Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 13:38

Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Benzine prijs. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dat uiteraard wel, maar de discussie daarna. :lol: :cry: :lol:
Whatever.. het is jullie feestje!

20 jun 2008 15:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
spullen voor je scootertje nodig? www.scootparts.com ( niet voor electro troep)

8) 8) 8)

20 jun 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik meende opgevangen te hebben dat de accijns toch gewoon verhoogd zou worden? Zo ja, dan is dat een klein dompertje voor de aankomende Porsche 3.0 TDI Cayenne..
Las net in Autovisie (beetje simplistisch artikel overigens, dat wel) dat 'de Diesel in Europa zijn langste tijd heeft gehad'. Effecten o.b.v. huidige prijsontwikkeling voorspellen is wellicht wat voorbarig, maar ik denk eveneens dat de Diesel t.o.v. Benzine gaat teruglopen. Wi jhebben onze volgende Volvo alvast in benzine-uitvoering besteld om de prijsopdrijving van diesel (gevolg van sterk toegenomen vraag 8) ) binnen onze mogelijkheden tegen te gaan.

20 jun 2008 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
www.benzineofdiesel.nl

Diesel ten dode opgeschreven

20 jun 2008 22:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Op basis van de literprijs misschien maar qua motorische ontwikkeling valt er in diesel nog heel wat te winnen en is er meer vermogen uit een diesel te persen per liter diesel dan een benzinemotor.

Wederom de overheid die de diesel door accijnzen de nek om draait

20 jun 2008 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
nee, niet helemaal waar in de absolute zin; inderdaad wordt accijns op diesel verhoogd, maar traditiegetrouw is benzine-accijns veel hoger (wsl. o.a. door groot aandeel diesel in professioneel (vracht)vervoer). Puur als grondstof is diesel momenteel gewoon duidelijk duurder dan benzine!

Daaraast, maar op dit punt ben ik een leek, heb ik zo'n gevoel dat diesel laatste jaren een sterke opmarks heeft gekend, maar dat nu (o.a. met verbeterde turbo's en directe inspuiting) de benzinevarianten een inhaalslag maken.

20 jun 2008 23:25
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
eigenlijk aan het begin toen dit topic begon de literprijs neer moeten zetten
en dan aan het eind van het topic weer om te vergelijken hoeveel verschil er tussen zit :idea:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

20 jun 2008 23:26
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
wat was dat dan?

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

20 jun 2008 23:49
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hoezo, water is niet zo duur hoor. Niet voor niks de Waterlandtour

:mrgreen:

22 jun 2008 1:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Oké.

Nog één keer dan.Het ging over de benzineprijs..........
Maar wat ga JIJ (degene die dit leest !) eraan doen.Blijven schelden op de regering ? Grapje toch ? Die geeft geen krimp !
Benzine is en blijft duur.
Een LPG-auto kopen ? Of wil je helemaal niet meer tanken ?

Helemaal nooit meer tanken,of lachend het tankstation voorbij rijden.
Het kan......Maar je moet wel willen en durven.

Zeg gast.Over het geen wat jij zegt,zit wel iets in.De electroscooter is er in vele uitvoeringen en prijsklasses.Je kunt ze ook al bij de Gamma (?) kopen voor 699 euro.Maar wat krijg je........
De enige electroscooter waar ik iets in zie is de I/O van Ecomovement.De bromscooter met een actieradius van 60-80 km.......
De accu is een in serie staande batterij van 4X12 V accu's.Daardoor krijg je 48 V 38 Ah.De motor is ge-integreerd in het achterwiel,en is een a-synchrone motor.Dat houdt in dat in de velden (wikkelingen) het magnetisch veld ontstaat,en de rotor (een weekijzeren kern)magnetisch wordt en het veld achterna holt.........Dat lukt niet helemaal,en de frequentie van het veld is hoger dan het toerental van de rotor (het wiel dus).Vandaar de naam a-synchrone motor.
Het voordeel hiervan is dat je die vervelende koolborstels kwijt bent !
Het nadeel is dat je een schakelende voeding en een frequentie-omvormer nodig hebt,om van 48 V gelijkspanning een wisselspanning te maken.(en dat is duur !)
En een a-synchrone motor produceert nogal wat hitte.........

Maar,het is nog altijd beter dan zo'n goedkope (en storingsgevoelige) regeling met koolborstels.
De meest gebruikte accu's zijn volledig recyclebare silica-gel accu's (zeggen de aanbieders).

Tja,de ontwikkelingen gaan hard......Afgelopen week stond er een groot artikel in De Gelderlander over electro-auto's.......

