Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:37

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Twitter: de discussie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Twitter: de discussie
Misschien ook een aardige tip om kennis te maken met Twitter: volg tijdens een veelbekeken tv programma de bijbehorende hashtag op Twitter (zoek op twitter.com of in bijvoorbeeld tweetdeck op de hashtag, dat is de zoekterm met een "#" er voor).
Je zult versteld staan van de hilarische ondertiteling die je dan krijgt.
Ik heb zo enkele The Voice of Holland avondjes met het volgen van #tvoh veel dragelijker gemaakt (je moet wat met 2 dames in huis :wink: )

15 feb 2011 17:39
Profiel
‘64 Kever
Rad911 schreef:
Om een zo compleet mogelijk plaatje te krijgen en mijn eigen waarheid daaruit te distilleren. En ik ben van mening dat de waarheid zonder tussenkomst van journalisten meer bewaarheid wordt.

Het eerste ben ik met je eens, maar het tweede weet ik zo net nog niet. Zonder de "officiele" kanalen, krijg je alleen maar suggestie. En Nederland blinkt uit in "roddel en achterklap", dus hoe krijg je dan meer waarheid? (overigens, ik zeg inderdaad niet dat het nieuws "in de media" wel de waarheid is hoor!)...

15 feb 2011 17:43
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik vind het interessant om te zien of het nieuws dat directer van de bron komt anders is dan het nieuws dat via de media, gekleurd, gebracht wordt.
Ik denk en hoop dat journalisten rekening (gaan) houden met de kracht van crowdsourcing, waarmee hun eventuele vertaling in de uitgegeven berichten automatisch getoetst wordt. Door het verspreiden middels retweeten van nieuws direct van de bron, maakt Twitter het mogelijk een (zelf)corrigerend medium te zijn. we gaan over naar vrijheid, zelfsturende units zijn de toekomst.
Ik denk dat de kracht van social media in deze tijd toch niet meer hoeft te worden aangetoond.....

Uninstalling dictators
TUNISIA....████████████████ : 100% done
EGYPT.......████████████████ : 100% done
IRAN.........█████████░░░░░░░ : In progress
MOROCCO..░░░░░░░░░░░░░░░░ : Plugin needed
ITALY........░░░░░░░░░░░░░░░░ : Please wait..

15 feb 2011 19:08
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Rad911 schreef:
Ik denk dat de kracht van social media in deze tijd toch niet meer hoeft te worden aangetoond.....

Klopt. Een hamer is ook een krachtig instrument

..... maar slechts nuttig indien het probleem een spijker is. ;)

15 feb 2011 19:40
Profiel
Moderator
PF #57
Rad911 schreef:

De risico's ook niet... :idea: ik denk dat het zakelijk heel afhankelijk van je dienst/product is of je dergelijke social media kunt gebruiken. Risico's zijn navenant. Was hetzelfde bij de komst van internet. Dit is nog directer...

15 feb 2011 19:47
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ja maar wat vinden jullie nu van Buzzen :?: :popcorn:

15 feb 2011 20:44
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Kracht kan idd negatieve en positieve reacties opwekken. Je moet de risico's goed afwegen. Ik beweer ook niet dat het allemaal positief is, integendeel. Zowel het positieve als het negatieve kan versterkt worden, soms ten onrechte, altijd met een reden. Je moet goed de achterliggende drijfveren in de gaten zien te krijgen. Ik vind het erg interessant om mee aan de slag te gaan, maar dat moet en mag ieder gelukkig voor zich weten.

[edit] mooi praktijkvoorbeeld: op dit moment wordt getwitterd dat Mubarak overleden is, dit is nog niet in het nieuws bevestigd, nu eens kijken of het echt klopt... Twitterscoop of Twitterspoof ? [/edit]

15 feb 2011 21:13
Profiel
3.2S
010
Waar rook is, is vuur.

Rad911 schreef:
Op Twitter is het vaak eenrichtingsverkeer. Reageren ligt niet in de lijn der verwachting.

Ik ken geen ander medium dat zo veel interactie mogelijkheden kent dan Twitter, stelletje PF Tweeps.

15 feb 2011 21:44
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Rad911 schreef:

[edit] mooi praktijkvoorbeeld: op dit moment wordt getwitterd dat Mubarak overleden is, dit is nog niet in het nieuws bevestigd, nu eens kijken of het echt klopt... Twitterscoop of Twitterspoof ? [/edit]

Vroeger werden in de dorpskroeg al geruchten en roddels verspreid, later via internet, en nu ook via Twitter. Dat is dus van alle tijden.

