vrachtverkeer, geldig in Benelux, Denemarken en Zweden. De inkomsten daarvan worden verdeeld met een verdeelsleutel over de deelnemende landen.

18 jan 2007 13:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
desmett schreef:
Dat Europees vignet is er al voor vrachtverkeer, geldig in Benelux, Denemarken en Zweden. De inkomsten daarvan worden verdeeld met een verdeelsleutel over de deelnemende landen.

Is enkel verplicht vanaf + 7,5 ton :roll:
Ik rij elke dag over de antwerpse ring , moest ik voor elke buitenlandse lichte vrachtwagen ( bestelwagen) 0,01 € krijgen was ik binnen het jaar miljardair

18 jan 2007 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Der Ferry schreef:
(..)Het plan laten varen zal niet gebeuren . als Belgische belastingbetaler ben ik het beu dat er zoveel verkeer de belgische wegen misbruikt om naar één van de buurlanden te rijden en geen eurocent uitgeeft of betaalt :evil:

Dus wel meedoen in een verenigd Europa, huisvesting bieden aan een mijoenen verslindend apparaat van Euro-ambtenaren (en zeg nou niet dat dat België in het bijzonder Brussel daar niet van profiteert), maar vervolgens niet de Europese boodschap willen uitdragen door het belasten van het gebruik van het wegennet.

Idee :arrow: maak er een eiland van, ben je het beste beschermd tegen die msibruikers van dat prachtige - ahum - Belgische wegennet.

18 jan 2007 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
wolf schreef:
Een groot deel van de wegenreparaties in Belgie (Ardennen) gebeurt met EG geld!

Met dat EG geld kan je amper 100m heraanleggen :lol:

in 2005 was de " EG steun " ongeveer 4,7 % van de totale kost

PS : waar denk jij dat het geld van Europa vandaan komt ??? Polen ??
Voor de rijkere landen is Europa een nuloperatie ( of nog slechter )

18 jan 2007 14:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
adu schreef:
Idee :arrow: maak er een eiland van, ben je het beste beschermd tegen die msibruikers van dat prachtige - ahum - Belgische wegennet.

En ga dan gelijk linksrijden... ga je ook nog automatisch 10 jaar terug in de tijd... :cheesy:

18 jan 2007 14:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
horn schreef:
adu schreef:

En ga dan gelijk linksrijden... ga je ook nog automatisch 10 jaar terug in de tijd... :cheesy:

Jij begrijpt 'm :wink:

18 jan 2007 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
adu schreef:

een beter plan had geweest als zo een vignet alleen noodzakelijk zou zijn voor de drukke wegen zodat de kleine man er mits een omweggetje geen last van had, zoals in frankrijk...

maar hoe je het ook draait of keert, hierboven staat het nog eens... er is teveel buitenlands verkeer op onze wegen, wat volgens mij in nederland in veel mindere mate het geval is... rij maar eens richting brussel omstreeks 17u dan zal je me wel gelijk geven... het is echt geen pretje...

en voor hetzelfde systeem in te voeren in andere landen, ik kom nauwelijks met de wagen in het buitenland en als ik er dan wel kom zou ik er ook wel willen voor betalen, ver / ge- bruiker betaald, logisch toch?

ik ben pro alle systemen die voor een minder druk wegennet gaan zorgen!

18 jan 2007 15:25
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
knoet schreef:
(..) wat volgens mij in nederland in veel mindere mate het geval is... rij maar eens richting brussel omstreeks 17u dan zal je me wel gelijk geven... het is echt geen pretje...

(..) en ik kom nauwelijks met de wagen in het buitenland (..)

Merkbaar dat je je weinig buiten de eigen streek begeeft. Probeer eens één van de grote steden in Nederland in de spits te bereiken ...

De drukte zal overigens echt niet minder worden door het weren van buitenlands verkeer (dit maakt immers géén substantieel deel uit van het verkeersaanbod). Het is allemaal niet meer dan een staaltje graaigedrag van uw bestuurders. Kom op EC, geef ze op hun donder!

verder schreef knoet schreef:
ik kom nauwelijks met de wagen in het buitenland (..)

ik ben pro alle systemen die voor een minder druk wegennet gaan zorgen!

Zolang jij er maar geen last van hebt hè!

18 jan 2007 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Simpele toepassing van het adagium "de gebruiker/vervuiler betaalt". Toch ?

18 jan 2007 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
adu schreef:
Merkbaar dat je je weinig buiten de eigen streek begeeft. Probeer eens één van de grote steden in Nederland in de spits te bereiken ...

De drukte zal overigens echt niet minder worden door het weren van buitenlands verkeer (dit maakt immers géén substantieel deel uit van het verkeersaanbod). Het is allemaal niet meer dan een staaltje graaigedrag van uw bestuurders. Kom op EC, geef ze op hun donder!

