Auteur |
Bericht |
mr.burns993
|
Ik heb natuurlijk geen glazen bol.. maar weet je nog dat bos zei dat Nederland niet in een krediet crisis zou komen, en dat het allemaal wel mee zou vallen.
2008 was inderdaad nog geen slecht jaar voor de huiseigenaren onder ons. Maar als straks de mensen met top hypotheken allemaal hun huis op de markt dumpen, geloof ik zo maar dat de verkoopwaarde van huizen niet 6% per jaar zal stijgen, maar makkelijk 15 % kan dalen.
(zit ik nog maar op 21%) je hebt gelijk 22% halen we niet in Nederland
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
07 maart 2009 0:46 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Top hypotheek, volgens de definitie een hypotheek groter dan 90% van de executiewaarde van het huis. Waarom zou dit perse een probleem moeten zijn? Niet iedereen heeft de luxe positie gehad om een vorig huis met een overwaarde te verkopen. (En daarbij is het nog maar de vraag of het handig is die overwaarde te investeren in stenen bij de aankoop van een ander huis)
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik heb het afgelopen half jaar nog geen euro minder verdient. Tuurlijk is de markt gespannen en staan (bij mij) tarieven onder druk. Zolang ik morgen niet beide armen en benen verlies, komt het huis van mij niet in de verkoop.
Mijn inziens wordt het dus pas een probleem als er binnen het gezin ingrijpende dingen veranderen (baan verliezen, langere tijd geen werk vinden, etc.)
Misschien komt het wel doordat ik denk dat de Nederlanders een spaarderig volkje zijn, en niet alleen op kredieten leefden zoals in de US of A.
|
07 maart 2009 17:06 |
|
|
mr.burns993
|
je wil niet weten hoeveel mensen dit aangaat, of erger.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
08 maart 2009 2:45 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
@sanhi: +1
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 maart 2009 10:37 |
|
|
amandus
Timeless
|
één van de twee gelukkigen
_________________________________________ Timeless objects
|
08 maart 2009 10:44 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Gelukkig heb ik aandelen die niet op de beurs staan! Vind dat verschil in bewegingen erg groot. Kan je dus ook aan zien, hoeveel onderbuik gevoel er meespeelt in de beurs barometer.
Zeker nu, omdat de financiële instellingen een groot deel ervan bepalen. Ik hou het wel in het oog, want wil toch op een gegeven moment weer instappen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 maart 2009 10:50 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Tot 125%, maximale hypotheek. Zolang je de maandelijkse lasten kan dragen geen enkel probleem.
|
08 maart 2009 10:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En waarom zouden ze dat doen dan?
21% dalen is niet 15% dalen ipv 6% stijgen...
|
08 maart 2009 13:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies.
En tel daarbij op dat hooggekwalificeerd personeel nog altijd schaars is en laaggekwalificeerd personeel iha huurt...
|
08 maart 2009 13:46 |
|
|
horn
PF #57
|
en daar tussenin helaas een hele grote hoop middelmaat zit die ook koopt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 maart 2009 16:10 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Ik hanteer de 30 % regel.
Netto maandlasten van de hypotheek mag maximaal 30 % zijn van mijn netto maandsalaris (inclusief belastingaftrek dus).
Ik krijg het alleen een beetje benauwd als de hypotheekrente-aftrek wordt afgeschaft en de hypotheekrente tegelijkertijd is verdubbeld...........
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
09 maart 2009 0:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Renteaftrek gaat er vast wel een keer aan maar dan toch echt in 25 jaar of zo (dus 4% minder aftrek per jaar). No worries!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 maart 2009 0:18 |
|
|
bully
|
net het nieuws gezien over huizen in florida...2jaar geleden gekocht voor 345.000 dollar vrijstaande villa met zwembad etc gaat nu weg voor 140.000. ook de exclusieve auto's gaan weg voor een prikkie. zelfde verhaal met de porschedealers in voormalige oostbloklanden..eerst niet aan te slepen en nu gaan de duurdere modellen voor weinig weg.
|
09 maart 2009 0:42 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Precies, ik ga er wel van uit dat deze Engelse methode gehanteerd gaat worden.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 maart 2009 8:34 |
|
|
amandus
Timeless
|
Eindelijk een goed stuk gelezen van de aanpak Crisis , Vermeend schrijft
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3426 ... html?p=3,1
Ik hoop dat het pluche de arrogantie van het alwetendheid naast zich neer kan leggen ......
_________________________________________ Timeless objects
|
09 maart 2009 8:37 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Ik houd ze lekker vast, het wordt echt wel weer wat waard
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
09 maart 2009 19:14 |
|
|
Wimpie77
|
Crisis is voorbij:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/binnenland/
En dan naar ECB ziet herstel!
_________________________________________ * * *
|
09 maart 2009 19:18 |
|
|
Devils son
|
Voorbij is overdreven, maar ik zou zeggen: kijk eens op de website van ABN-Amro. Kennelijk zijn de banken weer geïnteresseerd in het uitlenen van geld tegen normalere tarieven.
Ook vandaag zelf ervaren. Hoewel onze financieel adviseur meende dat onze hypotheekaanvraag voor onze nieuw te bouwen woning wel even kon duren is deze in een week tijd volledig goedgekeurd. En het betreft dan op basis van ondernemingsresultaten (altijd lastiger dan loon uit dienstbetrekking) en een geldsom die zacht gezegd aardig boven de NHG norm zit (waar nooit problemen mee zijn geweest)...
De gevolgen zullen nog even even nadreunen. Het wordt geen feestjaar bij veel bedrijven. Maar er zijn weldegelijk tekenen van herstel.
|
09 maart 2009 19:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
In de farmacie wordt altijd goed verdiend
_________________________________________ oud is beter
|
09 maart 2009 20:03 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Nieuwsgierig als ik ben even gekeken, 5,7% (met NHG) 10 jaar vast. http://www.abnamro.nl/nl/prive/hypothek ... ieven.html
Definitie van normaal is dus een heel ruim begrip [/url]
|
09 maart 2009 20:42 |
|
|
Devils son
|
Er staat normalere (die nuance moet je niet missen) en ik kan mij nog de tijd herinneren dan alles onder de 6% als laag gezien werd. De tijden van 3, nogwat lijken mij nog wel even ver weg, maar 4, nogwat zie ik dit jaar wel weer verschijnen.
Blijft staan dat de houding van de banken de juiste kant op gaat.
|
09 maart 2009 23:36 |
|
|
Devils son
|
Nou, de overheid en de verzekeraars zijn goed aan het wringen. Maar de combinatie met advocatuur is wel vrij sterk.
|
09 maart 2009 23:38 |
|
|
bully
|
audi heeft nog nooit zoveel auto's verkocht
|
10 maart 2009 14:26 |
|
|
Wimpie77
|
Wat gebeurt er met je aandelen ING als de ING wordt genationaliseerd?
_________________________________________ * * *
|
10 maart 2009 14:36 |
|
|
bully
|
dan ben je je centjes kwijt
|
10 maart 2009 14:37 |
|
|