Auteur |
Bericht |
giulia
|
 Re: Waar gaan we heen met vakantie dit jaar?
Top! Ik ben voor.
|
03 sep 2022 12:25 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Er zijn hier al 3 wijntopics te vinden - zie zoekfunctie.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
03 sep 2022 13:01 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Wijn zuipen, doe ik thuis, op vakantie, maakt niet uit... 
|
03 sep 2022 18:02 |
|
 |
SvB
Porsche 991.2 cabriolet
|
Ik ga samen met mijn vrouw half oktober een weekje naar Porsche Paradis in Saint Tropez. Huis gehuurd midden in het centrum, de Porsche hebben we dan eigenlijk niet meer nodig. De rit ernaar toe maar van genieten. Het is de 3e keer voor ons, nu dan een keer met de Porscher, goed zin an 
|
03 sep 2022 21:13 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Vorig jaar zijn we via Dubrovnik naar ons onderkomen in Zuid-Frankrijk gereden. Ik geef toe, het is een beetje een omweg, maar het was zeer de moeite waard. Dit jaar wilden we ook niet rechtstreeks naar Zuid-Frankrijk en bedachten we dat Corsica erg mooi zou kunnen zijn. Scheel in kilometers want je vaart een groot stuk..... Als liefhebber van rally’s had ik al vaak filmpjes van de Tour de Corse voorbij zien komen en het zag er inderdaad mooi uit. Dus een appartement voor 9 dagen geboekt. We hadden een verdeling gemaakt van een dag strand, een dag rijden, een dag strand enzovoort. De routes hadden we thuis al op papier gezet. We hadden de boot (met hut) van Marseille naar Bastia en die vertrekt om ongeveer 18:00 uur. Je komt dan de volgende morgen rond 07:00 uur aan. In twee dagen naar Marseille gereden met een overnachting in de buurt van Tournus. Zo heb je ook niet de stress van te laat komen. Uiteraard sta je geruime tijd te wachten aan de haven, maar dat is niet anders. Soepele overtocht gehad en bij aankomst in Bastia gelijk de weg naar het noorden gekozen richting de Cap. Dat is een geweldig mooie route langs de kust. Na pakweg 270 km waren we bij ons appartement aan het strand in San Nicolao aan de oostkust. Na een dag strand een route door het binnenland gepakt. Mooi. Maar het mooiste moest nog komen. Een rit van San Nicolao naar Bonifacio en dan langs de kust naar Ajaccio en na een overnachting onderweg weer terug naar San Nicolao. De laatste rit voerde ons door de Gorges d’Asco. Tjonge wat een prachtige weg. Maar smal, smaller, smalst. Wat is Corsica mooi. Niet alleen wat betreft natuur maar ook om te rijden. Al met al zeer de moeite waard al denken we dat je er nog beter in het voorjaar kunt zijn. Vermoedelijk nog mooiere natuur en niet zo (bloedje) heet. In het voorjaar hebben we de Pyreneën gedaan, maar dat haalt het niet bij Corsica wat ons betreft. In totaal zo'n 1200 km op Corsica gereden en uiteraard alles open. De kwaliteit van de wegen viel mij mee, al heeft de auto best wel wat te verduren gehad. Afgelopen vrijdag op de terugweg van San Nicolao naar Bastia zagen we dat de prijs van de benzine (alleen 95 maar gelukkig nog E5!) opeens €1,55 was. Ik had een dag ervoor de tank nog volgegooid voor €1,88 p/l! Nu weer zonder schade, pech of andere malheur voor nog een ruime maand in Zuid-Frankrijk met de 993 aan de druppellader. Even geen ritjes meer 
|
04 sep 2022 11:59 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ziet er goed uit! 
|
05 sep 2022 6:57 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Corsica is prachtig. Heel lang geleden in de jaren tachtig ook een keer geweest. Inmiddels wel een stuk toeristischer denk ik?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 sep 2022 8:52 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Ik vond het opvallend niet zo toeristisch. Maar wij mijden steden. Niet aan ons besteed. Wij gaan voor het genieten van het rijden in een prachtige omgeving. Misschien dat het daaraan ligt. Er zijn natuurlijk wel veel toeristen, maar, in ieder geval in de periode dat wij er waren, dus nu eind augustus niet bizar veel. Ook in San Nicolao/Moriani waar wij zaten eigenlijk best wel rustig. Heerlijk!
|
05 sep 2022 9:02 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Plannen gewijzigd, niet meer naar Noorwegen in het hoogseizoen, maar in mei paar dagen bij mn broer in Italie en daarna door naar Corsica. Zie net het stukje wat BJFT heeft geschreven over Corsica. Zinan!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 maart 2023 22:03 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Heerlijk zeg, Corsica en ook Sardinië zijn prachtig!