Het voordeel van de conventionele 4-takt scooter t.o.v. de auto is niet zo heel groot.Voor mij betekent dit 40 euro per maand tanken met een scooter of 70 euro per maand met mijn TDI-tje......Ik laat de auto voor dat verschil niet staan.Maar........Als die electroscooters echt betrouwbaar zijn,en die km-heffing komt eraan.........Dan kun je overwegen zo'n scooter voor woon-werk te gebruiken,en dan iets "leuks" voor als je de auto echt nodig hebt.

Niet meer tanken bij het tankstation,maar thuis aan de WandContactDoos........Het gaat gebeuren.
......die heeft pech !!

23 jun 2008 20:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rob 944 schreef:
Maar wat ga JIJ (degene die dit leest !) eraan doen.Blijven schelden op de regering ? Grapje toch ? Die geeft geen krimp !

Harde acties :!:

Binnenhof blokkeren o.i.d. .... maar zie je "ons" al staan met die "dikke" Porsches :roll:

Wat denk je overigens dat er gaat gebeuren als "iedereen" op gas gaat rijden :?:

23 jun 2008 20:31
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob 944 schreef:
Tja,de ontwikkelingen gaan hard......Niet meer tanken bij het tankstation,maar thuis aan de WandContactDoos........Het gaat gebeuren.

Sterker nog ..... Afbeelding

Bedankt voor de uitleg. Ik weet nu waar ik de motor kan vinden en hoe het (principe) werkt. :lol:

23 jun 2008 20:42
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Veel te vermoeiend om te lezen en als jij het hier post dan zal het jouw mening wel bevestigen. Het tegendeel ben je in dat geval ongetwijfeld ook tegengekomen op jouw google-zoektocht, maar post je uiteraard niet.

23 jun 2008 21:22
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
:lol:
Amuseer me kostelijk. :lol:

23 jun 2008 21:31
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Moet je even uitleggen, :idea:
kom niet meer zo vaak op het forum.

ah, Waterland-tour.

23 jun 2008 21:34
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
gast schreef:
Ik denk dat Rob944 de link wel even "natrekt".

Heerlijk toch elke keer. HAP :lol:

Ik wist niet dat ik 'm zo snel al zou kunnen (her)gebruiken. :mrgreen:

23 jun 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
aleh schreef:
www.benzineofdiesel.nl

Diesel ten dode opgeschreven

Kom toch steeds op diesel uit hoor! Of ik moet op gas gaan rijden maar dan sta ik 2x per dag te tanken :evil:

23 jun 2008 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja jij rijdt 85k per jaar. Dat doet niemand man. :roll: :lol:

23 jun 2008 22:13
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
gast schreef:
.... die dodelijk sneue reactie ....

Ja, uitdelen is veel gemakkelijker dan incasseren hè. 8)

gast schreef:
..... van de struisvogel ?

Kon je echt niets originelers verzinnen :?: :roll:

Lieve schat, ik steek mijn kop niet in het zand (hoewel struisvogels dat in werkelijkheid nooit doen, maar dat bedoel je ongetwijfeld wel). Ook hoef ik mijn keuze voor de electrische scooter niet te verdedigen en steek daar dus ook geen energie Afbeelding in. Ik heb namelijk helemaal geen keuze gemaakt, maar een electrische scooter gekregen vanwege zijn (vermeende?) mileuvriendelijkheid Afbeelding. Mochten de accu's het snel(ler) opgeven jammer dan. Tot die tijd zoeft (voornamelijk) Inge er lekker goedkoop op rond :lol: .

Als je het topic nog eens doorleest dan zul je zien dat ik slechts heb gereageerd naar aanleiding van de tip van van Rob944, zo objectief mogelijk antwoord heb gegeven op zijn vragen, me onthouden heb van een oordeel over de betrouwbaarheid en me helemaal niet heb verdiept in de materie om een keuze te maken. Op een poging om een serieuze, inhoudelijk discussie met jou te voeren kom je slechts met het argument "mijn 15 jarige ervaring met dit soort voertuigen en hun cyclische accu's. De door de chinezen gebruikte accus ....." Afbeelding waaruit bovendien blijkt dat je niet eens de moeite hebt genomen om te lezen welke electrische scooter ik heb :|.

Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst. Afbeelding
Veel succes verder met de strijd tegen de electrische scooter. :salut:

24 jun 2008 9:42
Profiel
Bericht 
Ander ID zag ik ergens voorbij komen..... selectief tanken!
men ontwijke vanaf heden 2 major brands te weten shell & Total
hun dumpen de prijzen de rest volgt! ..... ehhh

(de poster is niet verantwoordelijk voor gequote teksten v internet ;) )

voordat ik weer een advoookaatje op mn dak krijg gnif!