15 feb 2011 22:08
Profiel
‘64 Kever
Ja, dat bedoel ik dus eigenlijk. Om even het voorbeeld van barolo eerder aan te halen, over Millie en aanverwanten. Is het dan goed of juist net niet goed dat zulk nieuws zo snel gaat? Daar zijn verschillende meningen over, en ik denk dat de "beide kanten" van die meningen elkaar niet zullen vinden ;).... In zoverre vind ik Twitter/Social-Media/Blogs te vaak misleidend en dus geen goede bron...

Ter indicatie, was vandaag even op zoek of MS al iets gedaan had met hun VDA licenties (doet niet ter zake overigens)... Kwam ik dit artikel tegen. Leuk artikel, hoop bla-bla wat we al weten natuurlijk, maar wel "Microsoft to cut VDA license by 50%" als titel... Om onderaan, in 3 kleine regels (tov. de rest van het artikel) te roepen dat het niet gaat gebeuren! Als je de reacties eronder ziet, zie je dat het aardig getwitterd is, om vervolgens dus gewoon niet waar te blijken.

Dat is dan blijkbaar "Twitterspoof", maar als dat teveel voorkomt, verliest zo'n medium erg snel aan kracht lijkt mij.... Toch?

15 feb 2011 23:23
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Klopt. En gelukkig zijn er genoeg mensen zoals jij die de verkeerde berichtgeving doorzien en corrigeren.
Dat maakt het weer een interessant fenomeen.
En inderdaad zal je veel berichten met een korreltje zout moeten nemen, maar dat doen we met de Televaag (hopelijk) ook.

Toch vind ik het jammer om deze media te negeren of af te schilderen als waardeloos. Er is wel degelijk interessante info uit te halen. Of je moet niet geïnteresseerd zijn in verruiming van je blikveld. Ik weet dat er bijvoorbeeld mensen zijn die hard op zoek zijn naar een baan (??). Als ik dan merk dat deze mensen niet alle beschikbare kanalen benutten snap ik dat dus niet. Gemiste kans.

15 feb 2011 23:45
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Eens Radboud, maar ik ken ook redelijk wat mensen die de info van Twitter niet meer kunnen relativeren.

Wacht voor de grap 2 dagen en reageer als het dan nog actueel is!

16 feb 2011 1:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Radboud, geen interesse hebben in twitter impliceert niet dat mensen niet geïnteresseerd zouden zijn in verruiming van hun blikveld. Het betekent hooguit dat mensen twitter niet de moeite waard vinden en/of hun blikveld liever in een andere richting verruimen.
Iemand die liefhebber is van bijvoorbeeld kunst en theater is niet meteen achterlijk omdat hij niet met de nieuwste smartphone in zijn achterzak loopt, hij heeft gewoon andere interesses.
Ik heb bij mij in de praktijk mensen die tegen een burn out aanzitten omdat ze met hun nieuwste elektronische speeltje 24 uur per dag zakelijk bereikbaar zijn en ook nog het gevoel hebben dat ze 's avonds om elf uur of tijdens hun vakantie moeten reageren omdat ze anders niet klantvriendelijk bezig zouden zijn.
Als iedereen maar lang genoeg tegen elkaar blijft roepen dat je met alle hypes moet meedoen omdat je anders "de boot mist" maken we elkaar wel gek.
Maar goed, ieder zijn meug.

16 feb 2011 12:10
Profiel
3.2S
010
Boeven vangen met Twitter doe je zo. :thumleft:

http://webwereld.nl/achtergrond/105661/ ... je-zo.html

16 feb 2011 20:58
Profiel WWW
‘64 Kever
@barolo, ik snap het, weer een link met een one-liner... Ik verlies serieus snel de aandacht op die manier... ;)

@Radboud: Hmmm, zit wat in, zoals Ewout ook aangeeft, kunnen er verschillende interesses zijn, dus desinteresse in Twitter betekent niet direct dat je niet verder kijkt ;).... Overigens het voorbeeld van iemand die een baan zoekt, daar maken ze nu ook reclame voor op de radio toch? Roep vooral rond overal dat je werk zoekt.... Op die manier komt het mij erg "lui" over. Als in: "HE, HELP MIJ EENS, WANT IK ZOEK WERK"... ;) (niet jippie bedoelt, denk dat het principe wel goed werkt overigens, dat heet immers netwerken ;) )

Dus ja, zie inderdaad wel voordelen als je graag altijd alle nieuwtjes wilt weten. Maar als je dat niet wilt, zie ik persoonlijk echt geen voordeel ;) (kan aan mij liggen)....