In mei tripje Dolomieten en Toscane met de Boxster…
_________________________________________ Wim
|
22 maart 2023 22:24 |
|
 |
Math2023
|
Ik zou graag eens naar de Franse Alpen willen met mn 911 cabrio. Maar ik vind het niet fijn met parkeren, vooral in de nacht niet. Iemand ervaring mee? Hotels zoeken met parkeerplekken?
|
23 maart 2023 0:31 |
|
 |
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
|
Als je naar zuid-Toscane gaat kan ik dit hotel aanraden... https://www.poggiopiglia.com/ 
|
23 maart 2023 0:32 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Prachtig hotel in een mooie omgeving! Wij gaan op bezoek bij vrienden in het noorden van Toscane, maar de omgeving van Siena stast nog op ons verlanglijstje. Dank voor de tip!
_________________________________________ Wim
|
23 maart 2023 8:08 |
|
 |
horn
PF #57
|
Net gisteren Moraira geboekt. Kinderen vliegen allemaal een paar/meer dagen in. Totmbo en ik gaan 5 dagen roadttrip naar Zuid-Spanje doen ipv vliegen deze keer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2023 8:21 |
|
 |
Clueless
991.2 C4 GTS, 944 Safari
Ex: Panamera S E-HybridZaanstad
|
Deze zomer naar Lienz in Oostenrijk, en dan wat mooie berg routes rijden zoals "Großglockner Hochalpenstraße", "Nockalmstraße" en velen meer
|
23 maart 2023 9:31 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
In mei gaan we langs de Adriatische kust naar het zuiden van Italië en rijden via de middellandse zee kust weer omhoog. Alle toeristische "must do's" worden meegenomen inclusief Rome. Dat vind ik wel het minste. Heb niks met steden, maar moeders wil graag, duszzz. Na pakweg 3 weken uiteraard weer naar Zuid-Frankrijk waar we dan nog tot half juli blijven. Kortom een lekker tripje met de "nieuwe" 997. Ben reuze benieuwd, maar als de voortekenen me niet bedriegen zal het met de 997 wel goedkomen. Ik las nog een opmerking over parkeren in Frankrijk. Inderdaad is het het mooiste als je kunt parkeren op een parkeerplaats bij het hotel, het liefst achter een gesloten deur met een dekentje erover en aan de druppellader..... Maar ook daar kan ie beschadigd raken of ontvreemd worden. En waarom zou er nu uitgerekend in Frankrijk iets met je auto moeten gebeuren? Het kan thuis toch ook. Dan moet je je Porsche niet meenemen op reis. (vind ik)
|
23 maart 2023 10:21 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Mooie trip heb je gepland naar Italië  Rome is absoluut de moeite waard om te bekijken als je "oude cultuur" kunt waarderen. Wij zijn er vorig jaar geweest (niet met de porsche) maar we hebben erg genoten daar, het is een fantastisch mooie stad. Zelf gaan we dit jaar met de Porsche een reis naar Ierland maken en later in het jaar naar Zwitserland (Arosa classics).
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
23 maart 2023 10:37 |
|
 |
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Mooie plaats dat Moriara, ga er vd zomer ook weer heen. Bevalt prima.
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
23 maart 2023 11:11 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
23 maart 2023 14:07 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Over 3 weken Thailand, Singapore en KL.
|
23 maart 2023 14:11 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Helaas ben ik meer van de kilometers dan van de ouwe gebouwen. Ik heb daar niet zoveel mee. Maar ik kan dan wel zeggen dat ik er ben geweest!
|
23 maart 2023 16:10 |
|
 |
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
|
Voorjaar of zomer alpen roadtrip met de mannen  Rondje Duitsland in 2(+) weken met mijn vrouw 
|
23 maart 2023 18:48 |
|
 |
meganiek
997Friesland
|
Dit soort verhalen gaan ervoor zorgen dat ik binnenkort ook een route ga bedenken om te rijden Dat plaatsje in Spanje die langs kwam even opgezocht, die is lekker zuidelijk (mooi ritje).
|
23 maart 2023 22:05 |
|
 |
horn
PF #57
|
Moraira; kom er al jaar of 12. Leuk reisdoel
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2023 22:17 |
|
 |
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Ziet er leuk uit. Kun je er iets meer over vertellen? Heb je de route zelf gemaakt? Is de gele lijn een alternatieve route?
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
24 maart 2023 10:42 |
|
|