Auteur |
Bericht |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
De nieuwe bestaat in 2 versies, nl. Met Wifi en met wifi en 4G (simkaart); aangezien er geen wifi is in het huisje van mijn schoonouders in de Ardennen had ik een iPad nodig waarin een (prepaid) kaart gaat om ook daar te kunnen surfen...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 apr 2012 13:45 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Nu de iPad 3 er is wil je toch niet meer met een iPad 2 gezien worden?!
|
09 apr 2012 17:45 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
En eind October (of toch Maart 2013?) ook niet meer met de 3 
|
09 apr 2012 17:49 |
|
 |
Jous
987 Boxster S070
|
Dit weekend nog. Als je eenmaal de iPad 3 gezien hebt, hoef je niet meer naar de iPad 2 uit te kijken.... De 2 is prima, maar het nieuwe scherm van de 3 is fantastisch en het prijsverschil ruimschoots waard. Gewoon even gaan bekijken! 
|
09 apr 2012 18:06 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Klopt, ik heb de nieuwe (met 16GB) vergeleken met de vorige (met 32GB) want wou er max. 600€ aan spenderen... Verschil qua scherm is duidelijk merkbaar maar wie een 2de generatie heeft en er tevreden van is kan zich de upgrade besparen. Gezien het mijn 1ste iPad is toch besloten de nieuwste te kopen, geheugen is voor het gebruik dat ik er van zal maken geen issue - toestel gekocht bij Switch, tevreden met hun advies
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 apr 2012 18:59 |
|
 |
Ewout
|
Zo'n 3 is binnen een jaar ook al weer achterhaald 
|
09 apr 2012 19:04 |
|
 |
Jous
987 Boxster S070
|
Klopt helemaal (en dat geldt voor mijn Boxster nu al), maar dan heb ik wel weer een jaar veel plezier van gehad! 
|
09 apr 2012 19:34 |
|
 |
horn
PF #57
|
BS. De 1 is nog steeds niet achterhaald. Heb een 1 en een 2, gebruik beide net zo graag. De 3 zal best beter zijn op sommige vlakken. De 1 en 2 zijn voor mijn gebruik ruim toereikend en zeer prettig in het gebruik.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 apr 2012 19:50 |
|
 |
Ewout
|
Man, ik heb nog steeds een pre-paid samsung uit het jaar nul En ik doe een half jaar met een paar tientjes beltegoed...
|
09 apr 2012 21:52 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik heb een paar vrienden die echt apple fanboy zijn en dus alle laatste modellen kopen. Hen heb ik eens gevraagd welke ipad ik nu zou moeten kopen. De 1e is beetje te oud, de technologie van 2 en 3 is echt stukken beter. (Niet dat de 1 slecht is, deze doet het nog steeds beter dan de meeste tablets in de lagere prijsklasse) En de 3e is het geld niet echt waard. De 2e is nu goedkoper geworden gezien de 3e dezelfde prijzen hanteert als 2e vroeger. De 3e heeft een beter scherm, maar dit is de meerprijs niet echt waard. Begin er trouwens niet aan of andere schermen worden opeens veel slechtere kwaliteit in je ogen. En de ipad 2 heeft ook wel zeer goed beeld. Ook heeft het 4G, maar dit is nergens in europa te vinden. En zal ook niet voor heel binnenkort zijn. Trouwens, je mag dan ook zo snel internetverbinding hebben, de sites en downloadprogramma's moeten die snelheden ook hanteren. Anders heb je er niet veel aan. Het netwerk is maar zo snel als het traagste onderdeel. Dus.. mijn conclusie en die van mijn enkele apple fanboys die hierbij realistisch nagedacht hebben ipv blindelings de 3 te promoten. Bespaar 100 euro en koop een ipad 2.
|
10 apr 2012 9:40 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ik merk in de praktijk aan mijn 1 en 2 alleen het verschil van de camera. Verschil in scherm van de 1 en 2 merk ik tijdens het gebruik niet. Opvallend, als ik in Dobbelsteens verslag lees: "De 1e is beetje te oud, de technologie van 2 en 3 is echt stukken beter." Dat merk ik dus niet. Maar dat kan prima aan mij liggen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 apr 2012 11:48 |
|
 |
944{asd}
ex 944 type 1, ex 944 type 2,
ex 944 turbo, nu 996 4sassendelft
|
Heb hier ook de 1 en 2, totmbo op de 1 ik op de 2, zij speelt spelletjes op de i-pad, heel af en toe ook op de 2, zij vindt het verschil in snelheid wel heel groot, vooral met het opstarten van die spelletjes( heb voor haar de nieuwe maar besteld) zelf maak ik alleen gebruik van de 2, kan dus geen oordeel geven
|
10 apr 2012 19:43 |
|
 |
jurriec
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup versionBrabant
|
@ 2.2VTEC; begrijp je uitleg en noodzaak voor een UMTS ipv wifi only nu echter........ 4G bestaat hier (operationeel) nog niet. De netwerken in eu zijn nog allemaal 3G, edge en / of gewoon 2G. Zou me afvragen of je wel een Ipad3 zou moeten aanschaffen. Het leuke aan de meer dan afdoende iPad2 al dan niet met 3G (voor de doorsnee gebruiker) is dat deze nu wel zeer aantrekkelijk geprijsd is en nog aantrekkelijker als je kijkt naar de particuliere / inruil aanbiedingen her en der. have fun. Jurrie edit: zie dat je er eentje aangeschaft hebt (een 3 dus) volgens mij...... en een achterhaalde reactie van mij. voor diegene die er wat aan hebben doe je voordeel met dit bericht, zal het laten staan.
|
11 apr 2012 1:13 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Dat van die 3G/4G was mij bekend hoor Voor mij was het vrij simpel, ben nogal rationeel in die zaken : budget is 600€; Hiervoor kon ik kiezen tussen iPad 2 32GB en de nieuwe met 16GB. Intern werkgeheugen is voor mijn gebruik niet echt een issue -> dus beide vergeleken enkel qua beeldkwaliteit. Het verschil was voor mij vrij duidelijk en op basis hiervan voor de nieuwe gekozen.  Ben geen Apple-freak, qua computer blijf ik bij PC's zweren en voor werkgerelateerde zaken bij mijn afgebladderde Blackberry 
|
11 apr 2012 8:31 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Helemaal mee eens. Er valt nog prima te werken op een iPad 1. Aan de andere kant, nu € 80,- meer uitgeven ga je nooit spijt van krijgen over een half jaar. Ik verwacht namelijk wel dat ontwikkelaars steeds meer Apps gaan uitbrengen die geschikt zijn voor de iPad 3 vanwege de hogere resolutie en processorkracht. Ik merkte dat verschil al tussen veel Apps op de iPhone 3GS en 4S.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 apr 2012 11:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
Die ontwikkeling ben ik met je eens. Maar die ontwikkeling is voor mij vooralsnog geen enkele reden om de 1 te gaan vervangen voor een 3. Ik kocht 9 maanden geleden mijn 1 van iemand die perse een 2 wilde hebben ivm de camera. 64Gb wifi, 10 maanden oud. 325 euro. Voor waar wij de ipads gebruiken is een 1 vooralsnog prima. En de 2 heeft 3G dus als ik dat echt nodig heb, pak ik die. 98% wordt deze overigens in een wifi omgeving gebruikt.
|
11 apr 2012 13:02 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Het is ook maar net wat je gewend bent trouwens. Mijn 4S is ter reparatie aangeboden vanwege een krakend en zachtklinkend speakertje. Als het goed is ligt hij nu gerepareerd op mijn deurmat. Als vervangend toestel heb ik mijn oude 3G maar weer eens tevoorschijn gehaald. Niets loopt soepel en Apps openen net zo vlot als dat er een besluit wordt genomen in het Catshuis. Maar na een weekje dit ding te hebben gebruikt went het ook wel weer.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 apr 2012 17:50 |
|
 |
Ewout
|
TOTMBO kwam gisteren zomaar thuis met een Iphone 4. Ik heb nu haar oude toestel met zo'n veeg-schermpje. Moderne fratsen. Over twee jaar heb ik dus ook een Iphone 4 
|
28 apr 2012 13:16 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mmmz. wat spookt jouw gade allemaal uit... heeft zeker ook 2 nummers 
_________________________________________ oud is beter
|
28 apr 2012 13:35 |
|
 |
Ewout
|
Aangezien ik mijn eigen nummer niet uit mijn hoofd weet, geef ik bij meetings en/of ritten meestal haar nummer op en neem op de dag zelf haar telefoon mee. Menigeen hier op het forum is zonder het te weten in het bezit van haar telefoonnummer 
|
28 apr 2012 14:26 |
|
 |
Ewout
|
Verslavend spelletje trouwens, dat angry birds...
|
28 apr 2012 20:08 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Ik heb voor 100 euries een 7-inch Tablet gekocht. Was zo enthousiast, dat ik er gelijk een review met Video van gemaakt heb. http://www.androidworld.nl/116634/korte ... e-softwareGelukkig heeft de eindredactie mijn Apple bashing laten staan. haha De gebruikers-interface van de Kindle Fire heeft niet veel weg van Android. Amazon heeft een eigen schil, die draait op Android 2.3. Hiermee worden de Amazon diensten goed geïntegreerd, zoals het streamen van muziek en video’s werkt kinderlijk eenvoudig net zoals het kopen, downloaden en lezen van e-books. Ik heb er een paar uur mee gespeeld, maar vond de user-interface verschrikkelijk. Een soort van Apple-interface met iTunes als verplichte app om je diensten aan te kunnen schaffen. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 mei 2012 21:15 |
|
 |
Ewout
|
|
03 mei 2012 13:31 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Beter een software crash dan dat je scherm gebarsten is. Collega van mij had na 3 weken zijn gerepareerde Apple terug en binnen 3 weken weer een barst in het glas.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 mei 2012 14:30 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Simpel, niet laten vallen he  .
|