Auteur |
Bericht |
Frans D
|
 Re: VUURWERK!
@Steef; Het zijn geen 500 grammers. Het zijn beiden combicakes van 4 cakes in totaal, die doorgelond zijn. 
|
31 dec 2014 19:26 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Leuk! Ben benieuwd! Hier nog zo'n joekel: https://m.youtube.com/watch?v=RRzLUNApJO0
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
31 dec 2014 19:45 |
|
 |
Frans D
|
Ik zeg het trouwens verkeerd. Bij de winkeldemo's wordt ze elektrisch geschoten (dus zonder dat ze doorgelond zijn). Doorlonten zal je zelf moeten doen, want er mogen geen doorgelonte cakes worden verkocht.
|
31 dec 2014 19:48 |
|
 |
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Vandaag is er wel wat geknald bij ons, maar het echte werk begon klokslag 18 uur Bijzonder in het dorp bij diverse winkels te horen dat ze i.t.t. vorig jaar nu geen last hadden van jeugd die rotjes de winkel in gooiden. Vind ik wel tof Ondertussen wel nog 2 ambulances met loeiende sirenes langs zien komen en bijna een gehoorbeschadiging opgelopen van een idoot die vanuit z'n auto meende iets extreem luids aan het plaveisel toe te moeten voegen (en dan bedoel ik geen Klappen Auspuf, maar een donderslag of hoe die dingen heten) Afijn, allemaal een gezellig, veilig en gezond uiteinde en nieuw begin gewenst!
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
31 dec 2014 19:52 |
|
 |
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
hier word er helemaal niet gehandhaafd , de hele dag lopen er kleine groepjes jong en iets ouder af te steken ,, ben ook in wat omliggende plaatsen geweest ook niks aan de hand,,, zelf bij de grens toen ik ff ging tanken niet eens controle ,, over de grens is het vuurwerk ruim de helft wat het hier kost.....
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
31 dec 2014 19:58 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Zo, daar gaat ie weer.... Dit jaar gewoon een leuk sierpakketje voor de kids, nog wat over van vorig jaar, dus wordt een goedkope jaarwisseling. Weervoorspelling is redelijk. Laat de jeugd er lekker op los knallen die paar dagen! Maar ik hoop wel dat er verantwoordelijk wordt omgegaan met het spul. Dus niet in de buurt van dieren, ouderen, spulletjes waar anderen hard voor moeten werken heel laten, enz. Fijne jaarwisseling allemaal! En zuip voorzichtig 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
29 dec 2015 11:03 |
|
 |
Frans D
|
Het is hier gelukkig nog heel erg rustig geweest, misschien een knal of 10 over de afgelopen weken. Ik heb een paar mooie potten besteld en that's it, hopelijk geniet de buurt er weer net zo van, als ik dat doe.
|
29 dec 2015 11:35 |
|
 |
rens914
|
snap al dat volk niet dat nu nog achter vuurwerk aangaat. datr moet je in november al halen in bijv baarle nassau. het hele jaar te koop, voor betere prijzen en dan geen controle. nu rijden ze elke dag in een fuik.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
29 dec 2015 11:36 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Niet in de buurt van dieren is relatief. Een vuurwerkbom die een paar straten verder af gaat is voor veel honden al een te heftig geluid.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
29 dec 2015 11:46 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Ik heb twee honden gehad die er niets om gaven. Maar het is wel vervelend als je een angstige hond hebt. Je kan geen kant op met zo'n dier. Oordoppies in en kalmeringspillen (de hond bedoel ik dan...  )
|
29 dec 2015 11:54 |
|
 |
Frans D
|
@Traveller: Dat is illegaal vuurwerk, naar ik aanneem heeft Steef het over mensen met legaal vuurwerk. @Rens: België is allang niet zaligmakend meer. Sinds de 500 grams regeling kan je in eigen land al prima terecht en is het siervuurwerk van betere kwaliteit als België. De meesten halen daar vuurwerk vanwege de hardere knallers. En vroeg in huis hebben, betekent voor veel mensen ook te vroeg afsteken. Met de nodig overlast tot gevolg en tevens voeding gevend aan de discussie over het verbieden van consumentenvuurwerk. Vanaf 2017 is het trouwens sowieso afgelopen in België met de pret; http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2483143Net als in andere EU staten trouwens, want het is dan de bedoeling dat alles in bepaalde klassen valt en het overal gelijkgetrokken wordt.
|
29 dec 2015 11:55 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Ik heb altijd illegaal vuurwerk gehad, maar dit jaar niet: 2016 gaat een duur jaar voor me worden.... Er is helemaal niets mis met illegaal vuurwerk, ondanks de stemmingmakerij van de overheid. De gasten die hier domme dingen mee doen, doen dat ook met legaal vuurwerk! Maar dat er meer (EU)regels komen, dat moge duidelijk zijn. Vanuit Duitsland kan je al niets leuks meer krijgen (mortieren, zilverpijlen, enz). Dus geef ik ook weinig meer uit aan legaal vuurwerk. Dat willen ze uiteindelijk toch? Ik heb het allemaal al gezien en meegemaakt. Maar jammer voor de liefhebbers dat alles weer gereguleerd wordt. Heeft toch iets met verantwoording te maken.
|
29 dec 2015 12:03 |
|
 |
Frans D
|
Dat hangt er vanaf; Een cobra versus een astronaut, of mooie illegale cake t.o.v. een mooie legale cake. Mooi siervuurwerk wordt over het algemeen wel gewaardeerd of dit nu legaal of illegaal is, het is het knalvuurwerk wat de meeste overlast veroorzaakt. Ik zit op diverse vuurwerk fora en aldaar hekelen de meesten het illegale knalvuurwerk, omdat dat het verpest voor de echte liefhebber. Simpelweg omdat vooral daarmee hinderlijk wordt omgegaan en daardoor voedingsbodem wordt gegeven aan een verbod voor consumentenvuurwerk.
Uiteraard klopt het niet dat je om een verbod gaat vragen op legaal vuurwerk vanwege het illegale vuurwerk en gelukkig hebben de meeste daarvoor verantwoordelijke ministers dat tot nu toe begrepen. Ook het verhaaltje van laten we legaal vuurwerk verbieden en overal een lokale vuurwerk show doen, houdt geen steek. Er zijn namelijk niet genoeg legale vuurwerk bedrijven in Nederland, om zoiets in elke stad te kunnen organiseren. Je mag blij zijn, als er genoeg zijn om dit in de grotere steden te doen.
Als het ooit tot zo'n verbod komt, dan gaat het een saaie boel worden in Nederland met de jaarwisseling.
|
29 dec 2015 12:27 |
|
 |
giulia
|
Afschaffen die keiharde knallen. Illegaal vuurwerk keihard aanpakken. Heeft geen enkel doel en mens en dier schrikt zich iedere keer wezenloos.
Siervuurwerk prima...dan zie je tenminste wat moois.
|
29 dec 2015 12:32 |
|
 |
Frans D
|
Daar valt niets aan af te schaffen, die zijn al niet toegestaan. De harde knallen die je hoort komen uit het illegale circuit. Haal maar eens wat knalvuurwerk in de winkel en steek het af met O&N, een goeie scheet is harder. 
|
29 dec 2015 12:38 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
Het zou toch wat zijn als ze met die alcoholische rotzooi hetzelfde gaan doen...Giullia!  Veroorzaakt nog veel meer ellende dan die paar knallen!
|
29 dec 2015 13:10 |
|
 |
giulia
|
Wijn is legaal en verkoop ik legaal. Nog meer goeie vergelijkingen? 
|
29 dec 2015 13:19 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Dit jaar geen vuurwerk. Tot nu toe elk jaar na het eten de tuin in met wat sierwerk voor de kids, maar die zijn nu oud genoeg om rond middernacht zelf te kijken  Heb niet zoveel op met die zooi. Harde knallen, lakschade... Daar heb ik geen last van als mijn buurman een glaasje wijn drinkt als ie daarna maar niet gaat rijden
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
29 dec 2015 13:23 |
|
 |
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is eer consumenten vuurwerk verboden word. de overlast, de rommel, de ongelukken, schade, milieu vervuiling ( die is echt giga meer dan alle oldtimers bij elkaar )
vuurwerk is best leuk maar met mate en zeker niet illegaal spul of waar aan gerommeld is.
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
29 dec 2015 13:31 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
|
@Giullia: je kan je ook proberen te verplaatsen in anderen. 'Bepaald' gebruik van alcohol is zeker niet legaal. Vuurwerk verkopen gebeurd ook legaal. Maar ik ben niet zo'n Nederlander die een ander zijn plezier niet gunt, omdat IK er last van heb. Wat maakt het nou uit dat er een paar dagen enorme knallen zijn. Dat weet je, het hoort een beetje bij de folklore, dan kan iedereen ook daartegen tolerant zijn. Maar vandalisme is een heel ander verhaal. Het illegale spul is juist veel beter en leuker dan het legale spul. Rommel hoort iedereen zelf op te ruimen. Leven en laten leven. Ik pleit voor een vergunningstelsel. Klasse 1 voor simpele zielen, klasse 2 voor het zwaardere spul, klasse 3 voor semi-professioneel, en klasse 4 voor professioneel. Heb je een klasse 4 vergunning, en gooi je dat spul op een voetbalveld, dan lijken mij de gevolgen duidelijk. Is er ergens schade, dan kan simpel (?) in kaart worden gebracht wie de koper/afsteker is geweest. Dan is er ook minder reden om illegaal te importeren.
Dat is toch ook zo met wapens? Rijbewijzen? Vliegbrevet? Vaarbewijs 1 en 2? Vuurwerk is voor een hoop mensen hobby, en voor sommigen broodwinning.
|
29 dec 2015 13:44 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Benieuwd naar de onderbouwing...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 dec 2015 14:03 |
|
 |
giulia
|
Met alle respect Steef maar wat een kulverhaal.
Die harde klappen zijn nooit legaal dat weet je zelf ook. En inderdaad zie ik er het plezier niet van in als dat tussen flats, voor deuren of anderszins waar mensen en dieren wonen wordt afgestoken. Dat is puur zieken. Is het nou echt zo leuk om zelfs bij ons op de hei in Hilversum waar iedereen met zijn hond loopt om die enorme knallen af te steken? Want dat gebeurt nu dus al. En dat het normaal is omdat het folklore is...tja dat zeggen ze in Spanje ook in de stierenvechtarena's. Vind ik niet zo'n heel sterk argument zachtjes uitgedrukt.
Mooi siervuurwerk eindigend in een wolk van pracht en praal met een knal hoog in de lucht prima maar dat achteloos neergooien van zware klappers mag van mij aangepakt worden. Verder gun ik ieder zijn normale plezier...ook met wijn (in dit geval champagne)
|
29 dec 2015 14:16 |
|
 |
Kappi2907
|
Inderdaad een kul verhaal! Het zijn vooral de dieren die er last van hebben van die tering herrie.
Vergelijking met alcohol is helemaal vaag.
Centraal een echte vuurwerkshow laten organiseren zoals bv in Sidney.
|
29 dec 2015 14:25 |
|
 |
Frans D
|
@steef: Persoonlijk erger ik me niet aan een harde knal, ik kan me echter wel voorstellen dat een ander daar overlast van ervaart. Verder heb ik wel als ik zo'n harde knal ver buiten de afsteek tijden hoor, altijd de gedachte van "heb je weer zo'n tokkie die het voor een ander verziekt". En hoe je het ook wend of keert; het illegale knalvuurwerk is in de loop der jaren veel krachtiger geworden. In mijn jeugd was een zwarte strijker, de hardste knaller. Echt veel vernietigingskracht had zo'n ding niet. Als je echter kijkt naar wat een Cobra voor schade aan kan richten, zoiets hoort naar mijn mening niet op straat thuis. Je klasse verdeling komt aardig overeen hoe ze het straks Europees willen gaan regelen. Je gaat er echter aan voorbij dat voor alles boven de klasse 2 aan strikte regels zijn gebonden. Daarvoor moeten cursussen gevolgd en diploma's behaald worden, speciale opslag, vergunningen en ga zo maar door. Dat kan je dus niet zomaar in huis hebben en met O&N op een voetbalveld gaan stoken. @dj.verhulst: Ik zal niet ontkennen dat er milieuvervuiling ontstaat door vuurwerk, echter geloof ik niet dat het zo erg is als jij stelt. Ik heb tijdenlang metingen gemonitord van milieustations, vanwege die reden. Jaarlijks kwam het diverse malen voor dat de milieuverontreiniging hoger was als tijdens de jaarwisseling. En neem alsjeblieft in ogenschouw, dat de meeste overlast aan illegaal vuurwerk te danken is. Als je de onderzoeken bekijkt waarom veel mensen graag een verbod zouden zien, dan is dat door de harde knallen en de vernielingen (= illegaal vuurwerk). Met een verbod op legaal vuurwerk verdwijnen die dingen niet, dat zal gewoon blijven doorgaan, illegaal vuurwerk is tenslotte al verboden en het wordt gewoon afgestoken. Het is een kwestie van tolerantie en elkaar wat gunnen. Ik ben gek van dieren, maar heb aan de andere kant met grote regelmaat last van honden (blaffen, poep, etc). Zo'n hond geeft overlast, net als vuurwerk; ook daar zijn gewonden bij te betreuren, ze geven overlast, druk op het milieu, etc. en dat dan op dagelijkse basis. http://www.nrc.nl/nieuws/2009/10/26/lie ... n-een-hondMoet ik hierom een verbod op honden gaan aanhalen? Welnee, ik gun die mensen het plezier van hun huisdier (wij hebben zelf een kat) en de overlast neem ik op de koop toe. En als het echt te erg wordt, dan spreek ik de eigenaar zelf aan, of hij of zij er wat aan kan doen. Zoals reeds vermeld; kan dat dan op zijn hoogst in de grote steden, omdat er niet genoeg pyrotechnische bedrijven zijn. Het wordt dan niet echt centraal voor een gemeente 50 km verderop en het is ook geen doen, voor al de bewoners van die omringende gemeenten om in die grote stad te gaan kijken. Centrale vuurwerk shows voor alle steden kan je gewoon vergeten, dat gaat niet.
|
29 dec 2015 14:39 |
|
 |
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
De eerste twee uur van het nieuwe jaar is de concentratie fijn stof wel 40 a 55 x keer zo hoog als normaal. dat lukt je niet met alle oldtimers als die te gelijk laat rijden. en dan al die stoffen & chemicaliën die als je die los op zich zelf zou lozen heb je een dik milieu delict aan je broek van heb ik jou daar. http://www.milieucentraal.nl/winkelen/s ... /vuurwerk/ http://www.lenntech.nl/vuurwerk.htm
|
29 dec 2015 14:57 |
|
|