Zolang jij er maar geen last van hebt hè!

als ze in nederland zulk een systeem moesten invoeren was ik ook voorstander en zou ik het zonder probleem of gemor betalen evenals ik zonder probleem ook tol betaal als ik gebruik maak van het franse wegennet.. de mensen die het niet gebruiken hebben er geen last van, degene die het wel gebruiken moeten maar betalen... lijkt me een meer dan faire oplossing... ik hoor bijna niemand klagen dat dit in zwitserland zo is, dat is gewoon algemeen aanvaard, wat met deze regeling na een tijdje ook wel het geval zal worden...

maar je hebt gelijk, ik kom zelden in het buitenland ... dus ik heb er weinig last van :)

Laatst bijgewerkt door knoet op 18 jan 2007 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.

18 jan 2007 16:26
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ze zouden het vignet van € 60 naar € 160 moeten brengen, vind het nogal veel gezeik voor € 60 :twisted:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 jan 2007 16:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Carrera4s schreef:

'
In dat geval zou je moeten differentiëren naar de duur en aard van het gebruik. Meeste heeft het wegdek te lijden van het zware vrachtverkeer. Daar wordt - naar ik begreep - al "belasting" geheven. Laten we het daar vooral bij houden.

18 jan 2007 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
adu schreef:
Carrera4s schreef:

'
In dat geval zou je moeten differentiëren naar de duur en aard van het gebruik. Meeste heeft het wegdek te lijden van het zware vrachtverkeer. Daar wordt - naar ik begreep - al "belasting" geheven. Laten we het daar vooral bij houden.

dat zou nog een beter oplossing zijn , maar moeilijk (of bijna onmogelijk) te bepalen...

de toekomstige technologische ontwikkeling zal dit ooit wel mogelijk maken :wink:

18 jan 2007 16:33
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
knoet schreef:
adu schreef:
Carrera4s schreef:

'

dat zou nog een beter oplossing zijn , maar moeilijk (of bijna onmogelijk) te bepalen (..)

Precies, en dus gooien we het op één hoop en binnenhengelen maar ... Laat onverlet dat om die reden het aangehaalde "adagium" niet past in deze situatie.

En Paul (PPP), natuurlijk is het geld op te brengen. Wij hebben dan denk ik makkelijk praten. Voor jou een worst of 20 extra verkopen, voor mij m'n uurtarief met een duppie omhoog ... Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe? Moet je eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat de wereld er nou zoveel prettiger van wordt ... Daarnaast vind ik het principieel onjuist, met elkaar een economische unie vormen en dan dergelijke maatregelen treffen.

18 jan 2007 16:43
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Adu schreef:
Daarnaast vind ik het principieel onjuist, met elkaar een economische unie vormen en dan dergelijke maatregelen treffen.

Ben ik het volledig mee eens, heb vandaag gelezen dat er al minder Nederlanders problemen hebben met de Europese grondwet, maar toch nog steeds 60% er tegen is.

Adu schreef:
En Paul (PPP), natuurlijk is het geld op te brengen. Wij hebben dan denk ik makkelijk praten. Voor jou een worst of 20 extra verkopen, voor mij m'n uurtarief met een duppie omhoog ... Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe?

Wat de belastingen betreft, op 20 worsten verdien ik spijtig genoeg geen € 60 :wink:
Al die kleine belastingen heb ik in het begin van dit topic al aangehaald, en en daar heb ik mij al lang bij neergelegd, dus zeuren over die € 60 zoals jullie, zou ik nog niet aan beginnen, betalen moeten we toch.
Zolang dat onze politiekers het land niet besturen als goede huisvaders gaat er geen verandering in komen ook niet. Maar ja, hier bij ons in België is de democratie al stilaan aan het vergaan :cry: :cry:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 jan 2007 17:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Tja, wij Belgen zijn te laks voor die zaken. Mocht er morgen in Nederland een vignet op de markt komen, ga ik daar geen heisa van maken. Als je daar moet zijn betaal je gewoon die 60 euro, al is dat maar voor 3x per jaar. Trouwens mochten ze vignetloketten plaatsen brengt dit weer files ed mee, + het zal uiteindelijk duurder uitkomen voor de gebruiker.
PS het verkeer zal niet verminderen voor de dromers :wink:

18 jan 2007 17:25
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
adu schreef:
. Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe? Moet je eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat de wereld er nou zoveel prettiger van wordt ... .

Duurder indien de relatieve belastingdruk als % van het BBP per saldo zou stijgen. Niets is echter minder waar..

Alhoewel, ik spreek nu voor het gemak alleen even voor NL.. :wink:

18 jan 2007 17:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Jort schreef:
adu schreef:
. Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe? Moet je eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat de wereld er nou zoveel prettiger van wordt ... .

Duurder indien de relatieve belastingdruk als % van het BBP per saldo zou stijgen. Niets is echter minder waar..

Alhoewel, ik spreek nu voor het gemak alleen even voor NL.. :wink:

Een momentopname zegt niet zoveel. Je zult het op lange termijn moeten bezien. Maar goed, het lijkt wel alsof er veel lieden zijn die het allemaal wel prima vinden. Uitgangspunt democratie: de meerderheid bepaalt (alhoewel ...). Ik zal me er misschien bij moeten neerleggen :evil:

Hopelijk staat de EC aan mijn zijde 8)

p.s.: stedentripje Gent direct geannuleerd :ass: Obst und Gemüsse, die Grüsse

18 jan 2007 17:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende