Auteur |
Bericht |
P-911
964 C2
|
Cambrigde is een leuk merk dat serieus met audio bezig is en daarbij niet te duur is. Daar val je je dus absoluut geen buil aan.
Deze serie speakers van Quad ken ik niet
Succes met de aanschaf 
|
22 nov 2008 11:47 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Tjee, de Firato! Da's lang geleden, was inderdaad erg leuk. Mijn audiofiele dagen zijn alweer lang voorbij, ik houd nog steeds van muziek maar ik ben wat minder kritisch op de geluidskwaliteit tegenwoordig.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 nov 2008 11:54 |
|
 |
P-911
964 C2
|
In Den Haag zit Remo
in Oss Speakerland
en in Rotterdam en Haarlem Speaker & Co
Die zullen vast wel iets hebben.
Of misschien de site zelfbouwaudio.nl
|
|
 |
Lydia
|
Ik heb zelf ook nog stapels van die bladen. Zal deze vast ook hebben. Maar dank je voor je aanbod. Erg lief!
@ Patrick: ik zou nooit een installatie kopen zonder er naar geluisterd te hebben. Als dit echt een goede zaak is hebben ze vast een geluidsstudio/ruimte. Gewoon lekker de tijd nemen en gaan luisteren. Meestal mag je ook nog eigen cd's meenemen. Deze Quad's ken ik ook niet.
|
|
 |
Lydia
|
Ook leuk, maar weet niet of de kwaliteit goed is, de Meixing MingDa MC-34AB

|
22 nov 2008 11:58 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Chinese audio, copieren veel van orginele merken.
En kwalitatief pfff
Ik zou er niet snel geld aan uitgeven ze nemen het niet zo nou met te tolerantiewaardes van de gebruikte onderdelen als weerstandjes, diodes enz enz.
Het ene apparaat kan hierdoor redelijk goed klinken en het volgende apparaat slecht tot waardeloos.
Vaak zien ze er wel gelikt uit ja 
|
22 nov 2008 12:12 |
|
 |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Ik had tijdens mijn studententijd momenten gehad dat ik genoeg had van mijn studie Rechten en wilde graag luidsprekers bouwen. Ben daar van terug gekomen daar er meer bij kwam kijken dan 6 planken en speakers. De plaatsing van de speakers, de schotten, de golflengtes, de scheidingsfilters, de acoustiek, de isolatie, de demping, de vorm van de kast en het type hout..... dat luistert allemaal zo nauw dat ik daar helemaal van af zag. Daarnaast moet je verstand hebben van electronica, geluidstechniek en een testruimte hebben om de acoustiek van de speakers te testen. Dat heb ik niet, tenzij je mensen weet te vinden die daar wel veel verstand van hebben om dan samen iets op te zetten. Wat de kwaliteit van de speakers bepaald is de aansturing hiervan. Luidsprekers met een hoge gevoeligheid en aangedreven door een Class A versterker, met goede interlinks en luidsprekerkabels daar kan je van uit gaan dat er mooi geluid uitkomt. Maar ook niet altijd, het gaat ook hier om de juiste match vinden tussen speakers en versterkers! Acoustiek van de huiskamer, de plaatsing van de speakers, etc. zijn van doorslaglevend belang.
Size doesn't matter: kenners kennen de Sonus Faber, kleine speakers met een groots geluid. Daar kan bv. een Thiel niet aan tippen.
|
22 nov 2008 13:00 |
|
 |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
[quote="Lydia"][/quote] Vintage is super, toch?  Wanneer heb je ze gehoord dan Lydia...
Ik ben zelf zeer content met mijn 'zelfbouw' KEF speakers. Ik meende dat ik iets leuks in huis had, maar heb niemenad over KEF gehoord tot nu toe....
Leuk draadje om te zien hoeveel audiofreaks hier rond lopen 
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
Laatst bijgewerkt door yohanv op 22 nov 2008 14:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 nov 2008 13:46 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Als je aan zelfbouw denkt, kan er een wereld voor je open gaan.
