Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 22:18

Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze aub 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze
Pascal schreef:
300km is krap aan, ik moet regelmatig "enkele reis" zo'n 120-130km rijden... En bij de klant staat toch echt niet altijd een laadpaal, dus zou ik "op de dampen" thuis moeten komen. Tel daar wat files bij op (wat zou dat doen met de actieradius?)... Maar goed, we zullen het gaan zien wat het gaat worden! Als er maar niet teveel elektro-parkeerplaatsen komen, want straks kan ik nergens meer parkeren met mijn "normale" auto ;)

Enne, die 14% (en 20%) auto's is zo'n onzin... Ik rij een 320d EDE... Officieel 1 op 24,4 (4.1 liter)... Ik rij 1 op 20 (5.0 liter), best netjes, maar niet 4.1! Een kennis rijdt zo'n 508-hybride-diesel-ding (200PK! en op alle vlakken trager dan mijn 163pk's), die rijdt in de praktijk 1 op 18.5, terwijl de specs daar 1 op 29.4 roepen :!:

Ik zeg: overheid, dit soort gegevens is beschikbaar (via leasemaatschappij'en en tankpas bedrijven)... Hop, zo'n auto naar 25% bijtelling! :cheesy:
(al kom ik er dan ook in gok ik ;) )

Pascal, je moet wel gasgeven met dat ding hoor! Anders ga ik die opgaven bijna nog geloven ook!

06 maart 2013 20:59
Profiel
993 4S
steef schreef:
:lol: Cazzo blijft maar over een Tesla zemelen...... hij wil er denk ik echt 1 hebben..... :mrgreen:

Indien 0% bijtelling; zeker weten :thumleft:

07 maart 2013 10:10
Profiel
993 4S
Franz schreef:
Het probleem zit 'm bij dit soort auto's niet zozeer in het uiterlijk maar er kleven nog teveel nadelen aan zo'n ding. Ten eerste je actieradius. Je kunt blijven volhouden dat 300 kilometer voldoende zou zijn maar wat als er zich een noodsituatie voordoet of je hebt met spoed de auto nodig? En hoe zit het met de Mobiliteitservice van zo'n ding? De ANWB gaat dat doorgaans niet oplossen voor je. Daarbij is de capaciteit van de huidige accu's nog te laag en kijken ze bij bedrijven zoals Tesla naar toekomstige modellen terwijl het nog helemaal niet zeker is wat de toekomst ons gaat brengen op dit gebied. Autorijden is een vorm van vrijheid en dat gevoel krijg ik bij een Tesla vooralsnog niet.

Als zelfverklaard Tesla-ambassadeur maar even reageren;

Volgens mij is het enige nadeel de beperkte actieradius.
Als het je enige auto is, kan dat een probleem zijn.
De ANWB heb ik nog nooit nodig gehad, als dat al als argument gebruikt moet gaan worden...

Verder alleen voordelen.
-geen MRB
-0% bijtelling
-super snel
-heel veel binnenruimte (geen ICE)
-15 euro "brandstof" voor 400KM
-vrijwel geen onderhoud (als je slim rijdt, hoef je bijna nooit te remmen, dus alleen bandenslijtage)

Overigens @ Pascal; Tesla's hoeven niet aan laadpalen, de lader is ingebouwd in de auto. Je kunt een Tesla aan ieder willekeurig stopcontact hangen.
en zoals PdB al zei, "dan gooi je toch een aggregaatje achter in de kofferbak..." :mrgreen:

Edit; of voor, want daar zit ook een kofferbak (toch nog een beetje 911) :cheers:

07 maart 2013 10:21
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Cazzo Super Veloce schreef:
Volgens mij is het enige nadeel de beperkte actieradius.
Als het je enige auto is, kan dat een probleem zijn.
De ANWB heb ik nog nooit nodig gehad, als dat al als argument gebruikt moet gaan worden.

Dus jij neemt overal een tweede auto mee naartoe? Apart. Overigens, nieuwe techniek zorgt voor nieuwe problemen. Niet zozeer de electro-motor maar wel juist de electronica er omheen. Maar de tijd zal het leren.

07 maart 2013 13:16
Profiel
993 4S
Nee, meestal niet, maar dat ene noodgeval in de 10 jaar ga ik niet bepalend laten zijn in de keuze van mijn volgende DD.

Wat de electronica betreft, er is natuurlijk al enkele jaren ervaring opgedaan met de Roadster, dus ben ik niet zo bang voor.
En je hebt 4 jaar garantie.

07 maart 2013 15:04
Profiel
Noord-Brabant
Ik hoor het al, liefde maakt blind.

07 maart 2013 15:24
Profiel
993 4S
Nee hoor, maar jij denkt dat een "kwaliteitsmerk" als bijv. Audi wel probleemloos is?
Overigens zijn MB en Toyota aandeelhouder in Tesla, ik denk dat ze naast de financiering ook nog wel een technische vinger in de pap hebben.

Edit; ik weet het wel zeker; de eerst EV van MB is "Powered by Tesla".

07 maart 2013 15:32
Profiel
Noord-Brabant
Juist omdat ook kwaliteitsmerken zoals Audi, BMW en MB kapot kunnen stel ik die vraag over Mobiliteitsservice. :wink: Ik rij zelf o.a. rond in een auto met Audi motorisering en heb al drie keer langs de kant gestaan vanwege kapotte sensoren. Dan kun je het gaan hebben over de vier jaar garantie die je hebt maar als je auto afgesleept wordt omdat er geen monteur met Tesla- know how te raadplegen valt dan is dat op z'n minst gezegd 'zeer vervelend'. Vergeet overigens niet dat de meest voorkomende problemen te maken hebben met de electronica, en dat heeft een Tesla meer dan een ander.
Maar daar hoef je het niet voor te laten natuurlijk maar heel dat actieradius verhaal en de tijdsduur om zo'n accu op te laden zie ik wel als een heel groot nadeel. Ik maak zo vaak mee dat ik op de heen of terugweg nog even een boodschap moet doen of even langs een klant moet. Je bent gewoon ontzettend beperkt. En een heel ander verhaal is dat ik totaal niet geloof in een auto met elektro-motor omdat het indirect nog steeds vervuiling oplevert.

07 maart 2013 16:17
Profiel
‘64 Kever
Wie betaalt dat als de wagen bij jou thuis staat? Vraag ik me al een tijdje af, bij al dit soort oplossingen. Ook mensen die zo'n paal voor hun Ampera krijgen enzo.... (serieuze vraag dit overigens!)

Overigens @ Pascal; Tesla's hoeven niet aan laadpalen, de lader is ingebouwd in de auto. Je kunt een Tesla aan ieder willekeurig stopcontact hangen.
Zal de klant blij mee zijn (en nee, meestal geen stopcontact op de parkeerplaats, al zal ik eens op gaan letten ;) )

Stoor me op het moment aan die laadpalen overigens. Bij een paar plekken waar ik moet zijn (jaja) is al een chronisch tekort aan parkeerplaatsen en daar worden er nu telkens 3 opgeofferd voor twee laadpaal-plekken ;).... Fijn...

Ohja, @ Enguess.... Ik geef wel gas, maar rij ook veel in de spits/files... Dan is het gewoon 100-120 mee kabbelen met het verkeer ;)

07 maart 2013 23:30
Profiel Facebook 
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Veel geduld hebben, dan zijn die parkeerplaatsen/laadstations straks ook weer verdwenen.....dan krijg je weer waterstofstations, en mag die vervuilende electro-beweging het veld weer ruimen.

08 maart 2013 1:28
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Inmiddels 2 topics op dit forum over Tesla 'zuinigheid' :roll:

Hier ook maar even posten dan:

ASW schreef:
Product in kinderschoenen :wink:

Dus door voornamelijk financiele voordelen een lange levertijd en wanneer het product volwaardig is zijn alle voordeeltjes er wellicht af. En welke bezoeker van dit forum besteld dan nog een Tesla Model S?

08 maart 2013 10:05
Profiel
993 4S
Franz schreef:
Juist omdat ook kwaliteitsmerken zoals Audi, BMW en MB kapot kunnen stel ik die vraag over Mobiliteitsservice. :wink: Ik rij zelf o.a. rond in een auto met Audi motorisering en heb al drie keer langs de kant gestaan vanwege kapotte sensoren. Dan kun je het gaan hebben over de vier jaar garantie die je hebt maar als je auto afgesleept wordt omdat er geen monteur met Tesla- know how te raadplegen valt dan is dat op z'n minst gezegd 'zeer vervelend'. Vergeet overigens niet dat de meest voorkomende problemen te maken hebben met de electronica, en dat heeft een Tesla meer dan een ander.
Maar daar hoef je het niet voor te laten natuurlijk maar heel dat actieradius verhaal en de tijdsduur om zo'n accu op te laden zie ik wel als een heel groot nadeel. Ik maak zo vaak mee dat ik op de heen of terugweg nog even een boodschap moet doen of even langs een klant moet. Je bent gewoon ontzettend beperkt. En een heel ander verhaal is dat ik totaal niet geloof in een auto met elektro-motor omdat het indirect nog steeds vervuiling oplevert.

Als je n Audi (of ander VAG-product) rijdt, snap ik je redenering. Dan kun je beter lid worden van de Wegenwacht EN Route Mobiel. :wink:

Of er meer electronica in een Tesla zit dan ik een gemiddelde middenklasser weet ik niet.
In ieder geval geen motor- en versnellingsbak electronica, dat scheelt al een slok op een borrel :drunken:

08 maart 2013 10:41
Profiel
993 4S
Pascal schreef:
Wie betaalt dat als de wagen bij jou thuis staat? Vraag ik me al een tijdje af, bij al dit soort oplossingen. Ook mensen die zo'n paal voor hun Ampera krijgen enzo.... (serieuze vraag dit overigens!)

Zal de klant blij mee zijn (en nee, meestal geen stopcontact op de parkeerplaats, al zal ik eens op gaan letten ;) )

Stoor me op het moment aan die laadpalen overigens. Bij een paar plekken waar ik moet zijn (jaja) is al een chronisch tekort aan parkeerplaatsen en daar worden er nu telkens 3 opgeofferd voor twee laadpaal-plekken ;).... Fijn...

Ohja, @ Enguess.... Ik geef wel gas, maar rij ook veel in de spits/files... Dan is het gewoon 100-120 mee kabbelen met het verkeer ;)

Kun je toch gewoon bij de zaak declareren, zie t probleem niet.
Verder denk ik niet dat mijn klanten het een probleem vinden als ik incidenteel een keer aan de stekker moet.
Overigens bevinden de meesten van mijn klanten zich in een straal van 50km rond Breda, dus zal zelden voorkomen.

08 maart 2013 10:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6