Auteur |
Bericht |
dannym
Nissan 350Z
|
|
10 dec 2007 10:55 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
mooi
|
10 dec 2007 11:29 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Lelijk...
Gelukkig verschillen smaken.
Ik vind die Panerais dus echt heul errug lellik... 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 dec 2007 11:48 |
|
 |
dannym
Nissan 350Z
|
In the pocket.......gisteren de PAM088 opgehaald
Wat izzie mooi.... 
|
11 dec 2007 10:26 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
gefeliciteerd, stoere klok.
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
11 dec 2007 11:56 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
In de Autogids staat een artikel over autogerelateerde klokjes met absurde prijzen.
Zijn er hier zo gek om eerder 2 ton aan een klok te hangen dan aan een exclusieve wagen ?

|
11 dec 2007 15:53 |
|
 |
dannym
Nissan 350Z
|
u zei 2 ton?
moet wel zeggen dat je beter je geld in een klokkie kan steken dan in een auto. (denk alleen dat dat niet geldt voor die 3 hier boven)
die panerai die ik gekocht heb, is over 5 jaar minimaal nog hetzelfde waard. heb ook een rolex sub date die meer waard is dan 'ie 7 jaar geleden gekost heeft.
heb het al eens eerder gemeld, maar er zijn mensen die mij voor gek verklaren om ruim 4 mille voor een klokje te betalen. ze vergeten alleen dat datzelfde klokje amper afschrijft en dat zij zelf bijvoorbeeld een nieuwe VW Golf hebben gekocht die in 2 jaar bijna 10 mille minder waard is. tja........  ....zeg t maar.
|
11 dec 2007 16:13 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Simpel toch, van een sportwagen kun je veel meer en intenser genieten. Waardeverlies neem je er voor lief bij, Porsche is (doorgaans) geen belegging maar een belevenis 
|
11 dec 2007 16:46 |
|
 |
Black Betty
|
Misschien is dat horloge dat wel (nog) waard, maar probeer 't maar eens voor dat bedrag te verkopen!
In de praktijk blijkt dat toch wel tegen te vallen (zo weet ik uit ervaring).
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 dec 2007 17:03 |
|
 |
dannym
Nissan 350Z
|
Geloof me dat ik uit de praktijk weet hoe het werkt.
Je moet alleen wel weten welke klok je koopt.
|
11 dec 2007 17:55 |
|
 |
Black Betty
|
Breitling Old Navitimer Série Speciale
Gehad en verkocht. Gelukkig via een bekende uit Zwitserland met forse korting kunnen kopen, anders had ik bij de verkoop fors verlies geleden.
Mooie klok, maar m'n échte Navitimer met 'Schaltrad'-uurwerk vind ik toch mooier...
Van dit horloge werd/wordt ook gezegd dat 't zeer waardevast is, maar dat blijkt -dus- in de praktijk tegen te vallen.
Datzelfde geldt voor een drietal andere horloges die ik heb gehad en die ik inmiddels heb verkocht.
Het is waar dat ze niet zo snel afschrijven als een auto, maar afschrijven doen ze absoluut!
Niet duur, maar wel erg mooi en inderdaad waardevast is m'n Seiko Bullhead:
Te koop voor zo'n € 300,00 en dat is voor een mooie chronograaf met dag/datumaanduiding met een kwalitatief zeer hoogwaardig (automatisch!) uurwerk absoluut een koopje!
Daar kun je je inderdaad geen buil aan vallen...
|
11 dec 2007 18:46 |
|
 |
dannym
Nissan 350Z
|
Tja, Breitling heeft leuke klokken, maar die moet je alleen met een hele goede korting aanschaffen.
Heb zelf een Chronomat Evolution van januari 2007, gekocht met 40% korting op de listprijs. Die gaat mij nooit geld kosten.
En zoals deze Panerai, gaat ook niets kosten. Dat geldt ook voor de juiste modellen Rolex.
|
11 dec 2007 21:45 |
|
 |
horn
PF #57
|
er zijn betere investeringen dan klokkies. maar waardevast zijn sommige ook zeker. mijn portugieser rattrapante levert gebruikt nu na 2 jaar ook meer op dan dat ik er nieuw ongebruikt voor betaald heb. maar ik verkoop hem niet, dus dat maakt me weinig uit.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 dec 2007 21:53 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Hoe krijg je dat voor elkaar 40%....  Zwitserland?
|
12 dec 2007 0:09 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Of een bevriend juwelier die tegen inkoopprijs wil leveren. Weet niet wat de marge op klokkies is, weet wel dat ik ooit via de vader van een vriend van mij die juwelier was Ray Ban's voor de helft kon kopen (=inkoop)
Bij mij staat een mooi horloge ook nog op de wishlist, heb wel leuke als een oude seventies Omega en een Frederique Constant automaat, maar wil nog een keer iets stoers. Denk dan aan een Rolex Explorer II of een sub-mariner. Eerst de verbouwing maar eens afronden en dan nog eens kijken of we nog muntjes over hebben... 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 dec 2007 0:25 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wat ik weleens hoor is dat Zwitserland niet eens zoveel goedkoper is.
|
12 dec 2007 0:35 |
|
 |
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
ik heb laatst deze gekocht, lekker degelijk, betaalbaar en toch een redelijk uniek model.

_________________________________________ -----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------
|
12 dec 2007 2:03 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Moet niet alles geloven wat je hoort.
40% is heel goed mogelijk.
Je hebt als je daar koopt al 11,4% voordeel( BTW verschil).
De rest is onderhandelen.
@Speedy,
Breitling ligt erg slecht 2e handsmuv. de"vintage" exemplaren,
zoals die van Harald.
|
12 dec 2007 9:00 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
naar ik hoorde: prijs horloge= 20% fabrikage, 40% marketing, 40% winstmarge. 
|
12 dec 2007 9:10 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Denk maar zo,
ze houden er nog altijd aan over.
|
12 dec 2007 9:24 |
|
 |
dannym
Nissan 350Z
|
Januari dit jaar: Schaap en Citroen Utrecht.......echt waar
Geloofde mn oren (en later mn ogen) ook niet. Een vriend van mij belde dat er een chronomat evolution (staal met graphite plaat) in de etalage lag bij de opruiming....van 4060 voor 2436 euries, deze:
Dus in de auto gesprongen en heb hem direct gehaald, is namelijk populaire model die normaal nooit in de uitverkoop komt.
|
12 dec 2007 9:56 |
|
 |
dannym
Nissan 350Z
|
klopt, de juiste klokjes houden minimaal hun waarde.
maandagavond weer een paar supermooie exemplaren IWC en Panerai kunnen bewonderen. en die man weet er ook echt alles van, zeer interessant.
dit type bytheway?
|
12 dec 2007 10:02 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 |  |  |  | RS-R schreef: Moet niet alles geloven wat je hoort. 40% is heel goed mogelijk. Je hebt als je daar koopt al 11,4% voordeel( BTW verschil). De rest is onderhandelen. @Speedy, Breitling ligt erg slecht 2e handsmuv. de"vintage" exemplaren, zoals die van Harald. |  |  |  |  |
Alleen een beetje opletten bij de douane.....
|
12 dec 2007 10:16 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Geen probleem,papieren en doos worden solitair opgestuurd.
Horloge doeje gewoon om.
Geen probleem.
|
12 dec 2007 11:25 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
mwah, pas een ander verhaal gehoord...
_________________________________________ Got coffee?
|
12 dec 2007 11:34 |
|
|