Ongekende kwaliteit, tegen een fractie van de kosten.
Tip : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/
een project vanuit hier :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4025
Deze zijn inmiddels afgebouwd.
stuur maar een PBtje voor meer info / direkt contact
|
22 nov 2008 13:52 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Als je speakers niet klinken dan krijg je ze met de beste electronica niet aan het klinken. Speakers met een laag rendement kunnen zeker ook heel goed klinken, zolang de versterker voldoende vermogen heeft met een goede, grote en stabiele voeding
Niet helemaal mee eens, Sonus Fabers zijn zeker goede speakers, ik weet niet welk type je hebt.
Maar haal je bij een kleine SF het laag vandaan??
Bij een Thiel weet ik dat wel 
|
22 nov 2008 14:06 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Dat laatste vind ik veel te generaliserend.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 nov 2008 14:06 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Het is gelukt na een middagje luisteren!
We hebben verschillende combinaties geprobeerd en uiteindelijk toch iets anders verkozen boven de Cambridge Audio versterker.
Het ziet er dus wel wat minder mooi uit door de verschillende CD en versterker, en verder zei het merk 'Xintak' me niet zo veel, maar het verschil in geluid met bv een Cayin 100T (buizen) was echt enorm bij deze speakers.
Dit is het geworden:
- Cambridge Azure 740C upsampling CD speler;
- Xintak XA6200 hybrid Amplifier;
- Aurum Cantus Melody M103 speakers.
- Xintak speaker -en verbindingskabels.
Allemaal chinees dus. Hoop wel dat het met de kwaliteit/levensduur beter zit dan met de handleiding die ik zojuist op het net heb gezocht....het engrish is werkelijk tenenkrommend
Kan de spullen helaas woensdag pas ophalen.....
Maarre, heeft iemand hier wel eens gehoord dat het wel tot 100 uur kan duren voordat speakers (of de apparatuur) zijn 'ingespeeld'?
Waarheid of flauwekul?
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 22 nov 2008 14:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 nov 2008 14:12 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Kef bouwt al jaren speakers en heeft er dus best wel verstand van, geen idee warom ze niet niet genoemd worden. In de vergetenheid geraakt???
Misschien is het Kef van tegenwoordig het Kef van vroeger niet meer....
Stap eens een keer binnen bij een goede audiozaak ga daar eens serieus en lang naar een goed opgestelde set luisteren en luister dan weer eens thuis naar je eigen speakers. Neem het liefst cd's of lp's mee die je goed kent.
Ik weet dat dit niet objectief maar je kan wel meten goed horen wat de verschillen zijn.
|
22 nov 2008 14:15 |
|
 |
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Ik kan me daarbij wel iets voorstellen.
Bij muziekinstrumenten is dat zeker zo.
|
22 nov 2008 14:21 |
|
 |
P-911
964 C2
|
 |  |  |  | patrick911 schreef: Het is gelukt na een middagje luisteren! We hebben verschillende combinaties geprobeerd en uiteindelijk toch iets anders verkozen boven de Cambridge Audio versterker. Het ziet er dus wel wat minder mooi uit door de verschillende CD en versterker, en verder zei het merk 'Xintak' me niet zo veel, maar het verschil in geluid met bv een Cayin 100T (buizen) was echt enorm bij deze speakers. Dit is het geworden: - Cambridge Azure 740C upsampling CD speler; - Xintak XA6200 hybrid Amplifier; - Aurum Cantus Melody M103 speakers. - Xintak speaker -en verbindingskabels. Allemaal chinees dus. Hoop wel dat het met de kwaliteit/levensduur beter zit dan met de handleiding die ik zojuist op het net heb gezocht....het engrish is werkelijk tenenkrommend Kan de spullen helaas woensdag pas ophalen..... Maarre, heeft iemand hier wel eens gehoord dat het wel tot 100 uur kan duren voordat speakers (of de apparatuur) zijn 'ingespeeld'? Waarheid of flauwekul? |  |  |  |  |
Gefeliciteerd met de aanschaf
Hybrid , buizen voor en transistor eindversterker. Een combi van "best of both worlds"
Experimenteer ook eens met de buisjes als je je set goed kent.