24 jun 2008 9:48
Groningen
Bericht 
zuugnap schreef:
Ander ID zag ik ergens voorbij komen..... selectief tanken!
men ontwijke vanaf heden 2 major brands te weten shell & Total
hun dumpen de prijzen de rest volgt! ..... ehhh

Is eerder al besproken in dit topic. Zo'n 10% (van de kale prijs!) is marge bij Shell. Die paar cent gaan geen verschil maken. Sterker nog, tanken bij de "witte" pomp voor een paar cent minder kan al jaren...

Dus wie moeten er dan volgen?

@ gast: misschien een idee om je persoonlijke problemen met mods via PB uit te vechten?

24 jun 2008 10:09
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Jort schreef:
@ gast: misschien een idee om je persoonlijke problemen met mods via PB uit te vechten?

Wilde ik net ook voorstellen ;).

Zoals ik al schreef:
Veel succes verder met de strijd tegen de electrische scooter. :salut:

Mocht je nog willen reageren dan graag via PB zodat de rest er geen last van heeft.

24 jun 2008 10:18
Profiel
Bericht 
@ jort .... geeeeeen ID wie volgt! (was niet mijn ID).... niemand volgt! wij zijn gewoon lekker volgzaam blijkt ... tanken en scheuren lekker door .. oja ook mekkeren we lekker door, je moet toch wat om omgenoegend ergens te kunnen reageren niet! Maar de heren in D'haag die snappen t wel toch? dus we wachten gewoon op een verhoogde inflatie en dan komt t aaaallemaal goed ..... zolang er meer over getikt wordt dan gedaan ;)

24 jun 2008 10:51
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik begrijp dat autofabrikanten in de VS het produceren van die belachelijke slurphutten aldaar hebben stopgezet als een gevolg
dat door de hoge benzineprijs zelfs de Amerikanen naar goedkoperen
(lees kleinere) auto's omschakelen. Ik vind dat dus een hele positieve
ontwikkeling. Verder zet het hopelijk iedereen die ermee te maken heeft
eens aan het denken dat je ook op de fiets een pak melk bij de AH kunt halen of de kids vaak lopend naar school kunnen.

Natuurlijk wordt de benzineprijs vooral omhoog gestuwd door speculaties net zoals de Nikkel en Koper prijs en niet door de kost(win)prijs, marges
of accijns. De prijs van ruwe olie gaat namelijk omhoog en als een resultaat daarvan de producten die daaruit worden gemaakt en niet anders om.

Voor het beroepsvervoer weet ik niet wat het effect is, want alle concurenten krijgen daar toch ook mee te maken?? Worden deze benzineprijzen dan niet doorberekend in het tarief (of zijn dat langlopende contracten?). Het effect zal zijn dat alles een aantal procenten duurder zal worden.

Het massaal omgaan op electra is natuurlijk ook zinloos omdat die ook uit of fossiele brandstof of aardgas wordt opgewekt, buiten het feit dat een accu ook bepaald millieu onvriendelijke is. Windmolens of zonenergie dragen nog te weinig bij.

Hoop dus dat het energiebesparend denken (zoals die belachelijke verlichting langs de snelwegen) in een stroomversnelling komt.

En ja met pijn in mijn hart betaal ik ook de hoge prijzen bij de benzinepomp en reken er maar niet al teveel op dat dit veel goedkoper zal worden (en nee dat weet ik ook niet zeker) als ik mijn Porsche weer voltank, maar zie er dus ook positieve kanten aan.

Verder begrijp ik dat gemekker op en/of tegen alkaar niet zo goed. Jammer!

24 jun 2008 14:26
Profiel
Groningen
Bericht 
Jan A. (993 4S) schreef:
(zoals die belachelijke verlichting langs de snelwegen) in een stroomversnelling komt.

Interessant punt waar m'n broertje op dit moment o.a. op afstudeert (minder verlichting op openbare plaatsen en daar waar onmisbaar vervangen door nieuwe LED technieken). Schijnt dat deze manier van verlichten vaak zelfs tot onveiligere situaties leidt. Enerzijds door verminderde alertheid, maar vooral ook door de overgangen die onstaan op het moment dat je buiten een op deze manier verlichte zone rijdt (nachtblind, vergt minutenlang om aan te passen).

Laatst bijgewerkt door Jort op 24 jun 2008 14:56, in totaal 1 keer bewerkt.

24 jun 2008 14:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende