Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:24

Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Eerst verdienen, dan pas uitgeven! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
red devil schreef:
Wel even verder kijken dan je neus lang is. :idea:

Fijn voor je, maar ik doelde niet specifiek op jou.
Wat ik bedoelde was dat iedereen een hypotheek wel acceptabel vindt en een goede investering, terwijl er voldoende financiele risico's zijn.

Bij mijn vorig huis stond er bv in het bestemmingsplan dat de groenzone voor mijn huis groenzone moest blijven.
Net 1 maand voordat wij ons huis te koop wilden zetten had de Rabobank er bij de gemeente en rechtbank doorheen dat er een 3 x 2 x 3 meter grote pinbox recht voor m'n deur mocht komen. Ik bedoel maar.

07 maart 2006 13:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
patrick911 schreef:
red devil schreef:
Wel even verder kijken dan je neus lang is. :idea:

Bij mijn vorig huis stond er bv in het bestemmingsplan dat de groenzone voor mijn huis groenzone moest blijven.
Net 1 maand voordat wij ons huis te koop wilden zetten had de Rabobank er bij de gemeente en rechtbank doorheen dat er een 3 x 2 x 3 meter grote pinbox recht voor m'n deur mocht komen. Ik bedoel maar.

Niet de krant in de gaten gehouden dus, bezwaar maken gemist.
Dus geen slechte tip om verder te kijken dan je neus lang is. :lol:

07 maart 2006 13:46
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
red devil schreef:
Niet de krant in de gaten gehouden dus, bezwaar maken gemist.
Dus geen slechte tip om verder te kijken dan je neus lang is. :lol:

Nou, gewoon zaak verloren. :cry:

Achteraf kan ik onmogelijk klagen, want we kregen de vraagprijs gewoon, maar ik kan je wel vertellen dat ik daar meer wakker van heb gelegen dan ik ooit over die lening voor de auto heb gedaan..... :wink:

07 maart 2006 13:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Als ik zo es over de verschillende antwoorden lees, dan is bij de Nederlanders de trend sterker lijkt me om eerst te sparen en dan uit te geven, terwijl de Belgen makkelijker gaan lenen.

In Nederland komt "lenen" al snel over als "pochen met andermans geld", terwijl het in Belgie schering en inslag is zonder scrupules.

Denk dat er in Belgie veelal wagens op afbetaling gekocht worden omdat de rente zo laag staat en omdat het geld ondertussen kan besteed worden aan andere zaken, eerder dan omdat ze hem niet contant kunnen betalen...Moest de rente wat duurder zijn dan zouden er velen (inclusief mezelf) de wagen contant betalen ipv te lenen. Zijn Nederlanders hierin wat conservatiever misschien? Of staat de rente bij jullie wat hoger? Ik heb voor m'n daily-driver een rentevoet van 4.10% kunnen vastkrijgen en heb geen seconde getwijfeld hoor!

07 maart 2006 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
patrick911 schreef:
Heel goed Adu. Zelfkennis is een belangrijk iets.
Dat kan ik alleen maar respecteren. En ieder zijn eigen mening, toch?

Gezien dat ik uit Venlo kom, zal ik wel meer een bourgondische inslag hebben.... :wink:

:D :thumleft: calvinisme komt voort uit het verstand, bougondische levenswijze uit het hart ... ik zoek nog steeds de juiste mengvorm :lol:

07 maart 2006 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
molen934 schreef:
Adu,

Kan je een hand geven :wink: , zou het niet beter kunnen vertellen.

Maar dat is ook jou vak

Als je weet wat normaliter een stukje proza van mijn hand kost :lol: :P :lol: :P dan zul je begrijpen dat ik op zijn minst de Nederlandse taal een klein beetje moet beheersen - wat niet wil zeggen dat je mij nooit op een foutje zult betrappen en ik ook wel eens moeite heb met het formuleren van mijn gedachten.