16 feb 2011 21:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Wie had ooit gedacht dat een aantal Forum'ers nu klinken als hun eigen ouders, waaraan zij zich toen zo stoorde wanneer ze vertelde dat er iets nieuws was op de markt (hype) en het helemaal top was :cheers: De ouders reageerde vervolgens met "tja, als je constant op de hoogte wilt zijn en het nieuwste van het nieuwste wil hebben is het wellicht leuk voor je. Allemaal tijd consumerende rommel als je het mij vraagt"

Nieuw media is gewoon een containerbegrip van vooruitgang en JA er zit ook heel veel rommel tussen :flush:

@ggoossens_com
3029 volgers :popcorn:
Actief op Twitter sinds: April 2007
Bijna 12.000 Tweets, waaronder ook heel veel onzin Tweets :ass:

16 feb 2011 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Wat is tussen de regels door nou jouw punt?

16 feb 2011 21:21
Profiel
3.2S
010
Pascal schreef:
@barolo, ik snap het, weer een link met een one-liner... Ik verlies serieus snel de aandacht op die manier... ;)

....

Ik snap jouw negativiteit niet. Het is de bedoeling dat je up de URL klikt en daar staat een succesverhaal hoe de politie met Twitter in staat is boeven te vangen.
De politie zet Twitter in als opsporingsmethode. En met succes. Na een overval ontstond een Twitterklopjacht en binnen een uur werd één van de verdachten aangehouden, met buit en vuurwapen.

16 feb 2011 21:25
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Rad911 schreef:

Al bekend op twittert wanneer de begrafenis is van Mubarak ? :|

moet me alleen nog 1 ding uitgelegd worden,in hoeverre loopt de krant achter met berichtgeving als de journalist ook twitter gebruikt ? Lijkt me toch wel handig dat feiten goed worden gecheckt voor het in de krant komt,aardige misser wat betreft Mubarak als voorbeeld,alsmede voorbarig dingen bekend maken zoals het Milly in Dordrecht . :scratch:

16 feb 2011 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
racebeus schreef:
Wat is tussen de regels door nou jouw punt?

Dat je steeds meer op je vader en moeder begint te lijken ouwe :shock:

-- lol --

16 feb 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Generaliseren is niet altijd verstandig :idea:

16 feb 2011 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
racebeus schreef:
Generaliseren is niet altijd verstandig :idea:

Indeed :idea:

16 feb 2011 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Nou, vooruit dan maar:
Afbeelding

16 feb 2011 21:52
Profiel
‘64 Kever
barolo schreef:
Pascal schreef:

Ik snap jouw negativiteit niet. Het is de bedoeling dat je up de URL klikt en daar staat een succesverhaal hoe de politie met Twitter in staat is boeven te vangen.
De politie zet Twitter in als opsporingsmethode. En met succes. Na een overval ontstond een Twitterklopjacht en binnen een uur werd één van de verdachten aangehouden, met buit en vuurwapen.

De smiley was met opzet. Als je deze twee zinnen gepost had, was het ineens een stuk interessanter geweest om wellicht op de URL te klikken. Om daar te lezen wat ik dan wel interessant zou vinden.... De huidige one-liners komen over als: "KLIK HIER" ;)

Ik zie op dit moment Twitter mij op zowel prive als zakelijk vlak geen voordelen bieden. Ik ben zo'n persoon die eigenlijk alleen de voorpagina van de krant leest (en de stripjes ;) ), die liever muziek op de radio heeft dan ge-ouwehoer (dus ook het nieuws niet), en mijn zakelijke informatie niet NU hoef te hebben (lees: morgen of overmorgen is vroeg genoeg)....

16 feb 2011 22:30
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Richard schreef:
aardige misser wat betreft Mubarak als voorbeeld

Ik geloof dat het juist een heel erg goed voorbeeld is.
In dit geval blijkt het een spoof...
Ik probeer duidelijk te maken waarom het in mijn ogen interessant zou kunnen zijn om dit medium te volgen. Ik hoop dat ik ook duidelijk heb gemaakt dat ik het niemand verplicht, dat Twitterberichten absoluut niet waar hoeven te zijn en dat het een kunst is om het kaf van het koren te scheiden. Niet alleen op dit forum, ook op Twitter.

16 feb 2011 23:42
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende