Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Brrr, toch wel de lillikste BMW ever... En ook veel issues met CAN bus, heb ik begrepen. Dan liever die grijze bij Leitner.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 jan 2017 17:26 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Weet dat de E65 niet echt goed valt bij de meeste liefhebbers maar ik vind 'm wel wat hebben. Het enige wat me inderdaad tegenhoud is de electronica met al zijn sensoren.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 jan 2017 17:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik heb destijds nog naar deze gekeken als youngtimer. Werd de Jag, maar vond deze ook erg gaaf...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jan 2017 19:38 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Jag is veeeeel mooier!
|
04 jan 2017 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar die 7 reed ook wel erg fijn. Ben blij met de Jag, had me niet geschaamd met de 7er...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jan 2017 20:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Vind de E38 zeker ook erg gaaf.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 jan 2017 20:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zo veel chiquer en cleaner dan wat ze nu maken...
|
04 jan 2017 20:29 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
|
04 jan 2017 21:17 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Sjonge, een B7
|
04 jan 2017 22:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zonder de wielen...
|
04 jan 2017 22:19 |
|
|
hilmp2
|
Ben al een tijdje op zoek naar een E38. Erg mooi. En dan een 730i. Die heeft de beste automaat en een (bijna) probleemloos blok (M60B30). Oliepomp kan loslaten maar geen problemen met de dubbele distributiekettingen. De 728i heeft dezelfde bak en ook een prima blok (M52B28) maar rijdt met wat minder vermogen en dat merk je vind ik. De 740i is ook prima maar heeft een iets mindere bak maar een prima V8, de 4.0 dan (M60B40). De 4.4 uitvoering (M62B44) moet je afblijven. De andere modellen hebben veel meer problemen met bak en/of motor met kosten die behoorlijk op kunnen lopen. De dieselmofellen hebben vaak nog meer problemen, ook veroorzaakt door de vele kms en (vaak) besparingen op onderhoud. Wat ik weet van de E65 modellen, staan deze niet bekend als de beste van BMW, met name de betrouwbaarheid van de vroege exemplaren (2001-2002). Maar een goed onderhoude PFL met ALLE software updates hoeft geen probleem te zijn. Grote kans dat alle electronica dan goed blijft werken. Koelwaterbuis gaat bij de E65 langzaam lekken en breekt dan ineens. Onderdeel zelf is niet duur maar blok moet uit elkaar (ca. 3000,- euro). Er schijnt een oplossing te zijn, een schuifbuis, maar is ook +1000,- euro. Ook problemen met de zuigerveren en klepseals schijnen regelmatig voor te komen. Herstel ook prijzig. Dus een goede (dealer)onderhouden exemplaar zien te vinden. Als er bespaard is op onderhoud bij dit kwetsbare model dan gaan de kosten snel oplopen. Vaak bij de auto's met veel eigenaren met name de dieseluitvoeringen. Die met benzine zijn in Belgie nog wel bij de 1e eigenaar te vinden omdat ze duur zijn in de belasting. Tot zover de rationale, koop vooral wat je mooi/leuk vindt en wat je kan betalen
|
04 jan 2017 22:46 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Thanks hilmp2
|
04 jan 2017 22:50 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
| | | | hilmp2 schreef: Ben al een tijdje op zoek naar een E38. Erg mooi. En dan een 730i. Die heeft de beste automaat en een (bijna) probleemloos blok (M60B30). Oliepomp kan loslaten maar geen problemen met de dubbele distributiekettingen. De 728i heeft dezelfde bak en ook een prima blok (M52B28) maar rijdt met wat minder vermogen en dat merk je vind ik. De 740i is ook prima maar heeft een iets mindere bak maar een prima V8, de 4.0 dan (M60B40). De 4.4 uitvoering (M62B44) moet je afblijven. De andere modellen hebben veel meer problemen met bak en/of motor met kosten die behoorlijk op kunnen lopen. De dieselmofellen hebben vaak nog meer problemen, ook veroorzaakt door de vele kms en (vaak) besparingen op onderhoud. Wat ik weet van de E65 modellen, staan deze niet bekend als de beste van BMW, met name de betrouwbaarheid van de vroege exemplaren (2001-2002). Maar een goed onderhoude PFL met ALLE software updates hoeft geen probleem te zijn. Grote kans dat alle electronica dan goed blijft werken. Koelwaterbuis gaat bij de E65 langzaam lekken en breekt dan ineens. Onderdeel zelf is niet duur maar blok moet uit elkaar (ca. 3000,- euro). Er schijnt een oplossing te zijn, een schuifbuis, maar is ook +1000,- euro. Ook problemen met de zuigerveren en klepseals schijnen regelmatig voor te komen. Herstel ook prijzig. Dus een goede (dealer)onderhouden exemplaar zien te vinden. Als er bespaard is op onderhoud bij dit kwetsbare model dan gaan de kosten snel oplopen. Vaak bij de auto's met veel eigenaren met name de dieseluitvoeringen. Die met benzine zijn in Belgie nog wel bij de 1e eigenaar te vinden omdat ze duur zijn in de belasting. Tot zover de rationale, koop vooral wat je mooi/leuk vindt en wat je kan betalen | | | | |
Als ik vragen mag? Weet u toevallig ook zoveel over Bmw E39 en dan specifiek de M5? Daar heb ik altijd nog een zwak voor, maar durf er op 1 of ander manier niet aan..... ooit een keer ergens gelezen dat het onderhoud nogal erg duur is.....en verbruik zeer hoog! gr
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
07 jan 2017 8:51 |
|
|
hilmp2
|
Daar is t een forum voor toch. Jij mag ook In mijn E38 zoektocht ga ik met mijn internet info op pad en kom dan praktijkmannen tegen die me met zoveel info weer naar huis sturen dat ik me geen illusies maak: de E38 weet ik wat van, van de E65 niet meer dan wat ik lees/hoor. Rij zelf al een aantal jaren een E39. Nu met net geen 3 ton. Afgelopen 100k kms de hele motor en aanverwante zaken gereviseerd/vervangen. Pakkingen, radiateur, allerlei slangen etc. ... leeftijd he De bak is nog goed. Maarrrr, is geen M model. Het enige wat ik daar van wel eens lees/hoor is dat er idd motorproblemen voorkomen die niet goedkoop zijn op te lossen. Mi hetzelfde uitgangspunt als voor een Porsche: zoek een net goed onderhouden exemplaar, met zo laag mogelijke km stand en ben bereid te investeren bij problemen. Goed en goedkoop gaan niet samen.
|
07 jan 2017 18:03 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Ik heb zeer veel ervaring met E39. In totaal meer dan 700.000 km mee gereden in diverse modellen. Rij nu een 523i op LPG, ondertussen 335.000 km op de klok. Er wordt constant veel van gevraagd, maar heb helemaal geen problemen. Gewoon onderhoud, een dynamo en een waterpomp in de laatste 65.000 km. Ik heb al mijn E39 naar over de 400.000 km gereden, nooit een bak oid hoeven te vervangen. Ik rij met 10,5X18 achter en 9X18 voor. Dit belast het onderstel nogal, maar alle draagarmen heb ik toen ze versleten waren vervangen door Meyle Heavy Duty en blijft nu probleemloos. Kortom....probleemloze, top rijdende auto's!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
07 jan 2017 21:32 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
E39 M5 is wel een geval apart. Helemaal geen slechte wagen maar wel specifieke aandachtspunten die bij een M5 sneller in de papieren kunnen lopen. Zeker als je tegen een exemplaar aanloopt wat niet top is onderhouden. http://thegarage.jalopnik.com/the-champ ... 1597567975
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 jan 2017 22:13 |
|
|
drknauf
|
schitterend zo,n james bond bolide : .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 jan 2017 22:41 |
|
|
hilmp2
|
Zeker in die kleur en met die velgjes
|
07 jan 2017 23:10 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
+1, wat een gaaf ding zo.
|
08 jan 2017 0:12 |
|
|
w.w.doet.
|
Goede site Marks!
Als het een e39 m5 word dan waarschijnlijk zoiets als die grijze van Leitner met 40000km.
Ga maar steeds niet kijken..... anders staat er binnen de kortste keren er 1 hier in de garage!
Heb er ooit eens in gereden van Duitse handelspartner was geweldig bruut! (hoefde niet te wennen had toen zelf een 528i alleen de m5 was vele maler sneller) was mij toen eigenlijk te snel.....
gr
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
08 jan 2017 10:06 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Of een alpina b10 e39??
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
08 jan 2017 10:52 |
|
|
w.w.doet.
|
Bij Youngtimer select staan er 2 die in aanmerking komen ! Alpina b10s
gr
|
08 jan 2017 11:18 |
|
|
horn
PF #57
|
|
08 jan 2017 11:55 |
|
|
horn
PF #57
|
mooi ontwerp. retrooooooooo...
|
12 jan 2017 10:16 |
|
|
w.w.doet.
|
Die is mooiiiiiiiiiiiii Wanneer staat hij in de schowroom? zal wel nooit helaas......
|
13 jan 2017 12:02 |
|
|