Xindak draait al een tijdje mee en heeft geleed van het verleden, zoals zoveel merken.
Inspelen ....
Neem de klank van nu in je hoofd en de klank van geruime tijd met je set gedraait te hebben en ik hoor graag weer van je 
|
22 nov 2008 14:25 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Da's het gekke. Op de verschillende audio-fora lees ik alleen maar dat het 'worse of both worlds' is.
Maar ja, voor onze oren was deze combinatie top, en daar gaat het toch om. Blijft tenslotte erg persoonlijk allemaal.
|
22 nov 2008 14:30 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Precies, heb een aantal malen Vincent (zelfde hybride principe) mogen beluisteren en was steeds aangenaam verrast, zeker gezien de prijs.
|
22 nov 2008 14:46 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Ja idd als je alleen dat maar quote wel, daarom had ik er ook nog een kleine uitleg ondergezet die je weglaat 
|
22 nov 2008 14:50 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Prima, vul ik het aan:
Blijf ik bij mijn woorden. 
|
22 nov 2008 14:57 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Fora hhahah tja, kijk naar hier
Je kan het heel misschien stiekem een beetje vergelijken met een carrera 2 of 4.
Beiden hebben ze hun specifieke eigenschappen die de één aantrekt en de ander juist afstoot. Kort gezegd, je hebt tegenstanders en medestanders.
Tegenstanders van buizen zeggen, ze hebben zulke hoge vervormingswaarden dat ze kunnen niet klinken.
Voorstanders van buizen zeggen zeggen de vervorming zit in de even harmonische vervorming en dat die prettiger voor het gehoor zijn.
Tegenstanders van transistors zeggen dat deze kil, kaal of vaak emotieloos klinken.
Zo kan je nog wel even doorgaan met de pro's en contra's.
Niets is absoluut en iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Belangrijker is dat je zelf plezier in iets heb, of het nu een buizenversterker, transistorversterker, hybrid en in Porschetermen te spreken in een 2 of 4 rijdt 
|
22 nov 2008 15:05 |
|
 |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Heb inderdaad een Front Central speaker en rear speaker van de jongere generatie (Q series)... Dit is ok, maar niet echt spraakmakend goed om over op te scheppen.
Maar mijn kindjes zijn toch de L + R Front... Dit zijn nogal in beslag nemende pilaren van 1.5 m hoog met 3 wegs cones. Deze heeft mijn oom ongeveer 20 jaar geleden gebouwd ..... Deze zijn voor mij tot nu toe onvervangbaar... 
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
22 nov 2008 16:10 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Mag
Ik weet uit ervaring dat er een komen en gaan is geweest van chinese makelij en dat een handje vol overblijft en serieus aan hun producten werkt 
|
22 nov 2008 16:39 |
|
 |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
(Begrijpend) lezen is niet echt je sterkste kant
Ik heb zelf geen Sonus Faber. Heb vlgs mijn kleine 2-weg speaker Concerto of Minuetto beluisterd op een buizenversterker en het klinkt prachtig.... als je van klassieke muziek houdt
=>Dergelijke speakers zijn niet geschikt voor het ordinaire stampwerk / herrie van tegenwoordig. Ik weet niet wat voor muzieksmaak je hebt 
|
22 nov 2008 16:58 |
|
 |
P-911
964 C2
|
begrijpend lezen
die term heb ik eerder over iemand gelezen
maar ik heb me vergist, jij hebt de ML's
Ik vraag me alleen af hoe het klinkt als men niet van klassieke houdt ...
Warom staat er een  bij "ik weet niet van welke muziek je houdt"
Misschien leg je een soort van link tussen mijn term "laag" en "het ordinaire stampwerk / herrie van tegenwoordig"
Graag wat verduidelijking, want ik kan niet zo goed (begrijpend) lezen ....
|
22 nov 2008 17:23 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Denk dat we het toch redelijk eens zijn. 
|
22 nov 2008 17:38 |
|
|