07 maart 2006 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
adu schreef:
[calvinisme komt voort uit het verstand, ::

:shock:
:shock: meer uit een middeleeuwse fatsoensrakker dunkt me.. :(

Vind de benaming 'calvinist'nu niet bepaald een geuzennaam... :wink:

07 maart 2006 14:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Eerst sparen, dan kopen ... geeft voor een prive-aangelegenheid IMO de beste voldoening :wink:

.... andere goedkopere constructies zou ik ook in overweging nemen als ik zelfstandig ondernemer zou zijn :idea:

Prive alles, op de woning na, contant betalen ... en wil of kan je dat niet :arrow: goed verzekeren tegen diefstal en/of totaal schade :!:

Olaf -debesteleningisgeenlening- 8)

07 maart 2006 14:39
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
calvinisme komt voort uit het verstand

Oneensch.

Ik ga je een voorbeeld geven. Mijn vriendin is een echte calvinist, hoewel ze in alle jaren dat ze het met mij uithoudt (en ja, dat is een prestatie) langzaamaan ook de veel gezondere bourgondische levensstijl aanneemt.

Maar het voorbeeld. Langere tijd geleden kochten wij een nieuwe matras + toebehoren. Totaal iets van 1500 euro. Er was toen een actie: jaar uitgestelde betaling 0% rente. Die was niet inwisselbaar tegen korting. Het duurde lang voordat ik mijn vriendin kon overtuigen dat zelfs bij 2% rente we op die wijze gewoon 30 euro wonnen (het is niet veel, maar we konden meer rendement maken).

Uiteindelijk heeft mijn vriendin desondanks na iets van 8 maanden versnelt afgelost. Lenen was immers altijd te duur... :?

07 maart 2006 14:43
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
wat niet wil zeggen dat je mij nooit op een foutje zult betrappen

Dat klopt, want ik zie toevallig een typefoutje in de post van jou erboven... :wink:

07 maart 2006 14:44
Profiel
Bericht 
red devil schreef:
Bij vastgoed betaald het zich zelf terug en is de rente aftrekbaar. :wink:

Was het niet in Zweden waar veel mensen het schip ingingen doordat ze precies hetzelfde dachten? Hypotheekrenteaftrek ging eruit, huizenprijzen kelderden. Gedwongen verkopen en restschulden ter hoogte van misschien wel een nieuwe 997, of erger...

Ik hoor meer verhalen waar het echt mis is gegaan ten gevolge van op te grote voet wonen, dan ten gevolge van op te grote voet autorijden (wat denk je van de beleggingshypotheken die ineens een stuk hogere maandlasten met zich brachten toen de beurs "totaal onverwacht" ineens niet als een raket naar boven bleef gaan).

07 maart 2006 14:49
Profiel
Groningen
Bericht 
De jaren '80 in Nederland zijn wat dat betreft een goed voorbeeld. Massale verkoop van huizen tegen dumpprijzen vanwege de hoge rente. 't is niet de vraag of dat ooit weer gebeurt maar wanneer.

07 maart 2006 15:02
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
't is niet de vraag of dat ooit weer gebeurt maar wanneer.

Niet helemaal waar, want er zijn weldegelijk economen die menen dat de rente niet meer zo extreem zal stijgen...

Neemt niet weg dat de veiligheid van lenen in stenen niet zo absoluut is als sommigen denken.

07 maart 2006 15:20
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Devil son schreef,

"Was het niet in Zweden waar veel mensen het schip ingingen doordat ze precies hetzelfde dachten? Hypotheekrenteaftrek ging eruit, huizenprijzen kelderden. Gedwongen verkopen en restschulden ter hoogte van misschien wel een nieuwe 997, of erger... "

Is dat daar gebeurd?, denk dat wij dat met de jaren ook wel krijgen maar dat zal toch wel stapsgewijs gebeuren neem ik aan.

Dat is toch wel weer een prettig gevoel als je niet zo zwaar zit :wink:

07 maart 2006 15:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
adu schreef:
calvinisme komt voort uit het verstand

Oneensch.(..)

Waarom is het dat mij dat niet verbaast ... :wink: Of overigens de bourgondische levenswijze gezonder is valt te betwijfelen ... burp, pardon :wink:

Afbeelding

07 maart 2006 15:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Niet helemaal waar, want er zijn weldegelijk economen die menen dat de rente niet meer zo extreem zal stijgen...

We weten allemaal dat er een leuke luchtbel in de huizenmarkt groeit, hetgeen in de jaren '70 ook het geval was. Loopt de inflatie ook nog eens sterk op en worden huizeneigenaren wat zenuwachtig dan zijn er toch een aantal leuke ingrediënten aanwezig. Alle mogelijke ingrepen van overheidswege (krap houden van de huizenmarkt bijvoorbeeld) ten spijt, als de paniek toeslaat is er geen houden aan. Groot Brittannië heeft hier niet al te lang geleden nog een sterk staaltje van laten zien.

Het zal interessant zijn om te zien hoe één en ander zich in de US ontwikkelt.

07 maart 2006 15:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
(..)Mijn vriendin is blond.

Voorbeeld: (..) actie: jaar uitgestelde betaling 0% rente (..) niet inwisselbaar tegen korting. Het duurde lang voordat ik mijn vriendin kon overtuigen dat zelfs bij 2% rente we op die wijze gewoon 30 euro wonnen (het is niet veel, maar we konden meer rendement maken).

Uiteindelijk heeft mijn vriendin (..) versnelt afgelost. Lenen was immers altijd te duur... :?

:wink: :D :wink: :D :wink:

Het kan natuurlijk ook aan de uitleg hebben gelegen ...

07 maart 2006 15:39
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
als de paniek toeslaat is er geen houden aan.

Zo lang als er geen goedkoper alternatief is kan er niemand vluchten...

Overigens mogen de huizenprijzen van mij best ineen zakken: ik wil op niet al te lange termijn groter gaan wonen.

Ik zie wel...

07 maart 2006 15:39
Profiel
Bericht 
adu schreef:
Of overigens de bourgondische levenswijze gezonder is valt te betwijfelen ...

Als je het op één lijn stelt met eten tot de stoelpoten doormidden gaan dan niet. Maar ik denk dat een bepaalde luchtigheid en je geen zorgen maken over de dag van morgen wel gezonder is.

Echter: liever 50 worden en iedere dag lol gehad, dan saai leven en 100 worden (daartussen zit geheid een betere combi...).

07 maart 2006 15:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
Echter: liever 50 worden en iedere dag lol gehad, dan saai leven en 100 worden (daartussen zit geheid een betere combi...).

Helemaal mee eens :lol:

07 maart 2006 15:44
Profiel
Westervoort
Bericht 
adu, in reactie op Devil schreef:

Héél subtiel hoor... :wink:

07 maart 2006 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Jurgen schreef:
adu, in reactie op Devil schreef:

Héél subtiel hoor... :wink:

Subtiel is my middlename

07 maart 2006 15:53
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
als de paniek toeslaat is er geen houden aan.

Zo lang als er geen goedkoper alternatief is kan er niemand vluchten...

Ik zie wel...

Sterk stijgende inflatie --> stijgende rente --> daling huizenprijzen --> gedwongen verkopen door te hoge rentelasten --> dalende huizenprijzen --> goedkoper kopen/ noodgedwongen huren (dat laatste met name omdat de vraag naar goedkope koopwoningen explosief zal stijgen hetgeen de prijzen van deze groep weer stimuleert.. en i.c.m. hoge rentelasten..)
In de geschetste scenario's is er altijd keus, ook op een te krappe huizenmarkt.

07 maart 2006 15:59
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Devil son schreef,

Echter: liever 50 worden en iedere dag lol gehad

Ben daar al overheen :cry: , mag ik wel meedoen :?

Maar rijd al 911 vanaf 1983, en veel lol gehad!

07 maart 2006 16:07
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Sterk stijgende inflatie --> stijgende rente --> daling huizenprijzen --> gedwongen verkopen door te hoge rentelasten --> dalende huizenprijzen --> goedkoper kopen/ noodgedwongen huren (dat laatste met name omdat de vraag naar goedkope koopwoningen explosief zal stijgen hetgeen de prijzen van deze groep weer stimuleert.. en i.c.m. hoge rentelasten..)
In de geschetste scenario's is er altijd keus, ook op een te krappe huizenmarkt.

In theorie kan alles.

Neemt niet weg dat (er) mensen (zijn), met veel meer verstand van economie dan ik, die niet denken dat het zover zal komen. De toekomst zal het uitwijzen...

07 maart 2006 17:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende