Auteur |
Bericht |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar)
Is bij meerdere merken zo. Preventief remmen om een ongeval te voorkomen. Bij bmw (nog) geen ervaring mee, maar bij onze audi gebeurt het dat ik een melding krijg als ik aan het bumperkleven ben . Of als het snelheidsverschil heel groot is, remt die zelfs af. Bv op een verkeerspunt waarbij iemand afslaat, dan kan het gebeuren dat ik redelijk dicht langs de achterkant van die auto passeer aan een groot snelheidsverschil en dan durft die wel eens hard op de rem te trappen.
|
08 okt 2013 14:04 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Preventief remmen voor een chipszak, en vervolgens knalt er eentje bij jou achterop want die had dat niet verwacht....
|
08 okt 2013 14:40 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Heb je wel beide dezelfde gedachte: "Gvd, die zak!"
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
08 okt 2013 14:49 |
|
|
Ewout
|
Ik bepaal ook liever zelf wanneer ik rem.
|
08 okt 2013 14:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
+1, wat een onzin allemaal, allemaal door de marketingafdeling bedachte kul waar ik in ieder geval geen enkele behoefte aan heb. En heeft ook geen effect op de veiligheid, want als bestuurder word je er alleen maar minder alert van. Schijnveiligheid dus, net als winterbanden ( )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 okt 2013 14:55 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
|
Je mag al redelijk ver gaan eer het in gang schiet. Dus verhoogt het de veiligheid wel. Want als je echt zo ver gaat, ben je heel onveilig bezig. Tenzij natuurlijk die enkele gevallen, zoals ik wel eens meemaak als iemand afslaat, of zoals de betreffende zak chips (hoe vaak komt zoiets nu voor?). Voor de rest verhoogt het je veiligheid wel.
Het is niet zoals een gewone cruise control, dat het gaspedaal voor jou overneemt. Jij zal nog altijd zelf moeten remmen in alle gevallen, juist wanneer het te laat is voor een mens om nog serieus te reageren, schiet dat ding in gang. Als dit systeem je minder alert maakt, ben je eigenlijk gewoonweg een gevaar op de baan.
Zie dit systeem als een noodsysteem. Niet iets dat je hele tijd gebruikt zoals winterbanden. Maar eerder iets zoals ABS.
|
08 okt 2013 15:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nee nee hij remde niet maar gaf een melding, heel kort Dat doet hij wel wanneer ik de cr. control aan heb staan, daar moet je wel aan wennen. Heel vreemd er sloeg een auto plots rechtsaf en remde ineens en gelijk ging mijn remsysteem werken
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 okt 2013 15:10 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Mg je nog wel zelf sturen van BMW? Of alleen nog maar de bestemming invoeren in de tomtom? De rest doet de auto zelf
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
08 okt 2013 15:15 |
|
|
horn
PF #57
|
"U rijdt te dicht op een chipszak. HOU AFSTAND!"
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 okt 2013 15:33 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
"En trouwens, we rijden nu naar de BMW dealer voor de terugroepactie. Zelf sturen heeft geen zin"
|
08 okt 2013 15:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Kwam vandaag in A'dam een BMW i3 tegen. Was mijn eerste keer IRL. Zal best milieuvriendelijk zijn, maar wat een lilluk ding.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 nov 2013 22:51 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
[quote="horn"]Kwam vandaag in A'dam een BMW i3 tegen. Was mijn eerste keer IRL. Zal best milieuvriendelijk zijn, maar wat een lilluk ding.
Daar wil je idd nog niet dood in gevonden worden, maar dat vind ik met de meeste 'groene' auto's. Wat is dat toch dat zodra het milieuvriendelijk is het tegelijkertijd ook 'onooglijk' is (geldt vaak ook voor de meeste milieuvriendelijke rijders overigens).
Ik had toch echt gehoopt dat de Prius een uitzondering was.
|
01 nov 2013 23:55 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Ik rij altijd te dicht op een zak.... ik kom alleen maar zakken tegen op de weg.... Maar ja, ik heb dan ook vaak bumperklevers voor me..... Overigens: Fisker was lekker op weg......
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 nov 2013 0:27 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
|
Het moet er futuristisch uit zien zeker? Zodat de mensen die dat kopen duidelijk kunnen tonen aan de rest van de wereld dat ze in een milieuvriendelijk onding rijden
|
02 nov 2013 11:10 |
|
|
Ewout
|
Zohee, dat is een flinke zetpil
|
03 nov 2013 21:00 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Nou begrijp ik waarom ik nog geen plaatjes heb gezien van de achterkant... Pure horror! BMW Hallowi 3
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
03 nov 2013 21:12 |
|
|
Cornelius
Regio Drechtsteden
|
Nu het hier toch over BMW gaat: iemand hier met ervaring in/met een Z4 35i? Is dat wat, qua sturen?
|
04 nov 2013 0:17 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Maar dit is nog een zwaar gecamoufleerde versie, toch ???
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 nov 2013 0:22 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
23 nov 2013 16:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Vind m ook gaaf
|
23 nov 2013 18:33 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Ik liet m net aan Totmbo zien als de nieuwe bedrijfsauto: ze trok wit weg! En trok een vies gezicht.....
Kan er ook een trekhaak achter, en redt ie Oostenrijk in 1 ruk?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
23 nov 2013 19:38 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Totmbo vond hem ook lelijk tot ze in hem zat, de interieur is echt fantastisch, en daar ga je tog veel meer tijd naar kijken dan het exterieur, dat is voor de rest van de weggebruikers Hij stuurt trouwens heel fijn en trekt goed op, eigenlijk een zeer complete auto. Hij kan maximaal 300km rijden met volle accu en range extender, maar je kan een 3 serie voor 21 dagen huren vaan ±800 euri of een X5 voor ±2100...dus daar hebben ze ook over nagedacht bij BMW. Hey Cazzo, we zijn het eindelijk eens over iets
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
23 nov 2013 21:35 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Ik vind hem gaaf, heeft een beetje ds3 design....ook gaaf. Helaas zal ik hem nooit nieuw kopen, zonde van het geld....pas over een jaar of 10 of zoiets. Voorlopig met de 3serie touring met een 1900 blok rijden...... Iig ben ik een beetje milieu bewust, dagelijks elektrisch onderweg, Sparta ion en een dikke 100km per week...
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
23 nov 2013 21:56 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Als ie nou in 2014 geleverd wordt, is ie dan ook nog 0%? *interessant*... Foeilelijk, maar wel goedkoop
|
29 nov 2013 12:41 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Volgens mij 7%
|
29 nov 2013 14:20 |
|
|